Κάτω από την ισοτιμία ένα προς ένα έναντι του δολαρίου έπεσε χθες το ευρώ, για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες. Η επιθετική Federal Reserve των ΗΠΑ και η αυξανόμενη ανησυχία για τον κίνδυνο ύφεσης στη ζώνη του ευρώ συνέχισαν να πλήττουν το ενιαίο νόμισμα.
Τι σημαίνει για τον τουρισμό
Η πτώση της αξίας του ευρώ σημαίνει αύξηση στις τιμές των εισαγωγών από τις ΗΠΑ αλλά και των συναλλαγών σε δολάρια. Η πιο σημαντική από αυτές τις συναλλαγές είναι η βενζίνη και το πετρέλαιο καθώς πολλές Ευρωπαϊκές χώρες -μεταξύ αυτών και η Ελλάδα- αγοράζουν σε δολάρια. Αν αυτό συνδυαστεί με την εκτίμηση της Goldman Sachs ότι, μέσα στο επόμενο τρίμηνο, η τιμή του βαρελιού θα φτάσει τα 140 δολάρια, μιλάμε για μία νέα έκρηξη των τιμών στα καύσιμα. Κάτι που επιβαρύνει όλη την αλυσίδα της οικονομίας, από την πρωτογενή παραγωγή ως τις τελικές τιμές των αγαθών, τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων (και των τουριστικών) και τον προϋπολογισμό των Ευρωπαίων καταναλωτών.
Έτσι αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο το κόστος των ταξιδιών (μετακινήσεις αεροπορικές/ακτοπλοϊκές/ οδικές και διαμονή /διατροφή), την ώρα που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα βλέπουν την αγοραστική τους δύναμη να μειώνεται διαρκώς.
Με δεδομένο ότι οι βασικές αγορές τουριστών για την Ελλάδα είναι από την Ευρώπη, με πρώτες τη Γερμανία και τη Βρετανία, και μετά την εξαφάνιση των Ρώσων και Ουκρανών τουριστών, λόγω του πολέμου, η μόνη διέξοδος της χώρας μας είναι η Αμερική.
Με το βλέμμα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Για τους τουρίστες από τις ΗΠΑ, η ζώνη του ευρώ αποκτά ξαφνικά πιο ελκυστικές τιμές. Και αυτό είναι κάτι που η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει το έπακρο, ειδικά μετά τις κινήσεις που έγιναν φέτος για επαναφορά των απευθείας πτήσεων από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ήδη, όπως αποκαλύπτει έρευνα του παγκόσμιου παρόχου πληροφοριών για αεροπορικά ταξίδια OAG, βασισμένη σε δεδομένα από τη δική της εφαρμογή παρακολούθησης πτήσεων Flightview, θα ταξιδέψουν 27% περισσότεροι Αμερικανοί φέτος το καλοκαίρι. Η έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι το 63% των Αμερικανών έχει κάνει κράτηση για διεθνείς πτήσεις και σχεδόν το 60% σχεδιάζει να επισκεφτεί έναν προορισμό στον οποίο δεν έχει ταξιδέψει ποτέ. Περισσότερο από το 50% των ταξιδιωτών, εξάλλου, προγραμματίζουν τα ταξίδια τους μεταξύ δύο και έξι μηνών νωρίτερα από την αναχώρηση και το 11% κάνει κράτηση πάνω από έξι μήνες πριν από την αναχώρηση.
Όλα αυτά καταδεικνύουν την ανάγκη για άμεση εντατικοποίηση της προβολής της Ελλάδας στις ΗΠΑ, προκειμένου να μπορέσει να αποκτήσει ένα ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς των ταξιδιών των Αμερικανών προς την Ευρώπη.
Και οι ίδιες οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να στρέψουν την προσοχή τους προς τις ΗΠΑ, αξιοποιώντας τη διεθνή συγκυρία προς όφελός τους!