Πίσω στο all-inclusive λόγω ακρίβειας

Η οικονοµική αβεβαιότητα που προκαλεί ο πληθωρισµός φαίνεται να οδηγεί τους τουρίστες πίσω στο all-inclusive, οι οποίοι δεν φαίνεται προς το παρόν να θέλουν να «θυσιάσουν» τις διακοπές τους την επόµενη χρονιά στο βωµό της ακρίβειας.

«Υπάρχει συγκρατηµένη αισιοδοξία για το 2023 βάση της πορείας των προ-κρατήσεων µέχρι σήµερα. Παρά τον υψηλό πληθωρισµό και το υψηλό ενεργειακό κόστος που έχουν οδηγήσει σε αύξηση των τιµών των ξενοδοχείων και των πακέτων διακοπών, το sentiment για διακοπές παραµένει υψηλό», λέει στο H&R ο Sales & Marketing Director των παραθεριστικών ξενοδοχείων Marbella, Περικλής Γοµπάκης. Και εξηγεί: «Βλέπουµε ότι ο πελάτης πλέον γίνεται πιο budget conscious ενώ ιδιαίτερη δυναµική παρουσιάζουν οι κρατήσεις σε 5* All Inclusive ξενοδοχεία, διότι εν µέσω της οικονοµικής αβεβαιότητας οι καταναλωτές έχουν ένα αίσθηµα ασφάλειας κλειδώνοντας το κόστος διακοπών».

Οι τάσεις που καταγράφει η ABTA
Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρόσφατη έρευνα της ABTA, της Ένωσης των Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων, έδειξε ότι το 29% των ανθρώπων σχεδιάζει να κάνει διακοπές σε all inclusive το 2023 προκειµένου να διαχειριστούν τα οικονοµικά τους, ποσοστό που αυξάνεται στο 40% µεταξύ των ατόµων ηλικίας 44 ετών και κάτω, και στο 57% των νέων οικογενειών. Αυτό παρατηρούν ήδη τα µέλη της ABTA, συµπεριλαµβανοµένων των Travel Republic, Barrhead Travel, TUI, Jet2holidays και easyJet holidays, ενώ σύµφωνα µε το Club Med, για πρώτη φορά, το all-inclusive είναι η κορυφαία επιλογή για τη σεζόν χειµερινών σπορ 22/23, ξεπερνώντας την πιο δηµοφιλή επιλογή του περασµένου χειµώνα – τα αυτό-εξυπηρετούµενα καταλύµατα.

Επιπλέον, τέσσερα στα δέκα άτοµα (42%) είτε έχουν κάνει κράτηση είτε σκέφτονται να κάνουν ένα χειµερινό διάλειµµα φέτος – µε την απόδραση για λίγο χειµωνιάτικο ήλιο (22%) στην κορυφή της λίστας για όσους σχεδιάζουν να ταξιδέψουν το χειµώνα. Η Jet2holidays και η MSC Cruises αναφέρουν ισχυρές πωλήσεις για διακοπές µακράς διαµονής στα Κανάρια Νησιά αυτόν τον χειµώνα, η TUI παρατηρεί επίσης αύξηση στις αποδράσεις 21 και 28 διανυκτερεύσεων σε σύγκριση µε τον χειµώνα του 2019, κυρίως λόγω ταξιδιών σε προορισµούς µεγάλων αποστάσεων όπως το Μεξικό, η Δοµινικανή Δηµοκρατία, η Φλόριντα και το Πράσινο Ακρωτήριο. Και η easyJet holidays δραστηριοποιείται σε αυτήν την αγορά µε µια νέα σειρά πακέτων 28 διανυκτερεύσεων προς δηµοφιλείς προορισµούς όπως η Τουρκία, η Μάλτα και η Πορτογαλία που απευθύνεται κυρίως σε συνταξιούχους και εξ αποστάσεως εργαζόµενους.

Οι διακοπές ευεξίας και βελτίωσης της ψυχικής υγείας είναι επίσης στις προτεραιότητες των ταξιδιωτών (93%). Τα µέλη της ABTA αναφέρουν ότι αγαπηµένοι ευρωπαϊκοί προορισµοί, όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ελλάδα και η Ιταλία, έχουν καλές πωλήσεις.

Τέλος, οι ταξιδιώτες στρέφονται στις early bird κρατήσεις προκειµένου να «κλειδώσουν» την τιµή των καλοκαιρινών διακοπών του 2023. Χαρακτηριστικό παράδειγµα, η Jet2holidays που έθεσε το πρόγραµµα Summer Sun για το 2024 σε προσφορά τον Οκτώβριο του 2022.

Εκτινάχθηκαν οι κρατήσεις σε βραχυχρόνιες μισθώσεις τον Οκτώβριο

Ρεκόρ ζήτησης κατέγραψε η Ευρωπαϊκή αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης τον Οκτώβριο του 2022, με τα στοιχεία της AirDNA να δείχνουν άνοδο των διανυκτερεύσεων κατά 22,8% έναντι του Οκτωβρίου του 2021 και +9,6% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019. Η πληρότητα παρουσίασε αύξηση +3,7% έναντι του Οκτωβρίου του 2021 και +17,7% του 2019, η μέση ημερήσια τιμή δωματίου μειώθηκε κατά 0,8% και αυξήθηκε κατά 25,2% αντίστοιχα ενώ τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο παρουσίασαν άνοδο 2,8% έναντι του 2021 και +47,4% έναντι του 2019.

Οι κρατήσεις για μελλοντικές διανυκτερεύσεις στην Ευρώπη έφτασαν τα 30 εκατ. τον Οκτώβριο, παρουσιάζοντας αύξηση 29,4% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019 και +16% έναντι του 2019.

Αυτή τη στιγμή, η ζήτηση για την Ελλάδα για το χειμώνα είναι χαμηλότερη τόσο σε σύγκριση με πέρυσι (-9%) όσο και με το 2019 (-57%).

Στην Αθήνα, από την άλλη, η ζήτηση είναι πολύ πάνω από τα επίπεδα του 2021 για τους επόμενους έξι μήνες, με 70% περισσότερες κρατήσεις για τον Δεκέμβριο από ό,τι την ίδια περίοδο πέρυσι και 88% για τον Ιανουάριο, αν και αυτά τα στοιχεία είναι κάτω από τα επίπεδα του 2019.

Οι ευρωπαϊκές πόλεις ανακάμπτουν ταχύτατα

Η Ευρώπη προπορεύεται του υπόλοιπου κόσμου στη διαδικασία ανάκαμψης των ταξιδιών κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022, με τη νότια Ευρώπη να παρουσιάζει ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Αυτό προκύπτει από ανάλυση της ForwardKeys που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο CEO πρωτευουσών και μεγάλων πόλεων της CityDNA, και βασίζεται στα πιο πρόσφατα δεδομένα αεροπορικών εισιτηρίων.

Την ώρα που σε παγκόσμιο επίπεδο η ανάκαμψη στα ταξίδια βρίσκεται στο -30% έναντι του 2019, στην Ευρώπη ο μέσος όρος υπολείπεται κατά 24% των προ πανδημικών επιδόσεων. Τα στοιχεία αυτά υποδεικνύουν μια επιτάχυνση της ανάκαμψης στα ευρωπαϊκά ταξίδια έναντι του τρίτου τριμήνου της χρονιάς (-30%).

Η νότια Ευρώπη συνεχίζει να ηγείται της ανάκαμψης (-14% στις διεθνείς αφίξεις έναντι του 2019). Η Βόρεια Ευρώπη να παρουσιάζει μείωση 20% έναντι του 2019, η Δυτική Ευρώπη -26% και η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη -55%. Οι επιδόσεις της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπη συνεχίζουν να επηρεάζονται αρνητικά από τον πόλεμο στην Ουκρανία, ο οποίος έχει αντίκτυπο όχι μόνο στις χώρες που εμπλέκονται άμεσα αλλά και στις γειτονικές, επισημαίνει ο επικεφαλής Insights της ForwardKeys, Olivier Ponti.

Οι προορισμοί πόλης, οι οποίοι επηρεάστηκαν πολύ από την κρίση του κορωνοϊού, παρουσίασαν επιτάχυνση της ανάκαμψής τους και πλέον καταγράφουν μείωση 23% στις διεθνείς αφίξεις του δ’ τριμήνου έναντι των επιπέδων 2019, σε αντιστοιχία με το μέσο όρο μείωσης αφίξεων στην Ευρώπη (-24%). Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, το Λονδίνο (-23% σε διεθνείς αφίξεις), το Παρίσι (-18%) και η Κωνσταντινούπολη (+9%), σημείωσαν το μεγαλύτερο αριθμό διεθνών αφίξεων, ξεκάθαρη ένδειξη ότι οι διεθνείς ταξιδιώτες επιστρέφουν στις μεγάλες μητροπόλεις της Ευρώπης.

Ταξίδι Ισραηλινών δημοσιογράφων στη Θεσσαλονίκη

Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης και η υπηρεσία ΕΟΤ Ισραήλ πραγματοποίησαν ταξίδι δημοσιογράφων στη Θεσσαλονίκη με σκοπό την ανάδειξη του δυναμικού της πόλης ως προορισμού city break, με ειδικό βάρος προβολής τη γαστρονομία της.

Το ταξίδι διήρκησε πέντε μέρες και υποστηρίχτηκε από την αεροπορική εταιρεία Sundor, η οποία όλο τον χειμώνα θα συνδέει απευθείας το Τελ Αβίβ με τη Θεσσαλονίκη.

Η δημοσιογραφική ομάδα αποτελούνταν από έξι επαγγελματίες από κορυφαία μέσα της χώρας. Συγκεκριμένα, εκπροσωπήθηκαν οι online πλατφόρμες Ynet, Walla, Mako, Haaretz, Maariv και Reshet 13 tv. Το γκρουπ διέμεινε στο ξενοδοχείο ΟΝΟΜΑ, συνοδευόμενο από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ισραήλ, Δημήτρη Βασιλειάδη και γευμάτισε, μεταξύ άλλων, στο ΜΕΤ HOTEL. Κατά τη διάρκεια της διαμονής τους παρακολούθησαν παρασκευή μπουγάτσας, πολλά master cooking classes καθώς και μενού γευσιγνωσίας τοπικής κουζίνας. Ακόμη επισκέφτηκαν το οινοποιείο Γεροβασιλείου και το αποστακτήριο Δοροδούλη όπου δοκίμασαν τοπικούς οίνους, τσίπουρο και παρεμφερή αποστάγματα.

Περιηγήθηκαν στον Νομό Θεσσαλονίκης, συναντήθηκαν με εκπροσώπους συνεταιρισμών και γεύτηκαν τοπικά εδέσματα. Τέλος, περιηγήθηκαν στην πόλη και απόλαυσαν λιχουδιές και εδέσματα τύπου “street food”. Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το τμήμα μάρκετινγκ της Sundor, δημιούργησε προωθητικό βίντεο της πόλης στα Εβραϊκά.

Bread BC: Ενας φούρνος νέας γενιάς

Το Bread BC στο Χαλάνδρι είναι ένας νέας γενιάς bakery & viennoiserie, που επανασυστήνει το ψωμί όπως παλιά, σε συνεργασία με τον bread & pastry chef Θανάση Σταμούδη. Ο δημιουργός του Περικλής Βούρθης, που είναι σκηνοθέτης μεγάλων τηλεοπτικών project, πριν από μία δεκαετία ξεκίνησε να πειραματίζεται με το ψωμί ως ερασιτέχνης αρτοποιός.

Η απρόβλεπτη, χρονοβόρα αλλά ανταποδοτική διαδικασία της αρτοποίησης, ήταν αποκαλυπτική. «Η διαδικασία του ψωμιού, μοιάζει με αυτή του κρασιού. Ακόμη κι αν έχουμε τα ίδια σταφύλια, τον ίδιο μούστο, δεν θα βγάλουμε το ίδιο κρασί. Ακόμη και με το ίδιο προζύμι, δεν θα βγει το ίδιο ψωμί. Το προζύμι είναι ένας ζωντανός οργανισμός και το να φτιάχνεις ψωμί είναι μια διαδικασία που κρύβει εκπλήξεις. Οταν άρχισα να πειραματίζομαι και να δίνω χαρακτήρα στο προζύμι κι όχι με τη συνταγή, αυτή καθ’ αυτή, με διαφορετικά ταϊσματα, ώρες αναμονής και θερμοκρασίες, είδα ότι η διαδικασία δεν έχει τέλος», λέει.

Το ψωμί του Bread BC γεννιέται αποκλειστικά από φυσικό προζύμι αργής ωρίμασης, χωρίς πρόσθετα, συντηρητικά ή ζάχαρη. Μόνο με νερό, αλεύρι υψηλής ποιότητας και αλάτι. Οι ζυμομύκητες και τα καλά βακτήρια γαλακτικού οξέος της άγριας μαγιάς παράγουν οργανικά οξέα που δίνουν μια γεύση μεστή και ελαφρώς πικάντικη. Έτσι, το ψωμί γίνεται εύπεπτο και τραγανό, αποκτά μαστιχωτή υφή, ενώ η διατροφική αξία του αναβαθμίζεται.

Το όνομα και η ταυτότητα
Tο Bread BC (Before Christ) συνδέεται με την επανατοποθέτηση του ψωμιού στη βάση του. Τέσσερα διαφορετικά ψωμιά και ένα ψωμί του τοστ με προζύμι κι ένα γεμιστό με χαρούπι, καρύδια και κράνμπερις, ψωμί με φαγόπυρο, λιναρόσπορο, τεφ και αγριοκρίθαρο, πιτυρούχο με άλευρα ολικής, σπόρους και ολόκληρο κριθάρι, καρβέλι σικάλεως με 50% σίκαλη, λευκό σταρένιο City loaf με κίτρινο σκληρό αλεύρι, φιγουράρουν στις προθήκες ενώ αυθεντικά φρέσκα κρουασάν, γλυκά και αλμυρά αρτοποιήματα γαλλικής τεχνικής συμπληρώνουν τη γκάμα των προϊόντων.

Ο χώρος του Bread BC σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Σωτήρη Σταματόπουλο. Κυριαρχούν τα φυσικά χρώματα, η λιτή αισθητική, με τα ψωμιά σε πρώτο πλάνο και τα προϊόντα ζύμης σε γυάλινες προθήκες. Εστιακό σημείο η επιτοίχια σύνθεση από 100 μοναδικά πλακίδια από πηλό, που δημιούργησε το εργαστήριο κεραμικής τέχνης «Ανάφης γη» και συμβολίζει τη μοναδικότητα των ψωμιών.

Η νέα εποχή του Atrium Greek Bistrot

Η ομάδα του σεφ Χρύσανθου Μανωλόπουλου συνεχίζει να δημιουργεί! Από τη μαγευτική θέα της Ακρόπολης στο Point-a στη ζεστή αγκαλιά του Atrium Greek Bistrot στο ισόγειο του 4άστερου Herodion Hotel Athens, δίπλα στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Μεσημέρια κάτω από το φωτεινό θόλο με τη συντροφιά του αναμμένου τζακιού και βράδια που μπορείς να δεις τον ουρανό.

Στο Atrium Greek Bistrot μπορούν φιλοξενηθούν μικρές ή μεγάλες γιορτές: Από ένα tea ή cocktail party στους δερμάτινους καναπέδες μπροστά στο τζάκι ή εταιρικά dinner party έως 55 άτομα.

Ξενοδοχειακές Ημέρες Καριέρας Workathlon

Ημέρες Καριέρας για θέσεις εργασίας στον τουρισμό διοργανώνει η Workathlon, Κυριακή και Δευτέρα 27 & 28 Νοεμβρίου, στην “Xenia” στο Metropolitan Expo.

Οι Ξενοδοχειακές Ημέρες Καριέρας της Workathlon φέρνουν σε επαφή χιλιάδες επαγγελματίες της φιλοξενίας και του τουρισμού με περισσότερες από 55 κορυφαίες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις από Ελλάδα, Κύπρο και όχι μόνο.

Με 60.000 κενές θέσεις εργασίας τη σεζόν που πέρασε, ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας διανύει τη μεγαλύτερη κρίση στελέχωσης των τελευταίων ετών. Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις σε καλά καταρτισμένους εργαζομένους καθιστούν απαραίτητη τη στρατηγική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Η Workathlon και οι Ξενοδοχειακές Ημέρες Καριέρας συνδράμουν καθοριστικά για ακόμα μια χρονιά στην κάλυψη των αναγκών των επαγγελματιών της ξενοδοχίας.

Η αειφορία σε πρώτο πλάνο

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη το εξαμηνιαίο συνέδριο της ένωσης ευρωπαίων τουριστικών πρακτόρων και τουρ οπερέιτορ ECTAA SemiAnnual, το οποίο διοργανώθηκε από την FedHATTA και τον ΗΑΤΤΑ από τις 23 έως τις 25 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Από τους βασικούς στόχους του συνεδρίου είναι η ανάδειξη της αειφορίας στον τουρισμό σε ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που θα απασχολήσουν τον κλάδο στο άμεσο μέλλον αλλά και η συζήτηση για τις προκλήσεις στην απασχόληση στον τουρισμό.

Σε χαιρετισμό του στο συνέδριο, ο υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, μέσω τηλεδιάσκεψης, εξέφρασε τη στήριξή του στο έργο των τουριστικών γραφείων αναγνωρίζοντας τη συμβολή του κλάδου στον τουρισμό και την οικονομία. «Είστε οι επαγγελματίες που καθόλη τη διάρκεια του χρόνου και σε κάθε κρίση αποδίδετε αποτελέσματα και είστε εσείς που έχετε τη μεγαλύτερη ευθύνη για τη διακίνηση του τουρισμού στην Ελλάδα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας- Θράκης, κ. Σταύρος Καλαφάτης.

Τις εργασίες της ημέρας άνοιξε ο πρόεδρος της ECTAA, κ. Frank OOSTDAM, και ακολούθησε χαιρετισμός από τον πρόεδρο της FedHATTA, κ. Λύσανδρο Τσιλίδη, ενώ εποικοδομητικές συζητήσεις με τους ευρωπαίους συνέδρους για τις προοπτικές του ευρωπαϊκού και ελληνικού προορισμού είχε ο πρόεδρος του ΗΑΤΤΑ και πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού της ECTAA, κ. Νικόλας Κελαϊδίτης.