Έρχονται ξενοδοχειακές επενδύσεις με βάση τις νέες τάσεις της φιλοξενίας

Συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς οι επενδύσεις στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα, αναβαθμίζοντας έτσι το ξενοδοχειακό δυναμικό με τα πρότυπα των νέων τάσεων. Προσεγμένο design, έμφαση στις υπηρεσίες που συμβάλλουν στη δημιουργία εμπειριών και φυσικά ξεχωριστό storytelling, είναι τα βασικά σημεία στα οποία δίνουν έμφαση οι νέες αφίξεις.

Σε αυτό το πνεύμα, το επόμενο διάστημα περιμένουμε δύο νέα openings, ένα στο κέντρο της Αθήνας και ένα στην ορεινή Αρκαδία.

Altar: Ένας σύγχρονος βωμός με κλασική γοητεία
Με όνομα εμπνευσμένο από τον Βωμό των Δώδεκα Θεών, το Altar που πρόκειται να ανοίξει στην οδό Άστιγγος, φιλοδοξεί να συνδυάσει την κλασική γοητεία της Αρχαίας Ελλάδας με τη σύγχρονη κομψότητα. Πρόκειται για ένα boutique ξενοδοχείο, στην καρδιά της Αθήνας, πολύ κοντά στην Αρχαία Αγορά, την πλατεία Μοναστηρακίου και την Πλάκα, με 16 δωμάτια και σουίτες. Οι λευκοί εσωτερικοί χώροι και οι μικρές πινελιές με έντονα χρώματα δημιουργούν ένα περιβάλλον ζεστό, γαλήνιο και φιλόξενο. Ο κομψός και μοντέρνος σχεδιασμός προσφέρει μια υπερπολυτελή μίνιμαλ αισθητική σε κάθε χώρο. Όλα τα δωμάτια είναι φωτεινά και ευρύχωρα, προσφέροντας ένα εντυπωσιακό σκηνικό με θέα την πόλη και την Ακρόπολη.

Πολύ ενδιαφέρον είναι και το storytelling του ξενοδοχείου, από το οποίο προκύπτει και το όνομα. Ο Βωμός των Δώδεκα Θεών αποτελεί το σημαντικότερο μνημείο της Αθηναϊκής Αρχαίας Αγοράς. Με βάση το σημείο αυτό υπολογίζονταν όλες οι αποστάσεις της Αττικής. Αποτελούσε επίσης το κυρίαρχο άσυλο για τους διωκόμενους και σημαντικό καταφύγιο. Έτσι το Altar μετατρέπεται σε κέντρο του κόσμου, καθώς βρίσκεται στη διασταύρωση της Ιστορίας με τον σύγχρονο κόσμο.

Η εταιρεία Hotelising έχει αναλάβει τη δημιουργία του concept του Altar, το branding, την εταιρική ταυτότητα, τη διαχείριση των πωλήσεων και τα social media.

ΜΑΝΝΑ: Ένα design mountain resort με ιστορία
Στις αρχές του 2023 αναμένεται το άνοιγμα ενός ακόμα ξεχωριστού ξενοδοχείου, του ΜΑΝΝΑ, στα Μαγούλιανα Αρκαδίας. Δίνοντας έμφαση στον σχεδιασμό, το ξενοδοχείο θα ενταχθεί στην αλυσίδα των Design Hotels, το μοναδικό mountain resort της αλυσίδας, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την ιστορική διαδρομή του κτιρίου. Πρόκειται για ένα σανατόριο που χτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’20 µε πρωτοβουλία και εράνους της αδερφής του Παύλου Μελά, Άννας Παπαδοπούλου -που ήταν γνωστή ως Μάνα.

Το κτίριο άρχισε να λειτουργεί το 1928 και φιλοδοξία της Άννας Παπαδοπούλου ήταν να το καταστήσει το μεγαλύτερο Σανατόριο των Βαλκανίων.

Η εταιρεία Otus εξαγόρασε το κτίριο το 2015, έναντι του ποσού των 830.000 ευρώ, και μετά την έκδοση των απαραίτητων αδειών προχωρά στην ανακατασκευή και μετατροπή του σε 5άστερο ξενοδοχείο. Θα περιλαμβάνει 33 σουίτες, μοναδικές παροχές spa και εστιατόριο το οποίο θα συνεργάζεται με γνωστό chef.

Τη διαχείριση των πωλήσεων του MANNA έχει αναλάβει η Modus & Amplio.

Νέα έγκριση πολυτελούς επένδυσης στη Μεσσηνία

Με μια ακόμα πολυτελή ξενοδοχειακή μονάδα ενισχύεται το δυναμικό της Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα, στον οικισμό Νεοχώρι Λεύκτρου του Δήμου Δυτικής Μάνης, πρόκειται να δημιουργηθεί ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, δυναμικότητας 21 επιπλωμένων κατοικιών (119 κλινών), μια επένδυση της εταιρείας G.I.P. HELLAS Α.Ε., η οποία έλαβε έγκριση για υπαγωγή στις διατάξεις του νόμου 4399/2016.

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες πληροφορίες του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το συνολικό επιλέξιμο κόστος για την υλοποίηση της επένδυσης βρίσκεται στα 5.464.276,55 ευρώ ενώ το συνολικό ενισχυόμενο κόστος της επένδυσης είναι στα 5.412.872,48 ευρώ.

Η ενίσχυση θα έχει τη μορφή επιχορήγησης ύψους 2.974.579,86 ευρώ.

Από την υλοποίηση της επένδυσης οι θέσεις εξαρτημένης εργασίας που θα δημιουργηθούν ανέρχονται στις 15,58 Ετήσιες Μονάδες Εργασίας.

Το Νεοχώρι είναι ένα αμφιθεατρικά κτισμένο χωριό πάνω σε λόφο, στην περιοχή του Λεύκτρου, ανάμεσα σε ελαιώνες και βελανιδιές, σε υψόμετρο 200 μέτρων, περίπου 3 χιλιόμετρα από την παραλιακή Στούπα.

Αποτελείται από παραδοσιακά σπίτια χτισμένα με τη Μανιάτικη αρχιτεκτονική.

Η Domes Resorts & Reserves κατέκτησε 6 βραβεία στα World Travel Awards 2022

Έξι βραβεία -4πανευρωπαϊκά και 2 ελληνικά- κατέκτησε ο όμιλος πολυτελών ξενοδοχείων Domes Resorts & Reserves, στο πλαίσιο της διοργάνωσής World Travel Awards 2022 που διεξήχθησαν στη Μαγιόρκα της Ισπανίας την 1η Οκτωβρίου 2022.

Τα βραβεία που κατέκτησε η Domes Resorts & Reserves περιλαμβάνουν:

  • Europe’s Leading Luxury Resort 2022: Domes Miramare, a Luxury Collection Resort, Corfu, Greece.
  • Europe’s Leading New Resort 2022: Domes Lake Algarve.
  • Europe’s Leading Honeymoon Resort 2022: Domes Noruz Chania, Autograph Collection, Greece.
  • Europe’s Leading Luxury Family Resort 2022: Domes of Elounda, Autograph Collection, Greece.
  • Greece’s Leading Luxury Resort 2022: Domes Miramare, a Luxury Collection Resort, Corfu, Greece.
  • Greece’s Leading All Suite Hotel 2022: Domes of Elounda, Autograph Collection, Greece.

Τα βραβεία αυτά αναγνωρίζουν σε παγκόσμιο επίπεδο, την αριστεία στην τουριστική βιομηχανία, και τις ακλόνητες βασικές αξίες, που εκπροσωπεί ο όμιλος. Αποτελούν ορόσημα καθώς έρχονται να σφραγίσουν με τον καλύτερο τρόπο το άνοιγμα της Domes Resorts & Reserves στο εξωτερικό -για πρώτη φορά από έναν Ελληνικό όμιλο- μέσα από τη διαχείριση του εμβληματικού The Lake Spa Resort στην Πορτογαλία, σε συνεργασία με την Hotel Investment Partners.

2ο Olympic Yacht Show 2022 στο Λαύριο

Υπό την αιγίδα και με την υποστήριξη του ΕΟΤ πραγματοποιείται και φέτος το 2ο Olympic Yacht Show, 7 με 10 Οκτωβρίου, στην Olympic Marine στο Λαύριο.

Το Olympic Yacht Show διοργανώνεται από την Ondeck Events και στη φετινή διοργάνωση θα συμμετάσχουν περισσότεροι από 80 εκθέτες που θα παρουσιάσουν τις νέες τάσεις σε εξοπλισμό, αξεσουάρ κ.ά., ενώ περισσότερα από 100 σκάφη θα βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον, μεταξύ των οποίων και παγκόσμιες πρεμιέρες νέων σκαφών.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου και ώρα 16:00, με την παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ, Δημήτρη Φραγκάκη.

Μικρότερα καταστήματα και delivery

Ο κλάδος της εστίασης ήταν από τους βαρύτατα πληττόμενους της πανδημίας, ενώ οι επιχειρήσεις εστίασης τους τελευταίους μήνες βιώνουν επιπλέον πιέσεις ως συνέπεια της ενεργειακής κρίσης. Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία της έρευνας του ΙΜΕ – ΓΣΕΒΕΕ, σύμφωνα με τα οποία, περισσότερες από 1 στις 2 επιχειρήσεις, μικρές και πολύ μικρές, αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας.

Πάνω από 4 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι δεν έχουν καθόλου ταμειακά διαθέσιμα, ενώ περισσότερες από 1 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν πως τα ταμειακά τους διαθέσιμα επαρκούν για λιγότερο από 1 μήνα. Σχεδόν 8 στις 10 επιχειρήσεις έχουν καθυστερημένες οφειλές προς το Δημόσιο ή σε ιδιώτες ενώ στο 83,2% εξ αυτών οι οφειλές δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το λειτουργικό κόστος που έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες κατά 41,7% αποτελεί «αγκάθι» για τις επιχειρήσεις που, επιπλέον, αντιμετωπίζουν και πρόβλημα έλλειψης προσωπικού. Το 78,6% των επιχειρήσεων που μετείχαν στην έρευνα έχει κατά μέσο όρο 2-3 κενές θέσεις εργασίας.

Μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, οι επαγγελματίες εστίασης, στρέφονται πλέον σε πιο μικρούς χώρους. Ετσι καταφέρνουν να μειώνουν το λειτουργικό τους κόστος και έχουν ανάγκη από λιγότερο προσωπικό. Το delivery κρατά την ανάπτυξή του που αυξήθηκε ραγδαία μέσα στην πανδημία, με αρκετές μικρές επιχειρήσεις να ξεκινούν συνεργασία με ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) στα εστιατόρια

Σύμφωνα με έρευνες, για κάθε γεύμα σε εστιατόριο σπαταλάται μισό κιλό φαγητού, συμπεριλαμβανομένων των απορριμμάτων κουζίνας και ό,τι έχει απομείνει στα πιάτα των πελατών. Αν και η σπατάλη δεν μπορεί να αποφευχθεί εξολοκλήρου, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.

Με στόχο τη μείωση της σπατάλης στα εστιατόρια η Ολλανδική sturtup Orbisk, έχει αναπτύξει ένα σύστημα που βοηθά τους φορείς παροχής υπηρεσιών τροφίμων να εντοπίζουν και να περιορίζουν τα απόβλητα. Το σύστημα περιλαμβάνει μια έξυπνη κάμερα συνδεδεμένη με μια ζυγαριά, η οποία είναι εγκατεστημένη κοντά στον κάδο απορριμμάτων της εγκατάστασης.

Το προσωπικό κρατά κάτω από την κάμερα τα τρόφιμα που προορίζονται για τον κάδο πριν τα πετάξει. Το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα τι είδους φαγητό πετιέται, σε ποια ποσότητα και ποια ώρα της ημέρας.

Ο αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης (AI) παρέχει στη συνέχεια δεδομένα που βοηθούν το εστιατόριο να παρακολουθεί ακριβώς τι και πόσο φαγητό πετιέται και γιατί.

Προώθηση της Ανατολικής Χαλκιδικής σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Κατάρ

Διευρυμένο ταξίδι εξοικείωσης με την Ανατολική Χαλκιδική (25 – 30.9.22) πραγματοποίησαν τρείς (3) τουριστικοί πράκτορες από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ σε μια προσπάθεια προώθησης του προορισμού στις δύο αραβικές χώρες.

Το ταξίδι αποτελεί συνέχεια των συνομιλιών που ξεκίνησαν μεταξύ του Δήμου Αριστοτέλη και της Μέσης Ανατολής μέσω του ταξιδιωτικού οργανισμού MidEast, ο οποίος αποτελεί εξιδεικευμένο συνεργάτη της περιοχής σε ό,τι αφορά την προώθηση του luxury τουρισμού σε στοχευμένες τουριστικές αγορές, όπως η ρωσική και η αραβική.

Οι Άραβες επιθεώρησαν ξενοδοχειακές πολυτελείς μονάδες και έλαβαν μέρος σε δραστηριότητες που ενδείκνυνται για V.I.P. επισκέπτες, αλλά και για επισκέπτες μεσαίας εισοδηματικής τάξης, προερχόμενες από τις δύο αγορές: κέντρα ευεξίας, υψηλή γαστρονομία, ιδιωτικές κρουαζιέρες, επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους συνέθεσαν το προϊόν της υψηλού επιπέδου φιλοξενίας των συμμετεχόντων, οι οποίοι ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με την τοπική τουριστική δραστηριότητα.

Κλείνουν οι πρώτες συνεργασίες
Σε ό,τι αφορά τα Η.Α.Ε. αποφασίσθηκε η απευθείας συμβολαιοποίηση τριών (3) συνεργασιών στην περιοχή, αναφορικά με πακέτα διακοπών για οικογένειες και μικρές ομάδες πολιτιστικών ταξιδευτών, που θα συνδέσουν διαμονή πολυτελείας στην Ανατολική Χαλκιδική με city break περιηγήσεις στην Κωνσταντινούπολη. Σε ό,τι αφορά το Κατάρ, η πρόταση θα διοχετευθεί στη Ντόχα μέσω του MidEast και θα περιλαμβάνει διαμονή V.I.P. επισκεπτών σε πολυτελή ξενοδοχεία, καθώς και συμμετοχή τους σε ιδιωτικές κρουαζιέρες και σε δραστηριότητες που συνάδουν με το προφίλ της εν λόγω αγοράς. Η ίδια πρόταση θα διοχετευθεί στη Σαουδική Αραβία και στο Κουβέιτ.

Συνεχίζουν οι δράσεις προώθησης
Η προσπάθεια του Δήμου Αριστοτέλη και των μελών της Αριστοτελικής Σύμπραξης θα ολοκληρωθεί τον επόμενο Δεκέμβριο με τη διοχέτευση ολοκληρωμένης digital καμπάνιας στην τουριστική αγορά των Εμιράτων, σε συνεργασία με τον τουριστικό οργανισμό VIPplatinum-club.com που διακινεί στην Ελλάδα κυρίως μέλη βασιλικών οικογενειών. Το 2023 εξάλλου το άνοιγμα θα επεκταθεί στην τουριστική αγορά του Ομάν, ενώ θα ενταθούν τα ταξίδια εξοικείωσης, απευθυνόμενα στους συνομιλητές από το Κατάρ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μετά από σχετικό fam trip, ο τουριστικός οργανισμός Αirlinkuae.com, ήδη προωθεί στην αραβική τουριστική αγορά (ΗΑΕ, Ομάν, Σαουδική Αραβία) πακέτο διακοπών, προβάλλοντας πολυτελή τουριστική μονάδα της Ανατολικής Χαλκιδικής.