Η Ελλάδα 3η ελκυστικότερη χώρα για ξενοδοχειακές επενδύσεις στην Ευρώπη

Στην κορυφαία τριάδα της Ευρώπη σε ό,τι αφορά την άνοδο των ξενοδοχειακών επενδύσεων φιγουράρει η Ελλάδα, με βάση την έρευνα που πραγματοποίησε τον προηγούμενο μήνα η Deloitte, σε περισσότερα από 100 κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας. Η πόλη της Αθήνας μάλιστα βρίσκεται ανάμεσα στις 10 πρώτες πόλεις με την μεγαλύτερη άνοδο σε ξενοδοχειακές επενδύσεις. Συγκεκριμένα, την Ελλάδα επέλεξε το 31% των ερωτηθέντων της έρευνας που αφορά τις ξενοδοχειακές επενδύσεις το 2023, με τη χώρα μας να έρχεται στην τρίτη θέση, μετά την Πορτογαλία (33%) και την Ισπανία (επίσης 33%).

Η Αθήνα από την άλλη, βρέθηκε στην 9η θέση ανάμεσα στις ελκυστικότερες πόλεις το 2023 για ξενοδοχειακές επενδύσεις, ενώ στην πρώτη τριάδα βρίσκουμε το Άμστερνταμ, τη Λισαβόνα (που ήταν πρώτη πέρυσι) και το Λονδίνο (που ήταν δεύτερη). Παρίσι, Βαρκελώνη και Κωνσταντινούπολη εμφανίζονται επίσης στη λίστα των ευρωπαϊκών πόλεων.

Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις εξελίξεις
Σύμφωνα με την έρευνα, ο βασικότερος παράγοντας που θα καθορίσει τις εξελίξεις του τουρισμού -και κατά συνέπεια και των ξενοδοχειακών επενδύσεων- θα είναι η άνοδος του πληθωρισμού (83% των ερωτηθέντων). Έτσι αναμένονται περισσότερες πωλήσεις ξενοδοχείων που θα βρεθούν σε οικονομική δυσχέρεια.

Πολύ μεγάλη προτεραιότητα δίνουν τα ξενοδοχείων και στα θέματα εξεύρεσης προσωπικού (63% των ερωτηθέντων).

Τα θέματα του προσωπικού δε, είναι η μεγαλύτερη προτεραιότητα για το 63% των ξενοδόχων.

Οι κύριοι επενδυτές στην Ευρώπη είναι οι ίδιοι οι Ευρωπαίοι. Το 62% των ερωτηθέντων αναμένουν ότι οι ξενοδοχειακές επενδύσεις θα προέρχονται από ευρωπαϊκά κεφάλαια, με το Ηνωμένο Βασίλειο να φαίνεται ότι μειώνει τη δυναμική του. Ωστόσο η Βόρεια Αμερική, η μέση Ανατολή και η Βόρεια Αφρική φαίνεται να επιχειρούν να καλύψουν αυτό το κενό.

Πού κατευθύνονται οι επενδύσεις
Τα κλασικά ξενοδοχεία εξακολουθούν να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στον επενδυτικό σχεδιασμό και της επόμενης χρονιάς (37%). Ακολουθούν τα εξυπηρετούμενα διαμερίσματα (serviced apartments) με 23%, μια κατηγορία που τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος. Ακίνητα ιδανικά για συγκατοίκηση και η φοιτητική στέγη είναι επίσης δημοφιλή μεταξύ των επενδυτών.
Σύμφωνα με το Skift τα ακίνητα σε κέντρα πόλεων θα αποδειχθούν ιδιαίτερα ελκυστικά, γεγονός που προκύπτει και από τις πλέον πρόσφατες συμφωνίες.

Στον αναπτυξιακό δύο νέες επενδύσεις για πεντάστερα στη Μύκονο

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου εντάχθηκαν δύο επενδύσεις, που αφορούν στη δημιουργία πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων στη Μύκονο.

Συγκεκριμένα, στο καθεστώς ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων εντάχθηκε η «ΙΠΠΟΔΑΜΕΙΑ Μ.Ι.Κ.Ε.» για την ίδρυση πεντάστερου ξενοδοχείου δυναμικότητας 22 διαμερισμάτων, 63 δωματίων και 126 κλινών στην Ελιά.

Το συνολικό επιλέξιμο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 10.677.247,80 ευρώ, το συνολικό ενισχυόμενο κόστος 10.486.078,48 ευρώ, ενώ στην επιχείρηση θα χορηγηθεί ενίσχυση με την μορφή επιχορήγησης ύψους 2.939.601,97 ευρώ.

Επιπρόσθετα, στο καθεστώς ενίσχυσης της Γενικής Επιχειρηματικότητας εντάχθηκε το επενδυτικό σχέδιο της «BLUE IRIS Α.Ε.», που αναφέρεται στην ίδρυση ξενοδοχειακού συγκροτήματος πέντε αστέρων και δυναμικότητας 94 δωματίων και 192 κλινών, στη θέση Καραπέτης της Δημοτικής Κοινότητας Άνω Μεράς. Το συνολικό επιλέξιμο κόστος (και το συνολικό ενισχυόμενο) ανέρχεται στα 33.365.623,84 ευρώ. Στο επενδυτικό σχέδιο χορηγείται ενίσχυση ύψους 6.673.124,77 ευρώ.

Πηγή: Build

Η Ελλάδα «Αγαπημένος Προορισμός Κρουαζιέρας» για τους Βρετανούς

Αποσπώντας περισσότερες από 175.000 ψήφους, η Ελλάδα αναδείχτηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ως ο «Αγαπημένος Προορισμός Κρουαζιέρας» στα βρετανικά «Wave Awards».
Η τελετή απονομής των φετινών βραβείων του κορυφαίου διεθνούς θεσμού για τον θαλάσσιο τουρισμό και τον κλάδο της κρουαζιέρας πραγματοποιήθηκε στις 16 Νοεμβρίου 2022 στο Pan Pacific Hotel του Λονδίνου.

Τα Wave Awards απονέμονται τα τελευταία πέντε χρόνια μετά από ψηφοφορία του κοινού, επαγγελματιών του κλάδου και εξειδικευμένων συντακτών στον θαλάσσιο τουρισμό. Διοργανώνονται από την εταιρεία Real Response Media, στην οποία ανήκουν τα περιοδικά «World of Cruising» και «Cruise Trade News», με τα οποία η Υπηρεσία ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας συνεργάζεται παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια.

Τo «World of Cruising» έχει 300.000 συνδρομητές σε όλες τις πλατφόρμες του και 20.000 followers στα social media, με 150.000 unique visitors να επισκέπτονται κάθε μήνα το website του, ενώ το δεκαπενθήμερο ενημερωτικό δελτίο και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποστέλλονται σε 80.000 συνδρομητές. Αντίστοιχα, το «Cruise Trade News» έχει 54.500 εγγραφές σε όλες τις πλατφόρμες του, 4.500 followers στα social media και 30.000 unique visitors μηνιαίως στο website του, ενώ περισσότεροι από 10.000 παραλήπτες λαμβάνουν τα τακτικά ενημερωτικά δελτία.

Η Ελλάδα στις πρώτες θέσεις προτίμησης των Βρετανών
Στο μεταξύ, η Ελλάδα παραμένει σταθερά στις πρώτες θέσεις προτίμησης του βρετανικού κοινού για καλοκαιρινές διακοπές με αεροπλάνο (μικρής απόστασης), σύμφωνα με έρευνα για τις τάσεις στον διεθνή τουρισμό κατά το 2023, την οποία διεξήγαγε η Ένωση Βρετανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων (ΑΒΤΑ).

Η έρευνα παρουσιάστηκε στη διάρκεια ημερίδας με θέμα «Travel Trends», που διοργάνωσε η ABTA στις 17 Νοεμβρίου στη βρετανική πρωτεύουσα και συμμετείχε η προϊσταμένη της Υπηρεσίας ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας, Ελένη Σκαρβέλη.

Κεντρικός άξονας της ημερίδας ήταν ο αντίκτυπος της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης και της συμπεριφοράς του καταναλωτή για τα ταξίδια καθώς και οι ταξιδιωτικές τάσεις για το 2023. Στις θεματικές που εξετάστηκαν περιλαμβάνονταν οι τάσεις αειφορίας στον τουρισμό, το μάρκετινγκ των ταξιδιών μετά την πανδημία, οι ψηφιακές τάσεις, οι διαδικτυακές συμπεριφορές και οι τεχνολογικές εξελίξεις, καθώς η ταξιδιωτικές προτιμήσεις της γενιάς Ζ, που αποτελεί μια σημαντική περίπτωση μελέτης στην τουριστική βιομηχανία.

Με μεγάλη επιτυχία οι “Ημέρες Καριέρας” του Ομίλου Διβάνη

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι “Ημέρες Καριέρας” του Ομίλου Διβάνη.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην έδρα του Ομίλου, στο ξενοδοχείο Divani Caravel, την Τρίτη 15 και την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022, στην αίθουσα “Βεργίνα”.

Στόχος της εκδήλωσης ήταν να αποτελέσει πόλο έλξης για τους αυριανούς επαγγελματίες του τουρισμού ή εκείνους που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τη σταδιοδρομία τους. Σε αυτό το πλαίσιο μέσα σε 14 ώρες, 260 επαγγελματίες υποψήφιοι του κλάδου είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με επικεφαλής του Ομίλου και να μάθουν για την εταιρική κουλτούρα, τις αξίες και τον τρόπο λειτουργίας του αλλά και να μοιραστούν τα επαγγελματικά σχέδιά τους.

Εκπρόσωποι από τα τμήματα της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, της Υποδοχής, των Επισιτιστικών Τμημάτων, Chef, Housekeeping, Stewards, καθώς και Διευθυντές Ξενοδοχείων αποτέλεσαν την πρώτη γραμμή του Ομίλου και ενέπνευσαν τους νέους για το επόμενο επαγγελματικό τους βήμα. Μάλιστα, κάποιοι από τους υποψηφίους έγιναν ήδη μέλη του Divani Family.

Μελέτιος Ανδρινός, Φάρμα Καραΐσκου: Η δυναμική της γαστρονομίας του Πηλίου

Πώς ξεκίνησε το Φεστιβάλ Γαστρονομίας Πηλίου;

Μ.Α.: Η ιδέα για τη δημιουργία ενός γαστρονομικού φεστιβάλ προέκυψε το 2019. Στα τέλη Σεπτέμβρη της χρονιάς εκείνης, διοργανώσαμε λοιπόν ένα τριήμερο φεστιβάλ που είχε παραδοσιακά προϊόντα από 10 ντόπιους παραγωγούς, προσκεκλημένους γνωστούς σεφ και ανθρώπους της γαστρονομίας και workshops με θέμα το παραδοσιακό τρόπο παρασκευής προϊόντων όπως το ψωμί, το μπουμπάρι (το πηλιορείτικο λουκάνικο) και το τουρσί. Η πρώτη διοργάνωση στάθηκε αφορμή να αντιληφθούμε τη δυναμική της φάρμας Καραΐσκου για τους ντόπιους, αφού υποδεχθήκαμε περίπου 2.500 άτομα. Την επόμενη χρονιά λοιπόν δημιουργήσαμε στην φάρμα έναν χώρο για καφέ και φαγητό που λειτουργεί τους θερινούς μήνες, εμπνευσμένο από τη φιλοσοφία «από το μποστάνι, στο πιάτο». Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το αγρόκτημα λειτούργησε σαν καταφύγιο και τόπος απόδρασης. Παράλληλα, δημιουργήθηκε ένας πρώτος χώρος φιλοξενίας μέσα στο αγρόκτημα, για επισκέπτες που επιθυμούν να βιώσουν την εμπειρία του αγροτουρισμού για μία ολόκληρη μέρα ή και για μεγαλύτερο διάστημα.

Πείτε μας δυο λόγια για την ίδια την φάρμα.

Μ.Α.: Το Αγρόκτημα Καραΐσκου έχει έκταση 12 στρεμμάτων και βρίσκεται δύο χιλιόμετρα μετά την Πορταριά σε υψόμετρο 700 μέτρων. Πρόκειται για μία οικογενειακή επιχείρηση και για το όνειρο του Στέφανου, γιου της Ελένης Καραΐσκου, να δημιουργήσει έναν χώρο όπου θα μπορεί να ασχολείται με τη γη, την καλλιέργεια των λαχανικών και τη φροντίδα οικόσιτων ζώων. Μέσα από τα ταξίδια που έκανε ως αθλητής σε χώρες που είχαν ανεπτυγμένο το μοντέλο του αγροτουρισμού, συγκέντρωσε πολλές ιδέες για το πώς θα ήθελε να διαμορφώσει τον δικό του χώρο στο Πήλιο. Η τυπική επίσκεψη ξεκινά με μια βόλτα στον λαχανόκηπο, όπου οι ενδιαφερόμενοι μαθαίνουν περισσότερα σχετικά με τις καλλιεργητικές διαδικασίες και την εποχικότητα των λαχανικών. Μαζεύουν λαχανικά από τον κήπο και αβγά από το κοτέτσι και στη συνέχεια, μαζί με ντόπιους μάγειρες, ανακαλύπτουν στοιχεία της πηλιορείτικης κουζίνας. Μαγειρεύουν τρία ελληνικά πιάτα δίπλα στον ξυλόφουρνο και, τέλος, τα γεύονται μαζί με ελληνικό κρασί. Στο αγρόκτημα υποδεχόμαστε επισκέπτες από αρκετές χώρες της Ευρώπης ενώ στα μαθήματα μαγειρικής έρχονται κυρίως άνθρωποι από Ισραήλ, Ηνωμένες Πολιτείες και Ολλανδία. Την χρονιά που μας πέρασε παρακολούθησαν μαθήματα περίπου 400 άτομα και προετοιμαζόμαστε ανάλογα για την επόμενη χρονιά. Θα δημιουργήσουμε μάλιστα έναν νέο χώρο με 12 περίπου κλίνες για να καλύψουμε την αυξημένη ζήτηση για διανυκτέρευση στο αγρόκτημα.

Ποιος ο απολογισμός του φετινού Φεστιβάλ Γαστρονομίας;

Μ.Α.: Στο φετινό φεστιβάλ, που διορ­γα­νώθηκε το πρώτο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου, συμμετείχαν περισσότεροι από 30 παραγωγοί που φτιάχνουν από κρασί, ελαιόλαδο, ζυμαρικά και γλυκά του κουταλιού μέχρι προϊόντα ροδιού και μαύρου σκόρδου. Παράλληλα, κεραμίστες έτρεξαν βιωματικά εργα­στήρια όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τα δικά τους οικιακά σκεύη. Η δε προ­σέλευση άγγιξε τα 6.000 άτομα. Είμα­στε πολύ χαρούμενοι που έχουμε υπερτριπλασιάσει τους συμμετέχοντες παραγωγούς. Το φεστιβάλ είναι ένας σημαντικός τρόπος για να αναδείξουμε και να γιορτάσουμε τη δουλειά τους.

Οι επισκέπτες αντιλαμβάνονται ότι ο τόπος έχει τη δυνατότητα να προσφέρει πάρα πολύ καλά προϊόντα. Παρατηρούμε επίσης με χαρά ότι δημιουργούνται νέες συνεργασίες ανάμεσα στους παραγωγούς και τον τουριστικό κλάδο. Έχουμε καταφέρει να ενταχθούν αρκετά οινοποιεία της Θεσσαλίας σε λίστες κρασιού εστιατορίων ξενοδοχείων της περιοχής. Βλέπουμε ότι ακόμα και τα αλείμματα ξηρών καρπών βρίσκουν τον δρόμο τους για το τραπέζι του πρωινού των ξενοδοχείων ή χαρακτηριστικά προϊόντα της περιοχής, όπως το μαύρο σκόρδο, μπαίνουν πιο δυναμικά στους χώρους εστίασης. Για την επόμενη χρονιά φιλοδοξούμε να φιλοξενήσουμε ακόμη περισσότερους παραγωγούς. Το Πήλιο έχει πολλά να προσφέρει και θα βοηθηθούμε όλοι αν αναπτυχθούν περισσότερες συνέργειες μεταξύ των επαγγελματιών του τουρισμού και των παραγωγών.

Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο δίκτυο τουριστικών πρακτόρων της Γαλλίας

Στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί από τις 24 έως τις 27 Νοεμβρίου 2022 το 12ο συνέδριο της γαλλικής Selectour. Πρόκειται για την ετήσια συνάντηση που διοργανώνει το κορυφαίο δίκτυο ανεξάρτητων ταξιδιωτικών πρακτορείων της Γαλλίας, με καλεσμένους τους επικεφαλής του δικτύου και τα διευθυντικά στελέχη μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, αλυσίδων ξενοδοχείων, μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων, δημοσιογράφους και ειδικούς του τουρισμού από τη Γαλλία.

Ο ΕΟΤ στηρίζει τη σημαντική αυτή πρωτοβουλία και την αξιοποιεί προκειμένου να παρουσιάσει και να προωθήσει, μεταξύ άλλων, τον ελληνικό χειμερινό τουρισμό στους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της γαλλικής αγοράς. Παράλληλα, στοχεύει να προβάλλει την Αθήνα, που θα βρεθεί για 4 ημέρες στο επίκεντρο του γαλλικού τουριστικού ενδιαφέροντος, ως τον ιδανικό ευρωπαϊκό προορισμό city break. Με πρωτοβουλία του ΕΟΤ δίνεται, επίσης, η δυνατότητα στις 13 Περιφέρειες της χώρας μας να πάρουν μέρος στο συνέδριο της Selectour με δικά τους περίπτερα.

Οι Περιφέρειες θα έχουν τη σημαντική ευκαιρία να συνομιλήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και να προωθήσουν τους ξεχωριστούς προορισμούς τους στους εκπροσώπους της γαλλικής αγοράς.

Με αφορμή το συνέδριο της Selectour στην Αθήνα, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης επισημαίνει: «Στον ΕΟΤ προχωράμε με στρατηγικές συνεργασίες και είμαστε βέβαιοι ότι το δίκτυο της Selectour θα αποτελέσει σημαντικό σύμμαχο στον στόχο μας να πετύχουμε ένα τουριστικό μοντέλο που αναπτύσσεται με υπευθυνότητα κι έχει στον πυρήνα του τις τοπικές κοινωνίες».

Η Ήπειρος στη Philoxenia 2022

Ολοκληρωμένη παρουσίαση είχε η Περιφέρεια Ηπείρου στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού «Philoxenia», η οποία πραγματοποιήθηκε από 18-20 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, στην οποία συμμετείχε μέσω του Έργου: «Δικτύωση και Προβολή του Τουρισμού της Περιφέρειας Ηπείρου», προβλήθηκαν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ηπείρου, ως προορισμού που προσφέρει μια ολοκληρωμένη βιωματική εμπειρία διακοπών σε κάθε επισκέπτη, κάθε εποχή του χρόνου.

Η Περιφέρεια Ηπείρου διοργάνωσε στον κεντρικό χώρο εκδηλώσεων της έκθεσης, μια διαδραστική παρουσίαση του προορισμού ενώ ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γυναικών Ιωαννίνων «Πήγασος» ετοίμασε παραδοσιακές πίτες. Πλήθος επαγγελματικών συναντήσεων πραγματοποίησαν τα στελέχη της Περιφέρειας Ηπείρου.