Δυσοίωνες οι προβλέψεις σε ό,τι αφορά την κατάσταση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Με τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και τα ίδια τα αεροδρόμια να έχουν κόψει έως και το 50% του προσωπικού τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τώρα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης. Σε αυτό έρχονται να προστεθούν και οι απεργίες του ήδη υπάρχοντος προσωπικού, που ζητούν -ως επί το πλείστον- την επαναφορά των μισθών τους στα προ πανδημίας επίπεδα. Το αποτέλεσμα είναι να ακυρώνονται πτήσεις και να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες. Και η ταλαιπωρία αυτή δεν φαίνεται να τελειώνει σύντομα.

«Οι τρέχουσες καθυστερήσεις μπορεί να συνεχιστούν και μέσα στο χειμώνα», δήλωσε ο επικεφαλής του αερομεταφορέα EasyJet, Johan Lundgren, ο οποίος προέβλεψε ότι τα ταξίδια θα επιστρέψουν στην κανονικότητα το ερχόμενο καλοκαίρι.

Την ίδια ώρα, οι πιλότοι της Ryanair ανήγγειλαν νέες απεργίες στο Βέλγιο και τη Γαλλία στις 23 και 24 Ιουλίου. Οι πιλότοι ζητούν εγγύηση κατώτατου μισθού για όλους.
Στη SAS, οι πιλότοι συνεχίζουν την απεργία και μάλιστα ανακοίνωσαν ότι πλέον δεν θα επιτρέπουν εξαιρέσεις για την πραγματοποίηση πτήσεων επαναπατρισμού, μια εξαίρεση που είχε δοθεί προκειμένου να διευκολύνει επιβάτες που βρίσκονταν σε προορισμούς όπου δεν υπήρχαν άλλες επιλογές επιστροφής στη χώρα τους. Ωστόσο, το συνδικάτο επισημαίνει ότι η SAS τελικά πραγματοποίησε πτήσεις και σε προορισμούς που υπήρχε πληθώρα επιλογών, όπως η Ρόδος, η Κρήτη και το Σπλιτ.

Και γιατί οι αεροπορικές εταιρείες δεν ικανοποιούν τα αιτήματα των εργαζομένων προκειμένου να ομαλοποιηθεί κατάσταση; Γιατί η εκτόξευση της τιμής κηροζίνης (+89%) έχει ήδη οδηγήσει σε αύξηση της τιμής των αεροπορικών εισιτηρίων και όσο οι εταιρείες προσπαθούν να ανακάμψουν από τις απώλειες των δύο ετών της πανδημίας, δεν είναι σε θέση να αυξήσουν και το μισθολογικό κόστος.