Το destination digital marketing αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την ανάδειξη και προώθηση ενός προορισμού που θέλει να τοποθετηθεί σωστά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ψηφιακή καμπάνια για το ElaMeteoraTrikala, την οποία «τρέχει» η Nelios, παρουσιάζοντας εντυπωσιακά αποτελέσματα από την πρώτη φάση της καμπάνιας που διήρκεσε 6 μήνες.

Η τοποθέτηση του προορισμού στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη (η καμπάνια έτρεξε αποκλειστικά σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες) ήταν ο βασικός στόχος-πρόκληση, αφού η ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων παρέμενε σε χαμηλά επίπεδα ζήτησης σε αγορές του εξωτερικού παρά τις φυσικές ομορφιές της και την πληθώρα επιλογών που προσφέρει. Βασική επιδίωξη της καμπάνιας ήταν η αύξηση του awareness για τον προορισμό και η προβολή όλων των εμπειριών που μπορεί να προσφέρει.

Η στρατηγική στηρίχθηκε στη διαμόρφωση personas, με βάση ένα σύνθετο μείγμα δημογραφικών στοιχείων, γεωγραφικής θέσης, συμπεριφοράς στο website του προορισμού και ειδικών ενδιαφερόντων. Η λεπτομερής ανάλυση που προέκυψε σε συνδυασμό με τα δεδομένα του Οργανισμού αλλά και insights της Nelios, οδήγησαν στην υλοποίηση ενός δικτύου από micro-campaigns.

Η επιλογή των μηνυμάτων ήταν διαφορετική κάθε φορά ώστε να προβάλλονται τα ιδιαίτερα experiences του προορισμού μόνο σε όσους είχαν αντίστοιχα ενδιαφέροντα, αυξάνοντας σημαντικά το engagement. Ακολούθησαν καμπάνιες remarketing προσαρμοσμένες στη συμπεριφορά των επισκεπτών στο επίσημο website, οι οποίες ενίσχυσαν περαιτέρω το ‘dream stage’ και στη συνέχεια, δημιούργησαν την επιθυμία στους χρήστες να ανακαλύψουν τον προορισμό στο σύνολό του. Στα τελικά στάδια του funnel, οι καμπάνιες είχαν κυρίως εμπορική προσέγγιση με στόχο να προσκαλέσουν τους χρήστες να επισκεφθούν τον προορισμό.

Εντυπωσιακά αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα της καμπάνιας ήταν άκρως εντυπωσιακά, αφού το Click Through Rate (CTR – αναλογία επισκέψεων στο website προς το σύνολο εμφανίσεων των διαφημίσεων) εκτινάχθηκε στο 1,8%, ποσοστό τουλάχιστον 350% αυξημένο από τον μέσο όρο του κλάδου για αντίστοιχες καμπάνιες, οι οποίες συνήθως είναι κάτω από 0,5%. Από το σύνολο των χρηστών που επισκέφθηκαν το website, το 77,4% αφορούσαν ποιοτικές επισκέψεις, αφού παρατηρήθηκε αυξημένος χρόνος παραμονής ή αυξημένος αριθμός σελίδων που επισκέφθηκαν (τουλάχιστον 8 σελίδες ανά επίσκεψη).

Ο συσχετισμός των αποτελεσμάτων με τις δαπάνες ήταν εξίσου εντυπωσιακός αφού για κάθε 1.000€ που δαπανήθηκαν, 679,000 στοχευμένοι χρήστες είδαν το μήνυμα, πραγματοποιήθηκαν 16,000 επισκέψεις στο website του φορέα, 2,400 παρουσίασαν μεγάλο ενδιαφέρον για τον προορισμό ενώ 600 ακολούθησαν όλα τα στάδια του funnel και άρα θεωρούνται πολύ πιθανοί επισκέπτες του προορισμού.

Μετά την επιτυχημένη δοκιμαστική περίοδο της καμπάνιας, Nelios και Ενιαίος Φορέας Τουρισμού Π.Ε. Τρικάλων ανανέωσαν τη συνεργασία τους. Τα επόμενα βήματα για τη Nelios είναι να εμβαθύνει, να εξελίξει και να τελειοποιήσει αυτή την ήδη επιτυχημένη στρατηγική της.