Τι θα ζητήσει ο ταξιδιώτης του 2023

Κατά κοινή ομολογία, η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν το ταξίδι, τις προτεραιότητές τους, τις ανάγκες τους και τις προσδοκίες τους. Μετά από μια επιτυχημένη τουριστική σεζόν και όσο πλησιάζουμε στη λήξη του έτους, οι έρευνες και οι αναλύσεις για τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις είναι πολλές και οι περισσότερες συμφωνούν σε κάποια βασικά σημεία: Διακοπές στη φύση, αναζήτηση πρωτόγνωρων εμπειριών και έμφαση στην ευεξία. Αυτά τα σημεία εμφανίζονται και στην ετήσια ταξιδιωτική έρευνα της Booking.com που καταγράφει επτά προβλέψεις για τον επαναπροσδιορισμό των ταξιδιών το 2023. Οι τουριστικοί επιχειρηματίες οφείλουν να αφουγκραστούν τις ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη και να προσαρμόσουν αναλόγως τις υποδομές και τις υπηρεσίες τους.

Διακοπές στη φύση: Εμπειρίες στη φύση, μακριά από τις σύγχρονες πολυτελείς ανέσεις αλλά και χωρίς τη διαρκή -συχνά καταπιεστική- σύνδεση στο διαδίκτυο αναζητούν σχεδόν οι μισοί (44%) από τους ταξιδιώτες παγκοσμίως.

Αντίφαση: Πάνω από τους μισούς (53%) έχουν μια αδιαπραγμάτευτη απαίτηση, την καλή σύνδεση τηλεφώνου και διαδικτύου στον προορισμό τους.

Νέοι πολιτισμοί και εμπειρίες: Οι μισοί (50%) από τους ταξιδιώτες παγκοσμίως θέλουν να γνωρίσουν νέους πολιτισμούς το 2023, είτε πρόκειται για ταξίδια με εντελώς διαφορετικές, πολιτιστικές εμπειρίες και γλώσσες (51%), είτε για εξερεύνηση λιγότερο γνωστών πόλεων με κρυμμένα “διαμάντια” (30%).

Ταξίδια γαλήνης κι ευχαρίστησης: Αποδράσεις διαλογισμού και ενσυνειδητότητας αναζητά το 44% των ταξιδιωτών παγκοσμίως. Το 42% επιθυμεί να πραγματοποιήσει διακοπές που επικεντρώνονται στην ψυχική και τη σωματική υγεία.

Transformative Travel
Φωτεινή Κωνσταντίνου, Director of Sales & Marketing, Modus & Amplio
Αναφορικά με τις τάσεις της αγοράς, διαφαίνεται ότι τα last minute bookings, οι ελαστικές πολιτικές κρατήσεων και η σημασία της αυθεντικής εμπειρίας διαμονής ήρθαν για να μείνουν. Οι καταναλωτές τουριστικού προϊόντος είναι πλέον περισσότερο ταξιδιώτες παρά τουρίστες. Ενδιαφέρονται για βιώσιμες πολιτικές διαχείρισης, σεβασμό στο περιβάλλον, τακτικές ενίσχυσης της τοπικής κοινωνίας και εμπειρίες που τους επιτρέπουν να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινότητα, τη γαστρονομία, την ιστορία και τη φύση της περιοχής που επισκέπτονται.
Αυτό μας οδηγεί στην νέα τάση που αναπτύσσεται όλο και περισσότερο, ειδικά μετά την πανδημία, αυτή του ‘Transformative Travel’. Δηλαδή το ταξίδι ως μια μορφή αυτοπραγμάτωσης και προσωπικής μεταμόρφωσης και ανάπτυξης. Οι ταξιδιώτες θέλουν κάτι περισσότερο από μια απλή επίσκεψη σε έναν νέο προορισμό ή μέρες χαλάρωσης σε μια παραλία, αναζητούν βιωματικές εμπειρίες αυτοβελτίωσης μέσα από την εμπειρία ταξιδιού. Ειδικά για τους ταξιδιώτες πολυτελείας, η ολοκλήρωση και η αυτοβελτίωση που κερδίζει κάποιος από μια εμπειρία ταξιδιού είναι πλέον προτεραιότητα.
Το παραπάνω, μαζί με την δυνατότητα να εργάζεται πλέον κανείς από οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη και την νέα γενιά τουριστών – ταξιδιωτών Digital Nomads, είναι οι τάσεις που ήρθαν για να μείνουν και έχουν ακόμη πολύ περιθώριο ανάπτυξης στην Ελλάδα.


«Οικονομία» για να ξοδέψετε σε ταξίδι
Αν και η οικονομική αβεβαιότητα προβληματίζει όλους, η ανάγκη για ταξίδι έχει γίνει ακόμα πιο ισχυρή. Τα πάντα είναι θέμα σωστού σχεδιασμού του ταξιδιωτικού προϋπολογισμού, δηλώνουν οι ταξιδιώτες στην έρευνα της Booking.com, με τους μισούς από αυτούς (50%) να δηλώνουν ότι η επένδυση σε διακοπές παραμένει κορυφαία προτεραιότητά τους. Η συνειδητή διαχείριση του προϋπολογισμού είναι το κλειδί, με σχεδόν επτά στους δέκα (68%) ταξιδιώτες να αναζητούν περισσότερα χρήματα για την υλοποίηση των ταξιδιών τους. Προσφορές, hacks και έξυπνα χρονοδιαγράμματα αποτελούν βασικό εργαλείο για το 63% των ταξιδιωτών, το early booking θα αξιοποιήσει το 61% ενώ πάρα πολλοί (53%) ψάχνουν και προορισμούς εκτός εποχής. Περισσότεροι από τους μισούς (55%) πιστεύουν ότι η καλύτερη χρήση του προϋπολογισμού τους είναι να επιλέξουν ένα ή δύο μεγαλύτερες σε διάρκεια διακοπές, αντί για πολλές, σύντομες διακοπές. Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί ταξιδιώτες είναι έτοιμοι να αυξήσουν τις δαπάνες τους για το ταξίδι τους. Σχεδόν οι μισοί (49%) παραδέχονται ότι σκοπεύουν να είναι πιο επιεικείς στις καταναλωτικές τους συνήθειες κατά τη διάρκεια των διακοπών, για να αντισταθμίσουν την έλλειψη ταξιδιών τα τελευταία δύο χρόνια.

ΣΕΤΕ: Προωθώντας το brand «Αθήνα»

Οι δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης και προώθησης του τουρισμού στην Αθήνα και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας (Αθηναϊκή Ριβιέρα, Αργοσαρωνικός κ.α.), συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε ο ΣΕΤΕ, χθες 18 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο του κύκλου παρουσιάσεων της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των επιμέρους Σχεδίων Δράσης ανά Περιφέρεια της χώρας.

Η επανάκτηση της δυναμικής του προορισμού «Αθήνα» μεταπανδημικά, η βελτίωση των υφιστάμενων και η δημιουργία νέων υποδομών με έμφαση σε μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο, η διεύρυνση των ήδη επιτυχημένων συμμαχιών για την προώθηση και προβολή του brand της πόλης όπως το σχήμα This is Athens and Partners, καθώς και οι τρόποι προσέλκυσης νέων επισκεπτών, ήταν μερικά από τα ζητήματα που αναδείχθηκαν από τους ομιλητές.

Στην κεντρική τοποθέτησή του, ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, ανέφερε ότι από το Υπουργείο αξιολογήθηκε το σύνολο των προτεινόμενων παρεμβάσεων της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ «Ελληνικός Τουρισμός 2030 – Σχέδια Δράσης», εντοπίστηκαν προορισμοί με μεγάλη τουριστική κίνηση και προτεραιοποιήθηκαν 39 έργα που υποστηρίζουν τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, σύμφωνα με το φυσικό αντικείμενο τους και την εκτιμώμενη διάρκεια για την υλοποίηση τους. Τα έργα αυτά θα αποτελέσουν προϊόν διαβούλευσης με Δήμους και περιφέρειες ώστε να καταστήσουμε εφικτό τον στόχο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, αναφέρθηκε στην ανάγκη εφαρμογής της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό 2030 και των Σχεδίων Δράσης. Ειδικότερα για την Αθήνα, σημείωσε ότι χρειάζεται ενίσχυση της δυναμικής του προορισμού στις διεθνείς αγορές. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι πρέπει να δοθεί βαρύτητα στη βελτίωση των υποδομών όχι μόνο προς όφελος του τουρισμού, αλλά και της ζωής των κατοίκων. Ιδιαίτερα στάθηκε στην ανάγκη δημιουργίας μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου στην Αθήνα, το οποίο αποτελεί αίτημα του κλάδου εδώ και χρόνια.

Αναφερόμενος στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, ο κ. Ρέτσος σημείωσε ότι αναγνωρίζονται ως μέρος του τουριστικού προϊόντος, ωστόσο ζήτησε να δοθεί η δυνατότητα στους δήμους να θέτουν όρια στην άσκηση της δραστηριότητας.

Στον χαιρετισμό του ο Περιφερειάρχης Αττικής, κ. Γιώργος Πατούλης, επεσήμανε ότι η στρατηγική ανάπτυξης του Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής είναι ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της μελέτης του ΣΕΤΕ για τον Τουρισμό 2030, ως προς την μετάβαση στην αειφορία, την κυκλική οικονομία, και την Πράσινη Συμφωνία. Εξήγησε ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού και βάσει του Νόμου 4875/2021, η Περιφέρεια Αττικής προχωρά στην σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού, DMO, μέσω του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Αττικής, τη «Νέα Μητροπολιτική Αττική».

Στην ομιλία του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης, επισήμανε την επένδυση στην εξωστρέφεια της Αθήνας. «Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε 4 μήνες, από τον Σεπτέμβριο μέχρι και το τέλος του χρόνου, η Αθήνα θα έχει λάβει μέρος σε οχτώ διεθνείς διοργανώσεις», ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης.

Brand «Αθήνα»
Παράλληλα, στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η Εθνική Στρατηγική για τον ελληνικό τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στην Αθήνα, στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και στον Αργοσαρωνικό από τους κ.κ. Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ και Άρη Ίκκο, Επιστημονικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε ειδική αναφορά στον ευρύτερο προορισμό και brand «Αθήνα» που αποτελεί έναν «προορισμό ομπρέλα» και έναν από τους πιο εδραιωμένους, δημοφιλείς και εμβληματικούς προορισμούς της χώρας με σημαντική αναπτυξιακή δυναμική σε όλα τα κύρια τουριστικά προϊόντα λόγω των σημαντικών πόρων και υποδομών που διαθέτει ως το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, ενώ τα σημαντικά έργα και οι επενδύσεις που έχουν ξεκινήσει αναμένεται να υλοποιηθούν στο παραλιακό μέτωπο πρόκειται να συμβάλλουν στην ανάπλαση αυτού και στην περαιτέρω τουριστική του αξιοποίησή του.
Η CEO της Marketing Greece, κα Ιωάννα Δρέττα, υπογράμμισε ότι «Η Αθήνα τα τελευταία 10 χρόνια έχει κάνει άλματα, σε επίπεδο προϊόντος η πόλη έχει εξελιχθεί πολύ. Η συνθετότητα όμως και το βάθος του προϊόντος που μπορεί να διαμορφώσει, σε συνδυασμό με το ότι είναι μία μεγάλη μητρόπολη, βάζουν το πήχη πολύ ψηλά και μας αναγκάζουν όλους, ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, να είμαστε σε εγρήγορση».

Ματθαίος Φραντζεσκάκης: Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων κλείνει τα δέκα

Ποιες ταινίες θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε ανάμεσα στις προτάσεις του ιδιαίτερα πλούσιου φετινού προγράμματος;

Μ.Φρ.: Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων πραγματοποιείται από τις 19 έως και τις 29 Οκτωβρίου στο Πνευματικό Κέντρο της πόλης και περιλαμβάνει περίπου 150 ταινίες απ’ όλα τα είδη κινηματογράφου: από μικρού και μεγάλου μήκους μέχρι animation και ντοκιμαντέρ. Θέλουμε να δίνουμε τον λόγο σε καλλιτέχνες που εκφράζονται δημιουργικά με διαφορετικά μέσα. Ξεχωριστή θέση έχει φέτος ο Κώστας Γαβράς ο οποίος θα μας τιμήσει με την παρουσία του κι εμείς, αντίστοιχα, τιμούμε την παρουσία του στον κινηματογράφο. Ιδιαίτερη επιλογή αποτελεί επίσης η ταινία της πρεμιέρας, το «1922» του Νίκου Κούνδουρου. Θα παιχτεί από ψηφιακή κόπια που μόλις βγήκε, και μνημονεύοντας σαφώς την επέτειο της Μικρασιατικής Καταστροφής. Μαζί μας θα είναι και ο Νίκος Καβουκίδης, Διευθυντής Φωτογραφίας της ταινίας. Θα προβάλουμε επίσης τα «Μαγνητικά Πεδία» του Γιώργου Γούση ενώ πρεμιέρα θα κάνει στο φεστιβάλ η ταινία «Θ. Αγγελόπουλος – Ν. Παναγιωτόπουλος ο καθένας με την μουσική του» του Γιάννη Σολδάτου και του Αντώνη Κόκκινου.

Το φεστιβάλ τρέφει ιδιαίτερη αγάπη και για το ελληνικό ντοκιμαντέρ, με συμμετοχές όπως το «Αρκαδία, “Καμπανία” της Ανατολής» του Κώστα Σπυρόπουλου, το «Άλλο Μισό» του Γιώργου Μουτάφη και ο «Αποχαιρετισμός» του Σταύρου Ψυλλάκη. Είναι πολλές ακόμα οι αξιόλογες ταινίες που έχουμε επιλέξει.

Το φεστιβάλ γίνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και έχει την στήριξη του ΕΚΟΜΕ και του Κέντρου Κινηματογράφου. Αποτελεί συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης, του Δήμου Χανίων και του Δήμου Πλατανιά και οφείλει ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων που φιλοξενεί τις δράσεις του. Όπως επίσης και στην ομάδα των ανθρώπων που δουλεύουν με πάθος για την πραγματοποίησή του και στους περισσότερους από 100 εθελοντές μας.

Είναι γνωστή η στενή σύνδεση του φεστιβάλ με την ευρύτερη κοινότητα. Μέσα από ποιες δράσεις αποτυπώνεται η σχέση αυτή;

Μ.Φρ.: Κεντρικό στοιχείο της ταυτότητας του φεστιβάλ είναι η σχέση του με την εκπαίδευση. Κλείνουμε 20 χρόνια εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με δράσεις οπτικοακουστικού αλφαβητισμού στα Χανιά και το Ρέθυμνο. Η τελετή λήξης είναι μάλιστα αφιερωμένη στα ντοκιμαντέρ που φτιάχνουν οι ίδιοι οι μαθητές με τη βοήθειά μας. Υπάρχει ειδικό πρόγραμμα για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και υποδεχόμαστε περίπου 5.000 μαθητές στο φεστιβάλ κάθε χρόνο. Γίνονται 45 παράλληλα εργαστήρια και 14 masterclasses με 200 συμμετέχοντες. Το μεγαλύτερο μέρος του φεστιβάλ είναι διαθέσιμο και ηλεκτρονικά (www.chaniafilmfestival.com) και θα το παρακολουθήσουν περίπου 380 σχολικά τμήματα απ’ όλη την Ελλάδα. Διοργανώνουμε μια έκθεση αφιερωμένη στην ιστορία του κινηματογράφου με παλιές μηχανές, ειδικές κατασκευές και αναφορές στη δουλειά του Κώστα Γαβρά, του Μίκη Θεοδωράκη και του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Επίσης, μια έκθεση με φωτογραφίες του Ηλία Μπουριώτη από το τελευταίο γύρισμα του Θόδωρου Αγγελόπουλου καθώς και έκθεση ψηφιδωτών της Ελένης Ιωαννίδου, από ληγμένα φάρμακα. Τα φάρμακα είναι μεταξύ των ειδών πρώτης ανάγκης που χαρίζουμε από την ίδρυση του φεστιβάλ σε κοινωνικές δομές της πόλης.

Ποιος ο ρόλος του οπτικοακουστικού αλφαβητισμού σε μια εποχή που όλοι -και ειδικά τα παιδιά- είμαστε εκτεθειμένοι σε έναν χείμαρρο εικόνας και ερεθισμάτων;

Μ.Φρ.: Είναι γεγονός ότι η πληροφορία ρέει ασταμάτητα κι ότι τα ερεθίσματα που έχουν τα παιδιά ξεπερνούν κάθε φαντασία. Εμείς επιμένουμε σε αυτό που αποκαλούμε οπτικοακουστικό και κινηματογραφικό αλφαβητισμό: δίνουμε εργαλεία που συμβάλλουν στην αποκωδικοποίηση της πληροφορίας. Εκπαιδεύουμε τους μαθητές στο πώς να «διαβάσουν» μια ταινία, αλλά και κάθε τι γύρω μας που έχει οπτικοακουστική αναφορά. Το κινητό τηλέφωνο που έχουμε όλοι στα χέρια μας αποτελεί ένα πολύ δυνατό εργαλείο. Το μέγιστο λάθος, κατά την άποψή μου, είναι να απαγορεύουμε την χρήση του στα παιδιά ή να συμπεριφερόμαστε σαν να μην υπάρχει. Θα πρέπει να εστιάζουμε στην ορθή του χρήση και στον σκοπό για τον οποίο το χρησιμοποιούμε. Μόνο έτσι θα έχουμε θετικό αποτύπωμα. Πρέπει να μάθουμε στα παιδιά το πώς βλέπουμε. Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι. Και συνδέεται με το πώς γινόμαστε ενεργοί θεατές και ενεργοί πολίτες.

Athens Bar Show 2022: Αναδεύοντας το μέλλον

Όπως κάθε χρόνο, από το 2010 που ξεκίνησε, το Athens Bar Show 2022, θα αποτελέσει και φέτος μια διήμερη πραγματική “γιορτή” του Κλάδου των επαγγελματιών του bartending, της φιλοξενίας, της εστίασης και των αποσταγμάτων. Στις 8 και 9 Νοεμβρίου, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, θα συναντηθούν εκθέτες και επαγγελματίες επισκέπτες του κλάδου, οι οποίοι θα συνομιλήσουν, θα ανταλλάξουν γνώσεις, θα ενημερωθούν για τις νέες τάσεις και θα δημιουργήσουν το κατάλληλο περιβάλλον ακόμα και για μελλοντικές συνεργασίες.
Όμως, πια, και οι καταναλωτές μπορούν να έρθουν σε επαφή με τον υπέροχο Κόσμο του bartending και των αποσταγμάτων κυρίως μέσα από τις “παράλληλες δράσεις” του, όπως η Athens Bar Week.

Παράλληλα, δεν ξεχνάμε και την “ηθική” και “φιλοσοφική” προσέγγιση του fine drinking και του responsible drinking, παραμένοντας πιστοί στους πυλώνες: Ανακάλυψη, Εκπαίδευση & Δικτύωση.

Athens Bar Week
Πολλά και ενδιαφέροντα θα συμβούν στο Αθηναϊκό Bar Scene κατά τη διάρκεια της Athens Bar Week, από τη Δευτέρα (7/11) έως και την Πέμπτη (10/11). Καταναλωτές και επαγγελματίες, επισκεπτόμενοι τα σημαντικότερα cocktail bars της πόλης, θα έχουν την ευκαιρία να “ταξιδέψουν” γευστικά αλλά και με όλες τους τις αισθήσεις, στο experience που χαρίζουν τα μεγαλύτερα cocktail bars του Πλανήτη – τα οποία θα βρίσκονται εκείνες τις ημέρες στην πόλη συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις, pop up bars και take – overs στα καλύτερα bars του Κέντρου της Αθήνας.
Το επίσημο τέλος της Athens Bar Week θα σηματοδοτήσει το Closing Party στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου όπου μερικά από τα καλύτερα μπαρ από ολόκληρη την Ελλάδα αλλά και άλλες χώρες της Μεσογείου και της Ευρώπης θα σερβίρουν μοναδικά signature κοκτέιλ. Το εισιτήριο εισόδου στο Closing Party κοστίζει 15 ευρώ και περιλαμβάνει ένα κοκτέιλ/ποτό.

Tomas Estes’ Agave Embassy
Ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος της έκθεσης στην τεκίλα και τα αποστάγματα αγαύης θα είναι αφιερωμένος στον Tomas Estes, αγαπημένο πρόσωπο του Bar Community και του κόσμου των Agave Spirits και έναν από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές της ελληνικής bar κοινότητας, ο οποίος πέθανε πρόσφατα. Ο χώρος θα αποτελεί έναν χώρο γευσιγνωσίας και εκπαίδευσης αποσταγμάτων αγαύης, με κύριο πρωταγωνιστή την κατηγορία της τεκίλα. “Οικοδεσπότης” θα είναι ο Νίκος Ζήσης, δημιουργός και ιδιοκτήτης του θρυλικού, πρώτου Agave Spirits Bar της Ελλάδας, “Dos Agaves”.

Τέλος, για πρώτη φορά θα δημιουργηθεί το ABS P.U.B. – Premium & Ultra Premium Brands, ένας ειδικά διαμορφωμένος εκθεσιακός χώρος αφιερωμένος αποκλειστικά σε premium και ultra premium προϊόντα, με “αυστηρά” περιορισμένες ημερήσιες εισόδους.

Η ελληνική Haute Bartending Σκηνή δημιουργεί…

Η ελληνική αεροπορική εταιρεία AEGEAN και το ελληνικό Mataroa Mediterranean Dry Gin, καλούν τους ταξιδιώτες, Έλληνες και ξένους, να βιώσουν μια ιδιαίτερη εμπειρία, συνδυάζοντας την παραμονή τους στα πολυτελή VIP lounges της εταιρείας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ένα πρωτότυπο γευστικό ταξίδι. Ετσι, για πέντε ολόκληρες εβδομάδες, από 19 Σεπτεμβρίου έως 25 Οκτωβρίου 2022, τα lounges της AEGEAN στα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, φιλοξενούν δέκα δημοφιλή ελληνικά bars, οι συνεργάτες των οποίων δημιουργούν τη δική τους παράδοση στην ελληνική, αλλά και τη διεθνή bartending σκηνή.

Οι ταλαντούχοι bartenders έχουν επιμεληθεί συνταγές για μοναδικά ελληνικά cocktails, τα οποία μπορούν να απολαύσουν οι ταξιδιώτες λίγο πριν την πτήση τους. Κοινό χαρακτηριστικό των δημιουργιών τους, οι επιλεγμένες ελληνικές πρώτες ύλες και το Mataroa Mediterranean Dry Gin, premium ελληνικό gin.

Το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Athens
19/9 – 25/9 – Baba Au Rum
26/9 – 02/10 – The Rumble in the Jungle
03/10 – 09/10 – A for Athens
10/10 – 16/10 – To Lokali
17/10 – 23/10 – The Line

Thessaloniki
19/9 – 25/9 – Gorilla Bar SKG
26/9 – 02/10 – Vogatsikou 3
03/10 – 09/10 – The Blue Cup
10/10 – 16/10 – Cin Cin
17/10 – 23/10 – Tribeca

Αξίζει να σημειωθεί πως η ελληνική bartending σκηνή είναι σήμερα μία από τις καλύτερες παγκοσμίως και τα βραβευμένα ελληνικά bar αποτελούν προορισμό και πόλο έλξης, προσθέτοντας αξία στη χώρα και την πόλη που βρίσκονται, ακριβώς όπως συμβαίνει εδώ και χρόνια με σημαντικά bars του εξωτερικού.

FedHATTA: Ελληνικό ιστορικό λεωφορείο

Μια νέα, καινοτόμα ιδέα που μπορεί να εμπλουτίσει με μοναδικό τρόπο το ελληνικό τουριστικό προϊόν, το ελληνικό ιστορικό λεωφορείο, υπόσχεται να μετατρέψει την εμπειρία μεταφορών των διεθνών ταξιδιωτών της χώρας μας, και όχι μόνο, σε μια πολυτελή, ιστορική αναδρομή στην Ελληνική κουλτούρα και καθημερινότητα άλλων δεκαετιών.

Η ιδέα ξεκίνησε το 2015 από επαγγελματίες του χώρου των ταξιδιωτικών γραφείων οι οποίοι ασχολήθηκαν με την ανακαίνιση παλαιών ελληνικών λεωφορείων περασμένων δεκαετιών, αντλώντας έμπνευση από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες όπως η Τσεχία, το Λουξεμβούργο και η Αυστρία, όπου το ιστορικό λεωφορείο αξιοποιείται στη δημόσια κυκλοφορία.

Ωστόσο, για να συμβεί αυτό, απαιτείται ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο θα επιτρέψει στο ιστορικό λεωφορείο να κυκλοφορεί ελεύθερα και πάλι στους ελληνικούς δρόμους. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας FedHATTA, Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε: «Έχουμε μεθοδεύσει σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία την υλοποίηση του σπουδαίου αυτού οράματος για τον ελληνικό τουρισμό και συγκροτούμε τις προσπάθειές μας με σκοπό να επιστρέψουν τα ελληνικά ιστορικά λεωφορεία στους δρόμους, εξυπηρετώντας Έλληνες και ξένους ταξιδιώτες και υπενθυμίζοντάς τους την ιστορία του τόπου μας».

Αγγελάκης: Επιτυχημένη πορεία 60 ετών

Η Αγγελάκης ΑΕ, που πρωτοξεκίνησε το 1962 σαν μια μικρή, οικογενειακή πτηνοτροφική επιχείρηση στην Εύβοια, συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στον κλάδο. Στην πορεία αυτών των ετών εξελίχθηκε σε μια καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής κοτόπουλου, που προσφέρει άμεσα και έμμεσα πάνω από 200 θέσεις εργασίας και στηρίζει σημαντικά την τοπική και την εθνική οικονομία.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2022 αναμένεται να αγγίξει τα 40 εκατ. ευρώ, καθώς ήδη στο πρώτο οκτάμηνο καταγράφεται αύξηση +35%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της «Αγγελάκης», ο στόχος είναι να υλοποιήσει, σε βάθος τριετίας, ένα επενδυτικό πλάνο αξίας 30 εκατ. ευρώ, που θα αφορά όλο το φάσμα λειτουργίας της.
Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εξωστρέφεια, με τις εξαγωγές να αποτελούν στο 8μηνο του 2022 το 10% του κύκλου εργασιών της και τα προϊόντα της εξάγονται σε περισσότερες από 10 διεθνείς αγορές.

Προτεραιότητα της εταιρείας είναι επίσης η αειφόρος ανάπτυξη. Στόχος της «Αγγελάκης» είναι να καταφέρει να γίνει σε βάθος δεκαετίας μια ανθρακικά ουδέτερη πτηνοτροφική εταιρεία.

Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ αθλητικές, τουριστικές και γαστρονομικές εκδηλώσεις του Οκτωβρίου

Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ πραγματοποιούνται τον Οκτώβριο τέσσερις διεθνείς αθλητικές, τουριστικές και γαστρονομικές εκδηλώσεις. To Navarino Challenge 2022 διοργανώνεται φέτος για 10η χρονιά από τις 21 έως τις 23 Οκτωβρίου στο Costa Navarino και την Πύλο. Εχει ως βασικό στόχο την προώθηση του αθλητισμού και του ευ αγωνίζεσθαι, σε πάνω από 10 ολυμπιακά αθλήματα.
Τις ίδιες ημερομηνίες, θα πραγματοποιηθεί στη νέα μαρίνα της Ρόδου το 3o Aegean Yachting Festival, με τη συμμετοχή πάνω από 20 εταιρειών του κλάδου.

Ο διεθνής ιστιοπλοϊκός αγώνας, 12ο Catamarans Cup, θα διεξαχθεί 22 – 29 Οκτωβρίου με αφετηρία και τερματισμό την μαρίνα Αλίμου στην Αττική και ενδιάμεσες στάσεις στον Πόρο, το Πόρτο Χέλι, το Παράλιο Άστρος και το Ναύπλιο.

Τέλος, στις 25 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο Κρήτης η τελετή απονομής των Cretan Taste Awards 2022.

Η διοργάνωση αποσκοπεί στην επιβράβευση των καλύτερων εστιατορίων κρητικής κουζίνας, επιχειρήσεων που προσφέρουν αυθεντικά προϊόντα του νησιού, καθώς και πρωτοβουλιών που συμβάλλουν στη διατήρηση και την προβολή της τοπικής γαστρονομικής ταυτότητας και παράδοσης.