Μια μικρή εταιρεία ελληνικού φαγητού στην Ελβετία, που ξεκίνησε πάνω στην πανδημία, κατάφερε να επιβιώσει και να αναπτυχθεί σε εθνικό πια επίπεδο, αποδεικνύοντας ότι οι Έλληνες όταν βάλουν κάτι στο μυαλό τους το καταφέρνουν.
Το Taste of Mykonos άνοιξε τον Φεβρουάριο του 2020 στο Τσουκ (γερμανικά) ή Ζουγκ (γαλλικά) της Ελβετίας. Ένα μήνα αργότερα, η πανδημία επέβαλε κλείσιμο στην επιχείρηση για πάνω από 3 μήνες. Το 2021, και πάλι ένα ακόμη κλείσιμο για πάνω από 5 μήνες. Οι δυσκολίες, οικονομικές, λειτουργικές και συναισθηματικές, ήταν τεράστιες για μια νεοσύστατη εταιρεία γαστρονομίας. Παρ’ όλα αυτά, το Taste of Mykonos, ένα μήνα μετά άνοιξε το δεύτερο μαγαζί και πάντα επικεντρωμένο στο όραμα και τις στρατηγικές της εταιρείας, πέτυχε αξιοσημείωτη ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα: μαγαζιά, πωλήσεις, γκάμα προϊόντων κ.λπ.
“Άνοιξα το πρώτο μαγαζί 3 φορές σε ένα χρόνο. Πολλά τα έξοδα, πολλές ανασφάλειες. Κάθε μέρα και για πολλούς μήνες. Μόλις είχα ξεκινήσει κάτι καινούριο για μένα, δεν ήταν αυτή η δουλειά μου πριν. Το χάος γύρω μου, σε όλη τη γαστρονομία, έκανε το βάφτισμά μου σ’ αυτό το εγχείρημα ακόμη πιο επώδυνο. Βετεράνοι στο χώρο και ήταν αποκαρδιωμένοι, όλοι πάλευαν να επιβιώσουν. Δικοί μου άνθρωποι σκέφτηκαν ότι ίσως ήταν καλύτερα να τα παρατήσω όσο πιο νωρίς γίνεται. Εγώ όχι”, αναφέρει ο Δημήτρης Μαργέτας, ιδιοκτήτης του Taste of Mykonos.
Επέκταση σε όλη την Ελβετία
Κατά τη διάρκεια του lockdown, το Taste of Mykonos άνοιξε το δεύτερο μαγαζί στη Λουκέρνη επικεντρώθηκε στην προσφορά Takeaway, ώστε να μπορεί να μείνει ανοιχτό ανεξαρτήτως μέτρων.
Ταυτόχρονα κάθε επανεκκίνηση του πρώτου μαγαζιού συνοδευόταν από ανακαίνιση και αύξηση της ποικιλίας φαγητού, ώστε να δώσει θετική ενέργεια στους υπάλληλους και στους πελάτες. Κατά το διάστημα της υπολειτουργίας λόγω της πανδημίας, η επιχείρηση επένδυσε στο να εντοπίσει τους κατάλληλους ειδικούς, κυρίως από Ελλάδα, που διατίθενται να ενσωματωθούν μελλοντικά στο δυναμικό της.
Το Taste of Mykonos έχει σήμερα παρουσία στο Ζουγκ, στη Λουκέρνη και μόλις πρόσφατα στη Βασιλεία. Το όραμα είναι να προσφέρει ελληνικό φαγητό σε όλα τα καντόνια της χώρας μέχρι το 2030. Υπάρχουν ήδη σχέδια για άλλα δύο ανοίγματα καταστημάτων το επόμενο έτος σε άλλα δύο καντόνια. Για το 2023 προγραμματίζονται επίσης αρκετές συμμετοχές σε φεστιβάλ σε όλη τη χώρα. Ανταποκρινόμενο στις τρέχουσες διατροφικές τάσεις, το Taste of Mykonos εμπλούτισε πρόσφατα το μενού του με πολυάριθμες vegan προσφορές.
Στο πλαίσιο του προγράμματος καινοτομίας προϊόντων, το franchise δραστηριοποιείται επίσης στη δημιουργία ποτών, με τη δική του μάρκα, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών του, όπως το παγωμένο τσάι BIO, το οποίο παράγεται πλήρως στην Ελβετία και νερό που εισάγεται από Ελλάδα.