Μειωμένες οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας το εξάμηνο 2022

Παρά τους πανηγυρισμούς που εκφράζονται, οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας το πρώτο εξάμηνο του 2022 δεν είναι θετικές. Όπως αναφέρει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής & Αργοσαρωνικού, με βάση τα στοιχεία που επεξεργάζεται η GBR Consulting, το 6μηνο έκλεισε με μείωση της τάξης του – 21.7% στην Πληρότητα, του -15,5% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και με θετική Μέση Τιμή Δωματίου (κατά 7,9%).

Αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα συμπεράσματα για τον Ιούνιο είναι ανάλογα και αντίστοιχα με όσα ήδη γνωρίζουμε, δηλαδή η Αθήνα, εξακολουθεί να είναι πόλη με χαμηλή μέση πληρότητα (74.7%) με τη μικρότερη θετική μεταβολή στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (revpar 114.0 %) έναντι των ανταγωνιστών της, η δε αύξηση ADR της Αθήνας είναι η μικρότερη που καταγράφεται (δεν ξεπέρασε το 22,5%).

Οι υποχρεώσεις του χειμώνα
Όπως τονίζουν οι ξενοδόχοι, «τα ίδια τα στοιχεία φανερώνουν ότι τα ξενοδοχεία της Αθήνας όχι μόνο δεν είναι σε καθεστώς ‘over booking’, όπως αφήνεται να εννοηθεί σε διάφορες ανακοινώσεις και διαβάζουμε σε ορισμένα δημοσιεύματα, αλλά αντίθετα κινείται με μια απλώς καλή μέση πληρότητα, μη ικανή να καλύψει την ‘τρύπα’ που δημιουργήθηκε μέσα στον χειμώνα από τα τρέχοντα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων και όσες ‘υποχρεώσεις’ διακρίνονται ήδη ως ‘βουνό’ για τον χειμώνα που έρχεται.

Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε πως σε συνεργασία με το ΞΕΕ, με αφορμή τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Πεντέλη, τα ξενοδοχεία της Αττικής, προσέφεραν ταχύτατα και αυθόρμητα ελεύθερα δωμάτια στους πληγέντες – σε αριθμό που ξεπέρασε τις ανάγκες. Και εύλογα, γεννώνται ερωτήματα: Πώς άραγε προσφέρθηκαν τόσο γρήγορα, τόσα δωμάτια στους πληγέντες εάν τα ξενοδοχεία της Αθήνας είναι υπερπλήρη;

Θυμίζουμε πως ο Μάιος και ο Ιούνιος αποτελούν μήνες αιχμής για την Αθήνα και πως οι ελπίδες για να κλείσει με θετικό πρόσημο η φετινή τουριστική χρονιά για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία ουσιαστικά μεταφέρονται στις επιδόσεις και στα αποτελέσματα του επομένου 4μήνου (Ιούλιος-Νοέμβριος).

Θέλουμε να πιστεύουμε πως οι όποιες δράσεις προβολής δρομολογήθηκαν φέτος για την Αθήνα – Αττική θα αποδώσουν τα καλύτερα και πως θα υποστηριχθεί εγκαίρως η ζήτηση για το φετινό φθινόπωρο μέσα από την αξιοποίηση πλήθους θεματικών – βιωματικών εμπειριών και δραστηριοτήτων που μπορεί να αναζητήσει ο επισκέπτης στην πρωτεύουσα, το παραλιακό μέτωπο και τα νησιά του Αργοσαρωνικού (όπως οικογενειακές διακοπές τύπου resort, συμμετοχή σε πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλη την Περιφέρεια Αττικής και σε σημαντικά αθλητικά γεγονότα όπως ο αυθεντικός Μαραθώνιος Δρόμος του Νοεμβρίου, επαγγελματικές συναντήσεις και συνέδρια κ.ά.).

Διεθνής ανάθεση σε MINDHAUS και CURIOUS AHEAD

Με διεθνή ανάθεση στη MINDHAUS, εταιρεία στρατηγικής τουριστικού marketing, και στη Curious Ahead, εταιρεία Digital Marketing, προχώρησε το πολυτελές θέρετρο Maestral Resort & Casino.

Το διεθνώς αναγνωρισμένο hospitality project στο Μαυροβούνιο, ένα από τους πλέον ανερχόμενους ταξιδιωτικούς προορισμούς, επέλεξε τις 2 εταιρείες, μέλη του Ομίλου V+O, ως στρατηγικούς συνεργάτες επικοινωνίας, στοχεύοντας στην αύξηση brand awareness καθώς και στην ανάπτυξη engagement με εξειδικευμένα κοινά ταξιδιωτών από συγκεκριμένες αγορές-στόχους.

Με στόχο να καλλιεργηθεί η επαφή με τη niche κοινότητα των ταξιδιωτών υψηλών απαιτήσεων, η MINDHAUS αναλαμβάνει την ολοκληρωμένη συμβουλευτική marketing για το Maestral Resort & Casino, ώστε να αναδειχθεί, περαιτέρω, η ταυτότητα, το όραμα και η φιλοσοφία του, καθώς και να ενισχυθεί η εμπειρία του κοινού.

Η Curious Ahead αναλαμβάνει τον στρατηγικό σχεδιασμό της αναβάθμισης της ψηφιακής παρουσίας του ξενοδοχείου μέσα από υπηρεσίες Social Media Marketing, Performance Marketing αλλά και τη δημιουργία relevant και engaging περιεχομένου για τις διεθνείς αγορές.

Άνοιξε το Domes Aulūs Zante

Μετά από εκτεταμένη ανακαίνιση, άνοιξε πριν από μερικές ημέρες το Domes Aulūs Zante – παλαιότερα γνωστό ως Zante Beach. Η Hotel Investment Partners (HIP) επένδυσε σχεδόν €13,5 εκατομμύρια για να αναβαθμίσει και να μεταμορφώσει το ακίνητο, το οποίο διαχειρίζεται η Domes Resorts & Reserves στο πλαίσιο του πρωτοποριακού της concept Domes Aulūs και θα ενταχθεί στην οικογένεια των Autograph Collection Hotels, του δυναμικού χαρτοφυλακίου ανεξάρτητων ξενοδοχείων της Marriott International.

Το ξενοδοχείο διαθέτει 150 δωμάτια, 72 από τα οποία ανήκουν στην κατηγορία premium, infinty πισίνα, αναβαθμισμένα εστιατόρια (μπουφέ και a la carte), beach bar, lounge bar, pool bar, έναν food-truck καθώς και νέα εσωτερική και εξωτερική εγκατάσταση spa.

Το Domes Aulūs βρίσκεται μέσα σε ένα Natura καταφύγιο χελωνών στη μεγαλύτερη παραλία της Ζακύνθου μόλις 5 χλμ. μακριά από το αεροδρόμιο της πόλης. Εκτείνεται μέσα σε 230 στρέμματα με παραλία με λευκή άμμο, ένα καταπράσινο πευκοδάσος, μέσα στο χαρακτηριστικό τιρκουάζ χρώμα του Ιονίου Πελάγους. Αποτελεί το ιδανικό θέρετρο για φίλους και οικογένειες που επιθυμούν να αποσυνδεθούν από τον υπόλοιπο κόσμο και να απολαύσουν το εμβληματικό τοπίο και τη γοητευτική τοπική κοινότητα της Ζακύνθου.

Βρίσκεται κοντά στη ζωντάνια των χωριών του νησιού, αλλά και αρκετά μακριά προκειμένου να διατηρήσει την ησυχία και τη χαλάρωση σε αυτή τη μαγική λωρίδα παραλίας που είναι μια από τις πιο προνομιακές τοποθεσίες της Ζακύνθου.

Η ανακαίνιση του Domes Aulūs Zante υποστηρίχθηκε από την Alpha Bank η οποία παρείχε τη χρηματοδότηση για την εκτέλεση της δαπάνης.

Η Prodea και η Invel αποκτούν ξενοδοχείο στην Κορτίνα της Ιταλίας

Η PRODEA Investments και η Invel Real Estate ανακοίνωσαν την απόκτηση του ξενοδοχείου Bellevue Cortina d’Ampezzo στην Ιταλία με σκοπό την εξ ολοκλήρου ανάπλασή του ενόψει των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2026.

Το εξαώροφο αυτό κτήριο αποκτήθηκε από την Prodea σε ποσοστό 75% και την Invel (μέσω του “Eudora fund LP”) σε ποσοστό 25%, έναντι συνολικού τιμήματος περίπου €49 εκατ. Προς το παρόν λειτουργεί εν μέρει ως ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και εν μέρει ως ιδιωτικές κατοικίες, και βρίσκεται στο κέντρο του χιονοδρομικού θέρετρου Cortina d’Ampezzo.

Η Prodea και η Invel προτίθενται να προβούν στη ριζική ανακαίνιση του ακινήτου, το ύψος της οποίας εκτιμάται ότι θα ανέλθει περίπου στα 25 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας ένα πολυτελές ξενοδοχείο πέντε αστέρων, χωρητικότητας έως και 100 δωματίων, πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων. Η προσθήκη διεθνώς αναγνωρισμένων εστιατορίων θα εμπλουτίσει την εμπειρία αλλά και την παλέτα επιλογών για φαγητό και ποτό και θα εδραιώσει το ξενοδοχείο ως γαστρονομικό σημείο αναφοράς στην Cortina.

Yoga retreat από την Blue Harpist στο Κουφονήσι

Στην υπέροχη τοποθεσία δίπλα στη μαγευτική Παραλία Πορί του Κουφονησίου, με θέα το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου και το νησί της Κέρου, η Blue Harpist Villas καθιερώνει τον Σεπτέμβριο ως μήνα Wellness.

Σε αυτό το πλαίσιο, διοργανώνει 13 με 18 Σεπτεμβρίου Yoga retreat στις βίλες της. H Elma Panagaki θα έρθει από την Αμερική στις αγαπημένες της Κυκλάδες, για να προσφέρει μαθήματα Yoga & Meditation, σε ένα πλήρες πρόγραμμα που περιλαμβάνει και vegetarian menu, island hopping day και αξέχαστες διακοπές ηρεμίας.

Για όλο τον Σεπτέμβριο η Blue Harpist θα έχει και συνεργασία με τοπικούς σεφ και θα προσφέρει τη δυνατότητα κράτησης για session υγιεινής μαγειρικής στον χώρο των καταλυμάτων της.
Οι πελάτες θα μπορούν να απολαύσουν μενού με φρέσκα ψάρια ημέρας που μόλις θα έχουν αλιευτεί από τους τοπικούς ψαράδες, όσο και vegan – gluten free επιλογές με υλικά από την γειτονική Νάξο, τα οποία θα ετοιμαστούν μπροστά τους, σε μια υπέροχη εμπειρία.

Never ending summer και τον Σεπτέμβριο στο Κουφονήσι και την Blue Harpist Villa.

Sailinn: Ένα all day με χαρακτήρα στο Νυδρί της Λευκάδας

Με θέα τον καταπράσινο Σκορπιό και σ’ έναν από τους πιο γραφικούς κόλπους των Επτανήσων, στο Νυδρί της Λευκάδας, το Sailinn Beach Club & Restaurant είναι ένα all day που φέτος λειτουργεί με την υπογραφή της ομάδας της Rolling Stove του Αλέξανδρου Τσιοτίνη. Την εκτέλεση του μενού έχουν αναλάβει ο executive chef Χάρης Μπούρης και ο sous chef Παναγιώτης Δημητρηλούπουλος, και σερβίρουν από το πρωί με χαλαρή και lazy διάθεση πάνω στην παραλία, μέχρι αργά το βράδυ γευστική Fine Comfort μεσογειακή κουζίνα και cocktails με φόντο τα αγκυροβολημένα yacht και τον έναστρο καλοκαιρινό ουρανό της Λευκάδας. Η ομάδα νέων μαγείρων με μακρά πορεία στο χώρο της εστίασης και διακρίσεις δημιουργεί πιάτα με τη χρήση γευστικών εποχιακών υλικών όπως φακές Εγκλουβής και φιλέτο τόνου μαριναρισμένο σαν ένα σύγχρονο καψαλισμένο σαβόρι, μπλε καβούρι με αβοκάντο, καρπούζι και pickled ginger αλλά και προτάσεις σε pasta, όπως το “πειραγμένο” γιουβέτσι σαν λευκαδίτικη παέγια με φιλέτο από φαγκρί, λεμόνι κονφί, μύδια και σαλάμι Λευκάδας ή Σπαγγέτι με γαρίδες και καβούρι, μαρμελάδα ντομάτας και φρέσκο βασιλικό.

Ο κατάλογος με τα κυρίως περιέχει Rib Eye black angus στη σχάρα με baby πατάτες γλασσαρισμένες και ψημένες επίσης στη σχάρα, αρνίσιο καρέ σε κρουστά από καμένο βούτυρο, θυμάρι, δεντρολίβανο, σάλτσα gremolata, μανιτάρια σχάρας, baby λαχανικά και φύλλα μαρουλιού αλλά και Σφυρίδα σχάρας με ρεβυθάδα, αρωματισμένη με λουϊζα.

Σε ελληνικούς δημιουργικούς τόνους και ο κατάλογος των επιδορπίων διαθέτει γαλατόπιτα με σουμάδα και παγωτό λεμόνι μαρέγκα, cremeux από σοκολάτα καραμέλα με καραμελωμένες μπανάνες και παγωτό banoffee αλλά και δροσιστικό γιαούρτι με μαρμελάδα ντομάτας και φράουλας, φυστίκι Αιγίνης, δυόσμο και granola γιαουρτιού.

Η λίστα κρασιών, περιέχει ετικέτες από γνωστούς ελληνικούς και ξένους αμπελώνες (τα περισσότερα κρασιά σερβίρονται και σε ποτήρι), αφρώδεις οίνους και γαλλικές σαμπάνιες, που με χαβιάρι και θαλασσινά.

Στον κατάλογο πρωινού και brunch το μενού εμπλουτίζεται με crispy pancakes με camembert, προσούτο Ευρυτανίας και μαρμελάδα ροδάκινο ή quesadillas με scrambled eggs, bacon, cheddar και καραμελωμένο κρεμμύδι, καθώς και με light και healthy προτάσεις, όπως η κλασσική ομελέτα με τα ασπράδια ή το γιαούρτι με φρούτα εποχής και granola σοκολάτας. Τις επιλογές φαγητού, ολοκληρώνει το Tapas & Beach bar, από το πρωί ως τα μεσάνυχτα προσφέρει χειροποίητο γύρο από μαύρο χοίρο, σε ανοιχτή πίτα λαδιού με σάλτσα ντομάτας, κρεμμύδι, μαϊντανό και φέτα, αλλά και φρεσκοτηγανισμένες πατάτες, αρωματισμένες με σκορδόλαδο, πούδρα ντομάτας, τηγανιτή κάπαρη και ξινομυζήθρα.

Pernod Ricard Hellas: Με το βλέμμα στο περιβάλλον

Η περιβαλλοντική πρωτοβουλία της Pernod Ricard Hellas, «My beach. Our planet», η οποία πραγματοποιείται σε συνεργασία με την περιβαλλοντική οργάνωση iSea, ολοκληρώθηκε για φέτος, δημιουργώντας ένα σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, συμβάλλοντας στον καθαρισμό περισσότερων από 83.000 τμ παραλιών στην Αττική και τη συλλογή μισού τόνου απορριμμάτων.
Περισσότεροι από 350 εθελοντές πολίτες συμμετείχαν στους καθαρισμούς επτά παραλιών, από τη Νέα Μάκρη ως το Λαγονήσι, που πλήττονται από τη ρύπανση των ακτών. Συνολικά, συλλέχθηκαν 553 κιλά απορριμμάτων με τον μεγαλύτερο όγκο αυτών να είναι τα πλαστικά μπουκάλια, καλαμάκια, καπάκια, κομμάτια πλαστικού, κ.α.

Οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν από εκπροσώπους της iSea για τις επιπτώσεις της ρύπανσης στο θαλάσσιο περιβάλλον καθώς και για το σωστό διαχωρισμό των ανακυκλώσιμων υλικών, προκειμένου στη συνέχεια να απομακρύνουν τα απορρίμματα κατά μήκος των ακτών.

Ο στόχος της περιβαλλοντικής πρωτοβουλίας της Pernod Ricard Hellas δεν σταματά εδώ καθώς θα συνεχίσει και του χρόνου, με τη δράση να επεκτείνεται και σε άλλες περιοχές, αποτελώντας μια μακροπρόθεσμη δέσμευσή της να φέρει την αλλαγή τόσο στον κλάδο της εστίασης όσο και στο περιβάλλον των παραλιών της Ελλάδας.

Επιπλέον, συνεχίζει την προσπάθεια διαμόρφωσης μίας κουλτούρας βιώσιμης συμπεριφοράς στις παραλίες, πραγματοποιώντας εκπαιδευτικά σεμινάρια σε επαγγελματίες εστίασης αναφορικά με την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών λειτουργίας των ελληνικών beach bars. Παράλληλα, καθ’ όλη τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, θα παρέχει στα συνεργαζόμενα beach bars τον απαραίτητο εξοπλισμό, όπως επαναχρησιμοποιούμενα ποτήρια και οικολογικά καλαμάκια που θα συμβάλουν σε ένα βιώσιμο τρόπο λειτουργίας, ενώ, ήδη έχουν τοποθετηθεί κάδοι ανακύκλωσης και σημάνσεις με προτάσεις για οικολογική συμπεριφορά στις παραλίες.

Με Σήμα Επισκέψιμου από το Υπουργείο Τουρισμού η Οινοποιία Παπαντώνη

Πλησιάζουν πλέον την εκατοστάδα τα επισκέψιμα οινοποιία στην Ελλάδα, που έχουν πιστοποιηθεί με το σήμα των επισκέψιμων εγκαταστάσεων οίνου του υπουργείου Τουρισμού. Ανάμεσα στα πιο πρόσφατα σήματα που δόθηκαν είναι αυτό της Οινοποιίας Παπαντώνη. Η οινοποιία βρίσκεται στο Άργος, την πιθανότατα αρχαιότερη, συνεχώς κατοικούμενη, πόλη της Ελλάδας. Ο Αντώνης Παπαντώνης είναι γνωστός για το ιδιόρρυθμο χιούμορ του και για την επιμονή του στην ποιότητα αντί για την ποσότητα, παραμένοντας πιστός στους λόγους που ώθησαν τους ιδρυτές της εταιρείας να εισέλθουν στον χώρο της τυποποιημένης οινοποίησης. Λόγοι και αρχές που συνδυάζουν και εκφράζουν τη φιλοσοφία ζωής αυτών των ανθρώπων, την πεμπτουσία των ονομασιών των κρασιών της συγκεκριμένης οινοποιίας και την ιδιαιτερότητα των τοπικών ποικιλιών σταφυλιών.

Τα αμπέλια της οινοποιίας βρίσκονται λίγο έξω από το Μαλανδρένι, κοντά στο Άργος. Το μικροκλίμα της περιοχής (ξηρές ζεστές ημέρες και δροσερές υγρές νύχτες) είναι ιδανικό για εξαιρετικές σοδειές των τοπικών ποικιλιών σταφυλιών – Αγιωργίτικου και Ροδίτη – με έξοχα οινοποιητικά χαρακτηριστικά.

Τα κρασιά της οινοποιίας είναι το ερυθρό Μηδέν Άγαν (Π.Γ.Ε.), από Αγιωργίτικο σταφύλι και το λευκό Μηδέν Άγαν (Πελοποννησιακός Τοπικός), συνδυασμός του τοπικού Ροδίτη (65%) και του κοσμοπολίτικου Chardonnay (35%).

Τις χρονιές που οι αμπελώνες έχουν κέφια (ίσως και ο ίδιος ο Αντώνης!) τότε παράγεται ο ερυθρός, γλυκύς οίνος από Αγιωργίτικο σταφύλι με το όνομα Λυσιμελής. Μια τέτοια χρονιά είναι φέτος και ο Λυσιμελής κυκλοφορεί ήδη σε περιορισμένο αριθμό φιαλών. Εδώ, τα σταφύλια υπό συνεχή παρακολούθηση αφήνονται να ωριμάσουν επάνω στο αμπέλι, αποκτώντας έτσι την υψηλότερη δυνατή συγκέντρωση σακχάρων. Μετά τη συγκομιδή υπόκεινται σε κλασική ερυθρά οινοποίηση που σταματά στους 15% Vol., αφήνοντας ένα ικανοποιητικό ποσοστό μη ζυμωμένων σακχάρων και στη συνέχεια το κρασί παλαιώνει σε γαλλικά δρύινα βαρέλια. Είναι φανταστικό ελαφρώς παγωμένο ως απεριτίφ (ή για να συνοδεύσει το επιδόρπιο) και για όλο το καλοκαίρι!

Το Οινοποιείο είναι επισκέψιμο καθημερινά από τις 10:00 μέχρι τις 14:00 και κατόπιν συνεννόησης τα Σαββατοκύριακα.

Η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη έχει επισημάνει πρόσφατα πως ο οινοτουρισμός στην Ελλάδα περνά στην επόμενη φάση και στόχος παραμένει η ελληνική περιφέρεια να δημιουργήσει τη δική της πρόταση ανάπτυξης στο τουριστικό πεδίο. Όλες οι σχετικές δράσεις του υπουργείου όπως και το σήμα επισκέψιμου οινοποιείου στοχεύουν στην ποιοτική αναβάθμιση του τουρισμού, στην αύξηση της ταξιδιωτικής δαπάνης, αλλά και στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε αρμονία με το περιβάλλον.