Η οικονοµική αβεβαιότητα που προκαλεί ο πληθωρισµός φαίνεται να οδηγεί τους τουρίστες πίσω στο all-inclusive, οι οποίοι δεν φαίνεται προς το παρόν να θέλουν να «θυσιάσουν» τις διακοπές τους την επόµενη χρονιά στο βωµό της ακρίβειας.
«Υπάρχει συγκρατηµένη αισιοδοξία για το 2023 βάση της πορείας των προ-κρατήσεων µέχρι σήµερα. Παρά τον υψηλό πληθωρισµό και το υψηλό ενεργειακό κόστος που έχουν οδηγήσει σε αύξηση των τιµών των ξενοδοχείων και των πακέτων διακοπών, το sentiment για διακοπές παραµένει υψηλό», λέει στο H&R ο Sales & Marketing Director των παραθεριστικών ξενοδοχείων Marbella, Περικλής Γοµπάκης. Και εξηγεί: «Βλέπουµε ότι ο πελάτης πλέον γίνεται πιο budget conscious ενώ ιδιαίτερη δυναµική παρουσιάζουν οι κρατήσεις σε 5* All Inclusive ξενοδοχεία, διότι εν µέσω της οικονοµικής αβεβαιότητας οι καταναλωτές έχουν ένα αίσθηµα ασφάλειας κλειδώνοντας το κόστος διακοπών».
Οι τάσεις που καταγράφει η ABTA
Είναι χαρακτηριστικό ότι η πρόσφατη έρευνα της ABTA, της Ένωσης των Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων, έδειξε ότι το 29% των ανθρώπων σχεδιάζει να κάνει διακοπές σε all inclusive το 2023 προκειµένου να διαχειριστούν τα οικονοµικά τους, ποσοστό που αυξάνεται στο 40% µεταξύ των ατόµων ηλικίας 44 ετών και κάτω, και στο 57% των νέων οικογενειών. Αυτό παρατηρούν ήδη τα µέλη της ABTA, συµπεριλαµβανοµένων των Travel Republic, Barrhead Travel, TUI, Jet2holidays και easyJet holidays, ενώ σύµφωνα µε το Club Med, για πρώτη φορά, το all-inclusive είναι η κορυφαία επιλογή για τη σεζόν χειµερινών σπορ 22/23, ξεπερνώντας την πιο δηµοφιλή επιλογή του περασµένου χειµώνα – τα αυτό-εξυπηρετούµενα καταλύµατα.
Επιπλέον, τέσσερα στα δέκα άτοµα (42%) είτε έχουν κάνει κράτηση είτε σκέφτονται να κάνουν ένα χειµερινό διάλειµµα φέτος – µε την απόδραση για λίγο χειµωνιάτικο ήλιο (22%) στην κορυφή της λίστας για όσους σχεδιάζουν να ταξιδέψουν το χειµώνα. Η Jet2holidays και η MSC Cruises αναφέρουν ισχυρές πωλήσεις για διακοπές µακράς διαµονής στα Κανάρια Νησιά αυτόν τον χειµώνα, η TUI παρατηρεί επίσης αύξηση στις αποδράσεις 21 και 28 διανυκτερεύσεων σε σύγκριση µε τον χειµώνα του 2019, κυρίως λόγω ταξιδιών σε προορισµούς µεγάλων αποστάσεων όπως το Μεξικό, η Δοµινικανή Δηµοκρατία, η Φλόριντα και το Πράσινο Ακρωτήριο. Και η easyJet holidays δραστηριοποιείται σε αυτήν την αγορά µε µια νέα σειρά πακέτων 28 διανυκτερεύσεων προς δηµοφιλείς προορισµούς όπως η Τουρκία, η Μάλτα και η Πορτογαλία που απευθύνεται κυρίως σε συνταξιούχους και εξ αποστάσεως εργαζόµενους.
Οι διακοπές ευεξίας και βελτίωσης της ψυχικής υγείας είναι επίσης στις προτεραιότητες των ταξιδιωτών (93%). Τα µέλη της ABTA αναφέρουν ότι αγαπηµένοι ευρωπαϊκοί προορισµοί, όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ελλάδα και η Ιταλία, έχουν καλές πωλήσεις.
Τέλος, οι ταξιδιώτες στρέφονται στις early bird κρατήσεις προκειµένου να «κλειδώσουν» την τιµή των καλοκαιρινών διακοπών του 2023. Χαρακτηριστικό παράδειγµα, η Jet2holidays που έθεσε το πρόγραµµα Summer Sun για το 2024 σε προσφορά τον Οκτώβριο του 2022.