Οι Αμερικανοί συνεχίζουν τα ταξίδια στην Ευρώπη και το φθινόπωρο

Την ακόρεστη διάθεση των Αμερικανών για ταξίδια καταγράφουν μια σειρά από έρευνες το τελευταίο διάστημα, αποκαλύπτοντας ότι ο πληθωρισμός και το ενεργειακό κόστος δεν φαίνεται να πτοούν πολλούς υπερατλαντικούς ταξιδιώτες, οι οποίοι σπεύδουν να αξιοποιήσουν την πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Τα πιο πρόσφατα στοιχεία αεροπορικών εισιτηρίων της ForwardKeys αποκαλύπτουν ότι συνεχίζεται και στο τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς η ανάκαμψη που παρατηρήθηκε στις αφίξεις στην Ευρώπη κατά το τρίτο τρίμηνο (-29% έναντι των επιπέδων 2019). Η ανάκαμψη αφορά αστικούς προορισμούς, οι οποίοι προσελκύουν μεγαλύτερους αριθμούς επισκεπτών. Η Κωνσταντινούπολη, η Λισαβόνα, η Μαδρίτη και η Αθήνα αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς.

Ειδικά η Κωνσταντινούπολη ευνοείται ιδιαίτερα από την ισοτιμία. «Ενισχυμένη από την αδύναμη λίρα και την εξαιρετική συνδεσιμότητα που διαθέτει, η Κωνσταντινούπολη ήταν και πάλι η πόλη με τις καλύτερες επιδόσεις κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 και πρόκειται να παραμείνει στο «πράσινο» και κατά το 4ο τρίμηνο, καθώς οι κρατήσεις επί του παρόντος είναι 6% πάνω από τα επίπεδα του 2019», επισημαίνει ο Αντιπρόεδρος Insights της ForwardKeys, Olivier Ponti.

Σε ό,τι αφορά την Αθήνα, το τρίτο τρίμηνο του έτους σημειώθηκε αύξηση κατά 27% έναντι του 2019.

Το προφίλ του Αμερικανού τουρίστα
Πρόσφατη έρευνα της Grand Welcome αποκαλύπτει ότι τα δύο τρίτα των Αμερικανών σχεδιάζουν να ταξιδέψουν μέχρι το τέλος του έτους. Επιπλέον, πάνω από το 65% σχεδιάζει να κατευθυνθεί οδικώς στον προορισμό της επιλογή του, παρά το γεγονός της ανόδου της τιμής του φυσικού αερίου και του καλπάζοντα πληθωρισμού.

Την ίδια στιγμή, σχεδόν το 40% επιλέγει τώρα να κάνει κράτηση μόνο του, τόσο για διαμονή σε ξενοδοχεία και θέρετρα, όσο και για πτήσεις.

Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι σε ποσοστό το 63% οι Αμερικανοί ταξιδιώτες ξοδεύουν μεταξύ 100 και 200 δολάρια για διαμονή, ανά διανυκτέρευση και παραμονή στην ίδια χρονική διάρκεια όπως το 2021.

Άλλα σημαντικά ευρήματα της έρευνας περιλαμβάνουν:

  • Πέρα από το 67% που σχεδιάζει να ταξιδέψει, ένα άλλο 18% είναι αναποφάσιστοι.
  • Το 14% είπε ότι δεν σχεδίαζε να ταξιδέψει. Κοιτάζοντας πίσω, οι τελευταίες διακοπές του 43% των ταξιδιωτών πραγματοποιήθηκαν εντός των τελευταίων τριών μηνών. Το ένα πέμπτο (21%) έκανε διακοπές πριν από τέσσερις έως έξι μήνες, το 12% πριν από εννέα έως 12 μήνες και το 23% πριν από ένα χρόνο.
  • Τα ταξίδια για περίπου το 42% των Αμερικανών αφορούν επίσκεψη στην οικογένεια και τους φίλους. Για το 35% αφορούν χαλάρωση, ενώ το 15% επιλέγει περιηγήσεις σε αξιοθέατα και το 7% ταξιδεύει για κάποια δραστηριότητα, όπως λόγου χάρη για σκι.

Τα έσοδα του φετινού Αυγούστου άγγιξαν τα επίπεδα του 2019

Τα έσοδα του Αυγούστου του 2019 άγγιξε ο Αύγουστος του 2022 με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία του ισοζυγίου πληρωμών που δημοσιεύει η Τράπεζα της Ελλάδος.

Ειδικότερα, οι τουριστικές εισπράξεις του φετινού Αυγούστου διαμορφώθηκαν στα 4,042 δισ. ευρώ, φθάνοντας οριακά το αντίστοιχο επίπεδο του Αυγούστου του 2019 ή αλλιώς αντιπροσωπεύοντας το 98,5%.

Τον Αύγουστο του 2019 που ήταν και ο καλύτερος, ιστορικά, μήνας από πλευράς εσόδων οι ταξιδιωτικές εισπράξεις είχαν διαμορφωθεί στα 4,183 δισ. ευρώ.
Σε επίπεδο αφίξεων, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019 οι αφίξεις ανήλθαν φέτος στο 86,8% και οι εισπράξεις έφθασαν οριακά το αντίστοιχο επίπεδο (98,5%).

Σε επίπεδο εννεαμήνου, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2022, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αντιπροσωπεύουν το 87,6%, ενώ οι εισπράξεις υπολείπονται πλέον μόλις κατά 3,6% έναντι του εννεαμήνου του 2019. Φέτος στο εννεάμηνο, οι τουριστικές εισπράξεις διαμορφώθηκαν στα 12,749 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 96,4% των αντίστοιχων επιπέδων τους το 2019 όταν τα έσοδα είχαν φτάσει για πρώτη φορά τα 13,242 δισ. ευρώ.

Οι επενδυτικές ευκαιρίες στον τουρισμό

Την εντυπωσιακή δυναμική της Ελλάδας στον τουρισμό, τις τελευταίες διακρίσεις της χώρας, αλλά και τις επενδυτικές ευκαιρίες, παρουσίασε η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) κατά τη διάρκεια του Resort & Residential Hospitality Forum (R&R) το οποίο έλαβε χώρα στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας, στις 17-19 Οκτωβρίου 2022.

Περισσότερα από 400 στελέχη του τουριστικού κλάδου από 20 χώρες, εκ των οποίων πάνω από 70 παγκοσμίως ενεργοί επενδυτές και 50 ανώτατα στελέχη (C+), παρακολούθησαν τις εργασίες του συνεδρίου που ήταν μέχρι σήμερα γνωστό ως Mediterranean Resort & Hotel Forum (MR&H).

O Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, κ. Μαρίνος Γιαννόπουλος, συμμετείχε σε επενδυτικό πάνελ με θέμα «Eastern Mediterranean: The Next Growth Opportunities in Diversifying Markets», στο οποίο μίλησαν επίσης, η κα Κάλια Κωνσταντινίδου, Αντιπρόεδρος της αλυσίδας Kanava Hotels & Resorts, ο κ. Tiago Venancio, υπεύθυνος για την ανάπτυξη νέων ξενοδοχείων της Fosun Tourism Group, ενώ το συντονισμό της συζήτησης, είχε ο κ. Ιωάννης Ορφανός, Partner της Arbitrage Real Estate. Το πάνελ παρακολούθησαν περισσότεροι από 60 επενδυτές στελέχη επενδυτικών funds, καθώς και εκπρόσωποι διεθνών αλυσίδων, οι οποίοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τις επενδυτικές δυνατότητες που παρουσιάζει η Ελλάδα.

Ο κ. Γιαννόπουλος αναφέρθηκε στα νέα έργα τα οποία έχουν ήδη υλοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο του προγραμματισμού, ενώ έκανε ειδική αναφορά στο ελκυστικό επενδυτικό και φορολογικό πλαίσιο, το οποίο ευνοεί την προσέλκυση επενδύσεων και ανθρώπινου δυναμικού, με τη μορφή κινήτρων.

Οι υπόλοιποι ομιλητές αναφέρθηκαν στην αυξανόμενη δυναμική του τουρισμού και κυρίως στις νέες μορφές που αναπτύσσονται στον κλάδο και συνδυάζουν αναψυχή, ευεξία και χαλάρωση, σε ένα περιβάλλον εναρμονισμένο με την ελληνική φύση.

AS Company: Θα αναπτύξει τουριστικά καταλύματα στην Ελούντα

Η AS Company AE του Στράτου Ανδρεάδη, εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο του παιχνιδιού, ανακοίνωσε την αγορά αριθμού γειτνιαζόντων εκτάσεων γης, συνολικού εμβαδού περίπου 50.000 τ.μ. έως 60.000 τ.μ., στην ιδιαίτερα ελκυστική τουριστικά περιοχή Ελούντας Λασιθίου Κρήτης, με σκοπό την ανάπτυξη πολυτελών τουριστικών καταλυμάτων.

Η συνολική αξία της συναλλαγής υπολογίζεται να ανέλθει από 2.000.000 έως 2.500.000 Ευρώ, μετά από ενδελεχή νομικό, οικονομικό και τεχνικό έλεγχο.

Ήδη διεκπεραιώθηκε με επιτυχία περίπου το 40% της όλης συναλλαγής.

Costa Navarino: Μήνας ευημερίας ο Σεπτέμβριος για τους συνεργάτες της

Πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν τον Σεπτέμβριο στην Costa Navarino η ευεξία και η ευζωία για όλους τους συνεργάτες της. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του μήνα, οι άνθρωποι της εταιρείας συμμετείχαν στην ηλεκτρονική δημοπρασία που οργανώθηκε, προκειμένου να συγκεντρώσουν χρήματα για το Navarino Pet Community, ενώ προσέφεραν και αίμα στην τράπεζα αίματος της Costa Navarino, σε συνεργασία με το Νοσοκομείο της Κυπαρισσίας.

Επιπρόσθετα, οι εργαζόμενοι είχαν την ευκαιρία να κάνουν θαλασσοθεραπεία, μαθήματα Yoga και Pilates, συνεδρίες μασάζ στο Anazoe Spa & Away Spa, αλλά και να μάθουν τεχνικές μασάζ. Παράλληλα, έπαιξαν τένις, μπόουλινγκ, μπάσκετ και ποδόσφαιρο, συμμετείχαν στο Westin Run και διασκέδασαν σε ένα ειδικό Καραόκε Πάρτυ.

«Κλείνοντας τον μήνα, νιώθουμε καλύτερα, είμαστε καλύτερα και έχουμε έρθει πιο κοντά με τους Συνεργάτες μας! Ιδιαίτερες ευχαριστίες σε όλα τα τμήματα των ξενοδοχείων The Westin Resort Costa Navarino, The Romanos a Luxury Collection Resort και W Costa Navarino που υποστήριξαν τον σκοπό αυτό!» αναφέρει η εταιρεία.

NEW Hotel: Ξεκινά και πάλι το brunch

Από το Σάββατο 22 Οκτωβρίου και για κάθε Σαββατοκύριακο, το πιο ξεχωριστό brunch της πόλης επιστρέφει στο εστιατόριο του NEW Hotel.

Μπάμπης Κουντούρης, executive chef

Όλες οι γεύσεις που έκαναν το brunch του NEW Hotel την αγαπημένη συνήθεια τόσο των Αθηναίων όσο και των επισκεπτών της πόλης επιστρέφουν ξανά. Και μάλιστα εμπλουτίζονται, καθώς το φετινό μενού του brunch περιλαμβάνει και νέες, ακόμα πιο ενδιαφέρουσες και δημιουργικές ιδέες.

Ο executive chef Μπάμπης Κουντούρης υπογράφει το μενού, το οποίο ξεχωρίζει τόσο για τις κλασικές αγαπημένες γεύσεις όπως τα pancakes, τα croques και τις φρεσκοψημένες σφολιάτες, αλλά και για τις νέες προτάσεις όπως το ρυζόγαλο με σπόρους chia και το “smashed burger” με American Angus. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και στο φετινό μενού ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στα πιάτα με τα αυγά. Όλα βιολογικά, με επιλογές που εκτείνονται από τα all-time-classic eggs Benedict και eggs Florentine μέχρι τον παραδοσιακό καγιανά. Επιπλέον μια μεγάλη ποικιλία από σαλάτες και sandwiches, αλλά και τα περίφημα “brunch specials”.

Αγαπημένο των design addicts της πόλης – και όχι μόνο – το NEW Hotel είναι συνώνυμο της πρωτοποριακής αισθητικής, καθώς όλους τους χώρους του ξενοδοχείου έχουν επιμεληθεί οι αδερφοί Campana, το κορυφαίο σχεδιαστικό δίδυμο από τη Βραζιλία. Αν στο καινοτόμο design προσθέσει κανείς και τη μοναδική τοποθεσία του ξενοδοχείου στην είσοδο της Πλάκας, έχει τον ιδανικό προορισμό για Σαββατοκύριακα απόδρασης στο κέντρο της πόλης.

Διεθνής προβολή της Καλλιμάνης

Η Καλλιμάνης συμμετείχε στην παγκοσμίου φήμης έκθεση τροφίμων και ποτών SIAL 2022 στο Παρίσι, με ένα ειδικά διαμορφωμένο περίπτερο και παρουσίασε την πλήρη γκάμα των προϊόντων της: κατεψυγμένα ψάρια και θαλασσινά και έτοιμα γεύματα με ψάρια και θαλασσινά, βασισμένα στην ελληνική διατροφή. Εκατοντάδες επισκέπτες και στελέχη των κλάδων των τροφίμων, της εστίασης και του λιανικού εμπορίου δοκίμασαν τις γεύσεις Καλλιμάνης.

Η προβολή του brand Καλλιμάνης στις διεθνείς αγορές αποτελεί ένα στρατηγικό βήμα στο πλαίσιο του επιχειρηματικού της σχεδίου της εταιρείας, ώστε να καθιερωθεί ως μια ελληνική εξαγωγική επιχείρηση με υψηλής ποιότητας προϊόντα στον τομέα των κατεψυγμένων θαλασσινών και των έτοιμων γευμάτων.

Παράλληλα, τα στελέχη της Καλλιμάνης ενημερώθηκαν αναλυτικά για τις διεθνείς εξελίξεις στον κλάδο των τροφίμων και τις καινοτομίες στις παραγωγικές διαδικασίες, και προχώρησαν σε επιχειρηματικές επαφές και νέες συμφωνίες.

Η διεθνής έκθεση SIAL είναι μια από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις στον κλάδο του FnB παγκοσμίως και αποτελεί μοναδική ευκαιρία για επαγγελματίες και επιχειρήσεις της βιομηχανίας τροφίμων να παρουσιάσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες στο κοινό της διοργάνωσης. Φέτος έγινε στον εκθεσιακό χώρο Parc des Expositions de Paris-Nord Villepinte μεταξύ 15 και 19 Οκτωβρίου, αποτέλεσε σημείο προβολής για 7.200 επιχειρήσεις, από 120 χώρες που παρουσίασαν περισσότερα από 400.000 προϊόντα, προσελκύοντας πάνω από 310.000 χιλιάδες επισκέπτες.

Μια άλλη πρόταση για το αυξημένο κόστος ενέργειας

Οι αυξημένοι λογαριασμοί ενέργειας έχουν οδηγήσει σε οικονομική ασφυξίες πολλές επιχειρήσεις εστίασης, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Πολλοί αναζητούν τρόπους για να ανταπεξέλθουν, με την συντριπτική πλειοψηφία τους να αυξάνουν τις ονομαστικές τιμές των προϊόντων τους στους τιμοκαταλόγους τους.

Ένας Βέλγος ιδιοκτήτης αλυσίδας εστιατορίων όμως ζητά από τους πελάτες να πληρώσουν 1 ευρώ κατά κεφαλή για το αυξανόμενο ενεργειακό κόστος που αντιμετωπίζει, λέγοντας ότι η κρίση κόστους διαβίωσης είναι ζήτημα ζωής ή θανάτου για την επιχείρησή του. Ο Μισέλ ντε Μπλος, του οποίου η αλυσίδα Sabai Sabai, λειτουργεί 20 ασιατικά εστιατόρια, μεταξύ των οποίων και στις Βρυξέλλες, είπε ότι με επιπλέον 100.000 ευρώ μηνιαίο κόστος σε λογαριασμούς και με 100.000 γεύματα κατά μέσο όρο την ίδια περίοδο, θα μπορούσε να καλύψει τα έξοδά του με μια προσωρινή επιπλέον χρέωση.

«Η ιδέα είναι να ζητήσουμε από τον κόσμο να μας βοηθήσει να επιβιώσουμε, να είμαστε εκεί μετά την κρίση», είπε στο Reuters από την κουζίνα του Thai Cafe.

Ενώ άλλοι επέλεξαν να ανεβάσουν μόνιμα τις τιμές, ο ντε Μπλος είπε ότι επέλεξε μια προσωρινή συνεισφορά ενέργειας η οποία θα σταματήσει μόλις τελειώσει η κρίση.

Οι πελάτες βρίσκουν ένα φυλλάδιο σε κάθε τραπέζι που εξηγεί την κατάσταση σε μια προσπάθεια να πειστούν. Ο ντε Μπλος είπε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών είναι υποστηρικτικοί.

Προώθηση της Ηπείρου στη Σόφια

Στο πλαίσιο του έργου “Δικτύωση και Προβολή του Τουρισμού της Περιφέρειας Ηπείρου», πραγματοποιήθηκε στις 19 Οκτωβρίου στη Σόφια Βουλγαρίας, ειδική εκδήλωση θεματικού χαρακτήρα, με στόχο την προώθηση της ακτογραμμής της Ηπείρου, ως τον απόλυτο καλοκαιρινό προορισμό για διακοπές. Η αίθουσα του “Sofia Balkan Hotel” κατακλύστηκε από τουριστικούς πράκτορες, δημοσιογράφους και Bloggers, οι οποίοι μετέφεραν το έντονο ενδιαφέρον που υπάρχει από Βούλγαρους πολίτες για τα Ηπειρωτικά παράλια.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Εμπορικός ακόλουθος της Ελληνικής Πρεσβείας στη Βουλγαρία, Δημήτριος Μίχας, ο οποίος απευθυνόμενος στους Βούλγαρους τουριστικούς πράκτορες τους είπε ότι: «στην Ήπειρο δεν πάει κανείς μόνο για τις φυσικές της ομορφιές αλλά κυρίως για τους φιλόξενους ανθρώπους της».

Στο χαιρετισμό της η Υφυπουργός Τουρισμού της Βουλγαρίας Mariela Modeva, αναφέρθηκε στις εξαιρετικές σχέσεις που έχουν καλλιεργηθεί μεταξύ των Υπουργείων Τουρισμού των δύο χωρών και τις συνέργειες στο κομμάτι του Τουρισμού.

Ο Διευθυντής του Γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας και Βουλγαρίας Γεώργιος Σταφυλλάκης, αναφέρθηκε στην συνεργασία του ΕΟΤ με τις Περιφέρειες, για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό και παρουσίασε την καμπάνια του ΕΟΤ «Greece does have a winter» για τον χειμερινό τουρισμό.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Πρέβεζας Πολύκαρπος Χαλκίδης, περιέγραψε τα τουριστικά αξιοθέατα, την τοπική γαστρονομία και σε άλλα ενδιαφέροντα για έναν επισκέπτη της παράλιας Ηπείρου.

Τον χαιρετισμό του Περιφερειάρχη Αλέξανδρου Καχριμάνη μετέφερε η επικεφαλής της αποστολής, Περιφερειακή Σύμβουλος Θεσπρωτίας Ρεγγίνα Δηλαβέρη.

Η Ήπειρος είναι ένας ανερχόμενος τουριστικός προορισμός για όλες τις εποχές του χρόνου, ανέφερε η κα Δηλαβέρη.

Την παρουσίαση της Ηπείρου, του «Ήλιου και της Θάλασσας», πραγματοποίησε η Διευθύντρια Τουρισμού της Περιφέρειας Ηπείρου Ιουλία Μαρκούλα. Μέσα από εντυπωσιακές εικόνες, προβλήθηκε όλη η ακτογραμμή, οι μαγευτικές παραλίες, οι γραφικές πόλεις και τα χωριά, οι δραστηριότητες στη φύση και οι αρχαιολογικοί χώροι, η γαστρονομία και η φιλοξενία των Ηπειρωτών. Παράλληλα δόθηκαν σημαντικές πληροφορίες για την άνετη κι ασφαλή πρόσβαση στα Ηπειρωτικά παράλια από τη Βουλγαρία. Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με την προβολή του βίντεο της Τουριστικής προβολής το οποίο εντυπωσίασε του καλεσμένους με την εναλλαγή των εικόνων και την συναισθηματική παραδοσιακή μουσική επένδυση.

Με το πέρας της παρουσίασης πραγματοποιήθηκε μικρή δεξίωση και ακολούθησαν συναντήσεις Β2Β μεταξύ των Ηπειρωτών ξενοδόχων και των τουριστικών πρακτόρων της Σόφιας, που ξεπέρασαν τις 70, από τις οποίες αποτυπώνεται το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει στη Βουλγαρία για την Ήπειρο.