Ένα σημαντικό project στον τομέα του γαστρονομικού τουρισμού πραγματοποιείται το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι, που διεκδικεί τη θέση του στον τουριστικό χάρτη της χώρας με ρόλο πέραν της πύλης εισόδου.
Πρόκειται για την πρώτη ολοκληρωμένη καταγραφή γαστρονομικού χαρτοφυλακίου σε αστικό προορισμό στην Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε από την Dishcover Travel, μια βραβευμένη traveltech startup η οποία στοχεύει να επιτρέψει στους επισκέπτες μιας περιοχής να την ανακαλύψουν μέσα από τις γεύσεις της με τη βοήθεια της τεχνολογίας και παράλληλα υλοποιεί καινοτόμα projects στην τομή τουρισμού, γαστρονομίας και πολιτισμού. Το έργο, που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Δήμου Πειραιά και την Destination Pireus, προτάθηκε και επιλέχθηκε ήδη πριν μερικές εβδομάδες ως βέλτιστη πρακτική από το πρόγραμμα YETC για πρωτοβουλίες από 6 Ευρωπαϊκές χώρες που δημιουργήθηκαν μέσα στην κρίση και από τις οποίες μπορούμε να μάθουμε κάτι.
«Η σημασία του έγκειται στην ίδια τη σημασία αλλά και πολυπλοκότητα της αγοράς του γαστρονομικού τουρισμού (μέγεθος, ρυθμοί ανάπτυξης, κύριος λόγος ταξιδιού, πολλές τάσεις και συνιστώσες), με την καταγραφή του γαστρονομικού χαρτοφυλακίου να αποτελεί το απαραίτητο πρώτο στρατηγικό βήμα μεθοδολογικά», εξηγεί στο H&R ο κ. Δημήτρης Γεωργίου, ερευνητής και ιδρυτής του Dishcover Travel.
Πώς υλοποιήθηκε το έργο
Για το Dishcover Pireus καταγράφηκαν πάνω από 1.000 επιχειρήσεις, οι οποίες διακρίθηκαν σε 10 κατηγορίες και 32 υποκατηγορίες. Ακόμα, χρησιμοποιήθηκαν data analytics & sentiment analysis για να γίνει κατανοητή η αντίληψη για το επίπεδο της γαστρονομικής προσφοράς του Πειραιά, η οποία έδειξε ότι η γαστρονομία είναι από τα πολύ δυνατά σημεία της πόλης.
Ακόμα στα πλαίσια της καταγραφής με μεθόδους όπως η προφορική ιστορία, συλλέχθηκαν πάνω από 80 συνταγές και σχεδόν 70 ιστορίες και αναμνήσεις, ενώ αναλύθηκαν 15 σχετικές τάσεις και 10 καλές πρακτικές από όλο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κόσμος που έχει επισκεφθεί τον Πειραιά, έχει μείνει πολύ ευχαριστημένος από το επίπεδο της γαστρονομίας του, ενώ τα τελευταία χρόνια ενισχύεται και ο κλάδος της φιλοξενίας, με πολλά εγχώρια και διεθνή brands να στρέφουν το ενδιαφέρον τους να δραστηριοποιηθούν στο λιμάνι.
Το Dishcover Pireaus έχει δημιουργήσει επίσης τρεις γαστρονομικές διαδρομές-περιπάτους σχετικά με το Λιμάνι, το Ρεμπέτικο και την Παραλιακή προκειμένου να διασυνδεθεί η γαστρονομία του Πειραιά με τη μοναδική ιστορία και το αφήγημά του. Το υλικό έχει ήδη ετοιμαστεί και θα λανσαριστεί σταδιακά.
Τέλος, δημιουργήθηκαν πέντε local ambassadors’ guides μια καινοτομία της Dishcover, οπότε και πέντε προσωπικότητες της γαστρονομικής σκηνής του Πειραιά μας ξεναγούν στην Πόλη μέσα από τη δική τους καθημερινότητα. Αυτά είναι ήδη διαθέσιμα ψηφιακά στο dishcovertravel.com/Piraeus.