Επέστρεψαν οι τουρίστες στην Αθήνα

Σε θετική πορεία «γύρισαν» τον Οκτώβριο, για πρώτη φορά μέσα στο 2022, τα ξενοδοχεία της Αθήνας, με τη μέση πληρότητά τους από την αρχή του έτους να ξεπερνά το 70%, ποσοστό υψηλότερο και από πολλούς άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως τη Ρώμη, τη Μαδρίτη, το Βερολίνο, το Μόναχο και το Άμστερνταμ.

Αν και Οκτώβριος είναι ο πρώτος μήνας που υπερέβη -έστω και οριακά- τις επιδόσεις του Οκτωβρίου 2019, τελικά στο 10μηνο η μέση πληρότητα υπολείπεται κατά 12,5% έναντι του αντίστοιχου 10μήνου του 2019.

Μέση τιμή δωματίου και έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο

Ακριβότερα κατά μέσο όρο 14,8% πούλησαν τα δωμάτιά τους οι ξενοδόχοι της Αθήνας το 10μηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, όπως φαίνεται από τα στατιστικά της ΕΞΑΑΑ, με τις τιμές να ανεβαίνουν σταδιακά από τον Απρίλιο και μετά. Η μέση τιμή δωματίου στην Αθήνα έφτασε τα 125.39 ευρώ, τιμή που κινείται σημαντικά χαμηλότερα από τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές της, όπως Κωνσταντινούπολη, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Ρώμη κ.ά. Ωστόσο τον Οκτώβριο, η μέση τιμή δωματίου αυξήθηκε κατά 20,8% (στα 135.22) και ενώ τον Ιούνιο η τιμή είχε φτάσει στα 147.64 ευρώ.

Σε συνδυασμό με τις αυξημένες πληρότητες, η αγορά δίνει το «σήμα» στους ξενοδόχους ότι έχουν περιθώρια να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις τιμές, πλησιάζοντας τον ανταγωνισμό.
Σε ό,τι αφορά στο έσοδο ανά διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) των ξενοδοχείων, η πορεία ήταν σε γενικές γραμμές αντίστοιχη της πορείας της μέσης πληρότητας των μονάδων. Παρατηρούμε να καταγράφεται θετικό πρόσημο από τον μήνα Ιούνιο και μετά. Ωστόσο αν και ο Οκτώβριος έδωσε RevPar (+) 21,3%, σε σύνολο 10μήνου η θετική αυτή μεταβολή δεν υπερβαίνει το (+) 0,5%.

Η ΕΞΑΑΑ επισημαίνει για άλλη μια φορά «τη σημασία -αλλά και την αναγκαιότητα- των σημαντικών σύγχρονων έργων ειδικής υποδομής για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό της τουριστικής πρότασης του προορισμού, την ανάγκη υποστήριξης που χρειάζονται οι επιχειρήσεις του Τουρισμού για να ανταπεξέλθουν στο υψηλό κόστος προμηθειών και λειτουργίας τους της εποχής, αλλά και την ανάγκη ‘νοικοκυρέματος’ των τουριστικών κλινών σε όλη την επικράτεια της Αττικής».

Στην Αθήνα το συνέδριο των Γάλλων ταξιδιωτικών πρακτόρων

Στην Αθήνα πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες το 12ο συνέδριο του κορυφαίου δικτύου ανεξάρτητων ταξιδιωτικών πρακτορείων της Γαλλίας, Selectour, όπου το «παρών» δίνουν διευθυντικά στελέχη μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, αλυσίδων ξενοδοχείων, μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και δημοσιογράφων του τουρισμού από τη Γαλλία.

Οι εργασίες του συνεδρίου θα διαρκέσουν έως τις 27 Νοεμβρίου και αποτελεί μία πρώτης τάξης ευκαιρία για τον ΕΟΤ να παρουσιάσει και να προωθήσει, μεταξύ άλλων, τον ελληνικό χειμερινό τουρισμό στους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της γαλλικής αγοράς.

Παράλληλα, ο ΕΟΤ που στηρίζει αυτήν την πρωτοβουλία, στοχεύει να προβάλλει την Αθήνα ως τον ιδανικό ευρωπαϊκό προορισμό city break στη γαλλική αγορά. Την ίδια στιγμή, ο ΕΟΤ δίνει τη δυνατότητα στις 13 περιφέρειες της χώρας μας να πάρουν μέρος στο συνέδριο της Selectour με δικά τους περίπτερα.

Δωρεάν ανάλυση ξενοδοχειακών websites

Η Nelios συμμετέχει για μια ακόμη χρονιά στην έκθεση Xenia 2022 που θα πραγματοποιηθεί 26-28 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo. Το στοιχείο που διαφοροποιεί αισθητά τη φετινή συμμετοχή της είναι η παροχή δωρεάν ανάλυσης του website των ξενοδοχείων που θα επισκεφθούν το περίπτερό της, μέσω των εκπροσώπων τους, στο Hall 1 – Stand D21.

Στο πλαίσιο της έκθεσης, οι εκπρόσωποι της Nelios θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με ιδιοκτήτες και στελέχη ξενοδοχειακών επιχειρήσεων για όλες τις σύγχρονες τάσεις του digital marketing, εξειδικευμένες υπηρεσίες αλλά και καινοτόμες λύσεις που θα βελτιώσουν την παρουσία και το performance των ξενοδοχείων στο online περιβάλλον.

Μετά το πέρας της έκθεσης, οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν μια χρήσιμη αξιολόγηση του website τους, η οποία θα περιλαμβάνει μετρήσεις συγκεκριμένων δεικτών αλλά και tips, ώστε η κάθε επιχείρηση να είναι σε θέση να προχωρήσει – εφόσον το επιθυμεί – σε βασικές παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν το traffic, τη συνολική εμπειρία των χρηστών αλλά και τα έσοδά τους από την προσέλκυση απευθείας κρατήσεων.

Επιπλέον, το Σάββατο 27 Νοεμβρίου στις 14:20 και την Κυριακή 28 Νοεμβρίου στις 12:00, ο CEO της Nelios, Δημήτρης Σερίφης, συμμετέχει ως ομιλητής στα workshops με τίτλο “Η πυραμίδα των πωλήσεων – από το πρώτο κλικ μέχρι την υποδοχή στο ξενοδοχείο” και “Websites: Από βιτρίνα σε πολυεργαλείο: περιεχόμενο, φωτογραφίες, Experiences, SEO”.

Αναγνώριση ιαματικών πόρων Λισβορίου Λέσβου και Λουτρών Παντελίδη Νισύρου

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα και της Υφυπουργού Τουρισμού Σοφίας Ζαχαράκη, αναγνωρίζεται ως ιαματικός ο φυσικός πόρος «Νερό Δημοτικής Πηγής Λισβορίου», Δήμου Δυτικής Λέσβου. Επιπλέον με απόφαση της Προϊστάμενης της Γενικής Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής Παναγιώτας Διονυσοπούλου, αναγνωρίζεται ως ιαματικός ο φυσικός πόρος «Πηγή Λουτρών Παντελίδη “Ιπποκράτης”», Δήμου Νισύρου.

Η Υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε σχετικά: «Άλλοι δυο ιαματικοί φυσικοί πόροι αναγνωρίζονται, και προστίθενται στους 80 ήδη αναγνωρισμένους στο σύνολο της χώρας.

Το Υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία, τους φορείς και τις τοπικές κοινωνίες, θέτει ως προτεραιότητα την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, και ιδιαίτερα του ιαματικού τουρισμού και τουρισμού ευεξίας. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε, έχουμε προβλέψει και κονδύλια 28 εκ € στο πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, για έργα βιώσιμων υποδομών στις ιαματικές μας πηγές».

Brasserie Lorraine: Η καρδιά του Παρισιού χτυπά στην Αθήνα

Η Brasserie Lorraine, στο Κολωνάκι, αποτελεί το εστιατόριο που τιμά τη γαλλική κουζίνα. Σε ένα σκηνικό με γαλλική αύρα, οι καθρέφτες στους τοίχους, η ταπετσαρία με τα μεγάλα τριαντάφυλλα, τα μαρμάρινα τραπέζια κι η μπάρα, οι πράσινες βελούδινες πολυθρόνες και καναπέδες, οι πολυέλαιοι, τα κεριά, ταξιδεύουν τον επισκέπτη, σε coupe του Orient Express, μέσα στο χρόνο.

Με επικεφαλής στην κουζίνα τον Παναγιώτη Ζώκο- έναν από τους πιο στενούς συνεργάτες του Μιχάλη Νουρλόγλου- και την ομάδα του να δημιουργούν ευφάνταστα πιάτα μοναδικής γεύσης, που συνδυάζονται άριστα με τις καλοδιαλεγμένες επιλογές από τον γαλλικό κι αμερικάνικο αμπελώνα χωρίς να λείπουν οι ελληνικές προτάσεις από ξεχωριστές ετικέτες που διαφοροποιούνται κάθε χρονιά, τα ενδιαφέροντα κοκτέιλ όπως το «sur mesure» dry martini, την εξαιρετική μουσική με φωνή και πιάνο, κάθε στιγμή στη Brasserie Lorraine είναι ξεχωριστή.

To ζεστό foie gras με γλυκιά κολοκύθα και πιπέρι σετσουάν, το μεδούλι με λεπτές φέτες βοδινού φιλέτου και persillade, τα φρέσκια χτένια με beurre blanc miso, νουάζετ και ρόκα, τα σαλιγκάρια Βουργουνδίας, τα άριστα κρέατα όπως το Côte de bœuf, το Chateaubriand, το φιλέτο entrecôte που συνοδεύονται από εξαιρετικές σως -sauce béarnaise, poivre και café de paris- αλλά κι η φρέσκια γλώσσα meunière, είναι μερικές από τις προτάσεις που δημιουργούν πυροτεχνήματα στον ουρανίσκο κι αναμνήσεις πολύ ισχυρές. Εξαιρετικά και τα γλυκά όπως το Paris-Brest με αφράτο σου και πραλίνα φουντουκιού, το ανεπανάληπτο millefeuille και το moelleux με αλμυρή καραμέλα και παγωτό βανίλια.

Το Θεόνη γιορτάζει τα 60 και πλέον διεθνή βραβεία του

Μία εκδήλωση – ορόσημο για την ιστορία του φυσικού μεταλλικού νερού Θεόνη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 22 Νοεμβρίου, στο εστιατόριο Δέλτα του Κέντρου Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος. Την εκδήλωση, την οποία παρουσίασε ο κ. Σάκης Ρουβάς, τίμησαν με την παρουσία τους σημαίνουσες προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Κ. Τσιάρας, ο Bουλευτής Λάρισας κ. Χ. Κέλλας και ο Μορφωτικός Ακόλουθος της Πρεσβείας της Ιαπωνίας, κ. Ko SHIRATORI.

Στην εκδήλωση, το Θεόνη τιμήθηκε με 7 νέες διεθνείς διακρίσεις, που του απένειμαν οι πιο έγκριτοι οργανισμοί αξιολόγησης μεταλλικού νερού παγκοσμίως, κατακτώντας έτσι περισσότερα από 60 διεθνή βραβεία για την ποιότητα, τη γεύση αλλά και την καινοτομία του.

Οι τελευταίες προσθήκες -3 Platinum και ένα Gold βραβείο από τη Japan Aqua Sommelier Association, καθώς και 2 Gold και ένα Bronze βραβείο από τη FINE WATERS Society- έρχονται να επισφραγίσουν την εντυπωσιακή πορεία του Θεόνη εντός και εκτός Ελλάδας και να επιβεβαιώσουν ότι πρόκειται για το μακράν πιο βραβευμένο ελληνικό μεταλλικό νερό σε διεθνές επίπεδο. Τη βράβευση πραγματοποίησαν εκπρόσωποι των δύο οργανισμών από την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, που επισκέφθηκαν τη χώρα μας αποκλειστικά για να τιμήσουν το Θεόνη με την παρουσία τους.

Επιπλέον, το Θεόνη ανακοίνωσε τη διεύρυνση της συνεργασίας του με τον κ. Σάκη Ρουβά, ο οποίος θα αποτελεί στο εξής τον επίσημο brand ambassador του Θεόνη.

Η handcrafted Tequila Codigo 1530 στο Athens Bar Show

Με μεγάλη επιτυχία έγινε το λανσάρισμα των εμβληματικών Award Winning Tequila και Mezcals “Código 1530” στο Athens Bar Show, από τη Live nad Wander.

Η εταιρεία σύστησε το ultra-premium brand Código 1530 στην Ελληνική αγορά για πρώτη φορά και απέσπασε ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια τόσο για την ξεχωριστή γεύση όσο και για την ιδιαίτερη φιάλη της σειράς προϊόντων της Código 1530.

Επιπλέον, για πρώτη χρονιά φέτος το Athens Bar Show παρουσίασε το P.U.B., ένα ειδικά διαμορφωμένο Business Lounge μέσα στην έκθεση με περιορισμένη πρόσβαση για ειδικές γευσιγνωσίες, όπου η Live And Wander παρουσίασε premium servings της ultra-premium τεκίλας Código 1530.

Όσοι βρέθηκαν 8 & 9 Νοεμβρίου στην Τεχνόπολη στο Γκάζι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την τεκίλα Código 1530 Blanco, Rosa και Reposado αλλά και τα Código 1530 Artesanal και Ancestral Mezcals.

Η Ελλάδα συμμετέχει στο Παγκόσμιο Κύπελο Μαγειρικής

Συνταγές εμπνευσμένες από τη Μακεδονική Κουζίνα, μαγειρεμένες με σύγχρονες τεχνικές, θα παρουσιάσει σε λίγες μέρες η Ένωση Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας – Culinary Professionals Greece στο Παγκόσμιο Κύπελλο Μαγειρικής Villeroyet Boch, που θα πραγματοποιηθεί στο Λουξεμβούργο και διοργανώνεται κάθε τέσσερα χρόνια. Η ελληνική ομάδα θα πρέπει να σχεδιάσει, να οργανώσει και να πραγματοποιήσει ένα ελληνικό γεύμα, με θέμα «Η Γαστρονομική μας παράδοση και πολιτισμός στο σήμερα», ενώ θα επιδιώξει να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο γεύμα, αναδεικνύοντας τις τοπικές γεύσεις και τα προϊόντα, προβάλλοντας παράλληλα τη σύγχρονη γαστρονομική κουλτούρα της χωράς μας παγκοσμίως.

Η σπουδαία αυτή διεθνής γαστρονομική διοργάνωση αποτελεί κορυφαίο θεσμό για τον κλάδο της γαστρονομίας παγκοσμίως, καθώς συμμετέχουν περισσότερες από 100 επιλεγμένες ομάδες chef από 55 χώρες από όλο τον κόσμο. Σε 24.700 τ.μ. εκθεσιακού χώρου θα παραβρεθούν 8000 επαγγελματίες μαγειρικής και 150 δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο, ενώ το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να γευθεί τα διαγωνιζόμενα πιάτα, σε ένα χώρο 900 θέσεων.

Σημειώνεται ότι η Ένωση Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας, με την ομάδα της Culinary Team Greece, κατέκτησε το 2020 το χάλκινο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες Μαγειρικής στη Στουτγάρδη.

Η συμμετοχή της Ένωσης πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, υπό την Αιγίδα του Ε.Ο.Τ. (Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού).