Η Σαντορίνη έχει 4 από τους 10 πρώτους ελληνικούς προορισμούς σε πρόθεση επίσκεψης διεθνώς στο Tripadvisor (πέντε, μαζί με το Ακρωτήρι που είναι 12ο στη λίστα), δύο η Κρήτη και δύο η Ρόδος. Αυτό ανέφερε ο Ryan Conor, Senior Key Account Manager στην Tripadvisor, κατά το 2ο Revenue Management Masterclass της Revitup που πραγματοποιήθηκε στη Σαντορίνη.
Συγκεκριμένα, οι προορισμοί είναι η Αθήνα, η Οία, τα Φηρά, η Μύκονος, η Ανάληψη (στη Χερσόνησο), το Ημεροβίγλι, η Χερσόνησος, η Ρόδος, η Λίνδος, και το Καμάρι.
Ο κ. Conor ανέφερε ότι σε επίπεδο ζήτησης, πρώτες χώρες είναι οι ΗΠΑ, και ακολουθούν η Αγγλία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Καναδάς, Ουγγαρία και Ισραήλ στην πρώτη δεκάδα. Σε επίπεδο ξενοδοχείων όμως σημαντικότεροι είναι οι Ιταλοί, ΗΠΑ, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία. Οι αγορές ΗΠΑ, Καναδάς, Βραζιλία, και Ινδία συστήνονται ως Long-haul αγορές. Μέση διάρκεια παραμονής οι 5 μέρες για την Ελλάδα, ενώ οι πιο ποιοτικοί επισκέπτες σε επίπεδο ξενοδοχείου (ζήτηση για πεντάστερα) εμφανίζονται οι πελάτες από τις αγορές της Μέσης Ανατολής (ΕΜΕΑ).
Στρατηγική πωλήσεων
Δίνοντας συμβουλές για την Online στρατηγική σε επίπεδο επιχείρησης (όσο αφορά τη συμπεριφορά του επισκέπτη), ο κ. Ryan Conor προέτρεψε την τοποθέτηση μία πολύ καλής ποιότητας πρώτης φωτογραφία (το πρώτο Impression), ώστε να εμπνέει τον επισκέπτη να συνεχίσει την πλοήγηση, (αφού δει τα reviews). Οι περισσότερες φωτογραφίες που βλέπουν οι επισκέπτες της πλατφόρμας είναι δωματίων, ιδανικά όπως συγκεκριμένα ανέφερε με το “γαλάζιο του ουρανού”. Ο επισκέπτης μετά τα reviews και τις φωτογραφίες θα δει τις τιμές και μετά θα αποφασίσει για την κράτηση. Η πλατφόρμα παρέχει εργαλεία για τη βελτιστοποίηση της εικόνας και ανέφερε και την καλύτερη επιχείρηση στη Σαντορίνη, τα Asma suites.
Όπως σημείωσε, στην πλατφόρμα της Tripadvisor είναι καταγεγραμμένα 453 ξενοδοχεία, ενώ συνολικά τα καταλύματα στη Σαντορίνη ανέρχονται στα 1646, τονίζοντας το πόσο ανταγωνιστική είναι η αγορά του νησιού. Το τελευταίο δωδεκάμηνο μάλιστα, πάνω από 2 εκατομμύρια αναζητήσεις έγιναν για τη Σαντορίνη στο Tripadvisor.
Επίσης ανέφερε ότι το τηλέφωνο αποτελεί το πιο σημαντικό κανάλι κράτησης (οι μετρήσεις στην πλατφόρμα έδειξαν 40%) για τους απευθείας επισκέπτες, προτρέποντας τους επαγγελματίες να διορθώσουν φωτογραφίες, να απαντάνε τα reviews, όπως επίσης τις προσφορές που τρέχουν συνεχώς.
Η πλατφόρμα προωθεί τις καλές φωτογραφίες, τη σωστή πληροφόρηση και τις προσφορές που τρέχει κάθε επιχείρηση. Σημαντικό ρόλο παίζουν τα φίλτρα που έχει στη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει ο επισκέπτης, με κύρια κριτήρια φυσικά την τιμή, το δωρεάν πρωινό, τα αστέρια, την απόσταση από αξιοθέατα, την πισίνα, τη δωρεάν ακύρωση, το δωρεάν wifi, και το πάρκινγκ. Φυσικά και τα amenities του ξενοδοχείου παίζουν ρόλο, με πρώτο το πρωινό, το wifi και το πάρκινγκ.
Η αύξηση του visibility, των Lookers δηλαδή, αποτελεί τον στόχο της προώθησης, ώστε να γίνουν bookers, quality traffic & profitability όπως τα διατύπωσε ο ομιλητής.