Στα ύψη η ζήτηση για καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα

Τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρώπη παρουσιάζει για το καλοκαίρι η Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που εξασφάλισε το H&R από την AirDNA, η οποία επεξεργάζεται δεδομένα από τις πλατφόρμες Airbnb και Vrbo.

Συγκεκριμένα, το ποσοστό αύξησης της ζήτησης για την Ελλάδα το καλοκαίρι είναι αυξημένο κατά 26,5% σε σύγκριση με την ίδια εποχή το 2019, ποσοστό που συνιστά τη μεγαλύτερη αύξηση σε όλη την Ευρώπη. Οι πολύ καλές επιδόσεις της Ελλάδας ξεκίνησαν ήδη από τον Ιούνιο, όπου η ζήτηση ήταν κατά 27,2% αυξημένη σε σχέση με τον Ιούνιο του 2019, με την προσφορά καταλυμάτων να έχει αυξηθεί κατά 5,1%. Έτσι, η πληρότητα των καταλυμάτων αυξήθηκε κατά 8,4%.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι σε σύγκριση με πέρυσι, σημειώθηκε άνοδος στις τιμές τον Ιούνιο, με τη μέση ημερήσια τιμή να είναι αυξημένη κατά 7,3%. Για το γ‘ τρίμηνο πάντως, οι τιμές εμφανίζονται μειωμένες κατά 1,1% σε σύγκριση με πέρυσι.

Η πορεία της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ευρώπη
Στη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά την αύξηση της ζήτησης για βραχυχρόνιες μισθώσεις τον Ιούνιο βρέθηκε η Γερμανία με 26,1% και στην τρίτη η Γαλλία με 17,5%. Η χαμηλότερη ζήτηση, όπως και τον Μάιο, σε σχέση με το 2019 συνέχισε να καταγράφεται στην Τσεχία (-39,4%), Ουγγαρία (-30,3%) και Ιρλανδία (-26,8%).

Συνολικά, σε όλη την Ευρώπη, τον Ιούνιο υπήρξε 3,2% αύξηση διανυκτερεύσεων σε βραχυχρόνιες μισθώσεις έναντι του Ιουνίου του 2019. Έναντι του εν λόγω μήνα του 2021, καταγράφηκε αύξηση κατά 52,9%.

Επισημαίνεται ότι αύξηση υπήρξε όλους τους μήνες του α’ εξαμήνου του 2022, έναντι του 2019. Το β΄ τρίμηνο η ζήτηση ήταν πάνω κατά 5,2% (+64,4% έναντι του 2021), κάτι που συνετέλεσε στο να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του 2022 με άνοδο7,2% σε σχέση με το 2019 (+67,5% έναντι του 2021).

Πόσα είναι τελικά τα καταλύματα στις πλατφόρμες;
Οι εκτιμήσεις για το πόσα είναι τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα που έχουν καταχωρηθεί στις πλατφόρμες μέχρι τώρα ήταν πολλές και διαφορετικές. Για πρώτη φορά η Transparent, εταιρεία συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων βραχυχρόνιας μίσθωσης και στρατηγικός συνεργάτης του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA), κατέγραψε αναλυτικά τα καταλύματα που είναι καταχωρημένα στις πλατφόρμες Airbnb, Booking.com, VRBO, & Trip Advisor, και αφού αφαίρεσε όσα είναι εγγεγραμμένα σε περισσότερες από μια πλατφόρμες, κατέληξε στο τελικό νούμερο.

Το σύνολο των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης της χώρας εξαιρουμένων των διπλοεγγραφών είναι 187.695 καταλύματα. Από αυτά, τα 11.328 βρίσκονται στην Αθήνα και αφορούν κατά πλειοψηφία σε διαμερίσματα, ενώ η Θεσσαλονίκη διαθέτει 3.047 καταλύματα. Τα νούμερα αυτά αφορούν ακίνητα που διαθέτουν Αριθμό Μητρώου Ακινήτων (ΑΜΑ).

Κοντά στα επίπεδα του 2019 η κίνηση και οι εισπράξεις το 5μηνο 2022

Αύξηση κατά 672% εμφάνισε η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση τον Μάιο του 2022 και κατά 552,9% την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2022 σε σχέση με τις αντίστοιχες περιόδους του 2021. Έναντι των αντίστοιχων περιόδων του 2019, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση μειώθηκε κατά 7,6% το Μάιο του 2022 και κατά 18,3% την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος.

Την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2022, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 547,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 και διαμορφώθηκαν στα 2, 508 δις. ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27 κατά 446,0%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 1.414,5 εκατ. ευρώ, καθώς και των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-27 κατά 732,2%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 1, 027,3 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκαν στα 1, 23 δισ. ευρώ το πεντάμηνο του 2022, αυξημένες κατά 477,6%, ενώ οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27 εκτός της ζώνης του ευρώ εμφάνισαν αύξηση κατά 295,4% και διαμορφώθηκαν στα 177,5 εκατ. ευρώ.

«Le Grand Blue»: Ένα παραδοσιακό συγκρότημα κατοικιών στον Πλατύ Γιαλό

Μια διαφορετική πρόταση διαμονής προσφέρει το συγκρότημα 6 παραδοσιακών κατοικιών «Le Grand Blue» στον Πλατύ Γιαλό Σίφνου (θέση Αγία Σοφία), με πανοραμική θέα στην πιο δημοφιλή και οργανωμένη παραλία του νησιού. Οι αυτοτελείς κατοικίες από 30 έως 100 τ.μ. περιβάλλονται από καταπράσινο κήπο προσφέροντας στον επισκέπτη, θέα, γαλήνη, ησυχία και ιδιωτικότητα.

Το «Le Grand Blue», στον Πλατύ Γιαλό είναι ένας χώρος που σέβεται το παραδοσιακό ύφος της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής, καλύπτοντας τις ανάγκες του επισκέπτη. Περιλαμβάνει διαφορετικού ύφους και μεγέθους καταλύματα, πλήρως επιπλωμένα και εξοπλισμένα, που διαθέτουν κουζίνα με πήρη οικοσκευή, τα οποία μπορούν να φιλοξενήσουν από 2 έως 5 άτομα.

Ο κόλπος του Πλατύ Γιαλού απέχει μόλις 10 λεπτά με τα πόδια από το συγκρότημα και 3 λεπτά με το αυτοκίνητο.

Το «Le Grand Blue» στον Πλατύ Γιαλό Σίφνου είναι ανοιχτό από το Πάσχα έως και τον Σεπτέμβριο.

HOLA! Espirito: 6 μοναδικά coctails

Καλοκαίρι, ήλιος, θάλασσα, αντηλιακό, πάρτι και 6 δροσιστικά, ready-to-drink signature cocktails.

Η HOLA! Espirito παρουσιάζει έξι διαφορετικά ready-to-drink signature cocktails σε 6 μοναδικά και βραβευμένα μπουκάλια.

Mojito, Margarita, Sex on the Beach, Cosmopolitan, Pina Colada και Blue Lagoon. Σε επιλεγμένα σημεία πώλησης καθώς και σε super market.

McKinsey: Η έλλειψη εργαζομένων στον τουρισμό αφορά κυρίως τις δεξιότητες

Το πρόβλημα με την έλλειψη εργαζομένων στις τουριστικές επιχειρήσεις μπορεί να μην βρίσκεται στον αριθμό των εργαζομένων που χρειάζονται για να καλύψουν τις θέσεις, αλλά στις δεξιότητές τους, οι οποίες είναι κρίσιμες για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.

Αυτό υπογραμμίζει σε ανάλυσή της η McKinsey & Company, προσεγγίζοντας την κατάσταση στην Ισπανία, αλλά προφανώς οι εκτιμήσεις αυτές αφορούν όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις και φυσικά και την Ελλάδα.

Η έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων στον κλάδο ήταν ήδη μια ανησυχία πριν από την πανδημία, με την ευρωπαϊκή ομοσπονδία, που εκπροσωπεί τα ξενοδοχεία, HOTREC, να αναφέρει αυτό ως ένα από τα πέντε πιο πιεστικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή φιλοξενία.

Τα δεδομένα για την απασχόληση αντικατοπτρίζουν μόνο τον αριθμό των εργαζομένων, όχι απαραίτητα τις δεξιότητες, την εκπαίδευση ή την κατάρτισή τους – έτσι η κρίση ταλέντων του κλάδου μπορεί να είναι πιο έντονη από ό,τι φαίνεται, υπογραμμίζει η McKinsey.

Δύο κορυφαίοι Γάλλοι σεφ στις πτήσεις της Air France

Δύο μενού που έχουν δημιουργήσει οι βραβευμένοι με αστέρια Michelin σεφ Michel Roth και Anne-Sophie Pic σερβίρονται, στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων της Air France στις καμπίνες La Première και Business Class με αναχώρηση από το Παρίσι.

Δουλεύοντας με προσεκτικά επιλεγμένα προϊόντα της εποχής, χορτοφαγικά προϊόντα, κρέας και ψάρι, οι σεφ έχουν δημιουργήσει εκλεπτυσμένα πιάτα για τους επιβάτες της εταιρίας, έως τον Οκτώβριο του 2022. Υπογραμμίζοντας τη σημασία που δίνει στο γαστρονομικό κομμάτι η Air France δίνει έμφαση στην εξαιρετική γαλλική κουζίνα που είναι ταυτόχρονα περισσότερο βιώσιμη και υπεύθυνη.

Η Anne-Sophie Pic, η πιο βραβευμένη γυναίκα σεφ στον κόσμο η οποία έχει αποσπάσει συνολικά 10 αστέρια Michelin αυτή τη σαιζόν υπογράφει ένα μενού υψηλών απαιτήσεων που περιέχει επιλογές από μοσχάρι, κοτόπουλο, μπακαλιάρο και ζυμαρικά, ενώ ο Michel Roth που είναι επίσης ένας από τους πιο επιτυχημένους σεφ στη Γαλλία – τιμημένος με αστέρια Michelin αλλά και με τον τίτλο του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής το 2006- έχει δημιουργήσει μία νέα σειρά από φίνα, γκουρμέ πιάτα γαλλικής κουζίνας που περιλαμβάνουν χαβιάρι Sturia, medallion αστακού, μοσχάρι με φουά γκρα και σάλτσα τρούφας, καλκάνι και γαρίδα σε σάλτσα αστακού.

Η καμπίνα La Première είναι διαθέσιμη αυτό το καλοκαίρι σε συγκεκριμένες πτήσεις προς το Λος Άντζελες, Μαϊάμι, Νέα Υόρκη-JFK, Σαν Φρανσίσκο, Ουάσινγκτον DC (Ηνωμένες Πολιτείες), Πόλη του Μεξικού (Μεξικό), Αμπιτζάν (Ακτή Ελεφαντοστού), Γιοχάνεσμπουργκ (Νότια Αφρική), Ντουμπάι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) και Σάο Πάολο (Βραζιλία).

Ας σημειωθεί ότι, έως το τέλος του 2022 η εταιρία έχει δεσμευθεί να προσφέρει 100% γαλλικό κρέας, γαλακτοκομικά και αυγά όπως επίσης και ψάρια βιώσιμης αλίευσης, σε όλες τις πτήσεις της από το Παρίσι και σε όλες τις καμπίνες.

Θα προσφέρει σταθερά ένα πιάτο για χορτοφάγους και όλα τα γεύματα θα παρασκευάζονται εξ ολοκλήρου στη Γαλλία. Στο πλαίσιο της καταπολέμησης της σπατάλης τροφίμων, δίνει την δυνατότητα να προεπιλέξουν οι επιβάτες το ζεστό γεύμα τους στην καμπίνα Business ενώ έχει δεσμευθεί να ανακυκλώνει και να ελαχιστοποιήσει κατά 90% τα πλαστικά μίας χρήσης έως τις αρχές του 2023.

Don Julio: Καλοκαιρινές στιγμές στη Μύκονο

Η premium τεκίλα Don Julio ως ένα ποτό που συνοδεύει τις καλοκαιρινές στιγμές, δημιουργήθηκε από τον Don Julio Gonzalez, από τον οποίο πήρε το όνομα αλλά και την αίγλη της. Η ιστορία της Don Julio αποτελεί ένα ξεχωριστό, inspirational tale για όλους: ένας αγρότης, που ανακάλυψε το πάθος του κι αφιέρωσε την ψυχή του σ’ αυτό, δημιουργώντας με αγάπη και προσήλωση την high-end Don Julio τεκίλα.

Η premium τεκίλα Don Julio είναι το ποτό που συνοδεύει επάξια όλες τις στιγμές έμπνευσης και δημιουργήθηκε από τον Don Julio Gonzalez, από τον οποίο πήρε το όνομα αλλά και την αίγλη της.
Το πάθος του ιδρυτή ταξιδεύει στο σήμερα, στη Μύκονο και ενσαρκώνεται σε 6 μοναδικούς artisans που εμπνέονται από τις γραμμές, τη γη, την αλμύρα, το απέραντο γαλάζιο, τους ανθρώπους.

Εξι δημιουργοί «γράφουν» εικόνες, γεννούν συναισθήματα, που η κυκλαδίτικη γη απλόχερα τους δίνει και δημιουργούν με πάθος, η οποία καταγράφηκε στο ολοκαίνουριο βίντεο της τεκίλας. Στο ειδυλλιακό τοπίο της Μυκόνου, η διάσημη τεκίλα γίνεται talk of the town στη Φτελιά, όπου συνοδεύει επάξια τα signature, μεσογειακά πιάτα όπως και τα beats διεθνώς αναγνωρισμένων Djs, αλλά και στο Alemagou, για μια all-day εμπειρία, εκεί που σκάει το κύμα και το JackieO’ όπου κρύβονται τα πιο cool vibes του νησιού.

«Αν έχεις πάθος, έχεις τα πάντα», αυτά τα λόγια ανήκουν στον «πατέρα» της δημοφιλέστερης luxury τεκίλας παγκοσμίως και δε θα μπορούσε να υπάρχει πιο ταιριαστό manifesto για το νέο βίντεο.

Το «Πρέβελη» της ANEK Lines ξεκινά δρομολόγια σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα

Το ΕΓ/ΟΓ “Πρέβελης” της ΑΝΕΚ Lines, ξεκίνησε την Παρασκευή 22 Ιουλίου τα δρομολόγια σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα.

Το πλοίο θα συνδέει και πάλι τον Πειραιά με την Μήλο, τη Σαντορίνη, την Ανάφη, την Κάσο, την Κάρπαθο, το Ηράκλειο, τη Σητεία, τη Ρόδο και τη Χάλκη.

Η ANEK LINES επιβραβεύει τα μέλη του προγράμματος ΑΝΕΚ Smart Bonus για τη σταθερή προτίμησή τους με δωρεάν εισιτήρια και προνομιακές παροχές & στο σύνολο των νησιών που προσεγγίζει το «Πρέβελη».

Να σημειωθεί ότι το δρομολόγιο της άγονης γραμμής για Κάσο και Κάρπαθο είχε αναλάβει το πλοίο Olympus, το οποίο όμως ακινητοποιήθηκε στον Πειραιά ως προσωρινά ακατάλληλο, με αποτέλεσμα τα νησιά αυτά να μείνουν για περίπου μια εβδομάδα αποκλεισμένα ακτοπλοϊκώς.

Τελικά το δρομολόγιο ανέλαβε το «Πρέβελης» αφού το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών γνωμοδότησε υπέρ της αναπροσαρμογής του μισθώματος, κάτι που σύμφωνα με πληροφορίες κρίθηκε επιβεβλημένη, λόγω και των αυξήσεων στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.

Το Sani Resort το Bee Spot

Resort εγκαινίασε το Sani Bee Spot, το πρώτο και μεγαλύτερο διαδραστικό Bee Spot στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην προστασία των μελισσών και άλλων επικονιαστικών εντόμων, φέρνοντας παράλληλα στο επίκεντρο τη σχέση τους με τους ανθρώπους και τα φυτά.

Σε συνεργασία με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό The Bee Camp, το νέο Sani Bee Spot είναι ένας πρωτοποριακός, φιλικός προς τις μέλισσες κήπος, με 7 διαφορετικούς σταθμούς, αφιερωμένους στον κύκλο ζωής των μελισσών. Κάθε σταθμός έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί τόσο τους ανθρώπους όσο και τα επικονιαστικά έντομα, προσφέροντας πληροφορίες γύρω από τη βιολογία των άγριων μελισσών καθώς και ζωντανά παραδείγματα σπάνιων ειδών μέλισσας.

Το Sani Resort, που το 2021 -για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά- αναδείχθηκε «κορυφαίο περιβαλλοντικό συγκρότημα παγκοσμίως» στον θεσμό των World Travel Awards, όπου κι έγινε το πρώτο ξενοδοχειακό συγκρότημα με ανθρακική ουδετερότητα στην Ελλάδα, συνεχίζει να προσφέρει εμπειρίες στους επισκέπτες γύρω από τον πυλώνα της βιωσιμότητας.