Η κοινότητα LGBTQ+ έχει αποδείξει ότι, μετά από κάθε κρίση, είναι η πρώτη που επιστρέφει στα ταξίδια. Αυτό έγινε μετά την 11η Σεπτεμβρίου, αυτό έγινε και μετά την οικονομική κρίση του 2008-2009, ακριβώς το ίδιο συνέβη και τώρα, μετά την πανδημία κόβιντ.

Με τον Ιούνιο να αποτελεί τον μήνα υπερηφάνειας των LGBTQ, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα ταξίδια που σχετίζονται με Gay Pride τραβούν πολλή προσοχή.

Μετά από δύο χρόνια, επιστρέφουν στους προορισμούς με τις παραδοσιακές ζωντανές εκδηλώσεις. «Οι κορυφαίες τάσεις για τα ταξίδια LGBTQ εστιάζονται στην ασφάλεια, την ένταξη και την κοινότητα, δήλωσε ο Heath Hammett, Διευθύνων Σύμβουλος του VacationRenter. «Κάθε Ιούνιο, πολλοί άνθρωποι κατευθύνονται προς πιο φιλελεύθερους και χωρίς αποκλεισμούς προορισμούς που γνωρίζουν ότι θα τους είναι πιο φιλόξενοι. Αυτό είναι τόσο σημαντικό, καθώς το να αισθάνεται κανείς ασφαλής και άνετα ενώ ταξιδεύει είναι ζωτικής σημασίας για όλους, ανεξάρτητα από τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό».

Αν και υπάρχουν θετικά δείγματα στα ταξίδια της LGBTQ+ κοινότητας σε όλες τις χώρες, εξακολουθεί να υπάρχει πραγματική ανάγκη -και ευκαιρία- για τη βιομηχανία να κάνει την ταξιδιωτική εμπειρία πιο φιλόξενη, περιεκτική και ολιστικά θετική για αυτούς.

Οι τάσεις της συγκεκριμένης αγοράς
Τι είναι όμως αυτό που αναζητούν οι LGBTQ+ ταξιδιώτες από τα τουριστικά πρακτορεία; Απάντηση σε αυτό το ερώτημα δίνουν τα πρόσφατα στοιχεία από έρευνα της Booking.com. Όταν οι ταξιδιώτες LGBTQ+ στο Ηνωμένο Βασίλειο ρωτήθηκαν για το τι ελπίζουν να δουν από τις ταξιδιωτικές εταιρείες, τα αποτελέσματα έδωσαν το στίγμα:

  • Το 31% θα ήθελε πιο προσαρμοσμένες συστάσεις για τις προτιμήσεις του.
  • Το 36% θα ήθελε να κοινοποιηθούν πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση LGBTQ+ της τοποθεσίας, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών νόμων, των θρησκευτικών ευαισθησιών, της υποχρεωτικής ένδυσης και των στατιστικών για εγκλήματα μίσους LGBTQ+.
  • Τρεις στους 10 (33%) θα ήθελαν να δουν φίλτρα που τους επιτρέπουν να εντοπίζουν ιδιότητες που προσφέρουν θετική εμπειρία στους ταξιδιώτες LGBTQ+, με ένα φίλτρο να είναι πιο δημοφιλές μεταξύ των ταξιδιωτών από τη Βραζιλία (40%), τη Νέα Ζηλανδία, τις ΗΠΑ και το Βιετνάμ (όλα 39%).

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι απαντήσεις που έδωσαν στην trivago ξενοδόχοι της διεθνούς LGBTQ κοινότητας. Όπως αναφέρουν, οι ταξιδιώτες LGBTQ επιλέγουν προσεκτικά πού θα μείνουν, εξασφαλίζοντας ότι το ξενοδοχείο που θα κλείσουν είναι ένα μέρος στο οποίο θα νιώθουν άνετα, θα είναι ο εαυτός τους, θα χαλαρώσουν με τον σύντροφο ή την οικογένειά τους, χωρίς να κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν άβολες, ή ακόμη χειρότερα, εχθρικές καταστάσεις. Άλλωστε, πλέον οι ταξιδιώτες LGBTQ δεν επιθυμούν να απομονώνονται από την πλειοψηφία της κοινωνίας.

Σε ό,τι αφορά τους ξενοδόχους, εκτός από το αυτονόητο ότι πρέπει να είναι ανοιχτόμυαλοι και να συμπεριφέρονται σε όλους με τον ίδιο τρόπο χωρίς διακρίσεις, το βασικότερο όλων είναι να κατανοήσουν αυτό το κομμάτι της αγοράς και τις διάφορες πτυχές του.

Γι’ αυτό η κατάλληλη εκπαίδευση του προσωπικού, είναι προαπαιτούμενο.