Κατά κοινή ομολογία, η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν το ταξίδι, τις προτεραιότητές τους, τις ανάγκες τους και τις προσδοκίες τους. Μετά από μια επιτυχημένη τουριστική σεζόν και όσο πλησιάζουμε στη λήξη του έτους, οι έρευνες και οι αναλύσεις για τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις είναι πολλές και οι περισσότερες συμφωνούν σε κάποια βασικά σημεία: Διακοπές στη φύση, αναζήτηση πρωτόγνωρων εμπειριών και έμφαση στην ευεξία. Αυτά τα σημεία εμφανίζονται και στην ετήσια ταξιδιωτική έρευνα της Booking.com που καταγράφει επτά προβλέψεις για τον επαναπροσδιορισμό των ταξιδιών το 2023. Οι τουριστικοί επιχειρηματίες οφείλουν να αφουγκραστούν τις ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη και να προσαρμόσουν αναλόγως τις υποδομές και τις υπηρεσίες τους.
Διακοπές στη φύση: Εμπειρίες στη φύση, μακριά από τις σύγχρονες πολυτελείς ανέσεις αλλά και χωρίς τη διαρκή -συχνά καταπιεστική- σύνδεση στο διαδίκτυο αναζητούν σχεδόν οι μισοί (44%) από τους ταξιδιώτες παγκοσμίως.
Αντίφαση: Πάνω από τους μισούς (53%) έχουν μια αδιαπραγμάτευτη απαίτηση, την καλή σύνδεση τηλεφώνου και διαδικτύου στον προορισμό τους.
Νέοι πολιτισμοί και εμπειρίες: Οι μισοί (50%) από τους ταξιδιώτες παγκοσμίως θέλουν να γνωρίσουν νέους πολιτισμούς το 2023, είτε πρόκειται για ταξίδια με εντελώς διαφορετικές, πολιτιστικές εμπειρίες και γλώσσες (51%), είτε για εξερεύνηση λιγότερο γνωστών πόλεων με κρυμμένα “διαμάντια” (30%).
Ταξίδια γαλήνης κι ευχαρίστησης: Αποδράσεις διαλογισμού και ενσυνειδητότητας αναζητά το 44% των ταξιδιωτών παγκοσμίως. Το 42% επιθυμεί να πραγματοποιήσει διακοπές που επικεντρώνονται στην ψυχική και τη σωματική υγεία.
Transformative Travel
Φωτεινή Κωνσταντίνου, Director of Sales & Marketing, Modus & Amplio
Αναφορικά με τις τάσεις της αγοράς, διαφαίνεται ότι τα last minute bookings, οι ελαστικές πολιτικές κρατήσεων και η σημασία της αυθεντικής εμπειρίας διαμονής ήρθαν για να μείνουν. Οι καταναλωτές τουριστικού προϊόντος είναι πλέον περισσότερο ταξιδιώτες παρά τουρίστες. Ενδιαφέρονται για βιώσιμες πολιτικές διαχείρισης, σεβασμό στο περιβάλλον, τακτικές ενίσχυσης της τοπικής κοινωνίας και εμπειρίες που τους επιτρέπουν να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινότητα, τη γαστρονομία, την ιστορία και τη φύση της περιοχής που επισκέπτονται.
Αυτό μας οδηγεί στην νέα τάση που αναπτύσσεται όλο και περισσότερο, ειδικά μετά την πανδημία, αυτή του ‘Transformative Travel’. Δηλαδή το ταξίδι ως μια μορφή αυτοπραγμάτωσης και προσωπικής μεταμόρφωσης και ανάπτυξης. Οι ταξιδιώτες θέλουν κάτι περισσότερο από μια απλή επίσκεψη σε έναν νέο προορισμό ή μέρες χαλάρωσης σε μια παραλία, αναζητούν βιωματικές εμπειρίες αυτοβελτίωσης μέσα από την εμπειρία ταξιδιού. Ειδικά για τους ταξιδιώτες πολυτελείας, η ολοκλήρωση και η αυτοβελτίωση που κερδίζει κάποιος από μια εμπειρία ταξιδιού είναι πλέον προτεραιότητα.
Το παραπάνω, μαζί με την δυνατότητα να εργάζεται πλέον κανείς από οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη και την νέα γενιά τουριστών – ταξιδιωτών Digital Nomads, είναι οι τάσεις που ήρθαν για να μείνουν και έχουν ακόμη πολύ περιθώριο ανάπτυξης στην Ελλάδα.
«Οικονομία» για να ξοδέψετε σε ταξίδι
Αν και η οικονομική αβεβαιότητα προβληματίζει όλους, η ανάγκη για ταξίδι έχει γίνει ακόμα πιο ισχυρή. Τα πάντα είναι θέμα σωστού σχεδιασμού του ταξιδιωτικού προϋπολογισμού, δηλώνουν οι ταξιδιώτες στην έρευνα της Booking.com, με τους μισούς από αυτούς (50%) να δηλώνουν ότι η επένδυση σε διακοπές παραμένει κορυφαία προτεραιότητά τους. Η συνειδητή διαχείριση του προϋπολογισμού είναι το κλειδί, με σχεδόν επτά στους δέκα (68%) ταξιδιώτες να αναζητούν περισσότερα χρήματα για την υλοποίηση των ταξιδιών τους. Προσφορές, hacks και έξυπνα χρονοδιαγράμματα αποτελούν βασικό εργαλείο για το 63% των ταξιδιωτών, το early booking θα αξιοποιήσει το 61% ενώ πάρα πολλοί (53%) ψάχνουν και προορισμούς εκτός εποχής. Περισσότεροι από τους μισούς (55%) πιστεύουν ότι η καλύτερη χρήση του προϋπολογισμού τους είναι να επιλέξουν ένα ή δύο μεγαλύτερες σε διάρκεια διακοπές, αντί για πολλές, σύντομες διακοπές. Σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί ταξιδιώτες είναι έτοιμοι να αυξήσουν τις δαπάνες τους για το ταξίδι τους. Σχεδόν οι μισοί (49%) παραδέχονται ότι σκοπεύουν να είναι πιο επιεικείς στις καταναλωτικές τους συνήθειες κατά τη διάρκεια των διακοπών, για να αντισταθμίσουν την έλλειψη ταξιδιών τα τελευταία δύο χρόνια.