Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα κατέγραψε η συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας για το πρώτο τρίμηνο του έτους, μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη ενόψει της αιχμής της τουριστικής περιόδου. Η ανθεκτικότητα οφείλεται κατά κύριο λόγο στον συνδυασμό ιδιαίτερα θετικού περιεχομένου για βασικές παραμέτρους της τουριστικής εμπειρίας (πολιτισμός, γαστρονομία, φιλοξενία) και σταδιακής συρρίκνωσης της δημοσιότητας σε σχέση με την πανδημία. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από στοιχεία που συγκεντρώνει για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) η εταιρεία TCI Research, στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων.

Από την ανάλυση των στοιχείων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 φαίνεται ότι η φήμη της Αθήνας και της Ελλάδας στις διαδικτυακές συνομιλίες υπερείχε έναντι των ανταγωνιστών (Ισπανία Πορτογαλία, Ιταλία). Πέρα από τη γενικά θετική διαδικτυακή εικόνα της χώρας, η Ελλάδα και η Αθήνα λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση και ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας από τους επισκέπτες (γαστρονομία, πολιτισμός, υγειονομική πρόληψη, καθαριότητα, φιλοξενία).

Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, ο παράγοντας «πολιτισμός» κάνει τη διαφορά, καθώς «οδηγεί» θετικά τόσο τη γενική αίσθηση για τη χώρα όσο και τις αξιολογήσεις των επισκεπτών. Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ, ακολουθούμενοι από τους επισκέπτες από τη Βρετανία και την Ολλανδία και στη συνέχεια από την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.

Τα αντίστοιχα πρώτα στοιχεία του Απριλίου σχετικά με τη φήμη της χώρας δείχνουν μια σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για την Αθήνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν φαίνεται να έχει κάποια επιρροή.