Οι δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης και προώθησης του τουρισμού στην Αθήνα και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας (Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αργοσαρωνικός κ.α.), συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε ο ΣΕΤΕ, χθες 18 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του κύκλου παρουσιάσεων της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των επιμέρους Σχεδίων Δράσης ανά Περιφέρεια της χώρας.
Η επανάκτηση της δυναμικής του προορισμού «Αθήνα» μεταπανδημικά, η βελτίωση των υφιστάμενων και η δημιουργία νέων υποδομών με έμφαση σε μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο, η διεύρυνση των ήδη επιτυχημένων συμμαχιών για την προώθηση και προβολή του brand της πόλης όπως το σχήμα This is Athens and Partners, καθώς και οι τρόποι προσέλκυσης νέων επισκεπτών, ήταν μερικά από τα ζητήματα που αναδείχθηκαν από τους ομιλητές.
Στην κεντρική τοποθέτησή του, ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, ανέφερε ότι από το Υπουργείο αξιολογήθηκε το σύνολο των προτεινόμενων παρεμβάσεων της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ «Ελληνικός Τουρισμός 2030 – Σχέδια Δράσης», εντοπίστηκαν προορισμοί με μεγάλη τουριστική κίνηση και προτεραιοποιήθηκαν 39 έργα που υποστηρίζουν τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, σύμφωνα με το φυσικό αντικείμενο τους και την εκτιμώμενη διάρκεια για την υλοποίηση τους. Τα έργα αυτά θα αποτελέσουν προϊόν διαβούλευσης με Δήμους και περιφέρειες ώστε να καταστήσουμε εφικτό τον στόχο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.
Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, αναφέρθηκε στην ανάγκη εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των Σχεδίων Δράσης. Ειδικότερα για την Αθήνα, σημείωσε ότι χρειάζεται ενίσχυση της δυναμικής του προορισμού στις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι πρέπει να δοθεί βαρύτητα στη βελτίωση των υποδομών όχι μόνο προς όφελος του τουρισμού, αλλά και της ζωής των κατοίκων. Ιδιαίτερα στάθηκε στην ανάγκη δημιουργίας μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου στην Αθήνα, το οποίο αποτελεί αίτημα του κλάδου εδώ και χρόνια.
Αναφερόμενος στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, ο κ. Ρέτσος σημείωσε ότι αναγνωρίζονται ως μέρος του τουριστικού προϊόντος, ωστόσο ζήτησε να δοθεί η δυνατότητα στους δήμους να θέτουν όρια στην άσκηση της δραστηριότητας.
Στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γιώργος Πατούλης, επεσήμανε ότι η στρατηγική ανάπτυξης του Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής είναι ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της μελέτης του ΣΕΤΕ για τον Τουρισμό 2030, ως προς την μετάβαση στην αειφορία, την κυκλική οικονομία, και την Πράσινη Συμφωνία. Εξήγησε ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και βάσει του Νόμου 4875/2021, η Περιφέρεια Αττικής προχωρά στην σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, DMO, μέσω του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Αττικής, τη «Νέα Μητροπολιτική Αττική».
Στην ομιλία του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης, επισήμανε την επένδυση στην εξωστρέφεια της Αθήνας. «Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε 4 μήνες, από τον Σεπτέμβριο μέχρι και το τέλος του χρόνου, η Αθήνα θα έχει λάβει μέρος σε οχτώ διεθνείς διοργανώσεις», ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης.
Brand «Αθήνα»
Παράλληλα, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η Εθνική Στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στην Αθήνα, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και στον Αργοσαρωνικό από τους κ.κ. Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ και Άρη Ίκκο, Επιστημονικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε ειδική αναφορά στον ευρύτερο προορισμό και brand «Αθήνα» που αποτελεί έναν «προορισμό ομπρέλα» και έναν από τους πιο εδραιωμένους, δημοφιλείς και εμβληματικούς προορισμούς της χώρας με σημαντική αναπτυξιακή δυναμική σε όλα τα κύρια τουριστικά προϊόντα λόγω των σημαντικών πόρων και υποδομών που διαθέτει ως το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, ενώ τα σημαντικά έργα και οι επενδύσεις που έχουν ξεκινήσει αναμένεται να υλοποιηθούν στο παραλιακό μέτωπο πρόκειται να συμβάλλουν στην ανάπλαση αυτού και στην περαιτέρω τουριστική του αξιοποίησή του.
Η CEO της Marketing Greece, κα Ιωάννα Δρέττα, υπογράμμισε ότι «Η Αθήνα τα τελευταία 10 χρόνια έχει κάνει άλματα, σε επίπεδο προϊόντος η πόλη έχει εξελιχθεί πολύ. Η συνθετότητα όμως και το βάθος του προϊόντος που μπορεί να διαμορφώσει, σε συνδυασμό με το ότι είναι μία μεγάλη μητρόπολη, βάζουν το πήχη πολύ ψηλά και μας αναγκάζουν όλους, ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, να είμαστε σε εγρήγορση».