Η ακρίβεια απειλεί τις διακοπές του 2023

Στο Λονδίνο στρέφεται το ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής τουριστικής κοινότητας, καθώς άνοιξε χθες τις πύλες της η World Travel Market 2022, η οποία θα διαρκέσει μέχρι και αύριο, 9 Νοεμβρίου. Η φετινή έκθεση σηματοδοτεί το κλείσιμο μιας απαιτητικής τουριστικής περιόδου, με ιδιαίτερες προκλήσεις, ενώ επικρατεί ήδη προβληματισμός για τις προοπτικές της επόμενης.
Είναι χαρακτηριστικά τα ευρήματα του Industry Report της WTM, σύμφωνα με τα οποία η αύξηση του κόστους ζωής αποτελεί, με διαφορά, τον πιο σημαντικό παράγοντα που θα επηρεάσει τις διακοπές των Βρετανών το 2023.

Πιο συγκεκριμένα, τα δύο τρίτα (66%) των ενηλίκων θεωρούν ότι η αύξηση του κόστους ζωής θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στα σχέδια διακοπών για το 2023, με έναν στους τέσσερις (27%) να αναφέρει ότι τους ανησυχεί ιδιαίτερα η τιμή του πετρελαίου. Για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια οι ανησυχίες που σχετίζονται με τον κορονοϊό πέφτουν στη δεύτερη θέση (20%), ενώ ακολουθούν άλλες που αφορούν τις έκτακτες συνθήκες παγκόσμιας υγείας (11%), τον πόλεμο στην Ουκρανία (14%), το χάος στα αεροδρόμια (16%), το Brexit (12%) και τους ενισχυμένους ελέγχους στα σύνορα Ην. Βασιλείου- ΕΕ (13%).

Η κλιματική αλλαγή βρίσκεται τελευταία στις ανησυχίες των ταξιδιωτών, καθώς απασχολεί μόλις το 9,7%.

Η «παραγωγική ηλικία» ανησυχεί περισσότερο για την ακρίβεια
Οι γυναίκες ανησυχούν περισσότερο για την αύξηση του κόστους ζωής και τον αντίκτυπό της στις διακοπές του 2023, με το 73% να αναφέρει ότι θα επηρεάσει τις δαπάνες διακοπών, έναντι 58% των ανδρών που δήλωσαν το ίδιο.

Από πλευράς ηλικίας, οι μικρότερες και μεγαλύτερες ηλικίες ανησυχούν λιγότερο, καθώς επηρεάζεται το 51% των ηλικιών 18-24 και το 54% των ηλικιών άνω των 65 ετών. Για τον υπόλοιπο πληθυσμό οι ανησυχίες αυτές αναλογούν στο 70%. Η αύξηση του κόστους ζωής αναμένεται να έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στις ηλικίες 35-44, και 45-54, με το 73% και το 72% αντίστοιχα να αναφέρουν σχετικές ανησυχίες τους.

Σε περιφερειακό επίπεδο, οι κάτοικοι του Λονδίνου και της Ανατολικής Αγγλίας ανησυχούν λιγότερο για το πώς η αύξηση του κόστους ζωής θα επηρεάσει τις αποφάσεις διακοπών τους, με το 63% και το 60% αντίστοιχα να αναφέρει σχετική ανησυχία.

Αντίθετα, οι κάτοικοι της Νοτιοανατολικής Αγγλίας (70%), των East Midlands (71%) και της Βόρειας Ιρλανδίας (70%) εμφανίζονται πιο προβληματισμένοι.

Πάνω από τους μισούς Βρετανούς (56%) δήλωσαν ότι η κρίση του κόστους ζωής έστρεψε το ενδιαφέρον τους περισσότερο στην ισοτιμία των νομισμάτων κατά την επιλογή διακοπών, με το 35% να αναφέρει ότι η ισοτιμία δεν παίζει κανένα ρόλο.

Όσον αφορά τους προϋπολογισμούς των διακοπών του 2022 έναντι του 2019, το 31% δήλωσε ότι δαπάνησε λιγότερα, το 34% περισσότερα και το 35% τα ίδια. Μόλις το 14% των ηλικιών άνω των 65 και μόλις το 24% των 55-64 δαπάνησαν λιγότερα. Οι ηλικίες 25-44 δαπάνησαν λιγότερα από τον εθνικό μέσο όρο, με το 40% των 25-34 και το 35% των 35-54 να αναφέρουν ότι δαπάνησαν λιγότερα το 2022.

Τι διακοπές θέλουν οι Βρετανοί

Οι διακοπές στην παραλία εξακολουθούν να είναι η νούμερο ένα επιλογή των Βρετανών, σύμφωνα με το Industry Report της WTM. Συγκεκριμένα, το 52% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θα επέλεγαν διακοπές στην παραλία – πολύ υψηλότερο από το δεύτερο πιο δημοφιλές είδος διακοπών, το city break, το οποίο προτιμούν μόλις ένα στα τρία άτομα (36%).

Ένας στους επτά (14%) θέλει πολυτελείς διακοπές πέντε αστέρων, ένας στους οκτώ (12%) επιλέγει κρουαζιέρα, ενώ ένας στους εννέα (11%) σκέφτεται διακοπές σε λίμνες και βουνά. Ένας στους 10 (10%) ενδιαφέρεται για διακοπές δραστηριότητας, περίπου ένας στους 20 (5%) σχεδιάζει διακοπές μόνος του, ενώ το 3% σχεδιάζει να κάνει σκι.

Περισσότερες γυναίκες παρά άνδρες (54% έναντι 50%) λένε ότι οι διακοπές στην παραλία είναι η νούμερο ένα επιλογή τους και περισσότερο οι νέες γενιές 18-44 ετών (58%), σε σύγκριση με το 50% των ηλικιών 45-65.

Η διευθύντρια της έκθεσης WTM Juliette Losardo είπε: «Οι Βρετανοί ανυπομονούν για τις ετήσιες καλοκαιρινές τους διακοπές δίπλα στην παραλία. Και με το άγχος και τις πιέσεις της COVID και της ακρίβειας, ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει ότι θέλουν απλώς να επιβιβαστούν σε ένα αεροπλάνο και να επαναφορτιστούν;»

Creta Maris: Πενταετές πλάνο ανακαίνισης

Την έναρξη ενός ολοκληρωμένου, πενταετούς πλάνου ανακαίνισης και ανάπλασης ανακοίνωσε το Creta Maris Resort, στο πλαίσιο της WTM του Λονδίνου. Το επενδυτικό πλάνο προβλέπει την αναβάθμισή του ως premium, all-inclusive θέρετρο πέντε αστέρων για οικογένειες και ζευγάρια, με μεγάλη ποικιλία εγκαταστάσεων και παροχών, έχοντας στο επίκεντρο την κρητική φιλοξενία. Η ανακαίνιση των δωματίων, του σπα, του γυμναστηρίου, των εγκαταστάσεων ψυχαγωγίας αλλά και των χώρων αναψυχής καθώς και των υπαίθριων εγκαταστάσεων και των χώρων εστίασης, θα ολοκληρωθεί εντός της επόμενης πενταετίας.

Η πρώτη φάση του έργου θα ξεκινήσει με ένα πλήρες re-branding στις αρχές Νοεμβρίου ενώ στην αρχή της επόμενης σεζόν, τον Απρίλιο του 2023, θα έχει ολοκληρωθεί η ανακαίνιση της εισόδου και του lobby. Επιπλέον, θα ανακαινιστούν οι δύο εξωτερικές πισίνες, ενώ ένα νέο pool and grill bar θα ανοίξει κοντά στην κεντρική πισίνα. Στον παραλιακό χώρο περιπάτου θα προστεθεί ένα υπαίθριο κυκλικό lounge, με απεριόριστη θέα στην πισίνα και στο Αιγαίο.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί επίσης στο κομμάτι της γαστρονομίας. Δύο νέα παραθαλάσσια εστιατόρια, ένα κρητικό BBQ και ένα à la carte κρητικό θαλασσινό εστιατόριο θα προστεθούν στις επιλογές εστίασης ενώ θα δημιουργηθούν και σημεία grab’n’go εντός του θερέτρου. Δύο από τα υπάρχοντα εστιατόρια θα ανακαινιστούν. Συνολικά στο θέρετρο θα υπάρχουν επτά εστιατόρια, δέκα μπαρ, πέντε σημεία σνακ και ένα κελάρι κρασιών, το οποίο θα σερβίρει μια μεγάλη γκάμα από τοπικά κρητικά και ελληνικά κρασιά, καθώς και αναγνωρισμένες ευρωπαϊκές και διεθνείς ετικέτες.

Με νέο περίπτερο η Ελλάδα στη WTA

Το στίγμα της πρώτης μέρας της έκθεσης World Travel Market δίνει από το Λονδίνο ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα:

«Η Ελλάδα ήταν το παιδί που κανείς δεν ήθελε να παίζει μαζί του και σήμερα όλοι το καλούν στα πάρτι τους» μας είπε χαρακτηριστικά σήμερα στο Λονδίνο ένας πολύ σημαντικός διεθνής παράγοντας του τουρισμού.

Και πράγματι στη World Travel Market Portfolio η Ελλάδα πρωταγωνιστεί με νέο περίπτερο, με καινοτομίες και events, με αυτοπεποίθηση και σιγουριά για το μέλλον του τουρισμού.

Συνεχίζουμε!»

Θεμελιώθηκε 5στερο ξενοδοχείο στη Χίο

Παρουσία του υπουργού
Μετανάστευσης & Ασύλου, Νότη Μηταράκη και των τοπικών αρχών, ο Μητροπολίτης Χίου κ. Μάρκος θεμελίωσε το μεσημέρι του Σαββάτου 5 Νοεμβρίου 2022 το πρώτο, κατά τον ιδιοκτήτη του, Πέτρο Καλλιμασιά, 5στερο ξενοδοχείο που θα είναι έτοιμο σε 1,5 χρόνο, στη Λεωφόρο Ενώσεως, στη Χίο.

Ο κ. Καλλιμασιάς τόνισε ότι χρειάστηκαν 7 χρόνια από τότε που οραματίστηκε αυτή την επένδυση των 15 εκ. ευρώ ώστε να μπορέσει πλέον να ξεκινήσει, χαρακτηρίζοντας καθοριστική τη βοήθεια του κ. Μηταράκη αλλά και του Δ/ντα Συμβούλου της Παγκρήτιας Τράπεζας, κ. Βαρθολομαίου.

Προανήγγειλε ότι η νέα μονάδα με τις 48 σουίτες, spa και αίθουσα εκδηλώσεων θα είναι έτοιμη τον Μάιο του 2024 και θα αποτελέσει την αρχή μιας σειράς επενδύσεων στο νησί μας, που θα θέσουν τη Χίο πολύ ψηλά στον ξενοδοχειακό και τουριστικό χάρτη.

Πηγή: alithia.gr

4 Hands Dinner Philippe Mille & Arnaud Bignon και Champagne Taittinger

Ο βραβευμένος με δύο αστέρια Michelin, Philippe Mille, από το Domaine Les Crayeres Reims, έρχεται στις 30 Νοεμβρίου 2022 στη Σπονδή. Μαζί με τον Arnaud Bignon, exécutive chef του εστιατορίου Σπονδή, δημιουργούν ένα μοναδικό 4 hands dinner μενού, εμπνευσμένο από τις εποχές και την περιοχή της Καμπανίας, που συνδυάζεται με κορυφαίες επιλογές σαμπάνιας του οίκου Taittinger. Ο Philippe Mille υπογράφει σήμερα τα μενού των εστιατορίων Le Parc ** και Le Jardin.

Έχει εργαστεί στις κουζίνες των Bordier, Grondart, Anton, Roth, ενώ υπήρξε το δεξί χέρι του Yannick Alléno στο Le Scribe και του Alain Ducasses στο Le Meurice.

Όπως λέει ο ίδιος και αποδεικνύει σε κάθε του δημιουργία «Για να είσαι μάρτυρας της ψυχής της σαμπάνιας δεν αρκεί να μαγειρέψεις τη γη … Πρέπει να καταλάβεις ποια είναι!» (“Witnessing the soul of Champagne is not just about cooking the terroir… it’s about understanding who it is!”).

Το μοναδικό γαστρονομικό δείπνο έχει κόστος συμμετοχής 170€ και περιλαμβάνει: Γλασαρισμένη & Ψημένη Κίτρινη Κολοκύθα (Σαμπαγιόν Κολοκύθα-Καφές), Αφιέρωμα στην ‘’Notre Dame de Reims’’ (Καραβίδα Μαριναρισμένη με Αγουρίδα σαν βιτρό), Χτένια & Μανιτάρια με Pinot Noir (Ζωμός Χαμόβλαστης, Κρέμα από Νερό Καρυδιού), Πάπια (Παντζάρια, Βατόμουρο, Κόκκινο Shiso, Πεύκο), Ile Flottante Εσπεριδοειδών (Βασιλικός, Μαύρο Λεμόνι, Πράσινο Shiso). Πολλά υποσχόμενο το μενού σε ένα από τα μεγάλα 2άστερα εστιατόρια της Ευρώπης που βρίσκεται στην Αθήνα!

Διάκριση της ΕΖΑ

Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης διακρίθηκε με βραβείο bronze στην κατηγορία «Καινοτομία και Δημιουργικότητα» στα Manufacturing Excellence Awards 2022, για τη Νέα Μονάδα Παραγωγής Μπίρας χωρίς Αλκοόλη. Η βράβευση πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Boussias Communications την Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022 στο Sofitel Athens Airport.

Η βράβευση αυτή επιβεβαιώνει τη συνέπεια της ΕΖΑ στο όραμα της για αειφόρο ανάπτυξη αλλά και την ανάδειξη της σε εθνικό πρωταθλητή στην ελληνική αγορά μπίρας.

Ταυτόχρονα αποτελεί μια μοναδική πρωτιά καθώς αποτελεί τη μοναδική ελληνική εταιρεία στον κλάδο της που διαθέτει τέτοια μονάδα παραγωγής μπίρας χωρίς αλκοόλη. Το βραβείο, από την πλευρά της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης, παρέλαβαν οι κ.κ.: Γεώργιος Παπαδόπουλος, Διευθυντής Ποιοτικού Ελέγχου και Έρευνας & Ανάπτυξης, ΕΖΑ Ιωάννα Βαμβακά, Διευθύντρια Παραγωγής, ΕΖΑ και Λουκάς Κυριαζής, Τεχνικός Διευθυντής, ΕΖΑ.

Στο πλαίσιο της τελετής βράβευσης ο κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, Διευθυντής Ποιοτικού Ελέγχου και Έρευνας & Ανάπτυξης της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι όλοι εμείς στην Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης για τη βράβευση της Νέας Μονάδας Παραγωγής Μπίρας χωρίς Αλκοόλη. Η διάκριση αυτή είναι το επιστέγασμα της σκληρής προσπάθειας που κατέβαλε όλη η ομάδα για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης και μας εμπνέει να συνεχίσουμε να προσφέρουμε με αμείωτη προσπάθεια, φέρνοντας περισσότερες διακρίσεις».

HOTELIA 18-20 Νοεμβρίου 2022

H διοίκηση της Tif Helexpo διοργανώνει την έκθεση Hotelia 2022, παράλληλα με την 37η Philoxenia, στη Θεσσαλονίκη από 18 έως 20 Νοεμβρίου 2022. Με στόχο την έμπρακτη συμμετοχή στην προσπάθεια των επιχειρήσεων του ξενοδοχειακού κλάδου να προχωρήσουν μπροστά δυναμικά, θα διοργανωθούν για μία ακόμα φορά οι επιτυχημένες εκδηλώσεις της ενότητας All About Gastronomy.

Οι παράλληλες εκδηλώσεις γαστρονομίας είναι αφιερωμένες στην ανάδειξη της τοπικότητας κάθε περιοχής και στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης τουριστικής εμπειρίας μέσα από τη γαστρονομία.

Στο τραπέζι της ειδικής dining area στο περίπτερο 9, στις 3 ημέρες της έκθεσης, θα γίνουν masterclasses, όπου θα παρουσιαστούν τοπικά προϊόντα, άριστης ποιότητας, με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, από διάφορες περιοχές της χώρας, σε μοναδικούς συνδυασμούς με θέμα “Μy Local Greek Choice”.

Παράλληλα, θα προβληθούν καινοτόμα προϊόντα, οι τάσεις και νέες εφαρμογές στη γαστρονομία, οι καλές πρακτικές παραγωγής, η παράδοση και η αυθεντικότητα. Η είσοδος είναι ελεύθερη με προκράτηση θέσης στο https://hotelia.helexpo.gr/el/2022-Gastronomy.

Τη διοργάνωση των εκδηλώσεων All about gastronomy «My Local Greek Choice» έχει αναλάβει η Chef Stories ως επίσημος συνεργάτης της HOTELIA 2022.

Η evlogia στην ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ

Η Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ υποδέχεται την εταιρεία evlogia, που αποτελεί μια ακόμη αμιγώς ελληνική επιχείρηση η οποία ενστερνίζεται το όραμα της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και τις καινοτόμες συνέργειες των Μελών της.

Η εταιρεία evlogia, της οικογένειας Ποταμίτη, με πολυετή εμπειρία στην παραγωγή και διάθεση ελληνικών καταναλωτικών προϊόντων εδρεύει στο Αγρόκτημα ΠινακάδεςΝαυπακτίας και το αγρόκτημά της εκτείνεται σε έκταση 84 στρεμμάτων.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον τομέα της παραγωγής χειροποίητης μαρμελάδας, χωρίς ζάχαρη και συντηρητικά από φρέσκα φρούτα συνεργαζόμενων Ελλήνων παραγωγών, καθώς και τυποποίησης μελιού, ταχίνι και φυστικοβούτυρου.

Το νέο Μέλος της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ καινοτομεί δημιουργώντας μοναδικές γεύσεις με προϊόντα απαλλαγμένα από συντηρητικά και ζάχαρη και συλλέγοντας μέλι από την ευρύτερη περιοχή της Ναυπακτίας. Η evlogia κυκλοφορεί στην αγορά 20 μοναδικές μαρμελάδες, τόσο απλές όσο και πανδαισίας φρούτων καθώς και μαρμελάδες με αποστάγματα ούζου, τσίπουρου και μαστίχας. Το brand, έχει ως όραμα να προσφέρει στους καταναλωτές τα ευεργετήματα της ελληνικής φύσης στην πιο απολαυστική τους μορφή.

The Vegetarian Butcher: μια διατροφική επανάσταση και στην Ελλάδα

Το The Vegetarian Butcher, η νέα χορτοφαγική πρόταση, συστήνεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, με τέσσερα λαχταριστά προϊόντα, το Crispy Chic Burger, το Lucky Nuggets, το Legendary Burger και το Magic Mince!

Το The Vegetarian Butcher δημιουργήθηκε από τον Jaap Korteweg, έναν 9ης γενιάς αγρότη που προσπάθησε να γίνει vegetarian, αλλά του έλειπε η γεύση και η υφή του παραδοσιακού κρέατος.

Έτσι, σε συνεργασία με επιστήμονες και καταξιωμένους chef, δημιούργησε το «εναλλακτικό του κρέατος», διατηρώντας όλα τα διατροφικά του στοιχεία, όπως πρωτεΐνη, βιταμίνη Β12 και σίδηρο. Βρήκε, επομένως, τον τρόπο και έβγαλε τα ζώα από τη διατροφική αλυσίδα χωρίς να θυσιάσει τα πιστεύω του για ένα καλύτερο μέλλον.

Τα προϊόντα του The Vegetarian Butcher έχουν τοποθετηθεί σε επιλεγμένα σημεία μαζικής εστίασης και ξενοδοχεία, καθώς και στις καταψύξεις των Supermarkets.