Στα ύψη η ζήτηση για βραχυχρόνιες μισθώσεις το καλοκαίρι στην Ελλάδα

Πλήρη ανάκαμψη από το πλήγμα της πανδημίας γνώρισε το φετινό καλοκαίρι ο κλάδος των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ευρώπη, με την Ελλάδα να εμφανίζεται στη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά την αύξηση των διανυκτερεύσεων, σε σύγκριση με το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου του 2019.

Σύμφωνα με την AirDNA, εταιρεία συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων από τις πλατφόρμες Airbnb και Vrbo (του ομίλου Expedia), η Ελλάδα είχε αύξηση διανυκτερεύσεων στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης κατά 24,1%, με πρώτη τη Γερμανία που κατέγραψε αύξηση 24,8% και τρίτη τη Γαλλία (21,9%). Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ελλάδα, τα διαθέσιμα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης τον Αύγουστο έφτασαν τα 133.575, αυξημένα κατά 20% σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2021, αν και υπολείπονται ακόμα κατά 2% αυτά του 2019.

Συνολικά σε όλη την Ευρώπη, το θερινό τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου, οι διανυκτερεύσεις σε σπίτια βραχυχρόνιας μίσθωσης παρουσίασαν αύξηση 3,5% έναντι των επιπέδων 2019 και +36% έναντι του 2021. Τον Αύγουστο, πάντως, καταγράφηκε οριακή αύξηση στις διανυκτερεύσεις, μόλις 0,2% έναντι του 2019.

Στις κορυφαίες αγορές η Αθήνα το τελευταίο 4μηνο του έτους
Όσον αφορά τη ζήτηση για την περίοδο Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος του 2022, η Αθήνα συγκαταλέγεται και πάλι στις 50 κορυφαίες αγορές, παρουσιάζοντας αύξηση 125% έναντι των αντίστοιχων επιπέδων του 2021, συνεχίζοντας την ίδια τάση που καταγράφηκε από την αρχή της χρονιάς. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Μεσογειακοί προορισμοί της Πορτογαλίας, της Ιταλίας και της Ελλάδας, παρουσιάζουν, για Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2022, τριψήφια ποσοστά αύξησης της ζήτησης έναντι του 2021.

Υψηλότερες τιμές
Σε τιμές υψηλότερες και από αυτές του 2019 πωλούνταν μέσω των πλατφορμών οι διανυκτερεύσεις στα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ευρώπη. Το Average Daily Rate (ADR) ήταν 1,2% υψηλότερο τον Αύγουστο του 2022, σε σχέση με του 2021 και 16,5% υψηλότερα από του 2019. Έτσι, κατά τη διάρκεια του ιστορικά πιο δυνατού μήνα για διακοπές στην Ευρώπη, του Αυγούστου, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ευρώπη είχαν 16,7% περισσότερα έσοδα από ό,τι τον ίδιο μήνα το 2019 και 30,1% έναντι του 2021.

Οι επισκέπτες δεν πτοήθηκαν ιδιαίτερα από την αυξανόμενη οικονομική αβεβαιότητα, τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου, τις γεωπολιτικές εντάσεις και τον καύσωνα-ρεκόρ σε αρκετές περιοχές της γηραιάς ηπείρου. Η συνεχιζόμενη αύξηση της συνολικής ζήτησης διανυκτερεύσεων καθώς και η μεγαλύτερη προσφορά ακινήτων βραχυπρόθεσμης μίσθωσης σε ολόκληρη την ήπειρο το 2022 είναι ένας καλός δείκτης για ολόκληρο τον εναλλακτικό χώρο διαμονής, υπογραμμίζει η AirDNA.

Συνολικά τον Αύγουστο, η Ευρώπη είδε 13,8% περισσότερες καταχωρήσεις βραχυχρόνιας μίσθωσης έναντι του 2021 αλλά η συνολική προσφορά εξακολουθεί να είναι μειωμένη κατά περισσότερο από 10% από τα επίπεδα του 2019.

Σε πλειστηριασμό ένα από τα πλέον γνωστά ξενοδοχεία στην Καλαμπάκα

Ένα από τα πλέον γνωστά ξενοδοχεία στην Καλαμπάκα, κατηγορίας 4*, πρόκειται να βγει σε πλειστηριασμό στις 16/11/2022. Πρόκειται για ξενοδοχείο κλασικού τύπου (πόλης) 4 αστέρων (4*), δυναμικότητας 98 δωματίων και 174 κλινών, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της Καλαμπάκας.

Αποτελείται από τρεις κτηριακούς όγκους ενοποιημένους- οι οποίοι χτίστηκαν σε διαφορετικές χρονικές περιόδους από το 1987 ως το 2009. Το συγκρότημα έχει αναπτυχθεί σε τέσσερα όμορα οικόπεδα συνολικής επιφάνειας 1.859,10 τμ & έχει προσόψεις σε 3 δρόμους. Η συνολική επιφάνεια του κτιρίου είναι 4.763,64 τμ.

Σημαντικό πλεονέκτημα θεωρείται η θέση του, στην είσοδο της πόλης. Το ξενοδοχείο βγαίνει σε πλειστηριασμό στις 16/11/2022 με επισπεύδουσα τη Special Financial Solutions Μ.Α.Ε.Δ.Α.Δ.Π. και υπεύθυνη για την προώθηση της διαδικασίας την εταιρεία ΔΑΝΟΣ, an alliance member of BNP Paribas Real Estate, με αρχική τιμή € 3.035.000 (περί τις €30 χιλ. ανά δωμάτιο).

Οι προκαταβολές ύψους € 910.500 (30% της τιμής α’ προσφοράς) για τη συμμετοχή κατατίθενται έως την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου. Πληροφορίες στο https://www.eauction.gr/Auction/Details/199476

Ξεπούλησαν τα ελληνικά πακέτα ως τον Οκτώβρη οι Γάλλοι tour operators

Αυξημένες κατά 23% είναι φέτος και μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου οι αφίξεις των Γάλλων τουριστών στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες για επεκτείνουν τη διάρκεια των πτήσεών τους κατά έναν επιπλέον μήνα. Αυτό είπαν στον Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια οι επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών και tour operators με τους οποίους συναντήθηκε στο περιθώριο της Διεθνούς Έκθεσης IFTM-Top Résa 2022 που πραγματοποιείται στο Παρίσι.

Στη συνάντηση με στελέχη της Air France, ο Διευθυντής Ευρώπης της εταιρείας, Frédéric Descours, και o Διευθυντής Marketing, Frédéric Ribes, επεσήμαναν ότι φέτος καταγράφηκε 50% αύξηση στη διαθεσιμότητα θέσεων συγκριτικά με το 2019, ενώ από την Transavia, η CEO Nathalie Stubler και ο Γενικός Δ/ντής Nicolas Henin, ανέφεραν πως η διαθεσιμότητα θέσεων αυξήθηκε κατά 60% σε σχέση με την προ Covid περίοδο και εξέφρασαν το ενδιαφέρον για επιπλέον 10% αύξηση για το 2023.

Από την πλευρά τους, οι tour operators (SELECTOUR, Voyage Privé, κ.α) ενημέρωσαν τον κ. Κικίλια ότι έχουν πουλήσει όλα τα πακέτα τους για Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, υπάρχει ενδιαφέρον για τους επόμενους μήνες και το 2023 θα είναι χρονιά εδραίωσης.

Μετά την ολοκλήρωση των συναντήσεων ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας δήλωσε: «Τα μηνύματα που πήραμε από τους επικεφαλής των αεροπορικών εταιρειών και τους tour operators για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα μας είναι ελπιδοφόρα. Για τους Γάλλους φέτος, η χώρα μας είναι δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός με 23% αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2019. Η ισχυρή συμμαχία που αρχίσαμε να χτίζουμε από πέρυσι το φθινόπωρο αποδίδει καρπούς και πιστεύουμε ότι με τη συνεργασία όλων των δυνάμεων θα έχουμε και συνέχεια».

Ξεκινούν τα Online Executive Seminars του INSETE

Το ΙΝΣΕΤΕ για 8η συνεχόμενη χρονιά μελετά τις εκπαιδευτικές ανάγκες και παρέχει εύκολη πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου επαγγελματική κατάρτιση για τον σύγχρονο επαγγελματία του τουρισμού.

Τα σεμινάρια του ΙΝΣΕΤΕ έχουν ως στόχο την ενίσχυση της προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης, μέσα από 7 Pathways: Hospitality Sales & Marketing, Hospitality Operations, Culinary Arts, Food & Beverage, Leadership & Management, Personal Development και Human Resources Management.
Τον Οκτώβριο η θεματολογία των σεμιναρίων είναι η εξής:

  • Housekeeping Management
  • Conscious Leadership
  • Fundamentals of digital marketing
  • F&B Cost control management, for beginners

Πληροφορίες στο https://insete.gr/executive-seminars/

Συνέδρια: Έφεραν 1,7 δισ. έσοδα το 2022

Και ενώ ο συνεδριακός τουρισμός απέχει ακόμα πολύ από την επαναφορά του σε κανονικά επίπεδα, τα έσοδα που έχει πετύχει μέσα στο 2022 έχουν ήδη φτάσει τα 1,7 δις. ευρώ, την ώρα που τα συνολικά τουριστικά έσοδα ήταν 8,8 δις. ευρώ στο 7μηνο. Κι αυτό, χωρίς καμία προωθητική δράση από το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ.

Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης γνωριμίας με δημοσιογράφους που πραγματοποίησε ο HAPCO & DES (Hellenic Association of Professional Congress Organizers – Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων), κανένα διαφημιστικό σποτάκι του ΕΟΤ δεν αφορά τον συνεδριακό τουρισμό. Επιπλέον, η νέα πρόεδρος του HAPCO & DES, Σίσσυ Λιγνού, σημείωσε ότι παραμένουν στα συρτάρια τα , τα χρονίζοντα αιτήματα του κλάδου, η ικανοποίηση των οποίων θα αυξήσει τα έσοδα της χώρας, ενώ από τον Απρίλιο 2021 έχει κατατεθεί στο υπουργείο μελέτη που εκπονήθηκε από τον HAPCO & DES, χωρίς να γίνει απολύτως τίποτα.

Στην εκδήλωση, τα μέλη του Δ.Σ. HAPCO & DES: η Πρόεδρος Σίσσυ Λυγνού, ο Αντιπρόεδρος Α’ Παναγιώτης Ποδηματάς, η Γενική Γραμματέας Αντωνία Αλεξάνδρου, η Επίτιμη Πρόεδρος Ρένα Τόλη και τα μέλη Ζένια Κερασίδου, Βαγγέλης Πάντος και Μαρία Παπαπαναγιώτου, εκπροσωπώντας το σύνολο του Δ.Σ, υποδέχτηκαν τους δημοσιογράφους και ανέδειξαν τις δράσεις του συνδέσμου.

Σχήμα πιστοποίησης OK Vegan

Αφουγκραζόμενη την παγκόσμια τάση για στροφή στη χορτοφαγία, η TÜV AUSTRIA Hellas λανσάρει το νέο σχήμα πιστοποίησης «ok vegan» , με το οποίο καθορίζονται οι ουσίες από τις οποίες θα πρέπει τα προϊόντα ενός Οργανισμού να είναι πλήρως απαλλαγμένα ώστε να συμμορφώνονται με τη vegan ιδεολογία, όπως ορίζει το Διεθνές Πρότυπο ISO 23662:2021.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο Σχήμα Πιστοποίησης με στόχο την πρόληψη και μείωση των χρησιμοποιούμενων προϊόντων ζωικής προέλευσης, προς αποφυγή όλων των πιθανοτήτων μόλυνσης των χορτοφαγικών (vegan) προϊόντων από ύλες και συστατικά ζωικής προέλευσης.

α πιστοποιημένα δε προϊόντα έχουν άμεση συσχέτιση με προμηθευτές και συνεργάτες υλικών, οι οποίοι συμμετέχουν κατά την παραγωγή και τυποποίηση των τροφίμων.

Το «ok vegan» αναπτύχθηκε από την TÜV AUSTRIA Hellas, σε συνεργασία με τη Vegan Life.

Μια… ηχηρή άφιξη στην Αθήνα από τον Μανόλη Παπουτσάκη

Μετά από χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στη Θεσσαλονίκη, ο Κρητικός Μανόλης Παπουτσάκης ετοιμάζεται να κάνει το ντεμπούτο του στην Αθήνα, και μάλιστα με ηχηρό τρόπο. Μαζί του ο δημοσιογράφος ταξιδίων και γεύσης (και πολυπράγμων) Φώτης Βαλλάτος, ο έμπειρος στον χώρο της εστίασης Πέρι Παναγιωτακόπουλος και ο καταξιωμένος βαρύτονος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Δημήτρης Πλατανιάς.

Όλοι μαζί, ετοιμάζουν ένα high volume bar restaurant, στα σύνορα των Εξαρχείων με την Ομόνοια, που αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του τον Δεκέμβριο.

Ο σεφ Παπουτσάκης θα είναι εκείνος που θα έχει τη γευστική επιμέλεια, μοιράζοντας τον χρόνο του ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με πιάτα ελληνικής κουζίνας, Ταυτόχρονα θα υπάρξει μεγάλη έμφαση στο φυσικό κρασί, με ετικέτες του ελληνικού και διεθνή αμπελώνα.

ΧΗΤΟΣ ABEE: Σημαντική βράβευση στα Green Awards 2022

Η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ τιμήθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στα βραβεία GREEN AWARDS 2022 που διοργανώθηκαν από τον Economist και το Powergame.gr, στο πλαίσιο του συνεδρίου Thessaloniki International Summit 2022.

H εταιρεία τιμήθηκε με το 1ο βραβείο στην κατηγορία «Βραβεία προς επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς» στην ενότητα «Χρήση ανακυκλωμένων υλικών στις συσκευασίες των προϊόντων», επιβραβεύοντας έτσι το όραμα της το ΖΑΓΟΡΙ να αποτελέσει το πρώτο εμφιαλωμένο νερό στην Ελλάδα που κάνει πράξη την κυκλική οικονομία.

Το βραβείο απονεμήθηκε από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κύριο Παναγιώτη Θεοδωρικάκο στον Πρόεδρο της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, κ. Νίκο Χήτο. Κατά την απονομή ο κ. Χήτος δήλωσε: «To ΖΑΓΟΡΙ GO GREEN είναι το πρώτο εμφιαλωμένο νερό στην Ελλάδα που χρησιμοποίησε ανακυκλωμένα υλικά στις συσκευασίες του και μάλιστα πέντε χρόνια νωρίτερα από την υποχρέωσή μας που απορρέει από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.

Συσκευασίες που είναι 100% ανακυκλώσιμες. Και για αυτό αισθανόμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι. H χρήση των ανακυκλωμένων υλικών στις συσκευασίες μας δεν είναι απλά μια πρωτοβουλία για εμάς. Αποτελεί μια ισχυρή δέσμευση να συνεχίσουμε τις επενδύσεις στο χώρο της «πράσινης» και βιώσιμης ανάπτυξης ενσωματώνοντας τις αρχές τις κυκλικής οικονομίας σε κάθε μας στρατηγική απόφαση».

1,7 τόνοι απορριμμάτων συλλέχθηκαν στην παραλία του Σχοινιά

Η AVIN, λίγες ημέρες μετά την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντικού Καθαρισμού Ακτών που συντονίζεται από τη HELMEPA κάθε χρόνο το τρίτο Σάββατο του Σεπτεμβρίου, ανακοινώνει τον απολογισμό της δεύτερης συνεχόμενης χρονιάς συμμετοχής της στο πρόγραμμα PARALIES.

Τη φετινή σεζόν καθαρισμού με τη βοήθεια εθελοντών συλλέχθηκαν περίπου 1,7 τόνοι απορριμμάτων στην παραλία του Σχοινιά, μία αύξηση της τάξεως του 70% από τον περσινό απολογισμό. Τα απορρίμματα τοποθετήθηκαν σε ειδικούς κάδους με στόχο την επεξεργασία και επαναχρησιμοποίησή τους στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας για τη δημιουργία νέων προϊόντων, όπως ρούχα και άλλα χρηστικά αντικείμενα.

Το έναυσμα για τη φετινή δράση δόθηκε στις 22 Ιουνίου, όταν οι εργαζόμενοι της AVIN και του Ομίλου Motor Oil, μαζί με τον Χρυσό Ολυμπιονίκη Στέφανο Ντούσκο, ενημερώθηκαν για τη δράση και συμμετείχαν στον καθαρισμό της παραλίας που υιοθέτησαν με τη βοήθεια εξειδικευμένου προσωπικού από το πρόγραμμα PARALIES.