Περί «στατιστικών» και άλλων δαιμονίων…

Τα θετικά νέα για τη φετινή τουριστική κίνηση διαδέχονται το ένα το άλλο, δημιουργώντας αισιοδοξία για την εξέλιξη της σεζόν, κάτι που αναμένεται να έχει θετική επίπτωση και στην ελληνική οικονομία γενικότερα. Όπως όλα δείχνουν, οι αφίξεις θα είναι σαφώς αυξημένες σε σχέση με την περσινή χρονιά αλλά φυσικά η μόνη χρήσιμη σύγκριση που μπορεί να γίνει, είναι αυτή με τις επιδόσεις του 2019.

Εξ ου και η δήλωση του Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια για αύξηση 884% αύξηση στις αφίξεις ταξιδιωτών τον Απρίλιο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, που η ταξιδιωτική κίνηση ήταν σχεδόν ανύπαρκτη λόγω λοκ ντάουν, είναι τουλάχιστον άστοχη. Μπορεί η χρήση στατιστικών που αφορούν σε τριψήφια ποσοστά αύξησης να αποτελούν εντυπωσιακά στοιχεία για πηχυαίους τίτλους, αλλά η πραγματικότητα είναι αρκετά πιο περίπλοκη από τη δημιουργία επικοινωνιακών εντυπώσεων. Σε κάθε περίπτωση, ταμείο θα γίνει στο τέλος της χρονιάς και όλοι ελπίζουν ότι θα είναι θετικό.

Τι υποστηρίζουν οι επιχειρηματίες
Πάντως στο Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού που πραγματοποιήθηκε χθες, οι πρόεδροι των φορέων εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για τη σεζόν, επισημαίνοντας παράλληλα τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα.

Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, επεσήμανε τον καθοριστικό ρόλο που είχε η επιτυχής αντιμετώπιση της πανδημίας στο να αποτελεί φέτος η Ελλάδα ένα πολύ ισχυρό brand στον τουρισμό, δηλώνοντας, ωστόσο, ότι χρειάζεται προσπάθεια από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να διατηρηθεί ό,τι χτίστηκε και τονίζοντας την ανάγκη για καθημερινούς και αυστηρούς ελέγχους, έτσι ώστε η σχέση ποιότητας- τιμής να είναι στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο.

Ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος, ανέφερε ότι θα είναι μια καλή η φετινή χρονιά για τον τουρισμό, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ξενοδοχειακός κλάδος λόγω της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας ενώ ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός ανακοίνωσε τα πολύ θετικά στοιχεία έρευνας για την ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και της μέσης ελληνικής οικογένειας, η οποία έγινε σε 700 ξενοδοχεία και καταδεικνύει ότι τα προϊόντα που προμηθεύονται οι ξενοδοχειακές μονάδες στη χώρα μας είναι ελληνικά σε ποσοστό 88%.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδιών & Τουρισμού (FedHATTA), Λύσανδρος Τσιλίδης εξήρε την καλή συνεργασία που υπάρχει με όλους τους φορείς και το Υπουργείο Τουρισμού τόσο στον τομέα της εξωστρέφειας όσο και της αειφόρου ανάπτυξης που αποτελεί μείζον θέμα για την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Αυξημένες οι αεροπορικές αφίξεις του Μαΐου
Το 86% της επιβατικής κίνησης του πρώτου πενταμήνου του 2019 προσέγγισε η επιβατική κίνηση κατά το πρώτο 5μηνο του 2022 στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Αξιοσημείωτο είναι ότι τον Μάιο του 2022 οι αφίξεις επιβατών πτήσεων εξωτερικό ήταν αυξημένες κατά 3,2% έναντι του Μαΐου του 2019 και κατά 370,7% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2021.

H Liknoss εξαγόρασε το Ticketing της εταιρείας Profile

Η Liknoss ανακοίνωσε την εξαγορά της επιχειρηματικής μονάδας UTS TicketLink της εταιρείας Profile. Η μεταβιβασθείσα επιχειρηματική δραστηριότητα αφορά το σύστημα κρατήσεων ακτοπλοϊκών εισιτηρίων UTS TicketLink και το λογισμικό διαχείρισης τελωνειακών εργασιών. Η συμφωνία περιλαμβάνει τη μεταφορά συμβάσεων πελατών, εργαζομένων, λογισμικού και εξοπλισμού που εξυπηρετεί τις συγκεκριμένες δραστηριότητες.

«Η εξαγορά αυτή ενισχύει την παρουσία της Liknoss σε Ελλάδα και Μεσόγειο και επιταχύνει την πορεία της για να καταστεί ως η παγκόσμια ηγέτιδα Β2Β πλατφόρμα σε ακτοπλοϊκές κρατήσεις και ταξιδιωτικές υπηρεσίες» δήλωσε ο κ. Μαυρόπουλος Μιχάλης, CEO της Liknoss.

«Προσηλωμένοι στη στρατηγική μας για συνεχή ενίσχυση του δικτύου μας, με ήδη ισχυρή θέση σε Ελλάδα και Μεσόγειο, συνεχίζουμε να προσθέτουμε σημαντικές συνεργασίες διεθνών ακτοπλοϊκών εταιριών και τουριστικών ομίλων στη Βόρεια Ευρώπη, προσφέροντας πλέον περισσότερες επιλογές, ποιοτικότερο περιεχόμενο και καλύτερη εμπειρία στους πελάτες μας στην κράτηση διαδρομών και υπηρεσιών», σημείωσε ο κ. Μαυρόπουλος, καλωσορίζοντας την UTS TicketLing στην οικογένεια της Liknoss.

Τσίπρας: Απαιτείται θεσμικό πλαίσιο για να ξαναγίνει ελκυστική η εργασία

Το θέμα της έλλειψης εργατικού δυναμικού απασχόλησε τη συνάντηση που είχε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξης Τσίπρας με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Τουρισμού – Επισιτισμού και τον πρόεδρό της Γιώργο Χότζογλου. Ο κ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι απαιτούνται συγκεκριμένες πολιτικές «που θα ξανακάνουν ελκυστική την εργασία αλλά και θα διαμορφώνουν πλαίσιο αξιοπρεπούς εργασίας και δυνατότητας διαβίωσης».

Παράλληλα, στρέφοντας τα βέλη του προς την κυβέρνηση, σημείωσε πως ακούει από παντού ότι δεν υπάρχουν εργαζόμενοι «και το ερώτημα μου είναι: πώς να βρεις εργαζόμενους όταν θεωρείς ότι ο πιο σημαντικός παραγωγικός συντελεστής είναι αναλώσιμος;» και πρόσθεσε ότι «όταν θεωρείς ότι οι εργαζόμενοι είναι αναλώσιμοι και τους βάζεις να δουλεύουν με όποιες συνθήκες και όποιες απολαβές, χωρίς θεσμικό πλαίσιο χωρίς ελέγχους, τότε πυροβολείς τα πόδια σου, πυροβολείς τα πόδια της οικονομίας και της κοινωνίας γιατί δημιουργείς συνθήκες κοινωνικής κρίσης».

Σημείωσε ότι «πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα στον κλάδο του τουρισμού που είναι και θα είναι ένας απ’ τους πιο παραγωγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας» για να τονίσει ότι «πρέπει να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό, να επενδύσουμε στην εκπαίδευση του, στις συνθήκες εργασίας του, στις αποδοχές του». Στάθηκε επίσης στο θέμα της αύξησης του μισθού, στις συλλογικές συμβάσεις, στην ανασυγκρότηση του ΣΕΠΕ και τους ελέγχους που αυτό διενεργεί.

Τι λένε οι εργαζόμενοι
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουρισμού – Επισιτισμού Γιώργος Χότζογλου τόνισε πως «τα προβλήματα είναι πάρα πολύ σημαντικά» και τόνισε ότι επισκέφτηκε την Κρήτη ο διευθύνων σύμβουλος ενός μεγάλου σουηδικού πρακτορείου που φέρνει περίπου 160.000 Σουηδούς το χρόνο στα Χανιά «και είπε ότι αυτό που διαπιστώνει τους τελευταίος δυο μήνες ειναι ότι έχει πέσει πάρα πολύ το τουριστικό προϊόν λόγω έλλειψης προσωπικού».

«Φανταστείτε ότι σε ένα εστιατόριο πεντάστερου ξενοδοχείου που γευμάτιζαν 220 πελάτες του ξενοδοχείου υπήρχαν 4 σερβιτόροι. Ένας σερβιτόρος για 55 πελάτες», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γ. Χότζογλου.

Τέλος, πρόσθεσε ότι σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς, όπως είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Πάρος, αν ένας εργαζόμενος έχει κάποιο πρόβλημα δεν υπάρχουν γραφεία επιθεώρησης εργασίας και πρέπει να πάει στη Σύρο. «Η απάντηση που πήρα απ’ την κυβέρνηση είναι ότι εδώ δεν έχουμε δικαστήρια σε αυτά τα νησιά, θα ‘χουμε ΣΕΠΕ;», πρόσθεσε.

Easy jet: Μειώνει τον αριθμό των πτήσεων

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easy jet ανακοίνωσε ότι περικόπτει περισσότερες πτήσεις την περίοδο του καλοκαιριού, προκειμένου να βοηθήσει στη διαχείριση των προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων των ελλείψεων σε προσωπικό εδάφους και πτήσεων στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου και στο Άμστερνταμ.

Η βρετανική αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε τώρα πως αναμένει η χωρητικότητά της να διαμορφωθεί στο 87% του επιπέδου του 2019 περίπου στο τρίμηνο μέχρι το τέλος Ιουνίου, και στο περίπου 90% στο δ΄ τρίμηνο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, προσθέτοντας ότι θα υπάρξουν επιπτώσεις στο κόστος από τη διακοπή.

Τον προηγούμενο μήνα τόνισε πως ανέμενε να λειτουργεί στο 90% της χωρητικότητας του 2019 αυτό το τρίμηνο και στο περίπου 97% στο δ’ τρίμηνο.

5 βραβεία για τα προϊόντα ύπνου ΙΚΕΑ

H ΙΚΕΑ, εταιρεία του Ομίλου FOURLIS, απέσπασε 5 βραβεία στα Sleep Awards 2022, τον θεσμό που προάγει την ποιότητα ύπνου και διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η ΙΚΕΑ κέρδισε 1 Gold βραβείο για το μαξιλάρι REXBEGONIA, 1 Silver για το πάπλωμα STJARNBRACKA και 3 Bronze βραβεία για το βιώσιμο σεντόνι ULLVIDE, το μαξιλάρι από ανανεώσιμες πηγές SKOGSFRAKEN και για τον «Οδηγό Άνεσης».

Στο Σερσέ Λα Φαμ η Σταυριανή Ζερβακάκου

Η Μανιάτισα σεφ Σταυριανή Ζερβακάκου, που γνωρίσαμε στην αθηναϊκή γαστρονομία μέσα από το Annie’s Fine Cooking, επέστρεψε στην πρωτεύουσα μετά από ολιγόμηνη αποχή, με ένα νέο μενού στο όμορφο στέκι της Μητροπόλεως, το Σερσέ Λα Φαμ.

Η επιμονή της να αναδεικνύει μικρούς Έλληνες παραγωγούς που ξεκίνησε από το ξενοδοχείο «Κυρίμαι», δημιουργεί τη μαγειρική της σφραγίδα, η οποία φέρει άρωμα και γεύση Ελλάδας.

Το concept του νεοκαφενείου που αν και βρίσκεται στην καρδιά του τουριστικού κέντρου επιλέγουν και πολλοί Αθηναίοι, ξεκινά προσφέροντας μενού με πρωινό, που έχει ξεκάθαρη ελληνικότητα και περιλαμβάνει τηγανητά αυγά με συνοδεία από ελληνικά τυριά και αλλαντικά όπως νούμπουλο Κερκύρας, παστουρμά Νέας Καρβάλης, γραβιέρα Κρήτης και καλαθάκι Λήμνου, αλλά και “συμπαρομαρτούντα” συνοδευτικά: ταχίνι Κυργιών Δράµας, γιαούρτι, πετιµέζι από τα Χανιά και γλυκό κουμκουάτ με κουλούρια Θεσσαλονίκης.

Το μενού, που εκτελεί ο chef de cuisine Τάσος Γιαννόπουλος, έχει αφετηρία την ελληνική παράδοση και επιδιώκει το μοίρασμα των πιάτων. Στις προτάσεις φιγουράρουν: ντολμαδάκια, χωριάτικη με αποφλοιωμένες ντομάτες, αγγούρι από τη Κνωσσό και φέτα Καλαβρύτων, κρύα ντοματόσουπα με φρυγανισμένο ψωμοτύρι, γίγαντες Φενεού με καπνιστό σκουµπρί, κόκκινο κρεµµύδι και μυρωδικά, πατάτες γιαχνί με ρέγγα, τηγανητά κεφτεδάκια, πολιτικά σουτζουκάκια, ατομικός μουσακάς στο πήλινο, αλλά και πιο σύγχρονα πιάτα που αγαπούν οι απανταχού foodies, όπως είναι το καρπάτσιο τσιπούρας αρτυμένο με χυµούς εσπεριδοειδών, τριµµένη ντοµάτα, ελιά, κόκκινο κρεµµύδι, µπούκοβο, φρέσκα μυρωδικά και φρυγανισµένο ψωµί αλλά και μπουγιουρντί, με καλαθάκι Λήμνου, πιπεριές Φλωρίνης και σάλτσα φρέσκιας ντομάτας.

Τα γλυκά έχουν πολίτικες επιρροές και περιλαμβάνουν φουρνιστό ρυζόγαλο, αρωματισμένο με καρδάμωμο και λεμόνι, μαλεμπί µε µαστίχα Χίου, βουβαλίσιο γάλα, τριµµένο φιστίκι Αιγίνης και ροδοζάχαρη Αιγίου και μανιάτικη γαλατόπιτα.

Ανανεωμένη ταράτσα στο Mira Me Athens

Το Rooftop του Mira Me Athens επέστρεψε ανανεωμένο. Ο ανακαινισμένος χώρος «ντύθηκε» με μια κομψή, πλήρως ανοιγόμενη τζαμαρία, έτσι ώστε η αγαπημένη ταράτσα του ξενοδοχείου να μπορεί να λειτουργεί όλες τις εποχές του χρόνου, από το πρωί έως το βράδυ, ανεξαρτήτως καιρού, επιτρέποντας στους φιλοξενούμενους να απολαμβάνουν τη θέα στην Ακρόπολη.

Στο κεφάλαιο γεύση, την μπριγάδα της κουζίνας οδηγεί ο νέος και ταλαντούχος chef Γρηγόρης Μπονιάκος με επικεφαλής τον executive chef Άρη Ρούσσο που ποντάρει στην ελληνική και τη μεσογειακή κουζίνα με κάποιες επιρροές από την Ασία. Τον πρώτο λόγο έχουν οι εποχικές πρώτες ύλες, με φρούτα και λαχανικά από επιλεγμένες φάρμες και μποστάνια αλλά και τις άψογες τεχνικές. Φρέσκα ψάρια, κρέατα ιδιαίτερης κοπής, pasta και risotti, χειροποίητα ψωμιά και dips, φτιαγμένα με γνώση αλλά και πολλή αγάπη και μεράκι.

Νέα άφιξη ο εξαιρετικός pastry chef Μπάμπης Ζιντίλης που υπογράφει τα γλυκά. Η λίστα κρασιών είναι σχεδιασμένη από τον βραβευμένο οινοχόο Άρη Σκλαβενίτη για να ταιριάζει με το menu, και ανάμεσα στις επιλογές σε μπύρες θα βρείτε την Delphi και τη Marea, δυο ελληνικές φρέσκες και πολύ ιδιαίτερες ετικέτες από την μικροζυθοποιία Elixi της Χαλκίδας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στα handmade cocktails, στο πολύ καλό service και σε όλες τις λεπτομέρειες που συμπληρώνουν την εμπειρία, όπως υπέροχες μουσικές που παίζουν στο background.

Να σημειωθεί ότι σερβίρεται και πλούσιο à la carte brunch, καθώς και αρωματικός καφές της taf.

Το Peloponnese Beer Festival επιστρέφει

Το 2nd Peloponnese Beer Festival only craft είναι γεγονός. Το φεστιβάλ χειροποίητης μπύρας θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά 5-6-7 Αυγούστου 2022 στην Καλαμάτα στο Πάρκο Δυτικής Παραλίας, με παράλληλες συναυλίες Κίτρινα Ποδήλατα και Μελίνα Κανά.

30+ Ελληνες παραγωγοί- ζυθοποιοί θα συμμετέχουν με περισσότερες από 350 ετικέτες ελληνικής φρέσκιας χειροποίητης μπύρας. Ζυθοποιοί από την Πελοπόννησο, την Αθήνα, τη Μακεδονία, τη Θεσσαλία, την Ηπειρο, την Ικαρία και την Κρήτη θα βρεθούν στην Καλαμάτα σε μια γιορτή ελληνικού ζύθου, γαστρονομίας και μουσικής. Lager, Stout, Pale Ale, IPA, Porter, Pilsner θα παρουσιαστούν στο κοινό και θα επιχειρήσουν να το μαγέψουν με τα αρώματα και τις γεύσεις τους.

Φέτος ενισχύεται και ο γαστρονομικός χαρακτήρας του φεστιβάλ. 4 kiosks από επαγγελματίες θα προσφέρουν απολαυστικές γεύσεις από Αμερική, Ευρώπη και Ελλάδα.