Η νέα τάση της παρατεταμένης διαμονής

Από τη μια η πανδημία που εκτόξευσε τους εξ αποστάσεως εργαζόμενους σε πρωτοφανή νούμερα και από την άλλη η ενεργειακή κρίση που προβληματίζει τους κατοίκους περιοχών με βαρύ χειμώνα, η παρατεταμένη διαμονή φαίνεται να αποτελεί τη νέα ταξιδιωτική τάση, που αναμένεται σύντομα να επηρεάσει και την Ελλάδα. Οι ενδείξεις -για να μην πούμε αποδείξεις- είναι πολλές.

Μεγάλες επενδύσεις σε ξενοδοχεία παρατεταμένης διαμονής
Η Wyndham Hotels & Resorts ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες τη δημιουργία μιας νέας αλυσίδας με 72 ξενοδοχεία παρατεταμένης διαμονής στις ΗΠΑ, υπό το brand «Project ECHO». Μάλιστα το πρώτο, στο Τέξας, θα είναι έτοιμο την άνοιξη του 2023. Πρόκειται για μονάδες που διαθέτουν μονόχωρα ή δίχωρα δωμάτια με κουζινάκι και αποτελεσματικά σχεδιασμένους κοινόχρηστους χώρους (λόμπι, γυμναστήριο, πλυντήριο ρούχων επισκεπτών, κ.λπ).

Η Wyndham δήλωσε ότι βλέπει αυξημένη ζήτηση για καταλύματα παρατεταμένης διαμονής και γι’ αυτό εκτιμά ότι είναι η κατάλληλη συγκυρία να επενδύσει σε ξενοδοχειακές μονάδες τέτοιους είδους.

Η τάση αυτή για μεγαλύτερης διάρκειας διαμονές δεν αυξάνεται μόνο στις ΗΠΑ. Και στην Ευρώπη η ζήτηση είναι μεγάλη. Μια απλή περιήγηση στο διαδίκτυο αποκαλύπτει ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν μονάδες που απευθύνονται σε επισκέπτες που θέλουν να μείνουν τουλάχιστον ένα μήνα. Επίσης έχουν δημιουργηθεί εξειδικευμένες πλατφόρμες οι οποίες βοηθούν αυτούς τους επισκέπτες να διαλέξουν το κατάλληλο κατάλυμα γι’ αυτούς ενώ και οι μεγάλες πλατφόρμες OTAs περιλαμβάνουν το φίλτρο “extended stay”.

Από την άλλη, η διάθεση αυτόνομων σπιτιών (διαμερισμάτων ή μονοκατοικιών, ή ακόμη και βιλών) για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα αυξάνεται κατακόρυφα. Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Airbnb Μπράιαν Τσέσκι σε συνάντηση για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας στο δεύτερο τρίμηνο του 2022, σχεδόν οι μισές κρατήσεις της εταιρείας είναι για μια εβδομάδα ή περισσότερο ενώ οι μακροχρόνιες διαμονές συνέχισαν να είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τύπος ταξιδιού, μια αλλαγή που οφείλεται στην άνοδο της εξ αποστάσεως εργασίας.

Δημοφιλής η Ελλάδα για εξ αποστάσεως εργασία
Όλοι οι λόγοι που κάνουν την Ελλάδα δημοφιλή ταξιδιωτικό προορισμό, την καθιστούν και δημοφιλή για εξ αποστάσεως εργασία. Ο ήλιος, ο ήπιος καιρός, η ποικιλομορφία της γεωγραφίας της την κάνουν αγαπημένο προορισμό πολλών εργαζομένων. Ειδικά τώρα που η ενεργειακή κρίση οδηγεί πολλούς να θέλουν να ξεχειμωνιάσουν σε θερμότερα κλίματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι εργαζόμενοι της TUI, οι οποίοι δήλωσαν ότι μετά την Ισπανία που είναι η νούμερο 1 προτίμησή τους ως προορισμός εργασίας, ακολουθούν η Ιταλία, η Γαλλία και η Ελλάδα.
Αυτή η τάση μπορεί να αξιοποιηθεί από πολλούς ελληνικούς προορισμούς προκειμένου να επεκτείνουν την τουριστική τους σεζόν, ωστόσο απαιτείται να προσαρμοστούν κατάλληλα οι υφιστάμενες υποδομές και ενδεχομένως να εμπλουτιστούν με νέες.

Τα στοιχεία του τουρισμού που κάνουν την κυβέρνηση να πανηγυρίζει

«Η δυναμική πορεία της ελληνικής οικονομίας φέτος έχει τη σφραγίδα του τουρισμού», το σχόλιο του Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, σχετικά με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που κατέγραψε αύξηση του ΑΕΠ το β’ τριμήνου του 2022 στο 7,7%.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, και με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ «οι εξαγωγές υπηρεσιών -στις οποίες περιλαμβάνεται και το τουριστικό μας προϊόν- το β΄ τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 7,2%.

Οι επιδόσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για τις ενισχυμένες τουριστικές ροές -σε επίπεδα ρεκόρ- προς τη χώρα μας, οι οποίες με τη σειρά τους αντικατοπτρίζονται τόσο στις ταξιδιωτικές εισπράξεις που μόνο τον Ιούνιο καταγράφουν αύξηση κατά 2,3% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, όσο και στη μέση δαπάνη ανά ταξίδι, η οποία κινείται στο +15,9% συγκριτικά με τον Ιούνιο του 2019».

Και συμπλήρωσε: «Ήδη, τα πρώτα στοιχεία και για το γ’ τρίμηνο του έτους -στο οποίο περιλαμβάνεται η παραδοσιακά υψηλή τουριστική περίοδος για τη χώρα μας- είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Και πάνω σε αυτό το πλαίσιο συνεχίζουμε. Γιατί ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση».

Διαγωνισμός αειφορίας για τουριστικές επιχειρήσεις στην Αθήνα

Διαγωνισμό με στόχο την προβολή και επιβράβευση ιστοριών υπεύθυνου τουρισμού, καλών πρακτικών και καινοτομιών στον τομέα της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα διοργανώνεται από τον οργανισμό Green Destinations με τη στήριξη της Εταιρείας Προβολής και Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) και της Google Greece.

Ο διαγωνισμός Athens Sustainability Stories Competition απευθύνεται σε επιχειρήσεις τουρισμού που δραστηριοποιούνται στα γεωγραφικά όρια του Δήμου Αθηναίων και πραγματοποιείται στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου Green Destinations 2022- Future of Tourism Summit που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από τις 26 Σεπτεμβρίου ως και την 1η Οκτωβρίου.

Μέσα από εικόνες και βίντεο, οι επιχειρήσεις καλούνται να μοιραστούν τις πρωτοβουλίες τους στον τομέα της αειφορίας, με τις συμμετοχές να αφορούν μία ή περισσότερες από τις παρακάτω θεματικές: Ενέργεια & Νερό, Διαχείριση Αποβλήτων & Κυκλική Οικονομία, Εφοδιαστική Αλυσίδα & Πράσινες Προμήθειες, Κοινωνία & Πολιτισμός.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συμπληρώσουν τη Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος & Υποβολής Ιστορίας. Κάθε επιχείρηση μπορεί να υποβάλει μια εικόνα ή ένα βίντεο μαζί με μια μικρή καταχώρηση που θα εξηγεί τη συμμετοχή της.

Οι φιναλίστ θα προβληθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στον οδηγό βιώσιμου τουρισμού Good Travel Guide, ενώ θα εξασφαλίσουν τη δωρεάν συμμετοχή τους στη διαδικασία πιστοποίησης αειφορίας «Good Travel Seal» για τουριστικές επιχειρήσεις.

Το συνέδριο
Το συνέδριο Green Destinations 2022 & Future of Tourism Summit εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ενεργειών και δράσεων με στόχο να καταστεί και να πιστοποιηθεί η πόλη της Αθήνας ως βιώσιμος προορισμός, αλλά και να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο σε διεθνές επίπεδο.

Το συνέδριο διοργανώνεται από το Green Destinations Foundation έναν διεθνή οργανισμό για την ανάπτυξη και την αναγνώριση βιώσιμων τουριστικών προορισμών και επιχειρήσεων που υποστηρίζει περισσότερους από 200 προορισμούς και 50 τουριστικές επιχειρήσεις σε 60 χώρες και το Future of Tourism Coalition έναν συνασπισμό οργανισμών που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τουρισμού που αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να συντάξουν 13 Κατευθυντήριες Αρχές για τον υπεύθυνο τουρισμό. Έκτοτε, πάνω από 500 προορισμοί, επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν υπογράψει τις Κατευθυντήριες Αρχές για το Νέο Μέλλον του Τουρισμού.

Autohellas: Bελτίωση στα αποτελέσματα β’ τριμήνου

Βελτίωση τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας κατέγραψε η Autohellas κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του έτους. Πιο συγκεκριμένα, στο 2ο τρίμηνο ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα €206,6εκ. έναντι €180εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο του 2021 παρουσιάζοντας αύξηση 14,8%. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) ανήλθαν στα €31,5εκ. παρουσιάζοντας αύξηση 71,6%. και τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) διαμορφώθηκαν στα €21,4εκ. έναντι €12,4εκ. στο περσινό δεύτερο τρίμηνο.

Αντίστοιχα, συνολικά στο 1ο εξάμηνο 2022, καταγράφει αύξηση 13,8% σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε €351,4εκ. έναντι €308,8εκ. το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του εξαμήνου διαμορφώθηκαν σε €45εκ. καταγράφοντας αύξηση 56,6% και τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) του Ομίλου για το εξάμηνο του 2022 ανήλθαν στα €29,4εκ. έναντι €16,9 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο με αύξηση 74,3%.

Συνολικά, ο απασχολούμενος στόλος για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ξεπέρασε τα 48.000 αυτοκίνητα με 5.700 συνολικές αγορές νέων αυτοκίνητων.

Η Siris Microbrewery ανοίγει τις πόρτες

Η Siris Microbrewery (Μικροζυθοποιία Σερρών και Β. Ελλάδος ΑΕ) συμμετέχει για ακόμη μία χρονιά στην πρωτοβουλία της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, «Ανοιχτά Ζυθοποιεία» στις 11 Σεπτεμβρίου 2022.

Η Siris Microbrewery, μια από τις παλαιότερες μικροζυθοποιείες της χώρας, παράγει από το 2014 φρέσκες, απαστερίωτες μπύρες με μοναδικό χαρακτήρα και φανατικούς θαυμαστές. Με την ευκαιρία της πρωτοβουλίας «Ανοιχτά Ζυθοποιεία», ανοίγει τις πόρτες της και προσκαλεί τους φίλους της VOREIA, αλλά και κάθε φίλο της μπύρας, να επισκεφθεί τις εγκαταστάσεις της, να γνωρίσει από κοντά τους ανθρώπους της και φυσικά να δοκιμάσει την ελληνική, ποιοτική και πολυδιάστατη μπύρα VOREIA.

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, έχουν προγραμματιστεί 2 tours στο ζυθοποιείο της Siris, στις 11.00 και στη 13.00. Κατά την ξενάγηση οι επισκέπτες θα ενημερωθούν για τις αγνές πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται κατά την παρασκευή της VOREIA και μέσα από τις γευστικές δοκιμές θα ανακαλύψουν τα πλούσια αρώματα και τη μοναδική της γεύση.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Τέσσερα σχήματα στην επόμενη φάση για τη μαρίνα στην Κέρκυρα

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ προεπέλεξε τέσσερα επενδυτικά σχήματα για τη Β φάση του διαγωνισμού που αφορά στην υπο-παραχώρηση της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα:

  1. Ενωση εταιρειών «ΑΒΑΞ ΑΕ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ».
  2. ΤΕΚΑΛ ΑΕ.
  3. D MARINAS HELLAS AE.
  4. LAMDA MARINAS INVESTMENTS SMSA.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για yacht chefs

Ένα πρωτότυπο και χρήσιμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μάγειρες που θέλουν να σταδιοδρομήσουν ως Chefs σε superyachts, δημιουργήθηκε από το τμήμα Executive Education του BCA College, σε συνεργασία με την έμπειρη ματιά του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου και με την υποστήριξη του ιδρύματός του, Stelios Philanthropic Foundation.

Δημιουργώντας ουσιαστικό όφελος για τους σπουδαστές, τo νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του BCA College, οδηγεί στην απόκτηση του Yacht Chef Certificate, που αποτελεί ένα πολύτιμο εφόδιο σε μια χώρα με τόσο υψηλό επίπεδο θαλάσσιου τουρισμού, όπως η Ελλάδα. Να σημειωθεί ότι συνολικά, το επίπεδο των αμοιβών των yacht chef είναι σημαντικά υψηλότερο -ίσως δύο με τρεις φορές μεγαλύτερο- από εκείνο των μαγείρων που εργάζονται στην ξηρά.

Το πρόγραμμα Yacht Chef του BCA College περιλαμβάνει πρακτικά μαθήματα σε ένα πλωτό campus, στη Μαρίνα Ζέας στον Πειραιά. Πρόκειται για το κλασικό motor yacht Klelia 1, μήκους 45 μέτρων, που ναυπηγήθηκε το 1957 στην Ολλανδία και αποτελούσε την πρώτη θαλαμηγό του αείμνηστου Λουκά Χατζηιωάννου, πατέρα του Στέλιου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης εκπαίδευση στην κουζίνα του Hotel School του BCA College στην Αθήνα, καθώς και μια σειρά από «περιφερειακά» μαθήματα που συμπληρώνουν τις γνώσεις των αποφοίτων σχετικά με την τουριστική και ναυτιλιακή βιομηχανία.

Παράλληλα, καθιερώνονται σε ετήσια βάση οι «Υποτροφίες Λουκάs Χατζηιωάννου», στη μνήμη του πατέρα του Sir Στέλιου Χατζηιωάννου, αρχίζοντας με 7 πλήρεις υποτροφίες για το ακαδημαϊκό έτος Νοέμβριος 2022- Ιούνιος 2023.

Google maps και για οικολογικές διαδρομές

Εκτός από την εμφάνιση της πιο σύντομης διαδρομής, οι Χάρτες Google θα εμφανίζουν πλέον και εκείνη που είναι η πιο αποδοτική για την εξοικονόμηση καυσίμων, ανεξάρτητα από το αν συμπίπτει και με την ταχύτερη.

Έτσι θα μπορεί κάποιος να επιλέξει τη διαδρομή με τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων, η οποία βοηθά όχι μόνο στην εξοικονόμηση χρημάτων αλλά και στη μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα.

Η πιο οικονομική διαδρομή εξαρτάται ανάλογα και με τον τύπο κινητήρα του αυτοκινήτου. Γι’ αυτό, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, η Google θα δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς που αναζητούν οικολογικές διαδρομές στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον Καναδά να αναφέρουν τον τύπο του κινητήρα τους – βενζίνη ή φυσικό αέριο, πετρέλαιο, υβριδικό ή ηλεκτρικό όχημα (EV) – προκειμένου να επιλέγουν την καλύτερη διαδρομή και να έχουν τις πιο ακριβείς εκτιμήσεις αποδοτικότητας καυσίμου ή ενέργειας.