Αύξηση στις τιμές ξενοδοχείων το 2023 «βλέπουν» οι ειδικοί

Οι τιμές σε όλους τους προορισμούς θα ανέβουν το 2023 καθώς η τάση της ζήτησης είναι αυξητική και για το επόμενο έτος. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν -μεταξύ άλλων- οι εκλεκτοί ομιλητές που φιλοξένησε το 2ο Revenue Management Masterclass της Revitup στη Σαντορίνη.

Για ένα τύπου χρηματιστήριο, έκανε λόγο ο Βασίλης Ριαβόγλου από την OTAInsight, καθώς η δυναμική της αλλαγής των τιμών στα ξενοδοχεία φτάνει στις 4-5 φορές ημερησίως. Ειδικά για τη Σαντορίνη, η OTAInsight προτείνει την αύξηση των τιμών, συγκρίνοντας και με άλλους αντίστοιχους luxury προορισμούς, με τον κ. Ριαβόγλου να σημειώνει ότι σε όλους τους προορισμούς, όπως η Λισαβόνα, οι τιμές θα ανέβουν το 2023.

Την αυξημένη ζήτηση επιβεβαίωσε και ο Μάριος Κουνέλης, Group Sales Director από τη Webhotelier & την Primal Res, με τη Σαντορίνη να καταγράφει τη χαμηλότερη εποχικότητα συγκριτικά με άλλα ελληνικά νησιά. Αυτή την εποχή ήδη καταγράφονται αναζητήσεις για την αρχή της σεζόν του 2023. Ο ρυθμός κρατήσεων εξελίσσεται πολύ θετικά προς το παρόν και το 2023. Κρατήσεις για τον προορισμό προκύπτουν προφανώς από τις ΗΠΑ και ακολουθούν οι πιο “ποιοτικές”, η Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Καναδάς και Αυστραλία.

Συμβουλές για το Revenue Management
Συμβουλές για τη βελτίωση της ψηφιακής παρουσίας ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και την ανάγκη διαχείρισης των δεδομένων ζήτησης και ανταγωνισμού για τη βελτίωση της κερδοφορίας, παρουσιάστηκαν στο masterclass της Revitup.

Ο Γιώργος Εργαζάκης, από τη Revitup, μίλησε για την προσαρμογή δεδομένων στη δημιουργία του Segmentation, του Targeting και του Positioning στο αρχικό πλάνο μάρκετινγκ ενός ξενοδοχείου, ώστε να μπορούν να στοχευθούν οι Lookers (όσοι αναζητούν πληροφορίες ηλεκτρονικά για τον προορισμό ή το ξενοδοχείο) και να μετατραπούν σε Bookers, δηλαδή σε πραγματικές κρατήσεις. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να γίνει η τοποθέτηση σε δύο στάδια, ανάλογα με το Occupancy και το ADR κάθε επιχείρησης αλλά ταυτόχρονα με τη realtime ζήτηση και τον ανταγωνισμό. Παρακολουθώντας τα δεδομένα, η ομάδα της Revitup μπορεί και βελτιώνει το ADR και το καθαρό έσοδο του ξενοδοχείου. Γενικότερα, τρία πράγματα το visibility, η ποιότητα του επισκέπτη και το κέρδος του ξενοδοχείου είναι αυτά που καθορίζουν μία αποτελεσματική online στρατηγική για ένα ξενοδοχείο πλέον, στην οποία η σχέση με τα δεδομένα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της όποιας προσπάθειας επιτυχημένης διαχείρισης.

Επιπλέον συμπέρασμα είναι ότι τα εργαλεία που παρέχονται από τις πλατφόρμες βοηθούν μεν την πρόβλεψη σχετικά με την τουριστική ζήτηση, αλλά προφανώς η εκπαίδευση και διαχείριση του ανθρώπινου παράγοντα αποτελούν τους πιο σημαντικούς παράγοντες για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Προφανώς απαιτείται ετήσιο πλάνο και στρατηγική, ομάδα να επικοινωνεί και ξεκάθαροι στόχοι που να προσαρμόζονται σε επίπεδο Revenue management ημερησίως, καθώς η ζήτηση αλλάζει πλέον real time.

Νέο 5άστερο στην Ελούντα

Το πλάνο της επιχείρησης «Inspire History Concept Ξενοδοχειακή Α.Ε. υπό σύσταση εταιρεία» με δ.τ. «Inspire History Concept», έλαβε έγκριση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, για υπαγωγή στις διατάξεις του νόμου 4399/2016, και ειδικότερα στο καθεστώς ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων των άρθρων 59 έως 61 αυτού (Γ΄ κύκλος), το οποίο αναφέρεται στην δημιουργία ενός πολυτελούς ξενοδοχείου 5 αστέρων στην περιοχή Τσιφλίκι Ελούντας του Δήμου Αγίου Νικολάου, της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου, της Περιφέρειας Κρήτης.

Το πλάνο προβλέπει τη δημιουργία 5άστερου καταλύματος το οποίο θα είναι δυναμικότητος 30 δωματίων/60 κλινών. Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες πληροφορίες του Υπουργείου, το συνολικό επιλέξιμο κόστος της επένδυσης βρίσκεται, στα 3.480.102,20 ευρώ ενώ το συνολικό ενισχυόμενο κόστος βρίσκεται στα 3.477.613,52 ευρώ.

Στο επενδυτικό σχέδιο της επιχείρησης, χορηγείται ενίσχυση με τη μορφή επιχορήγησης ύψους 1.106.823,26 ευρώ ενώ από την υλοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εξαρτημένης εργασίας οι οποίες ανέρχονται σε 21,33 Ετήσιες Μονάδες Εργασίας.

Κέρκυρα: Συνάντηση της Fraport με φορείς

Η αναδιάταξη των εξωτερικών χώρων του αεροδρομίου ώστε να εξυπηρετούν ακόμη καλύτερα την αυξημένη τουριστική κίνηση και τους επαγγελματίες που εκτελούν μεταφορικό έργο, ο συντονισμός φορέων, δημοτικής αρχής και Fraport Greece για την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν, όπως και ιδέες για την ψηφιακή μετάβαση υπηρεσιών προς τους επισκέπτες, απασχόλησαν τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022 στην Κέρκυρα, με πρωτοβουλία της Fraport Greece με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και των Επαγγελματικών και Εμπορικών Σωματίων του νομού Κέρκυρας και της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, όπως και εκπροσώπων των τοπικών μέσων ενημέρωσης.

Όπως δήλωσε ο κ. Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece, το βάρος δόθηκε στην ασφάλεια και στη λειτουργικότητα του αεροδρομίου. Όμως, παραδέχθηκε ότι η ίδια η ζωή ξεπέρασε κάθε σχεδιασμό με την αλματώδη αύξηση της κίνησης, μετά την πανδημία. Συμφώνησαν ότι ακόμη υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να λυθούν αλλά αυτό θα γίνει με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και του υπάρχοντος χώρου.

Δεν προβλέπεται επέκταση του αεροδρομίου, είναι πολύ ακριβό πλάνο
Ήταν ξεκάθαροι σε ό,τι αφορά τον μελλοντικό σχεδιασμό, λέγοντας ότι «το αεροδρόμιο δεν έχει χώρους για την κατασκευή δεύτερου διαδρόμου προσγείωσης, δεν έχει μεγάλη πίστα για να παρκάρουν περισσότερα αεροσκάφη, είτε εμπορικά είτε μικρά ιδιωτικά, και δεν έχει εξωτερικούς χώρους για περισσότερα αυτοκίνητα και λεωφορεία. Μάλιστα όταν ρωτήθηκαν τα στελέχη της Fraport γιατί εγκατέλειψαν το master plan της Ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που είχε εκπονηθεί πριν αναλάβει η Fraport και το οποίο προέβλεπε νέα κτίρια προς το δρόμο και επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, απάντησαν ότι ήταν πολύ ακριβό διότι έπρεπε να μεταφερθεί ακόμη και ο πύργος ελέγχου.

Ξεκαθάρισαν ότι είναι αντίθετοι στη χρήση του αεροδρομίου από αερολέσχες και μαθήματα πτήσης καθώς αυτή δραστηριότητα έχει στατιστικά περισσότερα ατυχήματα. Σχετικά όμως με τα ιδιωτικά αεροσκάφη που χειρίζονται επαγγελματίες πιλότοι έχουν ήδη εκπονήσει σχέδιο υποδοχής και διευκόλυνσης των επιβατών VIP, σύμφωνα με το οποίο θα παρέχονται υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για τη Μύκονο. Αυτό θα εφαρμόσουν και στην Κέρκυρα σε μεγαλύτερη έκταση. Οι προετοιμασίες τους τρέχουν για την εφαρμογή του από το επόμενο καλοκαίρι.

Τα στοιχεία, άλλωστε, που διαθέτουν δείχνουν ότι η Κέρκυρα είναι το δεύτερο Ελληνικό αεροδρόμιο, μετά τη Μύκονο που έχει μεγάλη ζήτηση για ιδιωτικά αεροπλάνα. Όμως προσανατολίζονται μόνο στην άφιξη και αναχώρηση και όχι τη στάθμευση των μικρών αεροπλάνων λόγω έλλειψης χώρου. Το σχέδιο τους περιλαμβάνει διευκολύνσεις στην παραλαβή των VIP επιβατών από το αεροσκάφος και όχι το χώρο αφίξεων, διαβατήρια, κλπ.

Ημέρες Καριέρας από τον Όμιλο Διβάνη

Ο Όμιλος Διβάνη διοργανώνει για πρώτη φορά “Ημέρες Καριέρας”. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην έδρα του Ομίλου, στο ξενοδοχείο Divani Caravel, την Τρίτη 15 και την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022.

Στόχος της εκδήλωσης είναι να αποτελέσει πόλο έλξης για τους αυριανούς επαγγελματίες του τουρισμού ή εκείνους που επιθυμούν να αναβαθμίσουν τη σταδιοδρομία τους.
Οι υποψήφιοι που θα προσέλθουν θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τον Όμιλο, τον τρόπο λειτουργίας του, τις αξίες του, να έρθουν σε επαφή με εξέχοντα στελέχη του, αλλά και να εμπνευστούν για το επόμενο επαγγελματικό τους βήμα.

Ο Όμιλος Διβάνη ηγείται του τουριστικού κλάδου στην Ελλάδα από το 1958, διαθέτοντας 7 πολυτελή ξενοδοχεία σε Αθήνα, Μετέωρα, Λάρισα και Κέρκυρα, και ανταγωνιζόμενος αντίστοιχα διεθνή brands στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Ο Όμιλος συμμετέχει με όλα τα ξενοδοχεία του στο GHA DISCOVERY, το μεγαλύτερο πρόγραμμα πιστότητας στον κόσμο για ανεξάρτητα brands ξενοδοχείων, προσφέροντας μοναδικά προνόμια και εμπειρίες στα μέλη του, σε πάνω από 100 χώρες. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τα βιογραφικά τους εδώ.

Εγκαίνια στο εστιατόριο του Μουσείου Μπενάκη

Η Ιστορία, η Τέχνη και ο Πολιτισμός αποκτούν απόλυτη συνάφεια και σύνδεση στον χώρο του ανανεωμένου εστιατορίου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, έναν χώρο, που εδώ και περίπου δέκα χρόνια, έχουν απολαύσει εξίσου μεγάλες προσωπικότητες της πολιτικής σκηνής, του Θεάτρου, των Τεχνών και απλοί, καθημερινοί άνθρωποι.

Με τη συνεργασία του «Δειπνοσοφιστήριον» και του Μουσείου Μπενάκη να αριθμεί πάνω από δύο δεκαετίες, οι μόνιμες και οι περιοδικές εκθέσεις του Μουσείου μαζί με τη Γαστρονομία υπηρετούν την τέρψη, την απόλαυση, την αισθητική, τη δημιουργία από το μηδέν και τη μεταστροφή του πιο ταπεινού υλικού σε αριστούργημα λειτουργώντας σαν όχημα για ένα ταξίδι στον πολιτισμό, στο παρελθόν.

Το πρώτο εστιατόριο εντός μουσείου στην Ελλάδα, εδώ και περίπου είκοσι χρόνια, δημιουργεί το δικό του αποτύπωμα χάρη στη μοναδικότητά του, με την υπογραφή του «Δειπνοσοφιστήριον».

Ο Δημήτρης και ο Τάκης Χριστοφιλέας, ο Διομήδης Καψάλης και ο Δημήτρης Σκαρμούτσος, έδωσαν νέα πνοή στο εστιατόριο. Ο ανανεωμένος κατάλογος, προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία, χωρίς όμως να χάνει τίποτα από τη διαχρονικότητά του.

Οι οινικές επιλογές του Άρη Σκλαβενίτη ταξιδεύουν τον επισκέπτη στον ελληνικό – κατά κύριο λόγο – και διεθνή αμπελώνα, ενώ τα αθηναϊκά απογεύματα και τα βράδια, παίρνουν χρώμα από τα avant garde cocktails του πασίγνωστου mixologist Άρη Χατζηαντωνίου.

Στο υπέροχο μπαλκόνι του νεοκλασικού της Κουμπάρη, με θέα στον Εθνικό Κήπο, το Κοινοβούλιο αλλά και τον Λυκαβηττό, η ατμόσφαιρα αποτελεί τον ιδανικό τόπο συνάντησης από το πρωί ως το βράδυ. Η ζεστή ατμόσφαιρα εντείνεται από τη νέα συνεργασία του Μουσείου με το Αρχείο Ακριθάκη που φέρνει στην Αθήνα της δεκαετίας του 2020 το Βερολίνο των δεκαετιών του 1970, του ’80 και του ’90, το Βερολίνο της Φώφης Ακριθάκη, μέσα από έργα τέχνης και ντοκουμέντα.

Στα λαμπερά εγκαίνια που πραγματοποιήθηκαν στις 31 Οκτωβρίου, έδωσαν το παρόν προσωπικότητες από τον χώρο της πολιτικής και της δημοσιογραφίας, αλλά και πολύτιμοι φίλοι και συνεργάτες του «Δειπνοσοφιστήριον», άνθρωποι με τους οποίους έχουν δημιουργηθεί ισχυροί δεσμοί κατά την 25ετή πορεία της εταιρίας στον χώρο.

Στην Άλφα Quality Foods η επίσημη εκπροσώπηση των σπορέλαιων Bunge

Η Άλφα Quality Foods, η εμπορική εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2013 με στόχο την τοποθέτηση και προώθηση προϊόντων από την κατηγορία των τροφίμων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της και αναλαμβάνει την εκπροσώπηση της Bunge Ltd, της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής σπορέλαιων παγκοσμίως, για την ελληνική αγορά.

Η Bunge, με έδρα το St. Louis, στο Missouri, ιδρύθηκε το 1818 και είναι ηγέτιδα στην εξεύρεση, την επεξεργασία και τη διάθεση σπορέλαιων, προϊόντων από σπόρους, καθώς και άλλων υλικών.

Με τις προϊοντικές σειρές Bunge ProCuisine και Vesto, η Bunge απευθύνεται τόσο στους επαγγελματίες που αναζητούν γευστικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, τα οποία ταυτόχρονα είναι προσιτά και παρέχουν μεγαλύτερη διάρκεια, όσο και στην λιανική αγορά για οικιακή χρήση. Επιπλέον, η σειρά Vesto διαθέτει και λειτουργικά προϊόντα πλούσια σε Βιταμίνη-D ή Ωμέγα-6 λιπαρά αποκλειστικά για την αγορά του Retail.

Holy Mount: Ελαιόλαδο από την Ουρανούπολη Χαλκιδικής

To ελαιόλαδο Holy Mount BIO παράγεται στην Ουρανούπολη, προερχόμενο από τον καρπό βιολογικών προαθωνικών και αθωνικών ελαιόδεντρων. Πρόκειται για εξολοκλήρου τοπική δραστηριότητα της γηγενούς οικογένειας Καιμάκη, η οποία επί σειρά δεκαετιών ακολουθεί πιστά τους κανόνες της παραδοσιακής αγροτουριστικής καλλιέργειας, εφαρμόζοντας παράλληλα
σύγχρονους τρόπους ελαιοποίησης.

Έχει αποσπάσει παγκόσμιες διακρίσεις, όπως:

  • Silver 2020 Quality Organic στα Berlin Global Olive Oil Awards,
  • Gold 2022 Quality Organic στα Berlin Global Olive Oil Awards.

Πρόσφατα το Holy Mount απέκτησε το ΣΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ με τίτλο ΤΟΠΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ από την Αριστοτελική Σύμπραξη Επαγγελματιών του Δήμου Αριστοτέλη.

Την επόμενη τουριστική περίοδο θα βρίσκεται στο Eagles Palace Resort, στο Avaton Luxury Villas Resort, στο Mount Athos Resort, στο Restaurant Lemoniadis στην Ουρανούπολη, στο Finest
Fish Restaurant Kokkinos στην Ουρανούπολη, ενώ στα σχέδια της επιχείρησης είναι η τοποθέτησή του σε επιλεγμένες γαστρονομικές αγορές της Ευρώπης και της μεσογειακής λεκάνης.

Μη αποσπώμενα καπάκια σε όλες τις συσκευασίες της Coca-Cola Τρία Έψιλον

Νέα μη αποσπώμενα πλαστικά καπάκια σε όλες τις συσκευασίες των προϊόντων της υιοθετεί η Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Η εταιρεία παρουσιάζει στην αγορά συσκευασίες με μη αποσπώμενο πλαστικό καπάκι σε όλο το εύρος του χαρτοφυλακίου της. Η αλλαγή ξεκινάει από το χαρτοφυλάκιο των χυμών (Amita, Amita Motion, Frulite) που θα βρίσκονται στην αγορά το Νοέμβριο του 2022 και μέσα στο 2023 θα υλοποιηθεί σε όλες τις συσκευασίες των προϊόντων της εταιρείας.

Με την κίνηση αυτή, η Coca-Cola Τρία Έψιλον εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Οδηγία και τη σχετική Ελληνική νομοθεσία αρκετά νωρίτερα από το 2024 που προβλέπεται, συμβάλλοντας έτσι ώστε 256 εκατομμύρια μη αποσπώμενα καπάκια να μπορούν να αξιοποιηθούν και να μην καταλήξουν στο περιβάλλον.

Το νέο μη αποσπώμενο καπάκι διευκολύνει τη συλλογή και ανακύκλωση ολόκληρης της συσκευασίας, συμβάλλοντας στη μείωση των απορριμμάτων. Τα νέα πώματα είναι πρακτικά και εύκολα στη χρήση, ενώ η χρήση τους συμβάλλει στην ανακύκλωση 636 τόνων πλαστικού.

Η Anek Lines στη διεθνή τουριστική έκθεση TTG Travel Experience 2022

Η Anek Lines ήταν δυναμικά παρούσα στη διεθνή τουριστική έκθεση TTG Travel Experience 2022, στο Ρίμινι της Ιταλίας, συμμετείχε η Anek Lines. Στην έκθεση του Rimini που μετράει σχεδόν έξι δεκαετίες εμπειρίας στο χώρο του τουρισμού, η προσέλευση επαγγελματιών και επισκεπτών φέτος ήταν εντυπωσιακή, σημειώνοντας αύξηση κατά 25% σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

H Anek Lines υποδέχτηκε για μία ακόμα χρονιά, tour operators, travel agents, εκπροσώπους τουριστικών φορέων και επιχειρήσεων τουρισμού, ξενοδόχους, οικονομικούς παράγοντες κλπ.

Τα στελέχη της ΑΝΕΚ ενημέρωσαν τους επισκέπτες της έκθεσης για τους δημοφιλείς ελληνικούς νησιωτικούς προορισμούς που εξυπηρετούν τα πλοία της εταιρείας, τις ελκυστικές οικονομικές προσφορές και τις υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες εν πλω, που προσφέρει η εταιρεία όχι μόνον την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά ολόκληρο τον χρόνο.