Οι τιμές σε όλους τους προορισμούς θα ανέβουν το 2023 καθώς η τάση της ζήτησης είναι αυξητική και για το επόμενο έτος. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν -μεταξύ άλλων- οι εκλεκτοί ομιλητές που φιλοξένησε το 2ο Revenue Management Masterclass της Revitup στη Σαντορίνη.
Για ένα τύπου χρηματιστήριο, έκανε λόγο ο Βασίλης Ριαβόγλου από την OTAInsight, καθώς η δυναμική της αλλαγής των τιμών στα ξενοδοχεία φτάνει στις 4-5 φορές ημερησίως. Ειδικά για τη Σαντορίνη, η OTAInsight προτείνει την αύξηση των τιμών, συγκρίνοντας και με άλλους αντίστοιχους luxury προορισμούς, με τον κ. Ριαβόγλου να σημειώνει ότι σε όλους τους προορισμούς, όπως η Λισαβόνα, οι τιμές θα ανέβουν το 2023.
Την αυξημένη ζήτηση επιβεβαίωσε και ο Μάριος Κουνέλης, Group Sales Director από τη Webhotelier & την Primal Res, με τη Σαντορίνη να καταγράφει τη χαμηλότερη εποχικότητα συγκριτικά με άλλα ελληνικά νησιά. Αυτή την εποχή ήδη καταγράφονται αναζητήσεις για την αρχή της σεζόν του 2023. Ο ρυθμός κρατήσεων εξελίσσεται πολύ θετικά προς το παρόν και το 2023. Κρατήσεις για τον προορισμό προκύπτουν προφανώς από τις ΗΠΑ και ακολουθούν οι πιο “ποιοτικές”, η Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Καναδάς και Αυστραλία.
Συμβουλές για το Revenue Management
Συμβουλές για τη βελτίωση της ψηφιακής παρουσίας ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και την ανάγκη διαχείρισης των δεδομένων ζήτησης και ανταγωνισμού για τη βελτίωση της κερδοφορίας, παρουσιάστηκαν στο masterclass της Revitup.
Ο Γιώργος Εργαζάκης, από τη Revitup, μίλησε για την προσαρμογή δεδομένων στη δημιουργία του Segmentation, του Targeting και του Positioning στο αρχικό πλάνο μάρκετινγκ ενός ξενοδοχείου, ώστε να μπορούν να στοχευθούν οι Lookers (όσοι αναζητούν πληροφορίες ηλεκτρονικά για τον προορισμό ή το ξενοδοχείο) και να μετατραπούν σε Bookers, δηλαδή σε πραγματικές κρατήσεις. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να γίνει η τοποθέτηση σε δύο στάδια, ανάλογα με το Occupancy και το ADR κάθε επιχείρησης αλλά ταυτόχρονα με τη realtime ζήτηση και τον ανταγωνισμό. Παρακολουθώντας τα δεδομένα, η ομάδα της Revitup μπορεί και βελτιώνει το ADR και το καθαρό έσοδο του ξενοδοχείου. Γενικότερα, τρία πράγματα το visibility, η ποιότητα του επισκέπτη και το κέρδος του ξενοδοχείου είναι αυτά που καθορίζουν μία αποτελεσματική online στρατηγική για ένα ξενοδοχείο πλέον, στην οποία η σχέση με τα δεδομένα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της όποιας προσπάθειας επιτυχημένης διαχείρισης.
Επιπλέον συμπέρασμα είναι ότι τα εργαλεία που παρέχονται από τις πλατφόρμες βοηθούν μεν την πρόβλεψη σχετικά με την τουριστική ζήτηση, αλλά προφανώς η εκπαίδευση και διαχείριση του ανθρώπινου παράγοντα αποτελούν τους πιο σημαντικούς παράγοντες για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Προφανώς απαιτείται ετήσιο πλάνο και στρατηγική, ομάδα να επικοινωνεί και ξεκάθαροι στόχοι που να προσαρμόζονται σε επίπεδο Revenue management ημερησίως, καθώς η ζήτηση αλλάζει πλέον real time.