Με αυξημένες τιμές κλείνουν τη χρονιά τα ξενοδοχεία πολυτελείας

Μια πολύ επιτυχημένη χρονιά είχαν φέτος τα ξενοδοχεία της AXIA Hospitality, με βάση την ανάλυση των κρατήσεων που δημοσίευσε η εταιρεία διαχείρισης περισσότερων από 50 boutique και luxury καταλυμάτων 4* και 5*μονάδων σε όλη την Ελλάδα, τα οποία ξεπερνούν τα 40 εκατ. ευρώ τζίρο κρατήσεων. Παρά τον συγκρατημένο ρυθμό κρατήσεων στις αρχές του 2022, που ήταν μειωμένος κατά 44,73% σε σύγκριση με το 2019, τελικά ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019 κατά 24,69%.

Η αυξητική τάση του ADR (Average Daily Rate) συνεχίζεται και αυτή τη χρονιά, και κυμαίνεται σε επίπεδα υψηλότερα και από το 2019. Ειδικά από τον Ιούνιο και μετά, η τιμή του εκτοξεύεται με τη διαφορά από το 2019 να κυμαίνεται έως και +24,73%.

Έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο
Οι Αμερικάνοι παραδοσιακά έχουν το υψηλότερο ADR, που φτάνει τον Ιούλιο σχεδόν τα 800 ευρώ, την ώρα που τον Ιούλιο του 2019 έφτανε τα 665 ευρώ και τον Αύγουστο του 2019 τα 686 ευρώ.
Έκπληξη αποτελεί ο υψηλός δείκτης της Ελληνικής αγοράς, με τους Έλληνες ταξιδιώτες να αποτελούν τη δεύτερη εθνικότητα σε ό,τι αφορά το ADR, με κατά μέσο όρο 308,79 ευρώ ανά διανυκτέρευση (228,73€ τον Απρίλιο, 428,14€ τον Μάιο, 563,51€ τον Ιούνιο, 465€ τον Ιούλιο, 404,71€ τον Αύγουστο και 532,47€ τον Σεπτέμβριο).

Ακολουθούν οι Βρετανοί, με μέσο όρο τα 265 ευρώ ανά διανυκτέρευση, οι Γάλλοι με 236 ευρώ ανά διανυκτέρευση και οι Γερμανοί με 182 ευρώ ανά διανυκτέρευση.

Συνολικά όλες οι εθνικότητες έχουν αυξημένο ADR με ποσοστό +29,38% σε σχέση με το 2019.

Σε ό,τι αφορά τους επιμέρους προορισμούς, οι Κυκλάδες, με το μεγαλύτερο ποσοστό luxury μονάδων, έχουν και το υψηλότερο ADR παρουσιάζοντας αύξηση 28,76% από το 2019, η Αθήνα +25,27%, το Ιόνιο δεν παρουσίασε σημαντικές διαφορές φέτος με +2,22%, ενώ οι μονάδες στην υπόλοιπη Ελλάδα αυξήθηκαν κατά +29,07%.

Η κρατήσεις για τις γιορτές
Για την περίοδο των εορτών παρατηρείται μια πιο ισορροπημένη κατανομή των εθνικοτήτων που επιλέγουν την Αθηναϊκή πρωτεύουσα, με τους Ισραηλινούς να κατέχουν την 1η θέση τόσο σε τζίρο (6,13%), όσο και σε διανυκτερεύσεις (5,61%). Παρ’ όλα αυτά οι Αμερικάνοι επισκέπτες έχουν το υψηλότερο ADR (195,88€), το οποίο είναι σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο των τιμών της εορταστικής περιόδου, με τους Κύπριους στη 2η θέση (141,15€) και τους Βρετανούς στην 3η θέση (133,87€).

Η επόμενη χρονιά
Με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία των κρατήσεων για την επόμενη χρονιά, σημειώνεται αύξηση τζίρου κατά 193,07% σε σχέση με το 2022 και αύξηση του ADR κατά 8,74%, με τον συνολικό αριθμό κρατήσεων και αντίστοιχων διανυκτερεύσεων να είναι σχεδόν τριπλάσιος συγκριτικά με τον αντίστοιχο του 2022.

ΣΕΤΚΕ: Η «νέα πρόταση στη διαμονή»

Αναβαθμισμένο ρόλο στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού διεκδικούν, με τρεις νέες δράσεις και με καινοτόμες ψηφιακές λύσεις τα μικρά τουριστικά καταλύματα, όπως καταδεικνύει η ολοκληρωμένη στρατηγική της ΣΕΤΚΕ (Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος) που παρουσιάστηκε στην Xenia 2022.

Στο πλαίσιο «στρογγυλής τράπεζας» για το θέμα που συνδιοργάνωσε η Συνομοσπονδία σε συνεργασία με την Epsilon Hospitality (εταιρεία του Ομίλου Epsilon Net), ο πρόεδρος της ΣΕΤΚΕ, Παναγιώτης Τοκούζης ανέλυσε το πλάνο υλοποίησης των δράσεων «Smotel», «Καλάθι Πρωινού» και «Alternative Holiday Experiences by SETKE».

Το «Smotel» είναι ένα brand name που αποσκοπεί στη δημιουργία μία νέας «γενιάς» τουριστικών καταλυμάτων. Με το νέο brand name μπορεί να πιστοποιείται ένα τουριστικό κατάλυμα, ανεξαρτήτως κατηγορίας και μεγέθους, υπό την προϋπόθεση, ότι παρέχει αναβαθμισμένες και εξειδικευμένες υπηρεσίες και παροχές προς τους επισκέπτες του.

Το «Καλάθι Πρωινού της ΣΕΤΚΕ» είναι ένα καλάθι γεμάτο από αγνά, παραδοσιακά προϊόντα κάθε τόπου, από αυθεντικές ελληνικές γεύσεις, το οποίο στόχο έχει, αφενός τη διασύνδεση του πολιτισμικού, γαστρονομικού πλούτου της χώρας μας με τη διαμονή και τη φιλοξενία στις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων και αφετέρου την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών, που προσφέρουν τα μικρά τουριστικά καταλύματα.

Ο «Τουρισμός Εμπειρίας από τη ΣΕΤΚΕ» προσφέρει στα τουριστικά καταλύματα του κλάδου τη δυνατότητα να εξειδικευτούν σε συγκεκριμένες υπηρεσίες, προσελκύοντας επισκέπτες με ειδικά ενδιαφέροντα, συμβάλλοντας συγχρόνως στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αναφέρει ο κ. Τοκούζης.

Οι τέσσερις πρώτες εξειδικευμένες προτάσεις διακοπών της ΣΕΤΚΕ είναι το Nature by SETKE (Περιπατητικός – Περιηγητικός Τουρισμός), το Cycling by SETKE (Ποδηλατικός Τουρισμός), το Family by SETKE (Οικογενειακός Τουρισμός) και τέλος το Gastronomy by SETKE (Γνωριμία με την Ελληνική Κουζίνα).

Στο ANTOR Belux Media Workshop συμμετείχε ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης

Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης συμμετείχε στο ANTOR Belux Media Workshop που έλαβε χώρα στις Βρυξέλλες. Κάθε χρόνο, συμμετέχουν έως και 100 δημοσιογράφοι από διάφορα μέσα ενημέρωσης σχετικά με τον τουρισμό καθώς και bloggers, influencers αλλά και εκπρόσωποι τουριστικών επιχειρήσεων.

Ο Ο.Τ.Θ μαζί με την Αναπληρώτρια διευθύντρια του γραφείου του ΕΟΤ Κάτω Χωρών, κα Άντζελα Τζίφα πραγματοποίησαν επαφές με κορυφαία βελγικά media με σκοπό την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης μέσα από ταξιδιωτικά αφιερώματα, ως έναν city break προορισμό για την επερχόμενη χειμερινή και ανοιξιάτικη σεζόν. Οι Κάτω Χώρες, και το Βέλγιο πιο συγκεκριμένα, αποτελούν στρατηγικά μία αγορά στην οποία η Θεσσαλονίκη μπορεί να στοχεύσει για να συστηθεί ως “all year round city break” προορισμός.

Η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του ΟΤΘ, κα Βούλα Πατουλίδου, δήλωσε: «Υπάρχουν τουλάχιστον 3 απευθείας αεροπορικές συνδέσεις όλο το χρόνο με το Βέλγιο. Γι’ αυτό και ο Ο.Τ.Θ. συστηματικά στοχεύει και προωθεί την εικόνα της πόλης στη συγκεκριμένη αγορά μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της προσπάθειας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».

Πτωχεύουν τα εστιατόρια στη Βρετανία

Οι πτωχεύσεις εστιατορίων στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ο πληθωρισμός έχει ξεπεράσει το 11% και η οικονομία κλονίζεται, είναι περισσότερες από ό,τι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να διακόψουν τη λειτουργία τους για μήνες αλλά λάμβαναν κρατική βοήθεια, αναφέρει μελέτη της εταιρείας Mazars.

Ο αριθμός αυτών των χρεοκοπιών έχει αυξηθεί στη χώρα κατά 59% κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, από 984 σε 1.567, σύμφωνα με την εταιρεία. Τους τελευταίους τρεις μήνες αυξήθηκαν κατά 15% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

«Οι χρεοκοπίες των επιχειρήσεων εστίασης συμβαίνουν τώρα με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από ό,τι κατά τη διάρκεια της Covid», δήλωσε η Ρεμπέκα Ντάκρε, συνεργάτης της Mazars, σύμφωνα με τη μελέτη που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Τα εστιατόρια της χώρας βρίσκονται αντιμέτωπα αφενός με το υψηλότερο επίπεδο πληθωρισμού από το 1981, το οποίο αυξάνει το κόστος τροφίμων και ενέργειας, αφετέρου με μια απότομη επιβράδυνση των καταναλωτικών δαπανών, καθώς και ελλείψεις εργατικού δυναμικού, ιδίως στις θέσεις εργασίας σεφ και αυτό αυξάνει τις δαπάνες προσωπικού, αναφέρει η Mazars.

Ζητούν κρατική στήριξη
Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι «συνήθως εξαιρετική για τις επιχειρήσεις» του κλάδου, αλλά «τα εστιατόρια προετοιμάζονται για έναν πολύ δύσκολο χειμώνα και πολλά δίνουν πραγματική μάχη για να επιβιώσουν», πρόσθεσε η Ντάκρε. Σύμφωνα με την εταιρεία, υπάρχει κίνδυνος περισσότερων χρεοκοπιών, αν δεν αυξηθεί η κρατική στήριξη.

Ο υπουργός Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ παρουσίασε έναν προϋπολογισμό λιτότητας για να διορθώσει τα οικονομικά της Βρετανίας, παρά την ύφεση στην οποία έχει ήδη εισέλθει η χώρα και την πτώση του βιοτικού επιπέδου.

Omonoia Christmas Market από τις 17 Δεκεμβρίου

Από τις 17 Δεκεμβρίου έως και την 01 Ιανουαρίου το Omonoia Christmas Market, θα αποτελέσει το νέο εμπορικό και ψυχαγωγικό θεσμό της πρωτεύουσας. Διοργανώνεται από το Δήμο Αθηναίων στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων “Χριστούγεννα στην Αθήνα” με τη συμβολή μεγάλων χορηγών και συνεργατών: Brown Hotels, SMB Capital, Hondos Center, Melia Athens, Athens Tiare, και στόχο έχει να προσθέσει εορταστική λάμψη στην ιστορική πλατεία αλλά και να προσκαλέσει μικρούς και μεγάλους στο πιο φαντασμαγορικό event των Χριστουγέννων.

Στη Χριστουγεννιάτικη αγορά θα φιλοξενηθούν ειδικά κατασκευασμένα περίπτερα παρουσιάζοντας μια μεγάλη ποικιλία από χειροποίητες, λαχταριστές λιχουδιές, στολίδια καθώς και ιδέες για ξεχωριστά χριστουγεννιάτικα δώρα για όλη την οικογένεια. Στο πλούσιο πρόγραμμα του φεστιβάλ συμπεριλαμβάνονται πολυάριθμες εκδηλώσεις και παραστάσεις, εορταστικά music vibes υπό τους ήχους αγαπημένων Djs καθώς και διασκεδαστικές δραστηριότητες για όλη την οικογένεια.

Πληροφορίες σχετικά με τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις στην καρδιά της Αθήνας θα βρείτε στο https://cultureisathens.gr/event/omonoia-christmas-market/

Makedonia Palace Διάκριση Επιχειρηματικής Αριστείας

Υψηλή Διάκριση στον Διεθνή Θεσμό Πιστοποίησης EFQM πέτυχε το Makedonia Palace στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε για την Επιχειρηματική Αριστεία «EFQM AWARD CEREMONY 2022», αναγνωρίζοντας το ξενοδοχείο ως Qualified by EFQM Organisation.

To Makedonia Palace Hotel εφαρμόζει από το 2018 το Διεθνές μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας EFQM, ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο και ολιστικό μοντέλο διοίκησης που αποτελεί σήμα κατατεθέν των καλύτερων επιχειρήσεων στο κόσμο. Μετά από μία απαιτητική διαδικασία αξιολόγησης το Makedonia Palace πιστοποιήθηκε εκ νέου επιτυχώς με εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία, που βασίστηκε στους πυλώνες του Εnviroment Social Governance.

Τα στελέχη του ξενοδοχείου παρουσίασαν τους σύγχρονους μηχανισμούς διαρκούς βελτίωσης με καινοτόμες πρακτικές και διαδικασίες ενώ ταυτόχρονα μέσα από επικοινωνία της επιτροπής με τους εργαζόμενους αναδείχθηκαν οι άριστες υπηρεσίες φιλοξενίας με γνώμονα την ομαδικότητα και την καινοτομία σε όλα τα επίπεδα.

Η φιλοσοφία του θεσμού EFQM ταυτίζεται απόλυτα με τις πρακτικές του Makedonia Palace, σε αυτή τη νέα εποχή εξέλιξης το ξενοδοχείο “αγκαλιάζει” την αειφορία και τη βιωσιμότητα, τοποθετώντας τις δύο αυτές έννοιες σε βασικές προτεραιότητες.

ΤΑΙΠΕΔ: Δύο δεσμευτικές προσφορές για την αξιοποίηση της Μαρίνας Πύλου

Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοίνωσε ότι χθες, Τρίτη, 29 Νοεμβρίου, παρέλαβε δύο (2) δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Πύλου για 40 χρόνια.

Δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):

  • ΖΕΝΓΚΙΝΟΦ – ΚΟΥΒΕΛΑΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ
  • D MARINAS HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Να σημειωθεί ότι η τελευταία είναι η ιδιοκτήτρια εταιρεία του παρακείμενου ξενοδοχειακού συγκροτήματος Costa Navarino.

Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών ως προς την πλήρωση των κριτηρίων σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους όρους του διαγωνισμού θα εκκινήσει άμεσα, ενώ σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου θα αποσφραγιστούν οι οικονομικές προσφορές, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.