Πιάτα από τροφικά υπολείμματα σέρβιραν εστιατόρια στην Άνω Πόλη Θεσσαλονίκης σε γαστρονομικό περίπατο που διοργάνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ο Κύκλος, το Εργαστήριο Αστικής Βιωσιμότητας και Κυκλικότητας της ΑΜΚΕ InCommΟn σε συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις εστίασης. Δεκάδες άτομα, κρατώντας τα… ταπεράκια τους και έναν χάρτη που μοιράστηκε στα γραφεία του Κύκλου, στην Άνω Πόλη, ακολούθησαν τον «κυκλικό» γαστρονομικό περίπατο και επισκέφτηκαν συνολικά 7 καταστήματα εστίασης, όπου τους σέρβιραν μεζέδες, με βάση υλικά που περισσεύουν από άλλες παρασκευές και διαφορετικά θα κατέληγαν στα σκουπίδια.

Ντοματοκεφτέδες με διάφορα μυρωδικά γεύτηκαν στον «Τοίχο- Τοίχο», κρουτόν και σουτζουκάκια με μπαγιάτικο ψωμί στο «Μπαλκόνι», όπου η ιδιοκτήτρια, Αννα Κρεωνίδου, εξήγησε ότι τίποτα δεν πετιέται και με ό,τι μένει ταΐζουν τα αδέσποτα σκυλιά και γατιά της γειτονιάς. Μπρουσκέτες με ψωμί και αυγοσαλάτα με βραστά αυγά που δεν καταναλώθηκαν την ίδια μέρα δοκίμασαν οι συμμετέχοντες στον περίπατο στο «Little Big House», με την υπεύθυνη Βίκυ Ταρνανά να σερβίρει και γλυκάκι με κομμάτια κέικ που πολλές φορές «κολλάνε» στην φόρμα ψησίματος αλλά μπορούν να γίνουν νόστιμες γλυκές μπαλίτσες με λίγη σοκολάτα αφού κρυώσουν πρώτα στο ψυγείο.

Τις φλούδες από τα καρότα τηγάνισε η μαγείρισσα της «Στάσης» Λένα Βοντιτσιάνου, η οποία έφτιαξε και κεφτεδάκια με περισσεύματα από απάκι, τα κοτσάνια μανιταριών και μυρωδικά, ενώ ο Θεοδόσης Λιαπάκης, από «Το σπίτι του Πασσά», σέρβιρε κεφτεδάκια με ό,τι περισσεύει από τα φιλέτα που φτιάχνει από διάφορα είδη κρεάτων. «Δεν υπάρχει σοβαρή κουζίνα που δεν αξιοποιεί όλα τα υλικά της», είπε χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και ο Δημήτρης Παρδαλίδης από τη «Νέα Φωλιά», τονίζοντας ότι παρασκευάζονται καθημερινά συγκεκριμένες ποσότητες φαγητού προκειμένου να μην πεταχτούν και χρησιμοποιούνται μόνο ντόπια προϊόντα. Ένα διαφορετικό τρόπο βιώσιμης διαχείρισης επέδειξαν στο καφέ «Yaya», σερβίροντας τσάι με βότανα και πετώντας στη συνέχεια τα υπολείμματα σε ειδικό κάδο κομποστοποίησης.

Στόχος της δράσης που είχε ως κεντρικό μήνυμα «Taste the Waste» ήταν η ενημέρωση γύρω από την ορθή χρήση του φαγητού που περισσεύει στα μαγαζιά ή τα σπίτια και τα πολλαπλά οφέλη από τον περιορισμό της σπατάλης τροφής.