Τι σημαίνει για τον ελληνικό τουρισμό η πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου

Κάτω από την ισοτιμία ένα προς ένα έναντι του δολαρίου έπεσε χθες το ευρώ, για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες. Η επιθετική Federal Reserve των ΗΠΑ και η αυξανόμενη ανησυχία για τον κίνδυνο ύφεσης στη ζώνη του ευρώ συνέχισαν να πλήττουν το ενιαίο νόμισμα.

Τι σημαίνει για τον τουρισμό
Η πτώση της αξίας του ευρώ σημαίνει αύξηση στις τιμές των εισαγωγών από τις ΗΠΑ αλλά και των συναλλαγών σε δολάρια. Η πιο σημαντική από αυτές τις συναλλαγές είναι η βενζίνη και το πετρέλαιο καθώς πολλές Ευρωπαϊκές χώρες -μεταξύ αυτών και η Ελλάδα- αγοράζουν σε δολάρια. Αν αυτό συνδυαστεί με την εκτίμηση της Goldman Sachs ότι, μέσα στο επόμενο τρίμηνο, η τιμή του βαρελιού θα φτάσει τα 140 δολάρια, μιλάμε για μία νέα έκρηξη των τιμών στα καύσιμα. Κάτι που επιβαρύνει όλη την αλυσίδα της οικονομίας, από την πρωτογενή παραγωγή ως τις τελικές τιμές των αγαθών, τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων (και των τουριστικών) και τον προϋπολογισμό των Ευρωπαίων καταναλωτών.

Έτσι αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο το κόστος των ταξιδιών (μετακινήσεις αεροπορικές/ακτοπλοϊκές/ οδικές και διαμονή /διατροφή), την ώρα που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές θα βλέπουν την αγοραστική τους δύναμη να μειώνεται διαρκώς.

Με δεδομένο ότι οι βασικές αγορές τουριστών για την Ελλάδα είναι από την Ευρώπη, με πρώτες τη Γερμανία και τη Βρετανία, και μετά την εξαφάνιση των Ρώσων και Ουκρανών τουριστών, λόγω του πολέμου, η μόνη διέξοδος της χώρας μας είναι η Αμερική.

Με το βλέμμα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού
Για τους τουρίστες από τις ΗΠΑ, η ζώνη του ευρώ αποκτά ξαφνικά πιο ελκυστικές τιμές. Και αυτό είναι κάτι που η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει το έπακρο, ειδικά μετά τις κινήσεις που έγιναν φέτος για επαναφορά των απευθείας πτήσεων από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ήδη, όπως αποκαλύπτει έρευνα του παγκόσμιου παρόχου πληροφοριών για αεροπορικά ταξίδια OAG, βασισμένη σε δεδομένα από τη δική της εφαρμογή παρακολούθησης πτήσεων Flightview, θα ταξιδέψουν 27% περισσότεροι Αμερικανοί φέτος το καλοκαίρι. Η έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι το 63% των Αμερικανών έχει κάνει κράτηση για διεθνείς πτήσεις και σχεδόν το 60% σχεδιάζει να επισκεφτεί έναν προορισμό στον οποίο δεν έχει ταξιδέψει ποτέ. Περισσότερο από το 50% των ταξιδιωτών, εξάλλου, προγραμματίζουν τα ταξίδια τους μεταξύ δύο και έξι μηνών νωρίτερα από την αναχώρηση και το 11% κάνει κράτηση πάνω από έξι μήνες πριν από την αναχώρηση.

Όλα αυτά καταδεικνύουν την ανάγκη για άμεση εντατικοποίηση της προβολής της Ελλάδας στις ΗΠΑ, προκειμένου να μπορέσει να αποκτήσει ένα ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς των ταξιδιών των Αμερικανών προς την Ευρώπη.

Και οι ίδιες οι τουριστικές επιχειρήσεις μπορούν να στρέψουν την προσοχή τους προς τις ΗΠΑ, αξιοποιώντας τη διεθνή συγκυρία προς όφελός τους!

Ξεπέρασε το 2019 η κίνηση στα αεροδρόμια της Fraport τον Ιούνιο

Αυξημένη κατά 3,4% ήταν η συνολική κίνηση στα 14 ελληνικά, περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport τον Ιούνιο, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2019, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα προ-πανδημικά επίπεδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για τον Ιούνιο, που δημοσιοποίησε η Fraport. Ωστόσο στο πρώτο εξάμηνο η κίνηση είναι μειωμένη κατά 5,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Περισσότεροι από 4,6 εκατ. επιβάτες διακινήθηκαν στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2022.

Τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσίασε το αεροδρόμιο Σαντορίνης (+21,5%) και ακολούθησαν το αεροδρόμιο Ακτίου (+12,9%), της Κέρκυρας (+12,4%) και της Μυκόνου (+9,9%). Η μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στα 14 αεροδρόμια καταγράφηκε από το Ην. Βασίλειο και ακολούθησε η Γερμανία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Ολλανδία, η Γαλλία, η Σουηδία, η Δανία, η Τσεχία και η Αυστρία.

Τα αεροδρόμια του διεθνούς χαρτοφυλακίου της Fraport συνέχισαν επίσης την αναπτυξιακή τους τάση. Τον Ιούνιο του 2022, όλα τα αεροδρόμια του Ομίλου παγκοσμίως σημείωσαν αύξηση της κίνησης, με πολλά από αυτά να καταγράφουν αύξηση άνω του 100%.

To Grace Hotel, το καλύτερο ξενοδοχείο στην Ελλάδα

Το Grace Hotel, μέλος της Auberge Resorts Collection, βραβεύθηκε ως το No. 1 Best Resort Hotel in Greece στα Travel + Leisure World’s Best Awards 2022. Παράλληλα, κατέλαβε τη δεύτερη θέση στις κατηγορίες Best Hotel in Europe και Best Hotel in the World. Οι σημαντικές αυτές διακρίσεις για το πολυτελές boutique ξενοδοχείο στο Ημελοβίγλι της Σαντορίνης έρχονται να επιβεβαιώσουν για ακόμη μία χρονιά την υψηλού επιπέδου εμπειρία φιλοξενίας που προσφέρει με μοναδική θέα στη διάσημη καλντέρα.

«Είναι ιδιαίτερη τιμή για εμάς που για άλλη μια φορά ξεχωρίζουμε ως το καλύτερο ξενοδοχείο στην Ελλάδα, αλλά και ως δεύτερο καλύτερο στην Ευρώπη και δεύτερο καλύτερο παγκοσμίως σύμφωνα με τη λίστα του Travel + Leisure», δήλωσε ο Γιώργος Αυγουστής, Γενικός Διευθυντής του Grace Hotel, Auberge Resorts Collection.

«Οι διακρίσεις αυτές αντανακλούν την προσπάθεια όλης της ομάδας του ξενοδοχείου, αποτελώντας μια ξεχωριστή επιβράβευση. Όλοι οι άνθρωποί μας είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας του Grace Hotel, καθώς με τις υπηρεσίες αυθεντικής φιλοξενίας δημιουργούν μια μοναδική σχέση εμπιστοσύνης με κάθε επισκέπτη».

Το ξενοδοχείο αποτελείται από είκοσι μοναδικά δωμάτια και σουίτες όλα με θέα στο Αιγαίο και απόλυτα εναρμονισμένα με την αίσθηση ηρεμίας και χαλάρωσης που αποπνέει η ζωή με φόντο το αιγαιοπελαγίτικο γαλάζιο. Η εμβληματική βίλα δύο υπνοδωματίων ανακαινίστηκε πρόσφατα και προσφέρει μοναδικές ανέσεις, όπως ιδιωτικό spa με παραδοσιακό χαμάμ, πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα, πισίνα, κάβα κρασιών και πούρων, καθώς και υπηρεσίες μπάτλερ.

Το Grace Hotel διαθέτει όλες τις παροχές ενός σύγχρονου resort και ένα πρόγραμμα νέων εμπειριών, συστήνοντας τις αυθεντικές τοπικές παραδόσεις και τις κρυφές ομορφιές της Σαντορίνης.

Η Lufthansa ακυρώνει επιπλέον 2.000 πτήσεις αυτό το καλοκαίρι

Η Lufthansa ακυρώνει επιπλέον 2.000 πτήσεις από τη Φρανκφούρτη και το Μόναχο αυτό το καλοκαίρι, ανακοίνωσε χθες η γερμανική ναυαρχίδα, επικαλούμενη ελλείψεις προσωπικού στα
αεροδρόμια καθώς και τη βιομηχανική δραστηριότητα και τη συνεχιζόμενη πανδημία της Covid-19.

«Η Lufthansa έχει εφαρμόσει πολυάριθμα μέτρα και προσλαμβάνει επιπλέον προσωπικό όπου είναι δυνατόν για να διασφαλίσει τη μεγαλύτερη δυνατή σταθερότητα του
προγράμματος πτήσεων και έτσι να προσφέρει στους επιβάτες της την καλύτερη δυνατή ασφάλεια σχεδιασμού», δήλωσε η εταιρεία στο Reuters.

«Οι απεργίες προσωπικού για την ασφάλεια των πτήσεων, καιρικά φαινόμενα και, ειδικότερα, το αυξημένο ποσοστό μολύνσεων από τον κορονοϊό έχουν πλέον επιβαρύνει επιπλέον το σύστημα», ανέφερε η εταιρεία, επιβεβαιώνοντας μια προηγούμενη αναφορά της εφημερίδας Bild.

Οι ακυρώσεις έρχονται πέρα από τις 770 ακυρωμένες πτήσεις που είχε ανακοινώσει για την εβδομάδα από 8 έως 14 Ιουλίου.

Η Lufthansa τόνισε ότι οι πρόσθετες ακυρώσεις επηρέασαν τις πτήσεις, ειδικά την απογευματινή και βραδινή κίνηση.

Η Κρήτη στο επίκεντρο

Ποια τα βασικά χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου;

Χ.Ν.: Το NIKO Seaside Resort MGallery συνδυάζει τον χαρακτήρα του resort και city hotel αφού βρίσκεται στο κέντρο του Αγίου Νικολάου αλλά απολαμβάνει εξαιρετική θέα προς τον κόλπο του Μιραμπέλλο. Το υδάτινο στοιχείο είναι κυρίαρχο και τα 92 από τα 141 μας δωμάτια διαθέτουν δική τους πισίνα plunge pool. Τα MGallery διακρίνονται επίσης για την αγάπη τους για την τέχνη και το lifestyle. Τους χώρους μας κοσμούν έργα Ελλήνων καλλιτεχνών, όπως πίνακες του Γεώργιου Σταματάκη, φωτιστικά του Στάθη Λαγουδάκη, διακοσμητικά του Γιώργου Τσεριώνη, κεραμικά του Μανούσου Χαλκιαδάκη, γλυπτό του Παναγιώτη Ανδρέου και τοιχογραφία του Ηλία Παπαηλιάκη. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία της MGallery, το NIKO Seaside Resort συνδέεται με την πολιτιστική παράδοση του νησιού. Αφηρημένα αλλά και πιο παραστατικά έργα τέχνης, κοσμούν όλους τους χώρους, ενώ η αρχαϊκή γραφή δεσπόζει στο lobby restaurant του ξενοδοχείου επισημαίνοντας τη σύνδεσή του με τον τόπο.

Ποιο το ύφος της αρχιτεκτονικής και της διακόσμησής του; Πόσο έντονη είναι η παρουσία της τεχνολογίας;

Χ.Ν.: Την αρχιτεκτονική του ξενοδοχείου υπογράφουν τρία γραφεία. Το 3ΧΝ στη Δανία ανέλαβε τις όψεις και τον εσωτερικό σχεδιασμό, το Διάρχων τη γενική αρχιτεκτονική μελέτη και το Inedito τα εστιατόρια, τα μπαρ την πισίνα και τα καθιστικά του 8ου ορόφου. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι κατά κύριο λόγο ελληνικά όπως, για παράδειγμα, τα σητειακά μάρμαρα στα μπάνια.

Το ξενοδοχείο αξιοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Διαθέτει από συστήματα αυτοματισμού BMS – ΚΝΧ, μέχρι αντλίες inverter και συστήματα VRV και VAV. Με τις τεχνολογίες αυτές επιτυγχάνουμε σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας. Πολύ σημαντική για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα ήταν και η απόφαση να διατηρηθεί το προϋπάρχον κτίριο του ξενοδοχείου Coral και να ανακαινιστεί ριζικά ώστε να δημιουργηθεί το NIKO Seaside Resort MGallery.

Εφαρμόζετε πρότυπα αειφορίας;

Χ.Ν.: Το 85% του μενού μας αποτελείται από τοπικά προϊόντα -είτε από την Κρήτη, είτε από την Ελλάδα. Η κουζίνα μας επιλέξαμε να είναι κρητική και ελληνική ώστε να προβάλει τα χαρακτηριστικά του τόπου.

Επίσης, κάνουμε ανακύκλωση πλαστικού, γυαλιού και χαρτιού σε συνεργασία με τον Δήμο και μία ιδιωτική εταιρεία. Σύντομα πρόκειται να εγκατασταθούν και φωτοβολταϊκά πάνελ για την ενίσχυση της παραγωγής ενέργειας φιλικής προς το περιβάλλον.

Τι είδους εμπειρίες προτείνετε στον φιλοξενούμενο;

Χ.Ν.: Τα MGallery ως brand δίνουν έμφαση στις εμπειρίες που μπορεί να βιώσει ο φιλοξενούμενος. Θέλοντας να προβάλουμε τη Σπιναλόγκα, το πιο κοντινό μνημείο στο ξενοδοχείο μας, έχουμε οργανώσει μια επίσκεψη με ξεναγό που καλύπτει όλη την ιστορία του νησιού από τα ενετικά χρόνια μέχρι τα οθωμανικά και την αποικία των λεπρών. Η εκδρομή συνεχίζεται με μια βουτιά σε παραλία πίσω από την Κολοκύθα και ένα πικ νικ με κρητικό κρασί και τυρί. Μια άλλη ξεχωριστή εμπειρία που παρέχουμε είναι αυτή της δημιουργίας ενός προσωπικού αρώματος με την καθοδήγηση του Μανούσου Πεδιαδίτη της Bioaroma. O φιλοξενούμενος δηλώνει τις προτιμήσεις του και ο perfume master δημιουργεί για αυτόν ένα προσωπικό άρωμα με βάση τα κρητικά βότανα.

Γιατί επιλέξατε τη λύρα ως iconic object του ξενοδοχείου;

Χ.Ν.: Κάθε MGallery διαθέτει το δικό του iconic object και η κρητική λύρα συμβολίζει για μας την κρητική φιλοξενία και το κρητικό πνεύμα. Σαν διακοσμητικό στοιχείο υπάρχει στο lobby και στο εστιατόριο, ενώ θα φτιάξουμε επίσης εικαστικά αντικείμενα που θα κοσμούν άλλα σημεία του ξενοδοχείου. Οι φιλοξενούμενοι ρωτάνε για τη λύρα η οποία και αποτελεί ένα αντικείμενο γύρω από το οποίο χτίζουμε το storytelling μας. Το αφήγημα αυτό συμπληρώνουν οι γεύσεις που μπορεί να δοκιμάσει ο φιλοξενούμενος στο εστιατόριό μας και τα cocktail με βάση την τσικουδιά και τοπικά βότανα που θα βρει στο μπαρ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ανταπόκριση του κοινού είναι ήδη πολύ μεγάλη. Ανοίξαμε στα μέσα Απριλίου και κινηθήκαμε πολύ ικανοποιητικά τον Μάιο. Ο Ιούνιος ήταν εκπληκτικός μήνας και το ίδιο δείχνει και ο Ιούλιος.

Grandma’s: Σερβίρει τρία degustation κι ένα vegan μενού

Το εστιατόριο Grandma’s στο ξενοδοχείο «Liostasi Hotel & Suites», Liostasi, έχει συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην καλή φήμη και στην εμπειρία της φιλοξενίας που προσφέρει, κι έχει καταφέρει να γίνει πόλος έλξης για τους λάτρεις της ελληνικής δημιουργικής κουζίνας.

Με πανοραμική θέα το λιμάνι της Ίου και στο βάθος να αχνοφαίνεται η Σίκινος, το εστιατόριο που βρίσκεται στο επίπεδο της υποδοχής, δίπλα ακριβώς από την κεντρική πισίνα, προτείνει γεύσεις από την τοπική κουζίνα των Κυκλάδων με μεσογειακές επιρροές. Παράλληλα, η εξευγενισμένη αυθεντικότητα με τις κοσμοπολίτικες πινελιές, και το εξαιρετικό περιβάλλον δημιουργούν μια μοναδική εμπειρία.

Στην επιμέλεια του μενού, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, βρίσκεται ο βραβευμένος σεφ Σωτήρης Ευαγγέλου, με Executive Chef τον Χρήστο Κανουλά – στενός συνεργάτης του Σ. Ευαγγέλου, τα τελευταία χρόνια- που ξεδιπλώνει τη μαγειρική του ικανότητα με μαεστρία κι εξασφαλίζει το σταθερό υψηλό επίπεδο των πιάτων.

Η φετινή κάρτα του εστιατορίου περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά menu degustation, εκ των οποίων το ένα απευθύνεται σε εκείνους που ακολουθούν τη vegan διατροφή. Φυσικά, υπάρχει και η επιλογή à la carte. Μια ακόμα φετινή καινοτομία είναι ότι έχει δοθεί βάρος στα χειροποίητα φρέσκα ζυμαρικά που φτιάχνονται καθημερινά. Ειδική μνεία σε αυτή την κατηγορία αξίζει στα ραβιόλι, γεμιστά με σπανάκι και πολλά μυρωδικά, που συνοδεύονται από σάλτσα φέτας – μια διαφορετική σπανακόπιτα – όπως επίσης και το γιουβέτσι που φτιάχνεται από τρία διαφορετικά ζυμαρικά και στην κορυφή του έχει ένα ταρτάρ γαρίδας.

Δυνατά “παίζουν” η σούπα λαχανικών που σερβίρεται ζεστή ή κρύα, το «λιόκαφτο» χταπόδι με τον αφρό ταραμά και την κάπαρη, και το ψάρι φρικασέ, με ό,τι φρέσκο ψάρι υπάρχει, που «παντρεύεται» με αυγολέμονο και πολλά αρωματικά βότανα. Η διαφορετική εκδοχή του παστίτσιο και του μουσακά δείχνουν την ικανότητα που έχουν οι σεφ να παντρεύουν την παράδοση με τις μοντέρνες τεχνικές και τα τοπικά προϊόντα.

Στα γλυκά, προτείνονται πάβλοβα, tarte tatin με κρέμα από σιμιγδάλι, καραμελωμένα μήλα και παγωτό βανίλια και προφιτερόλ με τα τραγανά σουδάκια και την γλυκιά κρέμα gianduja.
Το εστιατόριο έχει τιμηθεί με βραβείο Χρυσού στην κατηγορία «Σύγχρονη Κουζίνα» για το 2019, 2020 και 2021, για την προσφορά μίας υψηλού επιπέδου γαστρονομικής εμπειρίας στη σύγχρονη ελληνική κουζίνα.

Σπυρόπουλος: Νέο τσίπουρο με γλυκάνισο

Η οικογένεια Σπυρόπουλου παρουσιάζει το νέο της απόσταγμα με γλυκάνισο, ένα τσίπουρο με άρωμα Εύβοιας, που ταιριάζει με τα νόστιμα καλοκαιρινά μεζεδάκια.

Το καινούριο προϊόν είναι ένα αυθεντικό Ευβοιώτικο τσίπουρο που έχει αρωματιστεί με γλυκάνισο από τη Βόρεια Εύβοια. Παράγεται από 100% στέμφυλα Σαββατιανού, μετά από πολλαπλή απόσταξη, ενώ αρωματίζεται αποκλειστικά κατά την απόσταξη. Εμφιαλώνεται σε φιάλες των 50ml, των 200ml και των 700ml.

Το, γεμάτο φρεσκάδα και καθαρότητα, άρωμα του γλυκάνισου εναρμονίζεται με αυτό των στεμφύλων της Λευκής Κοντούρας (όπως καλείται τοπικά το Σαββατιανό), που παραπέμπει σε βότανα όπως η αρμπαρόριζα και σε λευκόσαρκα φρούτα, οδηγώντας σε ένα μυρωδάτο και ταυτόχρονα κομψό σύνολο. Η γεύση του είναι γλυκόπιοτη με μια βουτυράτη αίσθηση και μακρά πικάντικη επίγευση. Ταιριάζει με μεζεδάκια όπως χταποδάκι, γαρίδες σαγανάκι, μύδια αχνιστά με άνηθο, αλίπαστα, ντολμαδάκια, τουρσιά, σαλάτες οσπρίων με μυρωδικά αλλά και λουκάνικα ή αλλαντικά.

Απολαμβάνεται και σαν επιδόρπιο απόσταγμα δίπλα σε τάρτες φρούτων, γλυκά με μαστίχα και κουλουράκια με γλυκάνισο, ενώ είναι ιδανικό και σαν βάση για δροσερά κοκτέιλ.

Το νέο προϊόν συμπληρώνει τη συλλογή των ανανεωμένων εμφανισιακά τσίπουρων Σπυρόπουλος που περιλαμβάνει τρία αποστάγματα: Το «Τσίπουρο Σπυρόπουλος», το «Τσίπουρο Σπυρόπουλος με γλυκάνισο» και το «Παλαιωμένο Τσίπουρο Σπυρόπουλος».

Taste of Athens: μια λαμπρή γιορτή γεύσης

Το Taste of Athens 2022 ολοκληρώθηκε και ήταν πιο νόστιμο από ποτέ! 10 κορυφαία εστιατόρια, 34 μοναδικά πιάτα, μουσική, live cooking, παρουσιάσεις, καλοκαιρινή διάθεση και αμέτρητα χαμόγελα ήταν το φετινό “μενού” του μεγαλύτερου γαστρονομικού event, το οποίο επισκέφθηκαν περισσότεροι από 12.000 επισκέπτες.

Το μεγαλύτερο γαστρονομικό φεστιβάλ της χώρας, διοργανώθηκε για τρίτη χρονιά με απόλυτη επιτυχία στην Αθήνα, συγκεντρώνοντας στην καρδιά της πόλης τους σπουδαιότερους εκπροσώπους της αθηναϊκής γαστρονομικής σκηνής και όλους τους λάτρεις του φαγητού.

Για τέσσερις ημέρες, από την Πέμπτη 07 έως την Κυριακή 10 Ιουλίου, δέκα κορυφαία αθηναϊκά εστιατόρια – κάποια εξ αυτών βραβευμένα με αστέρια Michelin – έστησαν τις κουζίνες τους στα pop-up κιόσκια τους στο Ζάππειο και σέρβιραν στους επισκέπτες πιάτα υψηλής ποιότητας σε προνομιακές τιμές, αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο την Αθήνα και την Ελλάδα ως παγκόσμιο γαστρονομικό προορισμό: Η ομάδα της Σπονδής, το Pelagos και ο Luca Piscazzi, το Delta και οι Θάνος Φέσκος και Γιώργος Παπαζαχαρίας, η ομάδα της Hytra, το Alficon και οι Νίκος Βόργιας και Έλβι- Δημήτρης Ζύμπας, τo Herve και ο Herve Pronzato, η ομάδα της Fuga, το Gastone και ο Κλεομένης Ζουρνατζής, το Zillers Roof Garden και ο Παύλος Κυριάκης, αλλά και το κοινωνικό project, το Shedia Home που βρέθηκε στο Ζάππειο για να υπενθυμίσει σε όλους πως η αλληλεγγύη περνά και από το στομάχι!

Η φετινή διοργάνωση άνοιξε την αυλαία της με ένα special Οpening Reception από τον ΕΟΤ – Visit Greece με την παρουσία του Γενικού Γραμματέα Δημήτρη Φραγκάκη, σε συνεργασία με την Aegean Airlines, στο VIP Area του φεστιβάλ στο Περιστύλιο του Ζαππείου.

Σε όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ, στην ειδικά διαμορφωμένη σκηνή του Taste Theater by Grundig | Κωτσόβολος, οι σεφ έκαναν live demonstration των πιάτων τους, ενώ καλεσμένοι από τη γαστρονομική σκηνή της πόλης – και όχι μόνο – μοιράστηκαν μαγειρικά μυστικά, συμβουλές για zero-waste μαγειρική και ιστορίες γεμάτες έμπνευση.

Κάποιοι από τους πιο σημαντικούς παραγωγούς και προμηθευτές στον χώρο της εστίασης υποστήριξαν τη διοργάνωση και τα συμμετέχοντα εστιατόρια, ενώ τα μεγαλύτερα brands τροφίμων και ποτών συμπλήρωσαν το φεστιβαλικό κλίμα με παράλληλες δράσεις, δοκιμές προϊόντων, γευσιγνωσίες και εκπλήξεις για τους επισκέπτες.

Η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Αθηναίων.

H TOPOSOPHY Ltd. είναι ο αποκλειστικός δικαιούχος της παγκόσμιας πλατφόρμας γαστρονομικών φεστιβάλ, Taste Festivals, στην Ελλάδα και διοργανωτής του γαστρονομικού φεστιβάλ “Taste οf Athens” και των επιμέρους εκδηλώσεών του.