Ξανά στη Ζάκυνθο η Louis Hotels

Με ένα ολοκαίνουριο πολυτελές ξενοδοχείο επιστρέφει στην τουριστική αγορά της Ζακύνθου η Louis Hotels. Μετά την πώληση στην HIP πέντε μονάδων, ανάμεσα σε αυτές και τα Zante Beach και Plagos Beach στη Ζάκυνθο, το 2020, η κυπριακή εταιρεία ανακοίνωσε την επαναδραστηριοποίησή της στο νησί του Ιονίου, με το ολοκαίνουριο Κing Jason Zante. Η πολυτελής μονάδα, με 87 σουίτες (65% των οποίων με πρόσβαση σε πισίνες ή με ιδιωτική πισίνα), 3 εστιατόρια και deluxe σπα, πρόκειται να υποδεχτεί τους πρώτους επισκέπτες του το 2024.

Η Louis Hotels διαθέτει αυτή τη στιγμή 6 μονάδες στην Ελλάδα και 20 στην Κύπρο.

Εκτεταμένο πρόγραμμα επενδύσεων
Η Louis Hotels παρουσίασε τη νέα «Exclusive» συλλογή ξενοδοχείων της στη βρετανική αγορά, κατά τη διάρκεια της έκθεσης World Travel Market (WTM), που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο 7-9 Νοεμβρίου.

Εκτός από το νέο Κing Jason Zante, στην συλλογή Exclusive προστίθεται και το Ionian Sun στην Κέρκυρα, το οποίο θα υποστεί ολική μεταμόρφωση και θα αναβαθμιστεί σε ξενοδοχείο πολυτελείας αποκλειστικά για ενήλικες, διαθέτοντας 136 σουίτες, 4 εστιατόρια, 5 μπαρ, 3 πισίνες και πλήρεις εγκαταστάσεις σπα.

Το Asterion Suites & Spa, στα Χανιά της Κρήτης, θα διαμορφωθεί για να φιλοξενεί αποκλειστικά ενήλικες από το καλοκαίρι του 2023 ενώ στη συλλογή Exclusive ανήκουν και οι μονάδες της Μυκόνου, το Mykonos Theoxenia και το Once in Mykonos. To ιστορικό ξενοδοχείο Mykonos Theoxenia ανακαινίστηκε ριζικά για το καλοκαίρι του 2022 και επέστρεψε ως το πιο ανανεωμένο, πολυτελές ξενοδοχείου του νησιού. Περιλαμβάνει 49 σουίτες (κάποιες με ιδιωτική πισίνα), ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις σπα και 1000 τετραγωνικά μέτρα κήπων. Το boutique ξενοδοχείο Οnce in Μykonos βρίσκεται σε μια αμφιθεατρική τοποθεσία με απρόσκοπτη θέα την παραλία του Ορνού.

Mεταξύ άλλων, στην έκθεση η Louis Hotels παρουσίασε και στοιχεία από την ανανεωμένη συλλογή «Elegant». Νέο μέλος της συλλογής γίνεται το Kerkyra Blue Hotel & Spa, το οποίο αναβαθμίζεται σε πεντάστερο. Οι εργασίες για ολική μεταμόρφωση ήδη εκτελούνται, με το ξενοδοχείο να αναμένεται να αποκαλύψει το νέο του πρόσωπο τον Μάιο του 2023.

Στην Κύπρο
Εντυπωσιακή ανακαίνιση θα πραγματοποιηθεί επίσης και στο Royal Apollonia στη Λεμεσό, η οποία θα επικεντρωθεί στους χώρους του lobby, καθώς και στα εστιατόρια Akakiko και Διόνυσος, που λειτουργούν εντός του ξενοδοχείου.

Στην έκθεση η Louis Hotels πρόβαλε επίσης και τα πλήρως ανακαινισμένα κυρίως εστιατόριά της στα Louis Phaethon Beach, Louis Ledra Beach και Louis Imperial Beach στην Πάφο. Ιδιαίτερη μνεία δόθηκε στα δύο νέα επώνυμα γαστρονομικά concept που προστέθηκαν στην Πάφο: A Mano (ιταλικό εστιατόριο) και Pygmalion (burger concept) στο Louis Ledra Beach και στο Louis Imperial Beach αντίστοιχα.

Ιδανικός προορισμός η Ελλάδα για τους ψηφιακούς νομάδες

Τις προοπτικές που προσφέρουν στην ανάπτυξη της Ελλάδας οι ψηφιακοί νομάδες και τις ευκαιρίες που αναδύονται για τον ελληνικό τουρισμό ανέδειξαν οι ομιλητές του πρώτου συνεδρίου της Marketing Greece με θέμα: Work From Greece τονίζοντας ότι η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην προσέλκυση επισκεπτών που θα την επιλέξουν για την εργασία τους.

Ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας τόνισε ότι η Ελλάδα στα μάτια ενός βορειοευρωπαίου αποτελεί ιδανικό προορισμό, είτε για να εργαστεί ως ψηφιακός νομάς, είτε να ζήσει μετά τη σύνταξή του. Μάλιστα μετέφερε την επιθυμία στελεχών μεγάλων διεθνών τουριστικών επιχειρήσεων να εργαστούν στην Ελλάδα.

O Κυριάκος Πιερρακάκης, υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ανακοίνωσε ότι σε λίγες εβδομάδες θα γίνει πράξη η ίδρυση ατομικής επιχείρησης μέσω του Gov.gr, κάτι που θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στην επιχειρηματικότητα ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα μεταφραστούν στα Αγγλικά υπηρεσίες που περιλαμβάνει το Gov.gr.

Η Αθήνα και η Κρήτη είναι οι πιο δημοφιλείς για Digital Nomads, ανέφεραν ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης και ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Οι αγορές που «οδήγησαν» τη φετινή τουριστική ανάκαμψη

Περίπου 700 εκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν διεθνώς μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 2022, αριθμός υπερδιπλάσιος (+133%) από την ίδια περίοδο το 2021, αλλά φτάνοντας στο 63% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με το τελευταίο Βαρόμετρο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO). Με βάση τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη, η χρονιά αναμένεται να κλείσει στο 65% των επιπέδων προ πανδημίας.

Η Ευρώπη συνεχίζει να ηγείται της παγκόσμιας ανάκαμψης
Η Ευρώπη συνεχίζει να ηγείται της ανάκαμψης του διεθνούς τουρισμού. Η γηραιά ήπειρος υποδέχθηκε 477 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις στο 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022 (68% του παγκόσμιου συνόλου), αγγίζοντας το 81% των προπανδημικών επιπέδων. Έναντι του 2021 η αύξηση αυτής της περιόδου ήταν 126%. Στην ανάκαμψη αυτή συνέβαλλαν η ισχυρή ενδοπεριφερειακή ζήτηση και τα ταξίδια από τις ΗΠΑ. Η Ευρώπη σημείωσε ιδιαίτερα ισχυρές επιδόσεις το τρίτο τρίμηνο, όταν οι αφίξεις έφτασαν σχεδόν στο 90% των επιπέδων του 2019.

Η Μέση Ανατολή είδε τις διεθνείς αφίξεις να αυξάνονται κατά 225% στο 9μηνο έναντι του 2021, σκαρφαλώνοντας στο 77% των προ-πανδημικών επιπέδων.

Η Αφρική (+166%) και η Αμερική (+106%) κατέγραψαν επίσης ισχυρή ανάπτυξη σε σύγκριση με το 9μηνο του 2021, φτάνοντας το 63% και το 66% των επιπέδων του 2019, αντίστοιχα.

Στην Ασία και τον Ειρηνικό η αύξηση των αφίξεων την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2022 ανήλθε σε 230% έναντι του 2021, αντικατοπτρίζοντας το άνοιγμα πολλών προορισμών, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας στα τέλη Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, οι αφίξεις στην Ασία και τον Ειρηνικό παρέμειναν κατά 83% κάτω από τα επίπεδα του 2019. Η Κίνα, μια βασική αγορά προέλευσης για την περιοχή, παραμένει κλειστή.

Οι υψηλότερες επιδόσεις
Αρκετές περιοχές του πλανήτη έφτασαν στο 80% έως το 90% των αφίξεων πριν από την πανδημία το 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2022. Η Δυτική Ευρώπη (88%) και η Νότια Μεσογειακή Ευρώπη (86%) σημείωσαν την ταχύτερη ανάκαμψη προς τα επίπεδα του 2019. Ισχυρά αποτελέσματα κατέγραψαν επίσης η Καραϊβική, η Κεντρική Αμερική (82%) και η Βόρεια Ευρώπη (81%).
Οι προορισμοί που αναφέρουν αφίξεις πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα κατά τους εννέα μήνες έως τον Σεπτέμβριο περιλαμβάνουν την Αλβανία, την Αιθιοπία, την Ονδούρα, την Ανδόρα, το Πουέρτο Ρίκο, τη Δομινικανή Δημοκρατία, την Κολομβία, το Ελ Σαλβαδόρ και την Ισλανδία.

Τον Σεπτέμβριο οι αφίξεις ξεπέρασαν τα προ-πανδημικά επίπεδα στη Μέση Ανατολή (+3% σε σχέση με το 2019) και την Καραϊβική (+1%) και πλησίασαν στην Κεντρική Αμερική (-7%), στη Βόρεια Ευρώπη (-9%) και Νότια Μεσογειακή Ευρώπη (-10%).

Εν τω μεταξύ, ορισμένοι προορισμοί κατέγραψαν αξιοσημείωτες αυξήσεις στις διεθνείς τουριστικές εισπράξεις τους πρώτους επτά έως εννέα μήνες του 2022, όπως η Σερβία, η Ρουμανία, η Τουρκία, η Λετονία, η Πορτογαλία, το Πακιστάν, το Μεξικό, το Μαρόκο και η Γαλλία. Ανάκαμψη καταγράφεται επίσης στις δαπάνες εξερχόμενου τουρισμού από μεγάλες αγορές, όπως στη Γαλλία όπου οι δαπάνες έφτασαν το -8% έως τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με το 2019. Άλλες αγορές που ανέφεραν ισχυρές δαπάνες τους πρώτους έξι έως εννέα μήνες του 2022 ήταν η Γερμανία. Βέλγιο, Ιταλία, Ηνωμένες Πολιτείες, Κατάρ, Ινδία και Σαουδική Αραβία.

Πληρότητα ξενοδοχείων
Τα παγκόσμια ποσοστά πληρότητας ξενοδοχείων, σύμφωνα με την εταιρεία παροχής δεδομένων STR, έφθασαν τον Σεπτέμβριο του 2022 στο 66% του ίδιου μήνα το 2019, από 43% τον Ιανουάριο. Η Ευρώπη πρωτοστάτησε με επίπεδα πληρότητας στο 77% τον Σεπτέμβριο του 2022, μετά από ποσοστά 74% τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Η Αμερική (66%), η Μέση Ανατολή (63%) και η Αφρική (61%) παρουσίασαν ποσοστά πληρότητας πάνω από 60% τον Σεπτέμβριο.

Η Νότια Μεσογειακή Ευρώπη (79%), η Δυτική Ευρώπη (75%) και η Ωκεανία (70%) παρουσίασαν τα υψηλότερα ποσοστά πληρότητας τον Σεπτέμβριο του 2022.

Συγκρατημένη αισιοδοξία για τους επόμενους μήνες
Το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, συνεκτιμώντας τον υψηλό πληθωρισμό και τις τιμές της ενέργειας, που επιδεινώθηκε από τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία, θα μπορούσε να επηρεάσει τον ρυθμό ανάκαμψης το τέταρτο τρίμηνο και το 2023.

Η τελευταία δημοσκόπηση μεταξύ της Ομάδας Εμπειρογνωμόνων Τουρισμού του UNWTO δείχνει συγκρατημένη αισιοδοξία για τους τελευταίους τέσσερις μήνες του 2022. Τα τουριστικά έσοδα εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 1,2 έως 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2022, δηλαδή με μια αύξηση 60-70% σε σχέση με το 2021, ή στο 70-80% των 1,8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που καταγράφηκαν το 2019.

Bacaro: Η νέα γαστρονομική πρόταση στην καρδιά του Πειραιά

Το κομψό all-day εστιατόριο BACARO είναι η νέα γαστρονομική πρόταση στο κέντρο του Πειραιά, στο The Port Square Hotel.

Εμπνευσμένο από τη φιλοσοφία “far bàcara”, το εστιατόριο BACARO αποτελεί το σημείο συνάντησης φίλων και ταξιδιωτών για να ανακαλύψουν εκ νέου παραδοσιακές ελληνικές συνταγές, όπως κεφτεδάκια, παπουτσάκια, μουσακάς, ζυμαρικά, και πιάτα ψαριών και κρεάτων, στη μοντέρνα εκδοχή τους, δια χειρός του ταλαντούχου chef Δημήτρη Ορέστη.

Δημιουργικές γεύσεις, όπως φέτα κανταΐφι ή carpaccio λαβράκι, χειροποίητα παραδοσιακά γεύματα, όπως ταλιάτα Black Angus ή ψητό σολωμό αλλά μοναδικά επιδόρπια, όπως flan σοκολάτας με παγωτό, τάρτα λεμόνι ή τον μπακλαβά BACARO που είναι και η αγαπημένη επιλογή των πελατών του εστιατορίου.

Παράλληλα, το μπαρ του εστιατορίου είναι το ιδανικό μέρος για να απολαύσει κανείς το ποτό του, ένα καλό ποτήρι κρασί ή ένα signature cocktail μετά τη δουλειά μαζί με ένα ελαφρύ σνακ ή ποικιλία τυριών και αλλαντικών.

The Port Square Hotel
Το ξενοδοχείο The Port Square, μέρος του οποίου είναι το εστιατόριο BACARO, άνοιξε τις πόρτες του τον Ιούνιο δίπλα στο λιμάνι του Πειραιά. Το πρώτο πολυτελές και «έξυπνο» ξενοδοχείο στον Πειραιά, με 53 δωμάτια και σουίτες, αποτελεί το νέο απόκτημα στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας συμβουλευτικής διαχείρισης ξενοδοχείων, Trésor Hospitality που διαχειρίζεται ήδη περισσότερα από 10 ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα αναλαμβάνοντας το pre-opening και τις υπηρεσίες 360 management.

«Το μέλλον των bars» από την Pernod Ricard Hellas

Η Pernod Ricard Hellas, στο πλαίσιο του φετινού Athens Bar Show, παρουσίασε sustainable cocktails, εμπνευσμένα από τις αρχές της νέας παγκόσμιας πλατφόρμας “SIP” (Share, Inspire, Pioneer), η οποία επιδιώκει να συνδέσει την παγκόσμια κοινότητα του bartending, με βασικό στόχο τη διαμόρφωση του μέλλοντος της εστίασης.

Παράλληλα, η πλατφόρμα “SIP” λειτουργεί σαν «εργαστήριο», το οποίο περιλαμβάνει πολλαπλές δράσεις, online tutorials, επιμορφωτικά προγράμματα καθώς και sessions με εξειδικευμένα στελέχη από τον χώρο του bartending. Μέρος του σκοπού του “SIP” σε συνεργασία με το “The Bar World of Tomorrow”, το παγκόσμιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα βιωσιμότητας, είναι η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών στον F&B κλάδο – από τη χρήση φρέσκων συστατικών έως το υπεύθυνο σερβίρισμα αλκοολούχων ποτών και τη διαχείριση απορριμμάτων.

Παράλληλα, εντυπωσιακές παρουσιάσεις των icon brands της Pernod Ricard Hellas κέντρισαν την προσοχή των επισκεπτών: Το Jameson παρουσίασε το Jameson Black Barrel, ενώ η Pernod Ricard παρουσίασε τις νέες προσθήκες στο portfolio της, το Malfy gin και το ultra-premium ρούμι “La Hechicera”. Το «παρών» έδωσε και το Italicus Rosolio Di Bergamotto.

Η ΚΥΑ για τα επισκέψιμα ζυθοποιεία

Με νέα ΚΥΑ καθορίζονται οι προδιαγραφές για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και οι τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των εγκαταστάσεων των επισκέψιμων ζυθοποιείων και ο τύπος του Σήματος Επισκέψιμου Ζυθοποιείου (Σ.Ε.Ζ.), η διάρκεια ισχύος του, οι ειδικές προδιαγραφές προσβασιμότητας και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.

Όλες οι προδιαγραφές για τα επισκέψιμα ζυθοποιεία, εδώ.

Ο Φορέας Τουρισμού Χίου στη Philoxenia

O Φορέας Τουρισμού Χίου έδωσε δυναμικά το παρόν και φέτος στην 37η Philoxenia η οποία διεξήχθη 18-20 Νοεμβρίου 2022 στη Θεσσαλονίκη. Ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, ως συνεκθέτης, πραγματοποίησε 20 B2B συναντήσεις με Hosted Buyers κυρίως από αγορές εξωτερικού. Ιδιαίτερα σημαντική η συνάντηση με τη ναυτιλιακή εταιρεία «Seajets» για την υποστήριξη άμεσης σύνδεσης του νησιού με την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα με ταχύπλοο.

Στο πλαίσιο της έκθεσης, διοργανώθηκε η εκδήλωση “Η Χίος πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη και τον Κόσμο”, μια πρωτοβουλία που χαιρέτισε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Αλέξανδρος Θάνος. Η Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου και εκπρόσωπος του Φορέα Τουρισμού Χίου, κ. Αντιγόνη Μαϊστράλη, παρουσιάζοντας τον φορέα, τόνισε τα θετικά αποτελέσματα για ένα προορισμό της σύμπραξης των φορέων του ενώ ο κ. Δημοσθένης Μπρούσαλης παρουσίασε την Ταυτότητα του Προορισμού.

Τη σκυτάλη πήρε ο προσκεκλημένος ομιλητής κ. Στέφανος Χατζημανώλης ο οποίος ανέλαβε να παρουσιάσει τον τρόπο που η Ταυτότητα του Προορισμού και οι υπηρεσίες του μπορούν να μετατραπούν σε πωλήσεις και επισκεψιμότητα για το νησί από οποιονδήποτε συνεργάτη, αξιοποιώντας τη δυνατότητα μέσω ολοκληρωμένης πλατφόρμας υπηρεσιών όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να επιλέξει ένα ολοκληρωμένο και προσωποποιημένο πακέτο διακοπών από τα μέλη του Φορέα Τουρισμού Χίου. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με live cooking και γευστική ξενάγηση στη χιώτικη γαστρονομία δια χειρός Ιωάννη Λινού.

Η ΠΟΞ υποστηρίζει την ήπια μετακίνηση τουριστών με το ποδήλατο

Η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του Προγράμματος BIKE FRIENDLY HOTEL μεταξύ της διαχειρίστριας εταιρείας ΝΑΤΤΟΥΡ Α.Μ.Κ.Ε. και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 37ης Philoxenia στη Θεσσαλονίκη, με στόχο την αναγνώριση της σημασίας της χρήσης ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης περιβαλλοντικά φιλικού και ειδικότερα ως τουριστική δραστηριότητα, συμβατή με τους στόχους αειφορίας και μείωσης των περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων και επιπτώσεων στους προορισμούς και τις επιχειρήσεις των Ξενοδοχειακών Ενώσεων – Μελών της Ομοσπονδίας.

Αποτελεί συγχρόνως και προώθηση της παγκόσμιας τάσης δραστηριότητας ευεξίας και εναλλακτικού – αθλητικού τουρισμού, αλλά και διαφορετικότητας τόσο για τους πελάτες των ξενοδοχείων όσο και για την μετακίνηση των τουριστών στους προορισμούς γενικότερα.