Έναν νέο γύρο επαφών έχει εγκαινιάσει το τελευταίο διάστημα το Υπουργείο Τουρισμού, με τον Βασίλη Κικίλια να επιδιώκει να ανοίξει τον δρόμο για ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού στην Ελλάδα. Τελευταίος σταθμός του, η Αυστρία όπου παρουσίασε τις δυνατότητες για διακοπές στην Ελλάδα και το φθινόπωρο καθώς και τις θεματικές μορφές τουρισμού που μπορεί να υποστηρίξει η χώρα μας τους μήνες πέραν του καλοκαιριού. Αντίστοιχες κινήσεις έκανε ο Υπουργός πριν από λίγες ημέρες και στο Βερολίνο ενώ σχεδιάζει να συνεχίσει αυτού του είδους τις συναντήσεις και σε άλλες μεγάλες αγορές τουριστών για την Ελλάδα, επιδιώκοντας κατ’ αρχήν τη χρονική επέκταση των απευθείας πτήσεων προς τη χώρα μας.

«Καλά κάνει και συζητά ο Υπουργός για την επέκταση της τουριστικής περιόδου, έχει αντιληφθεί ότι πρόκειται για έναν τομέα του ελληνικού τουρισμού που έχει περιθώρια ανάπτυξης», τονίζει στο H&R ο πρόεδρος της FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης. Και σημειώνει ότι στο πλαίσιο αυτό μπορούν να αξιοποιηθούν και πακέτα προς την ηπειρωτική Ελλάδα η οποία έχει να επιδείξει φυσικές ομορφιές, αξιόλογες υποδομές αλλά και θεματικές δραστηριότητες.

Τι χρειάζεται για να επεκταθεί ο τουρισμός και πέραν του καλοκαιριού
Ο κ. Τσιλίδης πάντως μας υπενθύμισε ότι «χειμερινό τουρισμό πραγματοποιούσαν ξένοι ταξιδιώτες στην Κρήτη και το πρόγραμμα διεκόπη λόγω κορονοϊού», επισημαίνοντας ότι «ήδη τα γραφεία ταξιδίων που οργανώνουν τέτοια δραστηριότητα, έχουν βρει τους διαύλους επικοινωνίας με τους πελάτες που ενδιαφέρονται για ταξίδια εκτός σεζόν, διαμορφώνοντας τις τιμές έτσι ώστε αποτελούν κίνητρο για ταξίδια σε ελληνικούς προορισμούς. Όπως κάνουν άλλωστε και οι ανταγωνίστριες χώρες, Ισπανία, Τυνησία, Αίγυπτος και Τουρκία. Πριν από χρόνια, είχε τολμήσει η Ρόδος. Τελικά ο προορισμός που συνέχισε να παράγει χειμερινό τουρισμό στην Ελλάδα ήταν η Κρήτη».

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας ταξιδιωτικών πρακτόρων αναφέρει τρεις βασικούς παράγοντες που πρέπει να πληροί ένας προορισμός για να προσελκύσει χειμερινό τουρισμό:

  1. Ο προορισμός πρέπει να έχει ζωντάνια: να υπάρχουν ανοιχτές επιχειρήσεις, ανοιχτοί χώροι πολιτιστικού ενδιαφέροντος, να υπάρχει ζωή, οι τουρίστες να μπορούν να κινούνται ελεύθερα έτσι ώστε να μην νιώθουν απομονωμένοι.
  2. Τα καταλύματα θα πρέπει να είναι τέτοια που να μπορούν να φιλοξενήσουν τουρίστες και κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
  3. Οι τιμές τον χειμώνα πρέπει να είναι «κομψές». Δεν μπορεί οι υπηρεσίες να κοστολογούνται όπως το καλοκαίρι αφού οι -ως επί τον πλείστον- άνθρωποι 3ης ηλικίας που όσοι ταξιδεύουν τον χειμώνα, ξοδεύουν λιγότερο. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι χειμερινές διακοπές ενός μήνα, αντιστοιχούν σε κόστος ενός 10ήμερου στη χώρα τους. Θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι σε ένα προορισμό να προχωρήσουν σε σημαντικές προσφορές τιμών, τουλάχιστον κατά την πρώτη πενταετία, μέχρι να καθιερωθεί ο προορισμός και τους χειμερινούς μήνες. Όπως έκαναν, με ευλάβεια, οι κρητικοί επιχειρηματίες.