Η Lufthansa θα ακυρώσει περισσότερες από 3.000 πτήσεις αυτό το καλοκαίρι εξαιτίας έλλειψης προσωπικού, απεργιών και της Covid-19, γνωστοποίησε ο κολοσσός των αεροπορικών εταιρειών ανακοινώνοντας ένα δεύτερο κύμα ακυρώσεων. Η νέα ανακοίνωση αφορά την ακύρωση 2.200 πτήσεων ή περίπου το 3% του προγράμματός της.
Η εταιρεία είχε ήδη πρόσφατα περικόψει το 5% των καλοκαιρινών πτήσεων τις Παρασκευές και τα Σαββατοκύριακα, δηλαδή 900 συνδέσεις, επικαλούμενη «συμφόρηση και έλλειψη προσωπικού από την οποία υποφέρει ολόκληρος ο κλάδος των ευρωπαϊκών αερομεταφορών».
Η χαμηλού κόστους θυγατρική της, Eurowings, είχε επίσης ανακοινώσει «πολλές εκατοντάδες λιγότερες πτήσεις» τον Ιούλιο.
«Οι απεργίες ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο καιρός και κυρίως η αύξηση των κρουσμάτων της Covid-19 προκαλούν μεγαλύτερη επιβάρυνση», εξηγεί η Lufthansa, η οποία αναφέρει μια αύξηση των αναρρωτικών αδειών «τις τελευταίες ημέρες».
Ως αποτέλεσμα, ο όμιλος ακυρώνει 2.200 πτήσεις από τις 80.000 προς και από τους «κόμβους» της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, κυρίως πτήσεις εντός Ευρώπης.
Οι ακυρώσεις δεν αφορούν πλέον μόνο τα Σαββατοκύριακα αλλά και τις καθημερινές.
Προς απεργία στη British Airways
Υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων στο αεροδρόμιο Χίθροου κατά τη διάρκεια των σχολικών θερινών διακοπών ψήφισαν οι εργαζόμενοι της British Airways. Βασικό αίτημά τους είναι η ανάκληση των περικοπών που επιβλήθηκαν στους μισθούς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι σχολικές θερινές διακοπές διαρκούν έξι εβδομάδες. Υπέρ της απεργίας ψήφισε το 95% των εργαζομένων, που μετείχαν στην ψηφοφορία και είναι μέλη των δύο βασικών συνδικάτων που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους στην εταιρεία, του GMB και του Unite.
Αυτό σημαίνει ότι εάν τελικά πραγματοποιηθεί η απεργία, πάνω από 700 εργαζόμενοι που εργάζονται στα γκισέ του check-in στο Χίθροου και το υπόλοιπο προσωπικό του αεροδρομίου θα απέχουν από τα καθήκοντά τους, εντείνοντας την ταλαιπωρία που υφίστανται ήδη οι επιβάτες από την έλλειψη προσωπικού στα αεροδρόμια.
Ημερομηνίες απεργιών δεν ανακοινώθηκαν ακόμη, προφανώς για να δοθεί χρόνος στη διοίκηση της British Airways να αποδεχθεί το αίτημά τους.
Σημειώνεται ότι κατά τη διετία της πανδημίας η British Airways κατήργησε 13.000 θέσεις εργασίας. Πάντως, από καταναλωτικές οργανώσεις ασκούνται πιέσεις στην British Airways να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις για να αποφευχθούν οι δυσάρεστες ακυρώσεις την τελευταία στιγμή, χρησιμοποιώντας άλλους μεταφορείς, εάν είναι απαραίτητο, και να εξηγήσει τα δικαιώματα που έχουν οι πελάτες.