Πώς να επιλέξετε τους κατάλληλους influencers για αποτελεσματικό marketing

Με τα social media να καταλαμβάνουν πλέον ένα σημαντικό κομμάτι στο μίγμα της στρατηγικής marketing, το πολυπόθητο engagement του καταναλωτή φαίνεται να ακολουθεί νέα κανάλια. Όπως υποστηρίζει η McKinsey, 1 στους 4 καταναλωτές χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αποφάσεις αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, οι influencers αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο προσέγγισης του κοινού και για τα ξενοδοχεία.

Το marketing μέσω influencers έχει τις ρίζες του στο παραδοσιακό «από στόμα σε στόμα», και βοηθά στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας του ξενοδοχείου, την αφοσίωση των πελατών και την προώθηση απευθείας κρατήσεων, εξηγεί το Hotel Marketing Association του Ηνωμένου Βασιλείου.

Από την άλλη, οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων διαμαρτύρονται ότι πλέον λαμβάνουν υπερβολικά πολλά αιτήματα από (συχνά αυτοαποκαλούμενους) influencers, οι οποίοι ζητούν δωρεάν διαμονή και μάλιστα κατά τη διάρκεια της high season. Ερευνήστε λοιπόν καλά τους ανθρώπους που σας στέλνουν αιτήματα (άλλωστε τα ίδια τα social media κανάλια τους αποκαλύπτουν πολλά) και επιλέξτε με σύνεση αυτούς που σας ταιριάζουν.

Οδηγίες για μια καμπάνια μάρκετινγκ ξενοδοχείων μέσω influencers
Η ποιότητα πάνω από την ποσότητα: Όσο και να σας φαίνεται παράξενο, είναι πιο αποτελεσματικό να συνεργάζεστε με influencers με λιγότερους ακόλουθους («micro influencers») από εκείνους με εκατομμύρια ή χιλιάδες επί χιλιάδων ακόλουθους («macro influencers»). Κι αυτό γιατί η αφοσίωση (engagemant) είναι πολύ πιο σημαντική από την προσέγγιση (reach) όταν πρόκειται για το μάρκετινγκ ξενοδοχείων. Οι «Micro influencers» έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό αφοσίωσης και τις πιο ισχυρές σχέσεις με τους ακολούθους τους και, επομένως, έχουν μεγαλύτερη εξουσία όταν πρόκειται να επηρεάσουν τις αποφάσεις αγορών ταξιδιών.

Η «κυριαρχία» των δεδομένων: Είναι ζωτικής σημασίας να ορίσετε την αγορά-στόχο σας χρησιμοποιώντας εργαλεία που βασίζονται σε δεδομένα, όπως το Google Analytics, για να δημιουργήσετε το προφίλ του τυπικού επισκέπτη σας με βάση την περιοχή, τη μέση ηλικία, τον τρόπο ζωής και το εισόδημα. Πρέπει να επιλέξετε τον influencer που ευθυγραμμίζεται με τα δημογραφικά στοιχεία που επιθυμείτε, ώστε να αλληλεπιδράσετε με το κοινό-στόχο σας, που είναι οι followers του.

Τακτική συνεργασία: Θα πρέπει να συνεργάζεστε τακτικά με τους influencers σας. Ενημερώστε τους για τυχόν μελλοντικές προσφορές σας και δώστε τους κωδικούς κράτησης της προσφοράς για να τους μοιραστούν με τους ακόλουθούς τους. Η επικοινωνία με τους influencers σας μπορεί να σας προσφέρει και περισσότερα δεδομένα για τους παρόντες και τους υποψήφιους πελάτες σας, όπως τα βασικά τους κίνητρα και τις προσδοκίες τους όταν επιλέγουν ένα συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Αυτές οι πληροφορίες μπορεί να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη συνολική εμπειρία των επισκεπτών σας. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να αποκρυπτογραφήσετε τι απαιτείται για να ανοίξετε μια νέα αγορά.

Guardian: Τουρισμό όλο το χρόνο επιχειρεί για πρώτη φορά η Ελλάδα

Στον στρατηγικό σχεδιασμό του Υπουργείου Τουρισμού, που έχει στόχο την επέκταση της εφετινής σεζόν, καθώς και την προσέλκυση βορειοευρωπαίων συνταξιούχων και digital nomads τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες, αναφέρεται σε δημοσίευμά της η Guardian.

Η βρετανική εφημερίδα επισημαίνει ότι το 2022 ο ελληνικός τουρισμός σημειώνει απροσδόκητη επιτυχία με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις και τις αφίξεις να αναμένεται να ξεπεράσουν τις αντίστοιχες του 2019 -χρονιά ρεκόρ- όταν η χώρα προσέλκυσε περίπου 33,1 εκατ. τουρίστες και περισσότερα από 18 δισ. ευρώ σε έσοδα.

Όπως υπογραμμίζει η Guardian, αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα προσπαθεί συντονισμένα να διαφημιστεί ως χειμερινός προορισμός, με τον Βασίλη Κικίλια να έχει δουλέψει μήνες για την υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας.

Τον Σεπτέμβριο επισκέφθηκε το Παρίσι, το Βερολίνο, τη Βιέννη και τη Στοκχόλμη για να μεταφέρει το μήνυμα, πραγματοποιώντας επαφές με αεροπορικές εταιρείες, τουριστικούς πράκτορες, συνταξιοδοτικά ταμεία και ομοσπονδίες. Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών θα υπάρξουν προωθητικές ενέργειες που θα αφορούν και σε αεροπορικές εταιρείες και tour operators.

Ανοίγει ο δρόμος για νέο ξενοδοχείο στην οδό Μητροπόλεως

Ανοίγει ο δρόμος για νέο ξενοδοχείο στη Μητροπόλεως σε ακίνητο που ανήκει σε γνωστή ισραηλινών συμφερόντων εταιρεία επενδύσεων ακινήτων που δραστηριοποιείται ήδη στην Ελλάδα. Ο λόγος για την Gnosis Investments (BZPW Real Estate) στην οποία ανήκουν το ακίνητο στην οδό Μητροπόλεως και Υπατίας 1, καθώς και το ακίνητο στην οδό Υπατίας 3-5 ακριβώς δίπλα.

Και για τα 2 ακίνητα ορίζεται πλέον και η χρήση ξενοδοχείου σύμφωνα με τη νέα απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το πρώτο ακίνητο στη Μητροπόλεως και Υπατίας αφορά διατηρητέο κτίριο, καθαρής επιφάνειας 1.083 τ.μ. και χρήζει ειδικής προστασίας, καθώς έχει χαρακτηριστεί ως ένα άκρως αξιόλογο νεοκλασικό κτίριο της πρώτης δεκαετίας του αιώνα, με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες διακοσμήσεις στις προσόψεις και με γενικότερο μορφολογικό ενδιαφέρον.

Το έτερο ακίνητο επί της Υπατίας 5, το οποίο ανήκει, επίσης, στο χαρτοφυλάκιο της Gnosis Investments, έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα μετατραπεί σε συγκρότημα εξυπηρετούμενων διαμερισμάτων μαζί με τη Radisson. Το Radisson RED αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και θα συμπεριλαμβάνει 94 μικρά διαμερίσματα με κουζίνα, χώρο συναντήσεων 150 τ.μ. και γυμναστήριο. Αυτή τη στιγμή, η διαδικασία βρίσκεται στη φάση των αδειοδοτήσεων

Ύστερα από την απόφαση του ΥΠΕΝ για τα όμορα διατηρητέα, αναμένεται το συνολικό πλάνο της αξιοποίησης των ακινήτων από την εταιρεία ισραηλινών συμφερόντων.

Η Gnosis Investments είναι μια ιδιωτική real estate εταιρεία επενδύσεων και διαχείρισης. Η Epacron S.A., μία από τις κορυφαίες εταιρείες στο χώρο των κατασκευών, είναι αυτή που επιλέχθηκε για την κατασκευή του έργου.

Ξεκινά η μετατροπή της οικίας του Γιάννη Ρίτσου σε Μουσείο στο Κάστρο της Μονεμβασιάς

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το έργο «Μετατροπή της Οικίας Γιάννη Ρίτσου στο Κάστρο Μονεμβασιάς σε Δημοτικό Μουσείο», ύστερα από την σχετική σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης Πολιτισμικής Ανάπτυξης που εγκρίθηκε τον Μάιο 2022 από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το έργο που χρηματοδοτείται από το ΥΠΠΟΑ, υλοποιείται, υπό την εποπτεία των αρμόδιων υπηρεσιών του, την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λακωνίας και την Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Πρόκειται για ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 286.539,20 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Σκοπός του έργου είναι η δημιουργία ενός εκθεσιακού χώρου για να παρουσιάζεται η προσωπικότητα του ποιητή και η σχέση του με το γενέθλιο τόπο του, τη Μονεμβασιά. Στόχος αποτελεί και η δημιουργία ενός πόλου προσέλκυσης επισκεπτών που με σύγχρονο ψηφιακό, διαδραστικό, πολυμεσικό και ψυχαγωγικό τρόπο, θα εμπλουτίσει την πολιτιστική ταυτότητα του Δήμου.

Σημειώνεται ότι η συνεργασία για τη δημιουργία ενός εκθεσιακού χώρου αφιερωμένου στον Γιάννη Ρίτσο, αναδείχθηκε κατά την αυτοψία που διενήργησε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, στο σπίτι του ποιητή και στα μνημεία της Καστροπολιτείας της Μονεμβασιάς. Αξίζει να αναφερθεί ότι θα πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες μουσειολογικές και μουσειογραφικές μελέτες και οι εν γένει εργασίες διαμόρφωσης και μετατροπής της οικίας σε Μουσείο Γιάννη Ρίτσου.

Πηγή: Build

Φωτεινή Κωνσταντίνου, Modus & Amplio: Διαμορφώνοντας ορθή στρατηγική πωλήσεων στα ξενοδοχεία

Πώς έχει αλλάξει η πανδημία τη στρατηγική πωλήσεων αλλά και το revenue management των ξενοδοχείων;

Η πανδημία έχει αλλάξει εντελώς τον τρόπο σκέψης και αντιμετώπισης όλων των πραγμάτων και την εμπειρία τουρισμού ειδικότερα. Τα δύο χρόνια ‘εγκλεισμού’ έχουν κάνει τους πάντες (ταξιδιώτες, εργαζομένους και ιδιοκτήτες) να κινούνται με το moto ΄τα θέλω όλα, και τα θέλω τώρα!’

Αυτό σημαίνει ότι οι στατικές τιμολογιακές πολιτικές που εκδίδονται μία φορά τον χρόνο και παραμένουν άκαμπτες και ανελαστικές καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ανεξαρτήτως κοινωνικοπολιτικών τάσεων και εξελίξεων, είναι πεπαλαιωμένες και πλέον μη κερδοφόρες.

Στη Modus & Amplio προφέρουμε καινοτόμες λύσεις και έχουμε τα μέσα και τη γνώση για να βοηθήσουμε ανεξάρτητες ξενοδοχειακές μονάδες να τοποθετηθούν σωστά στην αγορά, καθώς και να χαράξουν στρατηγική πωλήσεων και δράσεων που θα τους αποφέρει μακροχρόνια κερδοφορία, πρωταγωνιστικό ρόλο και θετική παρουσία στον τουριστικό χάρτη του προορισμού τους.

Σωστή εκπροσώπηση στην αγορά με ελαστική πολιτική κρατήσεων, καθημερινό 24/7 price yielding, σωστή εκπροσώπηση στα OTAs, διαμόρφωση ειδικών προνομίων για αύξηση του απευθείας μεριδίου αγοράς και χάραξη στρατηγικών πωλήσεων που προσελκύουν νέες αγορές είναι μερικές από τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στα ξενοδοχεία-συνεργάτες μας.

Παράλληλα, μαζί με τη μεγάλη εμπειρία που διαθέτουμε στο Operation και τη διαχείριση των ξενοδοχείων, διασφαλίζουμε ότι οι σωστές τιμές και δράσεις πωλήσεων συνδυάζονται με το σωστό ξενοδοχειακό προϊόν.

Εκπαιδεύουμε συνεχώς το προσωπικό του ξενοδοχείου και τους συνεργάτες μας για να μπορούν να αναλάβουν σύντομα μόνοι τους τις παραπάνω δράσεις. Φροντίζουμε για τη σωστή επάνδρωση των τμημάτων, και τη συνεχόμενη εκπαίδευσή τους που διασφαλίζει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και αυθεντικής εμπειρίας που προσφέρει το κάθε ένα από τα μοναδικά ξενοδοχεία στο portfolio μας.

Ποιες είναι οι βασικές προκλήσεις στη λειτουργία μιας μονάδας και πώς μπορεί να τις αντιμετωπίσει ο ξενοδόχος;

Οι βασικές προκλήσεις μετά την πανδημία είναι κυρίως η εύρεση και διατήρηση του κατάλληλου και αξιόλογου προσωπικού και στελεχών, η επαφή με τις νέες τάσεις της αγοράς και η άμεση αντίδραση και ανταπόκριση προς αυτές. Καθώς, και η χάραξη στρατηγικών με μακροχρόνιο πλάνο βιωσιμότητας και ανάπτυξης πέρα από το σύνηθες.

Τα πολύ καλά αποτελέσματα που είχαν όλα τα ξενοδοχεία μας τη φετινή σεζόν λειτουργούν πολλές φορές ως μαξιλαράκι επανάπαυσης για πολλούς ξενοδόχους. Στη Modus & Amplio πιέζουμε τους συνεργάτες μας να ξεκινήσουν νωρίς την εύρεση προσωπικού. Βρίσκουμε εμείς τα κατάλληλα στελέχη και τα εκπαιδεύουμε συνεχώς για να μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε πρόκληση.

Κατευθύνουμε τους συνεργάτες μας να προσφέρουν σωστές συνθήκες εργασίας και ανταγωνιστικές ανταμοιβές στα στελέχη και το προσωπικό τους για την ελαχιστοποίηση του χρονοβόρου και κοστοβόρου personnel turnover. Είμαστε δίπλα τους σε κάθε βήμα!

Στο σημαντικότατο κομμάτι των κρατήσεων, παρακολουθούμε καθημερινά την πληρότητα και τις τάσεις της αγοράς, διαμορφώνουμε κάθε μέρα προωθητικές ενέργειες πωλήσεων και προβολής για τα ξενοδοχεία-συνεργάτες μας με στόχο να είμαστε pro-active και όχι re-active.

Το στοιχείο που μας διαφοροποιεί έντονα από τον ανταγωνισμό είναι ότι είμαστε συνεχώς δίπλα στους συνεργάτες μας, προσβάσιμοι 24/7 και με συνέργειες μεταξύ των μονάδων μας που επιτρέπουν ακόμη και σε μικρά ξενοδοχεία να έχουν πρόσβαση σε μεγάλες ενέργειες προώθησης.

Πώς κινήθηκε φέτος η αγορά για τα ξενοδοχεία που βρίσκονται στο portfolio σας;

Το φετινό καλοκαίρι έφερε εξαιρετικά αποτελέσματα σε όλα τα ξενοδοχεία στο portfolio μας, με υψηλούς δείκτες σε μέση τιμή, έσοδα και πληρότητα και υψηλότερο του αναμενόμενου RevPAR.
Παράλληλα, μία ακόμη θετική παράμετρος των ενεργειών μας για τη φετινή σεζόν είναι και η επέκταση της σεζόν, καθώς, όλα τα ξενοδοχεία μας διανύουν υψηλές πληρότητες ακόμη και τώρα. Ακόμη και τα νέα ξενοδοχεία μας που άνοιξαν μόλις φέτος το καλοκαίρι, όπως το Azade Chania μέσα στην παλιά πόλη των Χανίων, επενδύουν στο πελατολόγιο και το πολύ καλό momentum που έχουμε δημιουργήσει, παραμένοντας ανοικτό και τον χειμώνα.

Οι Βρετανοί ψάχνουν φθηνές διακοπές

Στον Μάιο φαίνεται να στρέφονται οι αναζητήσεις των περισσότερων Βρετανών για φθηνές διακοπές του 2023, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος ζωής.

Αυτό αποκάλυψε ο Richard Singer, διευθύνων σύμβουλος του Ice Travel Group, από το βήμα της ετήσιας Travel Convention 2022, της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Ηνωμένου Βασιλείου (ABTA). Πρόσθεσε ότι η Τουρκία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιλογή.

Ο Garry Wilson, διευθύνων σύμβουλος της easyJet Holidays, επεσήμανε ότι οι τιμές θα αυξηθούν «αναπόφευκτα». Ωστόσο, «θα υπάρξουν προορισμοί που προσφέρουν καλή αξία και οι ταξιδιώτες θα τα αναζητήσουν».

Η Irene Hays, του Hays Travel, υπογράμμισε πώς «υπάρχει ανησυχία για το κόστος, αλλά ακόμη και τα μεσοπρόθεσμα έως μακροπρόθεσμα ταξίδια δεν θα επηρεαστούν».

Η RevitUp διοργανώνει το Santorini Revenue Masterclass

H Revitup σε συνέχεια του 1ου Masterclass στο Ηράκλειο της Κρήτης τον Φεβρουάριο του 2020 και των Revenue Talks σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο και Ρόδο (σε συνδιοργάνωση με την OTA Insight) τον Ιούνιο του 2022, διοργανώνει στη Σαντορίνη, στη λήξη της τουριστικής σεζόν του 2022, το 2ο Masterclass με αντικείμενο το Revenue Management. Το Event με προσκεκλημένους στελέχη της τουριστικής αγοράς, θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου στις 15:00, στο ξενοδοχείο Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa στην Οία.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και καταλυμάτων, με στόχο-πλαίσιο την κατανόηση των μεταβλητών που σχετίζονται με τη διοίκηση της απόδοσης & ξενοδοχειακών εσόδων – ήτοι Revenue Management. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει παρουσιάσεις από έμπειρα στελέχη του τουριστικού κλάδου από Ελλάδα και εξωτερικό, με αντικείμενο τάσεις, στρατηγικές τιμολόγησης και κρατήσεων, ενώ θα δοθεί χρόνος για συζήτηση.

Οι επαγγελματίες φιλοξενίας μπορούν να συμμετάσχουν με φυσική παρουσία κάνοντας Εγγραφή. Η εκδήλωση θα προβληθεί διαδικτυακά μέσω livestream από το κανάλι της Revitup στις 15:20. Τα θέματα που θα αναλυθούν είναι: «Maximizing Online Revenue», Γιώργος Εργαζάκης, Revitup, «Trends & στατιστικά για τη Σαντορίνη 2022 – 2023 & εργαλεία για να αυξήσετε τις direct κρατήσεις», Μάριος Κουνέλης, WebHotelier – primalRES, «Global Market Insights – Promotional Pricing Strategies and Tactics», Βασίλιος Ριαβόβλου, OTAInsight και «Book Direct on Tripadvisor», Conor Ryan, Tripadvisor.