Καλό το φετινό καλοκαίρι για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης

Καλύτερη εικόνα παρουσίασε τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο η Θεσσαλονίκη, σε ό,τι αφορά τις πληρότητες των ξενοδοχείων αλλά και τη μέση τιμή δωματίου. Όπως ανέφερε στο H&R ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Ανδρέας Μανδρίνος, οι πληρότητες το καλοκαίρι έφτασαν στο 70% ενώ ανέβηκε λίγο και η μέση τιμή δωματίου, στα 85 ευρώ. Και ο Σεπτέμβρης κινείται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα, μια και η ΔΕΘ δημιούργησε μεγάλη κινητικότητα ενώ η κίνηση θα συνεχίσει και τον Οκτώβρη, αν και με ηπιότερους ρυθμούς. «Οι επιδόσεις αυτές ίσως βοηθήσουν τους ξενοδόχους να αντέξουν τους επόμενους “νεκρούς” μήνες, καθώς από τον Νοέμβρη δεν έχουμε καθόλου κρατήσεις, ούτε και προκρατήσεις», σημειώνει.

Λίγοι οι ξένοι, ακόμα λιγότεροι οι Έλληνες
Οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης είδαν λιγότερους Έλληνες να μπαίνουν στα δωμάτιά τους. «Ενώ οι Έλληνες καταλαμβάνουν μερίδιο 50% των επισκεπτών μας, αυτή τη στιγμή έχει κατέβει στο 32%», αναφέρει ο κ. Μανδρίνος. Με δεδομένο ότι η Θεσσαλονίκη είναι ένας προορισμός που κατά κύριο λόγο τροφοδοτείται από τον οδικό τουρισμό, η άνοδος της τιμής των καυσίμων εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει αρνητικά στην εξέλιξη της τουριστικής κίνησης τους επόμενους μήνες. Ούτε όμως οι πτήσεις είναι στα ίδια επίπεδα με την προ πανδημίας εποχή. Ο Ανδρέας Μανδρίνος υπολογίζει ότι περίπου τα δύο τρίτα των πτήσεων σε σχέση με το 2019 προσεγγίζουν τη Θεσσαλονίκη. Και είναι λογικό, αφού η συνεδριακή αγορά δεν έχει κάνει την εμφάνισή της μετά την πανδημία.

Στα θετικά, ο κ. Μανδρίνος εντοπίζει τις κινήσεις για δημιουργία στρατηγικού πλάνου για τον προορισμό, κάτι που η Θεσσαλονίκη δεν είχε ποτέ και εκτιμά ότι θα ωφελήσει την τουριστική ανάπτυξη.

«Τουρισμός- Νέες προκλήσεις στη μετά COVID εποχή»
Ενδεικτικά είναι τα όσα ακούστηκαν σε εκδήλως του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ΔΕΘ.

Μεταξύ άλλων ομιλητών, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Τουριστικών Γραφείων FedHATTA Λύσανδρος Τσιλίδης, τόνισε πως, «η Θεσσαλονίκη έχει μία δυναμική εκτός των γραφείων του εξερχόμενου τουρισμού, έχει και μεγάλη ιδιαιτερότητα σε γραφεία τα οποία βοηθούν και την περιοχή γύρω από τη Μακεδονία του εισερχόμενου τουρισμού. Ο εισερχόμενος τουρισμός είναι μία ξεχωριστή δουλειά. Δεν είχαμε φέτος συνέδρια, corporate account. Όλα αυτά θα έρθουνε στην πορεία. Γι’ αυτό και οι αεροπορικές εταιρείες λένε ότι μετά το 2023 στα μέσα του 2024 θα επανέλθουνε σε θετικά δεδομένα».

Ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, εκπρόσωπος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Θάνος, αναφέρθηκε στο σχεδιασμό με το αρμόδιο υπουργείο μιας κανονιστικής διάταξης που θα δώσει τη δυνατότητα το δημόσιο μαζί με τον ιδιωτικό τομέα, να μπορέσουν να στήσουν ένα πρόγραμμα τουριστικής προβολής από κοινού σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς έτσι όπως προκύπτουν κάθε φορά».

Το portal του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης «μιλάει» εβραϊκά!

Το επίσημο portal προορισμού της πόλης www.thessaloniki.travel με χιλιάδες επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο είναι διαθέσιμο και στην εβραϊκή γλώσσα με την υποστήριξη και συνεισφορά της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης.

Η μετάφραση εντάσσεται σε συντονισμένη στρατηγική του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης για την αγορά του Ισραήλ. Η Στρατηγική περιλαμβάνει δράσεις ενίσχυσης της προβολής της Θεσσαλονίκης όπως:

  • Fam trips για δημοφιλή ΜΜΕ όπως το τηλεοπτικό κανάλι i24news και την εκπομπή “Holy Land Uncovered”.
  • Φιλοξενία εκπροσώπων της αεροπορικής εταιρίας Sun D’Or (θυγατρική της El Al).
  • Online campaigns με δύο πολύ μεγάλα μέσα (Walla και Haaretz) με σκοπό την κειμενική προβολή της Θεσσαλονίκης στα media του Ισραήλ.
  • Εσωτερική παραγωγή video για την «εβραϊκή διαδρομή» της Θεσσαλονίκης, που προβάλλει τα εβραϊκά ίχνη μέσα στον χρόνο.
  • Οδηγό τσέπης στα εβραϊκά.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα εβραϊκά είναι η 9η γλώσσα που «μιλάει» το thessaloniki.travel μετά τα Αγγλικά, Ελληνικά, Σερβικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Ρωσικά και Κινέζικα.

Αντιδράσεις για την επένδυση Τσατσαρωνάκη στα Φαλάσαρνα

Ένταση επικράτησε κατά τη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Κισσάμου, την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου, όπου είχε κληθεί να κάνει παρουσίαση της προτεινόμενης επένδυση η κα Ελένη Τσατσαρωνάκη, εκ μέρους της εταιρείας “Αειφόρες Τουριστικές Επιχειρήσεις Φαλάσαρνα Α.Ε. Με βάση τα ρεπορτάζ που δημοσιεύουν τοπικά μέσα, η ομάδα των μελετητών παρουσίασε στους δημοτικούς συμβούλους τους σχεδιασμούς της σε ό,τι αφορά την κατασκευή τουριστικού συγκροτήματος δυναμικότητας 800-850 κλινών, σε έκταση περίπου 119 στρεμμάτων, η οποία καταλαμβάνει ολόκληρο το κεντρικό τμήμα της παραλίας στα Φαλάσαρνα και βρίσκεται εξ’ ολοκλήρου σε περιοχή του δικτύου Natura. Στη συνεδρίαση παρουσιάστηκε η στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση, δηλαδή ένα στάδιο πριν τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Να σημειωθεί ότι τα μέλη της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής μελέτησαν τη ΣΜΠΕ Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) και γνωμοδότησαν ομόφωνα αρνητικά. Οι δύο βασικοί λόγοι ήταν το πρόβλημα επάρκειας νερού για ύδρευση και άρδευση της περιοχής και το ότι ο σχεδιαζόμενος βιολογικός καθαρισμός θα εγκατασταθεί πολύ κοντά στην παραλία. Επιπλέον δεν έχουν ολοκληρωθεί οι Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες που αφορούν στις περιοχές του δικτύου Natura ενώ το προτεινόμενο Ειδικό πολεοδομικό Σχέδιο δεν είναι στην κατεύθυνση του εγκεκριμένου Περιφερειακού Χωροταξικού Σχεδιασμού σύμφωνα με το οποίο στα Δυτικά παράλια Κρήτης δίνεται κατεύθυνση για ανάπτυξη ήπιας μορφής επιτρεπόμενων δραστηριοτήτων.

Τι είπαν οι μελετητές
Οι μελετητές ανέφεραν ότι αν απαιτηθεί τελικά να τοποθετηθεί ο βιολογικός καθαρισμός σε άλλο σημείο πιο ψηλά, θα είναι έτοιμοι να το εξετάσουν. Σε ό,τι αφορά τον προστατευόμενο κρίνο androcumbium rechingeri που φύεται στην περιοχή, με βάση τα λεγόμενα των μελετητών, θα παραμείνει ελεύθερο από παρεμβάσεις το 93.5% του συνολικού πληθυσμού του φυτού. Η επένδυση χαρακτηρίστηκε ως ήπια, αλλά πολυτελής. Καθώς δεν σχεδιάζεται να είναι all inclusive, οι μελετητές τόνισαν πως οι πελάτες αναμένεται να αφήνουν χρήματα και στην τοπική αγορά.

Γεμάτη η Μύκονος και τον Σεπτέμβρη

Με πληρότητα στα καταλύματα έως και 90% «τρέχει» και τον Σεπτέμβριο η Μύκονος. Σε ό,τι αφορά τον Οκτώβριο, η εξέλιξη των αφίξεων συμβαδίζει με τον τερματισμό των αεροπορικών συνδέσεων από το εξωτερικό, αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Ανδρέας Φιορεντίνος, επικεφαλής θεματικού τομέα Τουρισμού της ΝΔ και πρώην πρόεδρος των ξενοδόχων στο νησί των ανέμων.

Δίνοντας το στίγμα του νησιού τη θερινή περίοδο, επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος κινήθηκαν με πληρότητα 90% και εξέφρασε την άποψη ότι τα αποτελέσματα των αφίξεων θα είναι καλύτερα από το 2019.

Σχετικά με την κίνηση στο αεροδρόμιο του νησιού, τονίστηκε ότι μέχρι στιγμής έχει δεχτεί 677.000 χιλιάδες επισκέπτες σε σχέση με τις 750.000 αεροπορικές αφίξεις του 2019.

Στο μεταξύ υπολείπονται περίπου 1.000 πτήσεις ακόμη για την ολοκλήρωση της φετινής σαιζόν έως 31.10.2022, γεγονός που σημαίνει ότι θα επιτευχθούν οι αφίξεις του 2019. Παράλληλα, δια της θαλάσσιας οδού, έως και τον Αύγουστο, τη Μύκονο επισκέφτηκαν 493.895 επιβάτες.

Στρατηγική επένδυση στη Μύκονο ενέκρινε η αρμόδια επιτροπή

Την έγκριση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων έλαβε χθες η επένδυση της «ΚΟΡΤΙΑ Α.Ε.» στη Μύκονο, ύψους 61 εκατ. ευρώ.

Αφορά στην ανέγερση τουριστικού συγκροτήματος με ξενοδοχείο 5* (178 κλινών), 4 τουριστικών κατοικιών, υποστηρικτικών υποδομών (spa, εστιατόρια, bar, κλπ), χώρων αναψυχής και άθλησης στην περιοχή Ελιά. Θα δημιουργηθούν 550 θέσεις εργασίας.

Δημήτρης Ψαρράς, «Οικοτεχνία»: Η σχέση της οικοτεχνίας με τον τουρισμό

Πώς ξεκίνησε το ενδιαφέρον σας για την οικοτεχνία;

Δ.Ψ.: Για μεγάλο μέρος του έτους ζω στο Βένετο της βόρειας Ιταλίας όπου συνεργάζομαι με δημόσιους φορείς και φορείς πολιτών. Στην Ιταλία υπάρχουν συλλογικότητες για κάθε θέμα και αυτές παίρνουν πρωτοβουλίες για να λύνουν τα ζητήματα που προκύπτουν. Επίσης, οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ερμηνεύονται διαφορετικά απ’ ό,τι στην Ελλάδα κι αυ­τό δίνει τη δυνατότητα στους μικρούς παραγωγούς να μεταποιούν οι ίδιοι ένα τμήμα της πρώτης ύλης που διαθέτουν στους χώρους τους, με κάποια ευελιξία όσον αφορά τους κανόνες, τα πρότυπα υγιεινής και τη γραφειοκρατία. Αυτό το μοντέλο το πρότεινα και στην Κρήτη, στην τότε Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενή Τομέα Θεανώ Βρέντζου η οποία ανταποκρίθηκε, το μελέτησε και το πρότεινε στη συνέχεια στο ελληνικό κράτος. Με κάποιες πιέσεις και παροτρύνσεις, ψηφίστηκε τελικά ως νόμος το 2015.

Τι έχει αλλάξει από τότε;

Δ.Ψ.: Έχουμε δημιουργήσει ένα πρό­γραμμα στο οποίο καλούμε αγρότες που ήδη διαθέτουν τον κωδικό της οικοτεχνίας και που επιθυμούν να βάλουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας, να τους συντροφεύσουμε στην προσπάθειά τους, χωρίς να επιβαρύνονται με έξοδα. Τους προσφέρουμε δωρεάν κατάρτιση στην καλλιέργεια, τη μεταποίηση, την τυποποίηση, το μάρκετινγκ, τα φορο­λογικά κ.λπ. Τους παρέχουμε οδηγίες για να διαχειριστούν πιο αποτελεσματικά το χωράφι τους, συνεργαζόμαστε με τεχνολόγο τροφίμων από το ΕΛΜΕΠΑ, κάνουμε μικροβιολογικές αναλύσεις σε κάθε παρτίδα προϊόντος κάθε παραγωγού ώστε να είμαστε σίγουροι ότι είναι αποδεδειγμένα τοπικό, ασφαλές, υγιεινό και νόμιμο. Η έννοια της τοπικότητας έχει μεγάλη σημασία κι επειδή το κράτος δεν έχει δυνατότητα να ελέγχει, θα μπορούσε ένας παραγωγός να κάνει παρατυπίες. Τα ελέγχουμε όμως εμείς. Πιστεύουμε στην ευελιξία των διαδικασιών αλλά και στην απόλυτη ασφάλεια των τροφίμων.

Πόσοι οικοτέχνες υπάρχουν στην Κρήτη; Ποιο το εύρος του αντικειμένου τους;

Δ.Ψ.: Περίπου 150 οικοτέχνες έχουν πάρει επίσημο κωδικό από το κράτος. Το δίκτυο του Πλοηγού αριθμεί 16 μέλη εκ των οποίων κάποιοι οικοτέχνες δημιουργούν τώρα τα προϊόντα τους. Πρόκειται για μια προσπάθεια που θέλει αρκετό χρόνο. Βρισκόμαστε ακόμα στην αφετηρία. Τα μέλη μας δραστηριοποιούνται στο χαρουπόμελο, τη μουσταλευριά, το πετιμέζι, τα αρωματικά φυτά, το μέλι, τα μπισκότα και παξιμάδια με κρητικό αλεύρι, τα τουρσιά και τις μαρμελάδες.

Υπάρχει σύνδεση με τον τομέα του αγροτουρισμού;

Δ.Ψ.: Το θέμα της επισκεψιμότητας αποτελεί μια σύσταση εκ μέρους μας. Οι περισσότεροι οικοτέχνες σιγά σιγά το εντάσσουν στις δράσεις τους ενώ κάποιοι έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά. Νομοθετικά βέβαια υπάρχει κενό που δεν τους βοηθά να δημιουργήσουν ένα πλαίσιο. Συμπληρώνοντας έναν χρόνο λειτουργίας μετά τους περιορισμούς της πανδημίας βλέπουμε ότι τόσο οι ντόπιοι, όσο και ξένοι επισκέπτες δείχνουν ενδιαφέρον να επισκεφτούν μονάδες οικοτεχνίας. Οι άνθρωποι που θέλουν πραγματικά να ανακαλύψουν το νησί μπαίνουν στη διαδικασία να βρουν τους παραγωγούς και τους οικοτέχνες. Στον Πλοηγό, θέλουμε τα προϊόντα που παράγονται να βρίσκουν διέξοδο στην τοπική αγορά και στην κρητική κοινωνία.

Πώς θα μπορούσαμε να παραδειγματιστούμε από την Ιταλία;

Δ.Ψ.: Κατ’ αρχήν, ο όρος «αγρότης» έχει εντελώς διαφορετική έννοια στην ιταλική νομοθεσία απ’ ό,τι στην ελληνική. Εκεί, ο αγρότης έχει εκπαιδευτεί, διαλέγει σωστή πρώτη ύλη που προστατεύει τη γη και τους υδάτινους πόρους του ώστε να είναι αυτάρκης και βιώσιμος. Επίσης, δέχεται επισκέπτες και παρέχει υπηρεσίες εστίασης και διαμονής στον χώρο του. Στην Ιταλία, τα προγράμματα Leader πηγαίνουν μόνο σε αγρότες. Εδώ δίνονται σε επιχειρηματίες. Έτσι οδηγούμαστε σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση. Όλοι πιστεύουν ότι τα καλά κρητικά προϊόντα μπορούν να συνδεθούν με 4,5 εκατ. τουρίστες. Αυτό όμως δεν έχει συμβεί πουθενά. Οι τουρίστες θα πρέπει να γίνουν επισκέπτες κι εμείς θα πρέπει να δουλέψουμε με δράσεις στις χώρες προέλευσής τους. Κι εδώ, οι απλοί αγρότες θα πρέπει να γίνουν πολυλειτουργικοί. Η πολυλειτουργική γεωργία είναι το κλειδί. Όποιος θέλει να παραμείνει στην ενδοχώρα της Κρήτης θα πρέπει να φροντίσει να εκπαιδευτεί και να εξελιχθεί.

Πρέπει να επιστρέψουμε στις παλιές αξίες όπου ο τόπος ήταν πιο πάνω από το προσωπικό συμφέρον. Πρέπει να ξαναγίνουμε Κρητικοί, με την αληθινή έννοια της λέξης.

Το Comal επαναπροσδιορίζει τη μεξικάνικη κουζίνα στην Αθήνα

Το νέο cozy εστιατόριο – bar του Γιάννη Λουκάκου στο Χαλάνδρι άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη Ιουλίου. Έχοντας στόχο να γίνει ένα αγαπημένο σημείο συνάντησης και διασκέδασης, το Comal προτείνει ποιoτικό φαγητό και υπέροχα cocktails σε ένα χαλαρωτικό και φιλόξενο περιβάλλον με μοντέρνα αισθητική.

Εμπνευσμένο από την κουζίνα του Μεξικού το Comal επιδιώκει να την προσεγγίσει με μια ιδιαίτερη και «ελεύθερη» ματιά αφήνοντας πίσω την tex mex λογική που επικρατεί στα περισσότερα Μεξικάνικα της πρωτεύουσας.

Το φαγητό στο Comal χαρακτηρίζεται από τις ποιοτικές πρώτες ύλες, τη φινέτσα και την καθαρή νοστιμιά ενώ ακολουθεί την παρεΐστικη λογική του μοιράσματος (to share), με πιάτα όπως ο φρέσκος μπακαλιάρος μαγειρεμένος με αρωματικά σε φύλλα μπανάνας, μάνγκο και ανανά, ή το black Angus flap, με πιπεριές padron, κρεμμύδια σχάρας, λαχανικά escabeche, και τρεις διαφορετικές salsa. Τα πιάτα συνοδεύονται από τορτίγια και αρωματικό ρύζι.

Τα απολύτως ταιριαστά με το φαγητό cocktails, με κλασικές αλλά και ψαγμένες επιλογές έχει επιμεληθεί η ομάδα του The bar in front of the bar (BART): αν και η κλασσική μαργαρίτα δεν θα μπορούσε να λείπει, το μενού εμπλουτίζεται και με μαργαρίτα με χυμό παντζάρι, με ροδάκινο και μέντα αλλά και την Taco Margarita, με κόλιανδρο, νερό ντομάτας και καυτερή jalapenos. Αντίστοιχα το Paloma, εκτός από το κλασικό με σόδα ροζ γκρέιπφρουτ, έρχεται και σε εκδοχή μούρα-shiso και φράουλα-chilli.

Οι καλεσμένοι του Comal μπορούν να απολαύσουν τις νέες, ξεχωριστές εμπειρίες που έχει να προσφέρει είτε στον εσωτερικό χώρο με τo επιβλητικό bar, είτε στον εξωτερικό χώρο της πλατείας.

Το Athens Wine & Art Festival επιστρέφει

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του 1ου και ύστερα από 3 χρόνια “αγρανάπαυσης”, το ATHENS WINE & ART FESTIVAL, το μεγαλύτερο φεστιβάλ κρασιού και τέχνης στην Ελλάδα, επιστρέφει! Απόλυτα ανανεωμένο, έρχεται στις 8 & 9 Οκτωβρίου και πάλι στον μοναδικό χώρο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα, με ακόμη περισσότερα οινοποιεία και μια συγκλονιστική retrospective έκθεση από το σπάνιο αρχείο της ΑΣΚΤ.

Περισσότερα από 80 επιλεγμένα, boutique οινοποιεία από κάθε άκρη της Ελλάδας θα παρουσιάσουν πάνω από 500 κρασιά. Ανάμεσά τους, πολλά οινοποιεία θα εμφανιστούν για πρώτη φορά σε έκθεση.

Σε συνεργασία με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, στο πλαίσιο του 2nd Athens Wine & Art Festival, θα πραγματοποιηθεί Retrospective Έκθεση με επιλεγμένα, σπάνια έργα από το αρχείο της σχολή, από τις δεκαετίες 80 & 90 υπό την επιμέλεια του κου Μανώλη Καρτεράκη, ιστορικού Τέχνης ΑΣΚΤ, υπεύθυνου της συλλογής.

Παράλληλα καλλιτεχνικά δρώμενα που θα περιλαμβάνουν DJ sets, θεατρικά δρώμενα, εκπαιδευτικά σεμινάρια και προβολές οινικών ντοκιμαντέρ θα πλαισιώνουν όλες τις ώρες του φεστιβάλ, ενώ παιδικές δραστηριότητες θα κρατούν συντροφιά στους μικρούς μας φίλους.

Συμφωνία Emirates και United

Η Emirates και η United ανακοινώνουν μια ιστορική εμπορική συμφωνία, μέσω της οποίας ενισχύουν το δίκτυο των πτήσεων τους και παρέχουν στους επιβάτες τους πρόσβαση σε εκατοντάδες νέους προορισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και σε όλον τον κόσμο.

Από τον Νοέμβριο, οι επιβάτες της Emirates θα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν μέσω της United σε περίπου 200 νέους προορισμούς στην Αμερική, με ανταπόκριση στο Σικάγο, στο Σαν Φρανσίσκο και στο Χιούστον.

Η United θα ξεκινήσει νέες απευθείας πτήσεις μεταξύ Νέας Υόρκης (Νιούαρκ) και Ντουμπάι τον Μάρτιο του 2023, συνδέοντας τους επιβάτες από το Ντουμπάι με περισσότερους από 100 νέους προορισμούς της Emirates και της flydubai.

Οι επιβάτες των δύο αεροπορικών εταιρειών θα έχουν σύντομα τη δυνατότητα να πετάξουν προς τους συγκεκριμένους προορισμούς με ένα ενιαίο εισιτήριο, κάνοντας το check-in και τη μεταφορά αποσκευών πιο γρήγορα και εύκολα.

AEGEAN: Επιστροφή σε κερδοφορία το Q2

Σημαντική αύξηση κατά 171% κατέγραψε η επιβατική κίνηση της AEGEAN κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ανερχόμενη σε 3,3 εκ. επιβάτες από 1,2 εκ. επιβάτες το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Σημαντική ήταν και η βελτίωση στον συντελεστή πληρότητας, ο οποίος ανήλθε σε 79,2%, ήτοι 23 ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Η προσφερόμενη χωρητικότητα κατά το δεύτερο τρίμηνο ανέκαμψε στο 86% συγκριτικά με το 2019, με την άρση των περιορισμών.

Παρά τον υπερδιπλασιασμό του κόστους καυσίμων (σε σχέση με το 2019), ο Όμιλος το δεύτερο τρίμηνο του 2022 εμφάνισε Κέρδη προ φόρων €17,7 εκ.

Συνολικά, για το πρώτο εξάμηνο ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσιάζει αύξηση 193%, με την επιβατική κίνηση να καταγράφει αύξηση 187% και τις συνολικές προσφερόμενες θέσεις να είναι αυξημένες κατά 101% συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, σημείωσε ότι η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και κατά του καλοκαιρινούς μήνες, «όπου προσφέροντας το 98% των προ-πανδημίας χιλιομετρικών θέσεων, πετύχαμε ενίσχυση των πληροτήτων μας στο 84% κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, με 3,2 εκ. επιβάτες σε μόνο δύο μήνες, ενισχύοντας την προβλεπόμενη κερδοφορία για το σύνολο της χρήσης του 2022. Σίγουρα έχουμε ακόμη μπροστά μας προκλήσεις και αβεβαιότητες. Συνεχίζουμε με αμείωτο ρυθμό τις επενδύσεις μας για περαιτέρω ενίσχυση του προϊόντος μας και αποδοτικότερη διαχείριση του δικτύου και του στόλου μας».