Κατάργηση φόρου αεροδρομίου τον χειμώνα θέλει η Ryanair

Εντείνει την πίεση προς την ελληνική κυβέρνηση η Ryanair, ζητώντας άμεσα και για μεγάλο χρονικό διάστημα κίνητρα προκειμένου να συνεχίσει να πετά και τον χειμώνα στην Κρήτη αλλά και σε νέους προορισμούς, όπως τα Ιωάννινα και ο Βόλος. Ο διευθύνων σύμβουλος της ιρλανδικής εταιρείας Eddie Wilson, συνοδευόμενος από τη Διευθύντρια Πωλήσεων Chiara Ravara, συναντήθηκε τη Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου, με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, στην Αθήνα, πριν αναχωρήσει για τα Χανιά όπου χθες είχε σύσκεψη με τοπικούς φορείς στο Επιμελητήριο Χανίων.

Η συνάντηση με τον Υπουργό Τουρισμού
«Η συνάντηση πήγε καλά», φέρεται να δήλωσε ο κ. Wilson μετά τις συνομιλίες με τον Βασίλη Κικίλια, και σημείωσε ότι ο Υπουργός Τουρισμού του είπε πως τις επόμενες ημέρες η ελληνική κυβέρνηση θα ανακοινώσει κίνητρα προς όλες τις αεροπορικές εταιρείες, ώστε να επενδύσουν στην Ελλάδα κατά τη χειμερινή περίοδο». Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair δήλωσε ότι θα εξετάσει τις προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Να σημειωθεί δε, ότι στις αρχές του μήνα, η Ryanair ανακοίνωσε την αναστολή της χειμερινής βάσης που διατηρούσε στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Την ίδια ώρα, ο Βασίλης Κικίλιας πραγματοποιεί επαφές ανά την Ευρώπη, επιχειρώντας να ενεργοποιήσει τουριστικές ροές προς την Ελλάδα και τον χειμώνα.

Η συνάντηση στα Χανιά
Στα Χανιά ο κ. Wilson είχε σύσκεψη με τοπικούς φορείς, μεταξύ αυτών ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής, δήμαρχοι, οι πρόεδροι της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων, της ΟΕΒΕΝΧ, του Εμπορικού Συλλόγου, επαγγελματίες του τουρισμού και άλλοι. Εκεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της low-cost αεροπορικής, ζήτησε ευθέως την κατάργηση του φόρου ανάπτυξης των 12 ευρώ για τη χειμερινή περίοδο.

Αν και οι τοπικοί φορείς εξήγησαν ότι οι αποφάσεις αυτές είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα της κεντρικής κυβέρνησης, ο κ. Wilson ξεκαθάρισε ότι αυτό είναι το μοναδικό επιχειρησιακό πλάνο που έχει εκπονήσει η Ryanair για να συνεχίσει να πετά και τον χειμώνα στο αεροδρόμιο των Χανίων.

Απαντώντας στο επιχείρημα ότι ο εν λόγω φόρος περιλαμβάνεται στη συμφωνία του ελληνικού δημοσίου και της Fraport και η κατάργησή του συνεπάγεται απώλεια εγγυημένων εσόδων, ο κ. Wilson υπενθύμισε με νόημα ότι τον χειμώνα δεν υπάρχουν επιβάτες ούτε και έσοδα, ενώ αν έρθουν τουρίστες, θα υπάρξουν έσοδα από άλλες δραστηριότητες, ακόμα και αν δεν επιβληθεί φόρος.
Σύμφωνα με την ανάλυση πτήσεων του Παρατηρητηρίου Αεροπορικού Κλάδου Δυτικής Κρήτης (με την υποστήριξη του Επιμελητηρίου Χανίων) στο διεθνές αεροδρόμιο των Χανίων (δεδομένα έως και 22/08/2022) η Ryanair αναδεικνύεται η εταιρεία με τις περισσότερες αφίξεις και εξυπηρετούμενους προορισμούς. Από το 2011 έχει μεταφέρει 3,5 εκατ. επιβάτες και έχει υποστηρίξει περίπου 700 θέσεις εργασίας, ενώ διαθέτει τοπική βάση από το 2013, την οποία πλέον υπολειτουργεί μόνο κατά τη θερινή περίοδο.

Σε Παρίσι και Στοκχόλμη ο Υπουργός Τουρισμού

Στο Παρίσι βρίσκεται ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, με αφορμή τη διεθνή έκθεση IFTM-Top Résa 2022. Ο κ. Κικίλιας θα έχει συναντήσεις με Ευρωπαίους ομολόγους του, ενώ συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ, Δημήτρη Φραγκάκη, θα επισκεφθεί το ελληνικό περίπτερο της έκθεσης και θα πραγματοποιήσει επαφές με μεγάλους tour operators της Γαλλίας, επενδυτές και τους επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών (Air France, Transavia, SELECTOUR και Voyage Privé), στο πλαίσιο της στρατηγικής για περαιτέρω επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και για την προσέλκυση ταξιδιωτών τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες στην Ελλάδα.

Αύριο, θα συναντηθεί με τον επικεφαλής και υπεύθυνο για την ευρωπαϊκή αγορά του οδηγού Michelin.

Το απόγευμα της Πέμπτης, θα μεταβεί στη Στοκχόλμη, όπου θα συναντηθεί με τη Σουηδική Ένωση Ταξιδιωτικών Πρακτορείων, τους επικεφαλής των σημαντικότερων tour operators της σκανδιναβικής αγοράς (Apollo, DETUR, Nordic Leisure Travel Group, Airtours κ.ά.), τους επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών (Eurowings), καθώς και εκπροσώπους του Συνδέσμου Συνταξιούχων SPF-Seniorerna της Σουηδίας.

Κλείνει σταδιακά η ψαλίδα με το 2019

Τα μεγέθη του 2019 έπιασε ο ελληνικός τουρισμός τον Ιούλιο σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, τα ταξιδιωτικά έσοδα ήταν 3,723 δισ. ευρώ, έναντι των 3.645 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο του 2019. Ετσι, κλείνει ακόμα περισσότερο η ψαλίδα σε ό,τι αφορά το σύνολο του επταμήνου. Το 2019 τα έσοδα για την περίοδο Ιανουάριος – Ιούλιος ήταν 9,11 δισ. ευρώ και το αντίστοιχο διάστημα της φετινής χρονιάς έφτασαν τα 8,84 δισ. ευρώ, απόκλιση μόλις 267 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τον Ιούλιο του 2022, το πλεόνασμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 533,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021 και διαμορφώθηκε σε 1,1 δισ. ευρώ.

Η αύξηση του πλεονάσματος του ισοζυγίου υπηρεσιών οφείλεται στη βελτίωση πρωτίστως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών και δευτερευόντως του ισοζυγίου μεταφορών.

Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 87,3% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 62,7% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021. Σημειώνεται ότι σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019 οι αφίξεις ανήλθαν στο 93,0% και οι εισπράξεις ξεπέρασαν οριακά το αντίστοιχο επίπεδο. Ειδικότερα, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις ανήλθαν στα 3,72 δισ. ευρώ τον Ιούλιο και στα 8,85 δισ. ευρώ στο επτάμηνο. Τον Ιούλιο του 2020 είχαν ανέλθει σε 677 εκατ. και του 2021 στα 2,288 δισ. ευρώ.

Την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2022, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών εμφάνισε αύξηση κατά 2,9 δισεκ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και διαμορφώθηκε σε 9,7 δισεκ. ευρώ.

Οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 191,4% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 154,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, αντιπροσωπεύοντας το 87,9% και το 97,1% των αντίστοιχων επιπέδων τους το 2019. Οι καθαρές εισπράξεις από μεταφορές παρουσίασαν αύξηση κατά 33,4%.

ECTAA: Οι Ευρωπαίοι τουριστικοί πράκτορες συνεδρίασαν στα Χανιά

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ECTAA συνεδρίασε στα Χανιά, στο πλαίσιο του προγράμματος ECTAA Preferred Destination, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, το οποίο για το 2022 τιμά την χώρα μας, προβάλλοντάς την σε όλη την Ευρώπη. O HATTA, ως μέλος της ECTAA ανέλαβε τη διοργάνωση της συνεδρίασης στα Χανιά, στο ξενοδοχείο La Mer Resort & Spa του ομίλου Γελασάκη.

Κατά τη συνεδρίαση αναλύθηκε θέματα της ευρωπαϊκής πολιτικής που άπτονται όλων των κρατών – μελών της Ένωσης, αλλά και ζητήματα επικαιρότητας, σχετικά με τις τάσεις της τουριστικής ροής και των οικονομικών αιτημάτων που προέκυψαν από την δυσχερή περίοδο για τον τουρισμό.

Στα Χανιά βρέθηκε με συντονιστικό ρόλο ο Πρόεδρος της FedHATTA και Deputy Director ECTAA Λύσανδρος Τσιλίδης και ο Αντιπρόεδρος του ΗΑΤΤΑ και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ECTAA Μάριος Καμμένος.

Οι σύνεδροι είχαν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν στα Χανιά και στο Ρέθυμνο, με την υποστήριξη αντίστοιχα της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων, του Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων Δυτικής Κρήτης, και του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Ρεθύμνου.

Τα μέλη της ECTAA θα βρεθούν ξανά στην Ελλάδα τον Νοέμβριο, για το ECTAA Bi-Annual Meeting.

Ηχηρά ονόματα της ελληνικής κουζίνας στο 2ο Greek Chefs Abroad

Η επιτυχημένη διοργάνωση του φετινού Greek Chefs Abroad II – Ambassadors of Greek Cuisine, έφερε και πάλι στο προσκήνιο τη Σύγχρονη Ελληνική Κουζίνα η οποία αποτελεί πραγματικότητα και μια σημαντική σταθερά στη σύγχρονη πολιτιστική μας παράδοση καθώς και ένα σημαντικό «συν» στον κατάλογο με τα θέλγητρα της Ελλάδας που έλκουν τον υψηλού επιπέδου τουρισμό.

Οι συμμετέχοντες σεφ
Ο Γκίκας Ξενάκης του αθηναϊκού Aleria μαζί με τον Ασημάκη Χανιώτη, η Μαριάννα Λειβαδιτάκη που μας σύστησε γεύσεις της θάλασσας επαναπροσδιορίζοντας κλασικές συνταγές, ο John Σκοτίδας μέχρι πρόσφατα σεφ στο Λονδρέζικο Mazi και που τώρα ξεκινάει κάτι εντελώς καινούργιο στην Βρετανική πρωτεύουσα, και ο Γιάννης Κιόρογλου με τον γαλλικό αέρα του Παρισιού, των Καννών και του Saint Barth, ένωσαν τις δυνάμεις τους στα ξενοδοχεία του Ομίλου MarBella Collection, ξεδίπλωσαν τα γαστριμαργικά ταλέντα τους και είχαν την ευκαιρία να επανασυστηθούν στο ελληνικό κοινό με συνταγές που υμνούσαν τόσο την ελληνική κουλτούρα όσο και τα σύγχρονα trends.

Οι σπουδαίοι Έλληνες guest chef, πρεσβευτές της Ελληνικής κουζίνας στο εξωτερικό, συμμετείχαν με ευγένεια και ευρηματικότητα σ’ ένα πεδίο που γνωρίζουν άριστα, και με απλά υλικά συνέθεσαν ένα γαστρονομικό σύμπαν εκλεκτικό και αμιγώς ελληνικό. Κινούμενοι στο δίπτυχο «γαστρονομική παράδοση και μέλλον μέσα από διεθνείς επιρροές» ανέδειξαν τη σύγχρονη υψηλή ελληνική κουζίνα, προσδιορίζοντας σαφώς τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητές της. Το αποτέλεσμα είναι ένα «μανιφέστο» σε εξέλιξη, μια τομή στη γαστρονομική ταυτότητα της χώρας μας, που κόντρα στις δυσκολίες απελευθερώνει εξαιρετικές δημιουργικές δυνάμεις.

Είπαν για τη διοργάνωση οι συμμετέχοντες Guest Chef:

  • Γκίκας Ξενάκης
    «Είναι πολύ σημαντικό για μένα να συμμετέχω σε έναν τέτοιο θεσμό ο οποίος βοηθάει στη εξωστρέφεια της σύγχρονης Ελληνικής κουζίνας….»
  • Ασημάκης Χανιώτης
    «Βάζω όλες μου τις δυνάμεις στο να προάγω τη χώρα μου μέσα από τα πιάτα μου και αυτό με κάνει ιδιαίτερα υπερήφανο.
  • Μαριάννα Λειβαδιτάκη
    «Η εμπειρία να είμαι μέρος ενός γαστρονομικού φεστιβάλ στην Ελλάδα ήταν σημαντική. Δημιούργησα πιάτα με τοπικά προϊόντα, ελληνικές συνταγές με ένα twist, ως φόρο τιμής στις ρίζες μου».
  • John Σκοτίδας
    «Ποτέ δεν είχα την ευκαιρία να μαγειρέψω στην Ελλάδα και το Greek Chefs Abroad μου έδωσε αυτήν την χαρά να δείξω τη μαγειρική μου κουλτούρα, συνδυασμός Ελλάδας και εμπειριών εξωτερικού…»
  • Γιάννης Κιόρογλου
    «Είναι η δεύτερη χρονιά που συμμετέχω στο Greek Chefs Abroad και είναι πια σαν να επιστρέφω σπίτι μου».

Philippe Marand, Chocolate Academy Centres: Ηακαδημία της σοκολάτας

Πόσες Chocolate Academies υπάρχουν παγκοσμίως και ποια η σημασία αυτής που λειτουργεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια;

P.M.: Υπάρχουν 26 ακαδημίες σε όλο τον κόσμο και κοινό τους αποτελούν οι σεφ από εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, catering, αρτοποιία και σοκολατοποιίες. Παρέχουμε λύσεις και ιδέες για όλους αυτούς τους τομείς και χαιρόμαστε που βλέπουμε να υπάρχει ολοένα και περισσότερη εξειδίκευση στον χώρο. Θέλουμε να στηρίζουμε τη δημιουργικότητα και την καινοτομία και προσκαλούμε συχνά σεφ από διαφορετικές χώρες του κόσμου στις ακαδημίες μας. Η Ελλάδα αποτελεί σημαντική χώρα για μας γιατί υπάρχει σημαντική κατανάλωση γλυκών αλλά και λόγω της θέσης της στον γεωγραφικό χάρτη. Στην Αθήνα, δουλεύουμε στενά με Έλληνες σεφ και τοπικά υλικά και συνδυάζουμε ιδέες από το εξωτερικό με ιδέες που έχουν έντονη ελληνικότητα. Η Ελλάδα έχει εξαιρετικές πρώτες ύλες. Εχω φτιάξει σοκολατάκια με λεμόνι, με γιαούρτι και με μέλι και επισκέπτομαι συχνά τις αγορές όπου μπορείς να βρεις φρέσκα προϊόντα και έμπνευση.

Η σοκολάτα έχει ενισχύσει τον ρόλο της ως φαγητό feel-good μετά την πανδημία;

P.M.: Η σοκολάτα είναι εξ ορισμού feel good προϊόν! Σε κάθε κρίση στην πορεία της ιστορίας, οι πωλήσεις ανεβαίνουν και ο κόσμος καταναλώνει περισσότερη σοκολάτα για να νιώσει καλύτερα. Αποτελεί μια μορφή ανταμοιβής. Η γεύση και η γλυκύτητα της είναι πολύ ευχάριστες. Παράλληλα, στις μέρες μας σημειώνεται μία ακόμα τάση. Ο κόσμος δείχνει ενδιαφέρον για προϊόντα πολύ υψηλής ποιότητας, ακόμα κι αν δεν μπορεί να τα συμπεριλαμβάνει πάντα στις αγορές του. Επιτρέπουμε όμως στον εαυτό μας για μία φορά να αγοράσουμε ένα ξεχωριστό προϊόν πολυτελείας. Κι η σοκολάτα είναι συχνά ένα από αυτά, είτε την αγοράζουμε για τον εαυτό μας, είτε ως δώρο για κάποιον άλλον. Αποτελεί ένα «σύμβολο», με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί ένα πολύ καλό κρασί ή μια ξεχωριστή σαμπάνια.

Από την άλλη, υπάρχει και η προτίμηση για υγιεινές επιλογές.

P.M.: Υπάρχει οπωσδήποτε έντονη ζήτηση στην αγορά για διατροφικά προϊόντα που κάνουν καλό. Στην Barry Callebaut έχουμε αναπτύξει την WholeFruit Chocolate η οποία περιλαμβάνει μόνο τα φυσικά σάκχαρα του καρπού του φυτού της σοκολάτας. Πρόκειται για μια ειδική και σύνθετη τεχνική επεξεργασία που αναπτύξαμε μετά από χρόνια έρευνας ώστε να μπορούμε να αξιοποιούμε τη ζάχαρη που υπάρχει σε συγκεκριμένα σημεία του καρπού και να την ενσωματώνουμε στη σοκολάτα. Με αντίστοιχη έρευνα φτιάξαμε επίσης μία vegan, plant-based σοκολάτα που δεν έχει γάλα. Η στρατηγική εδώ ήταν να αποφύγουμε αλλεργιογόνα προϊόντα όπως το γάλα αμυγδάλου και μετά από έρευνες οδηγηθήκαμε στην chufa, ένα φυτό που έφτασε στην Ευρώπη από το Περού. Είναι το φυτό με το οποίο φτιάχνονται οι horchatas, ποτό που καταναλώνεται στη νότια Ισπανία.

Πόσο σημαντικός πιστεύετε ότι θα είναι ο αντίκτυπος του 3d printing στον τομέα της σοκολάτας;

P.M.: Πιστεύω ότι χρειάζεται ακόμα χρόνος για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε τη θέση του. Σίγουρα θα παίξει κεντρικό ρόλο σε κάποια χρόνια αλλά είναι δύσκολο να πούμε από τώρα το πότε θα έρθει αυτή η στιγμή. Βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή αυτής της ιστορίας. Μία δυνατότητα που οπωσδήποτε ανοίγει είναι αυτή του personalization. Μπορούμε, για πα­ράδειγμα, να αποτυπώσουμε το πορ­τρέτο μας επάνω σε σοκολάτα. Από εκεί και πέρα όμως είναι θέμα του πώς θα χρησιμοποιήσει τη δυνατότητα ο κάθε σεφ κι ο κάθε δημιουργός. Βρισκόμαστε σε μία εποχή που επιταχύνεται ο ρυθμός με τον οποίον εμφανίζονται νέα προϊόντα. Στόχος μας είναι να εμπνέουμε και να διευκολύνουμε τους σεφ να δημιουργούν καινούργιες γεύσεις.

Τι είδους μαθήματα μπορεί κανείς να παρακολουθήσει στην Chocolate Academy της Αθήνας;

P.M.: Κάνουμε μαθήματα τριών ημερών αλλά και πιο σύντομα workshops που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες, όσο και στο ευρύ κοινό. Κατά τη διάρκεια του χρόνου θα υποδεχθούμε αρκετούς σεφ από το εξωτερικό και τα σχετικά μαθήματα θα ανακοινώνονται στο site. Η Ελλάδα έχει πολλούς νέους σεφ και σημαντική ανάπτυξη της ζαχαροπλαστικής. Πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια τα πράγματα θα εξελιχθούν πολύ γρήγορα. Ετοιμάζουμε μάλιστα μία μεγάλη διοργάνωση στο Παρίσι τον Νοέμβριο όπου, ανάμεσα στους φιναλίστ, είναι και ένας Έλληνας.

Η νέα εποχή του 100% Hotel Show

Το 100% Hotel Show έχει καθιερωθεί ως η Premium Έκθεση στην Ελλάδα για Ξενοδόχους, Villa Owners και Αρχιτέκτονες. Στη φετινή του, 10η επετειακή διοργάνωση, μετεξελίσσεται προσθέτοντας αρκετά καινούρια χαρακτηριστικά.

Θέτοντας από την αρχή ως στόχο την ανάδειξη και περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε ένα luxury προϊόν, η φετινή διοργάνωση φέτος φιλοξενεί:

  • Επιλεγμένες Λύσεις για Βίλες, Boutique Hotels και γενικά Πολυτελή Καταλύματα.
  • Επιπρόσθετες μορφές Luxury Hospitality, οι οποίες ανταποκρίνονται στις σημερινές συνθήκες (περισσότερες πληροφορίες σύντομα).
  • Ένα σύνολο δράσεων για την αρχιτεκτονική και το design, που αποτελούν κομβικά εργαλεία για τη δημιουργία real luxury ξενοδοχειακού περιβάλλοντος.
  • Καλοσχεδιασμένα περίπτερα.
  • Έμφαση στην παρουσίαση Λύσεων και όχι απλά Εταιρειών.

Ειδικά για το τελευταίο, το 100% Hotel Show δίνει μεγάλη βαρύτητα στη φιλοξενία επιλεγμένων προϊόντων και υπηρεσιών, έχοντας κάνει σημαντική προετοιμασία ώστε να ανακαλύψει, να επιλέξει και να παρουσιάσει Νέες, Καινοτόμες και Επίκαιρες για την εποχή Λύσεις και Επιχειρήσεις. Στη συνέχεια, δημιουργεί τις προϋποθέσεις ώστε οι Λύσεις αυτές να παρουσιαστούν στοχευμένα, αποβλέποντας στην κάλυψη των ενημερωτικών και προμηθευτικών αναγκών Ξενοδοχείων, Επαγγελματιών Τουρισμού και Αρχιτεκτόνων.

Το Lyttos Beach υποδέχεται τα αστέρια του Beach Tennis

Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Beach Tennis πρόκειται να φιλοξενήσει το Lyttos Beach στον Ανισσαρά Χερσονήσου, σε μια επένδυση αθλητικού κέντρου, που έχει υλοποιήσει ο επιχειρηματίας κ. Παντελής Σαπουνάκης.

Η Ελληνική Ομοσπονδία Αντισφαίρισης θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αυτή την Ευρωπαϊκή επαγγελματική διοργάνωση. Το τουρνουά, που θα διεξαχθεί μεταξύ 29 Σεπτεμβρίου και 2 Οκτωβρίου, θα υποδεχθεί πολλούς από τους κορυφαίους Ευρωπαίους παίκτες του Beach Tennis Tour του ITF.

Πάνω από 150 κορυφαίοι παίκτες (άνδρες και γυναίκες), από 20 κράτη μέλη της Ευρώπης του τένις θα συμμετάσχουν στη φετινή διοργάνωση (η Ελλάδα θα συμμετέχει με μια επιπλέον ομάδα σε κάθε κατηγορία, και με 12 παίκτες συνολικά).

Πριν από το κυρίως τουρνουά, θα πραγματοποιηθούν δύο τουρνουά Junior (25 Σεπτεμβρίου έως και 28 Σεπτεμβρίου), για παίκτες ηλικίας 14 ετών & κάτω και 18 ετών & κάτω. Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.