68% πληρότητα στα εξοχικά στην Ελλάδα

Έκρηξη κρατήσεων για εξοχικές κατοικίες παρατηρείται το φετινό καλοκαίρι στην Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε η γερμανική ταξιδιωτική πλατφόρμα Holidu και η θυγατρική της Bookiply, η οποία ανοίγει νέο γραφείο στην Αθήνα. Ο διευθυντής του γραφείου, Μάρκος Καρακώστας, σημειώνει ότι το 68% των εξοχικών κατοικιών και διαμερισμάτων στην Ελλάδα είναι κρατημένο για το καλοκαίρι.

Πιο συγκεκριμένα, και με βάση εσωτερικά δεδομένα της πλατφόρμας, η Holidu παρατήρησε ότι μόνο το 32% των καταλυμάτων για διακοπές στην Ελλάδα είναι ακόμα διαθέσιμα την υψηλή περίοδο. Στα δημοφιλή νησιά, το 73% των εξοχικών κατοικιών και διαμερισμάτων έχει ήδη κρατηθεί, στα Ιόνια Νησιά ακόμη και το 76%. Οι Παξοί έχουν κλείσει σχεδόν πλήρως, μόνο το 15% των εξοχικών κατοικιών εξακολουθούν να μπορούν να κάνουν κράτηση για το καλοκαίρι.

Επίσης για τη χαμηλή σεζόν από τα μέσα Σεπτεμβρίου υπάρχουν ήδη αρκετές κρατήσεις, για παράδειγμα η Κεφαλονιά είναι μισοκατειλημμένη.

Ένα θετικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες κάνουν ξανά κρατήσεις εκ των προτέρων: Στις 138 ημέρες μεταξύ της κράτησης και της άφιξης, η περίοδος πλησιάζει ξανά τα προ πανδημίας επίπεδα.

Πάνω και από τα επίπεδα του 2019
Ο όγκος κρατήσεων για διαμονή είναι 50% υψηλότερος από το 2019 και ανέρχεται κατά μέσο όρο στα 2205€ ανά κράτηση. Ένα εξοχικό στην Ελλάδα κοστίζει κατά μέσο όρο 167€ ανά διανυκτέρευση το καλοκαίρι. Τα πιο ακριβά είναι τα νησιά Μύκονος (602€) και Σαντορίνη (428€). Γίνεται σημαντικά φθηνότερο για τον ταξιδιώτη στα Ιόνια νησιά (201€) και στην Κρήτη (160€). Κατά μέσο όρο, φτάνουν 4 επισκέπτες και μένουν 9 ημέρες.

Οι επισκέπτες προέρχονται κυρίως από τη Γερμανία (34%), το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία.

Τα ενοίκια διακοπών στην Ελλάδα έχουν υψηλή βαθμολογία σε ανέσεις: το 60% είναι φιλικό προς τα παιδιά, το 90% διαθέτει κλιματισμό, το 83% προσφέρει internet, το 39% είναι μπροστά στην παραλία και τα νησιά με τις περισσότερες αναζητήσεις είναι η Κέρκυρα (25%), η Ζάκυνθος (13%) και η Ρόδος (12%). Οι παραλίες της Ελλάδας είναι οι πιο δημοφιλείς παραλίες στην Ευρώπη, με βάση τις αναζητήσεις στο Google και τις αναρτήσεις στο Instagram.

Ο Alistair Tofoli, Επικεφαλής Πωλήσεων και Διαχείρισης Λογαριασμών Ιταλίας και Ανατολικής Μεσογείου, σχολιάζει: «Η ελληνική αγορά, και ειδικότερα τα Ιόνια Νησιά, είναι μια σημαντική αγορά για εμάς και τον κλάδο συνολικά. Τον Απρίλιο του 2022, οι αναζητήσεις για ελληνικούς προορισμούς είχαν αύξηση 148% από έτος σε έτος.

Η Ελλάδα είναι ένας από τους κορυφαίους προορισμούς διακοπών φέτος. Η ελληνική αγορά εξοχικών κατοικιών χαρακτηρίζεται από ελκυστικά ακίνητα, που συχνά βρίσκονται ακριβώς κοντά στην παραλία. Αλλά η προσφορά εξακολουθεί να είναι ελάχιστα ψηφιοποιημένη».

5000 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων περιμένει φέτος η Ελλάδα

Κατά 25% αυξημένες συγκριτικά με το 2019 θα είναι φέτος οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα ανακοίνωσε ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, σε τηλεοπτική του συνέντευξη του χθες, από τη Γένοβα όπου βρίσκεται προκειμένου να συμμετάσχει στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).

«Το 2022 θα έχουμε 5.000 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά νησιά και στα λιμάνια μας» είπε ο κ. Κικίλιας, αναφερόμενος σε στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, και υπογράμμισε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής του Υπουργείου Τουρισμού για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, φέτος η κρουαζιέρα ξεκίνησε στη χώρα μας από τον Μάρτιο και αναμένεται να φτάσει μέχρι τον Δεκέμβριο.

«Στόχος μας είναι να έχουμε κρουαζιέρα και τους 12 μήνες του χρόνου, επομένως διαπραγματευόμαστε εδώ στη Γένοβα με “μεγάλους παίκτες” της αγοράς ώστε να έχουμε θεματικό τουρισμό για τις κρουαζιέρες και τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο» δήλωσε ο Υπουργός, επισημαίνοντας ότι η κρουαζιέρα, όπως και όλα τα τουριστικά προϊόντα, ενισχύουν σημαντικά όλους τους τομείς της ελληνικής οικονομίας.

Archipelagos All Suites: Νέα πολυτελής άφιξη στη Μύκονο

Άνοιξε τις πόρτες του χθες στη Μύκονο το Archipelagos All Suites, δίνοντας προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια: από την προνομιακή τοποθεσία, σε ένα λόφο με μαγευτική απρόσκοπτη θέα στη θάλασσα της Ελιάς, ως την έξυπνη χρήση των φυσικών υλικών και των παραδοσιακών Κυκλαδίτικων τεχνοτροπιών, καθώς και του στοιχείου του νερού σε κάθε μια από τις 20 πολυτελείς σουίτες.

Ο εξωτερικός και ο εσωτερικός σχεδιασμός ενσωματώνουν εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής παράδοσης, ενώ τα σύγχρονα στοιχεία συγχωνεύονται επιλεκτικά. Και παρ’ όλο που και οι 20 σουίτες ενώνονται σε αυτή τη στιλιστική προσέγγιση (και το γεγονός ότι όλες έχουν ιδιωτική πισίνα ή τζακούζι), η καθεμία έχει τη δική της προσωπικότητα και χάρισμα.

Το ξενοδοχείο Archipelagos All Suites είναι μέλος του Ομίλου Archipelagos Hospitality World, στον οποίο ανήκει το πολυβραβευμένο 5στερο ξενοδοχείο Archipelagos Hotel στο Καλό Λιβάδι της Μυκόνου.

Το Archipelagos All Suites σχεδιάστηκε και διακοσμήθηκε από το αρχιτεκτονικό γραφείο Βlock722, το branding strategy υλοποιήθηκε από την Paturn Communication & Consulting και οι υπηρεσίες υποστηρικτικής διαχείρισης από τη Hotelbrain.

Άνοιξε το Brown στη Χαλκίδα

Μια ακόμα άφιξη από τη Brown Hotels, εκτός Αθηνών, αυτή τη φορά στη Χαλκίδα. Πρόκειται για το Brown Beach Chalkida, στην παραλία του Αγίου Μηνά, με 119 δωμάτια και bungalows. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του ξενοδοχείου είναι τα μοντέρνα και άνετα δωμάτια με ευρύχωρο μπαλκόνι, από όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τη θέα στην πισίνα ή στη θάλασσα.

Η αμμώδης παραλία λίγα βήματα από το ξενοδοχείο, η μεγάλη πισίνα και το poolbar, τα γήπεδα τένις, ο χώρος για massage treatments και όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι αποπνέουν νησιώτικη αύρα.

Το Brown Beach Chalkida, αποτελεί ριζική ανακαίνιση του ξενοδοχείου Pelagos, με την υπογραφή του αρχιτεκτονικού γραφείου Urban Soul Project.

Η αλυσίδα Brown Hotels, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή της πορεία, αναμένεται να εγκαινιάσει στο προσεχές μέλλον ακόμη δύο ξενοδοχεία στην περιοχή του κέντρου της Αθήνας, αλλά και ακόμη ένα resort στη γειτονική Ερέτρια, το Brown Beach Eretria. Το επενδυτικό της πλάνο για την επόμενη τριετία περιλαμβάνει συνολικά 42 ξενοδοχεία και resorts, τα οποία ήδη βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής ή της ανάπτυξης.

HATTA: H Ελλάδα ανανέωσε την εκπροσώπησή της στην ECTAA

Νέο ΔΣ ανέδειξε η ένωση τουριστικών γραφείων και τουρ οπερέιτορ της Ευρώπης, ECTAA (European Travel Agents & Tour Operators Association), στις αρχαιρεσίες που πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή, 10 Ιουνίου, στο πλαίσιο διοργάνωσης του Semi Annual Meeting της (9-10 Ιουνίου 2022) στη Λευκωσία. Νέος Πρόεδρος της ECTΑΑ εκλέχθηκε ο κ. Frank Oostdam (Ολλανδία), Αντιπρόεδρος η κα Heli Maki-Franti (Φινλανδία), ενώ ιδιαίτερα τιμητική ήταν και η επανεκλογή του Μάριου Καμμένου στη θέση του Ταμία.

Ο κ. Καμμένος είναι αντιπρόεδρος του ΗΑΤΤΑ και αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της FEDHATTA και εκπροσωπεί τα ελληνικά τουριστικά γραφεία στην Ευρώπη από την ίδια θέση από το 2018.

Ο κ. Oostdam, ευχαριστώντας τους συμμετέχοντες για την προτίμησή τους δήλωσε πως η πανδημία Covid-19, ο πόλεμος στην Ουκρανία, το αυξημένο κόστος καυσίμων και η έλλειψη ειδικευμένου εργατικού δυναμικού αποτελούν μερικές μόνο από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του κλάδου και η ECTAA θα τις υποστηρίξει ενεργά.

Mirra: Μια αυθεντική εμπειρία φαγητού στην Κύθνο

Η περσινή επιτυχία του Mirra, της νέας γαστρονομικής εμπειρίας που χάρισε στον Μέριχα, το λιμάνι της Κύθνου ένα προσεγμένο all-day, που έγινε προορισμός, επέστρεψε για δεύτερη χρονιά.

«Η σεζόν ξεκίνησε πολύ καλά, ο κόσμος περίμενε να ανοίξουμε ξανά και έχουμε πάρει πολύ καλές κριτικές» λέει στο H&R ο ιδιοκτήτης του Νικόλας Λαμπρογεώργος που γνωρίσαμε από την πορεία του σε σημαντικά projects της αθηναϊκής εστιατορικής σκηνής (Μylos, Vezene, Birdman), δείχνοντας πως η απόφασή του να επενδύσει στο νησί δημιουργώντας ένα γευστικό σποτ με άποψη, είχε αποτέλεσμα.

Στο φετινό μενού, παραμένει η έμφαση στο comfort food και στο κρέας, και σε συνεργασία με τον σεφ Στέφανο Σαράντο, προτείνουν νόστιμες συνταγές, ποιοτικές κοπές αλλά και πιάτα με πολυτελή υλικά και προσεχτικά διαλεγμένες πρώτες ύλες, ενώ διαρκής είναι η προσπάθεια να εντάσσονται στα πιάτα οι τοπικές πρώτες ύλες στο μενού, όπως το τυρί τρίμμα της Κύθνου, τα λαχανικά, το μέλι και τα αυγά.

Μια πρώτη ανάγνωση του μενού
Στην ενότητα των ορεκτικών, ξεχωρίζουν η Buratta Buffala, το Prosciutto di Parma και το αλμυρό cheesecake, ενώ τα «ωμά» κερδίζουν τις εντυπώσεις με προτάσεις όπως το tartare από βοδινό φιλέτο, η καβουροσαλάτα tartare με βασιλικό καβούρι Αλάσκας και η yellow tuna.

Στη βραδινή κάρτα, πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα USDA Prime Black Angus, striploin και rib eye φιλέτα, ενώ στο μενού φιλοξενούνται συχνά διάφορες κοπές ωρίμανσης.

Στα ζυμαρικά βρίσκουμε δύο εμβληματικά πιάτα: το νιόκι με μαύρη τρούφα και το ραβιόλι με μανιτάρια porcini με μοσχολέμονο και θυμάρι, αλλά και κλασικές συνταγές για pasta. Pinsa και smash double burgers ενισχύουν την πιο casual εκδοχή του μενού, και το γεύμα ολοκληρώνουν ιδανικά το semifreedoo με σοκολάτα Valrhona, η crème brulee και η panna cotta.

Το brunch παραμένει δυνατό με προτάσεις όπως αυγά scrubble, ομελέτες, healthy power bowls με φρούτα, γκρανόλες, που σερβίρονται από τις 10.00 το πρωί μέχρι τις 2.00 το μεσημέρι, ενώ στη σέντρα μπαίνουν και τα Mirra σάντουιτς.

Το Mirra αγαπάει πολύ το κρασί, με τη sommelier Κωνσταντίνα Ρούσσου να έχει δημιουργήσει μια λίστα κρασιών με γνωστές αλλά και πιο ψαγμένες ετικέτες από ελληνικά οινοποιεία: Κτήμα Αλφα, Λαζαρίδης, Σκούρας, Ντούγος, Κατσαρός, επιλογές από τον διεθνή αμπελώνα και guests-παρουσιάσεις οινοποιείων.

Στην κάβα του Mirra φιγουράρουν ξεχωριστά οινοπνεύματα, όπως γιαπωνέζικα whisky, παλαιωμένα τζιν, ρούμι κ.ά. ενώ εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στα cocktails.

Attaboy: Κέρδισε τον τίτλο του καλύτερου μπαρ της Αμερικής

Το speakeasy μπαρ που βρίσκεται στο Lower East Side της Νέας Υόρκης κέρδισε τον φετινό τίτλο του καλύτερου μπαρ στη λίστα με τα 50 καλύτερα μπαρ της Βόρειας Αμερικής. Το Attaboy είναι ένα κοκτέιλ μπαρ, που βρίσκεται κρυμμένο σε ένα σκοτεινό κομμάτι της οδού Eldridge. Ανήκει στο δίδυμο Sam Ross και Michael McIlroy, και φέτος γιορτάζει φέτος τη 10η επέτειό του. Στην περσινή κατάταξη βρισκόταν στην 34η θέση.

Το Attaboy προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία κοκτέιλ, ελλείψει μενού κοκτέιλ, όπου κλασικά ποτά όπως το Penicillin του Ross και το Greenpoint του McIlroy έχουν δημιουργήσει ιστορία. «Παρά το μέτριο μέγεθός του, είχε μεγάλη επιρροή στον τρόπο που πίνουμε, όχι μόνο στη Νέα Υόρκη και τις ΗΠΑ, αλλά και παγκοσμίως», δήλωσε ο Mark Sansom, διευθυντής περιεχομένου για τα 50 Best Bars της Βόρειας Αμερικής.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Handshake Speakeasy της Πόλης του Μεξικού -που ονομάστηκε επίσης The Best Bar στο Μεξικό- ακολουθούμενο στην τρίτη θέση από το Licorería Limantour, επίσης στην πρωτεύουσα του Μεξικού. Να αναφερθεί ότι οι ΗΠΑ κατέλαβαν 29 θέσεις στη λίστα, το Μεξικό 11, ο Καναδάς οκτώ και η Καραϊβική δύο.

Πολύ κοντά στο 2019 η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Σε ρυθμούς 2019 κινούνται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, οι 14 αερολιμένες (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) ανέκτησαν τον Μάιο σχεδόν το 96% της επιβατικής κίνησης του 2019, με τον αριθμό των ταξιδιωτών που διακινήθηκαν στα ελληνικά αεροδρόμια να προσεγγίζει τα 3 εκατομμύρια.

Η ψαλίδα έκλεισε στο μείον 4,4% σε σχέση με τον Μάιο του 2019, ενώ τρεις προορισμοί, η Ρόδος, η Σαντορίνη και το Ακτιο, ξεπέρασαν τα προ πανδημίας επίπεδα.

Κερδισμένοι και χαμένοι
Επιδόσεις καλύτερες ακόμη και από εκείνες του έτους ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού, του 2019, σημείωσαν η Ρόδος, η Σαντορίνη και το Ακτιο. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της Fraport Greece, η Ρόδος σημείωσε άνοδο ως προς τον αριθμό των επιβατών σε ποσοστό 1,2% σε σχέση με το 2019. Σε επίπεδα άνω του 2019 διαμορφώθηκε ο αριθμός των τουριστών και στη Σαντορίνη, η οποία κατέγραψε αύξηση κατά 5,1%, ενώ τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο, ωστόσο, σημείωσε το αεροδρόμιο του Ακτίου, το οποίο βρέθηκε στο συν 26%, σημειώνοντας αύξηση 17,3% σε επίπεδο κίνησης εσωτερικού και 26,1% σε επίπεδο διεθνούς κίνησης.

Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση κατέγραψε το αεροδρόμιο της Καβάλας στο 37,7%, ενώ διψήφια πτώση σημείωσαν και οι αερολιμένες σε Κεφαλονιά (-11,8%), Θεσσαλονίκη (-10,8%) και Ζάκυνθο (-11,5%).

Αντίστοιχα, στο -3,9% βρέθηκαν τα Χανιά, πτώση 4,6% σε σχέση με το 2019 κατέγραψε η Κέρκυρα, στο μείον 6,6% διαμορφώθηκε η κίνηση στην Κω και μείωση 3,6% σημείωσε η Μύκονος. Το χαμένο έδαφος καλύπτει και η Σάμος με την πτώση να διαμορφώνεται στο -1,4%.

Σε επίπεδο πενταμήνου η απόκλιση αναφορικά με την ταξιδιωτική κίνηση περιορίστηκε στο μείον 12% σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου του 2019, καθώς πάνω από 5,6 εκατ. επιβάτες διακινήθηκαν στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Ποιοι επέλεξαν Ελλάδα
Βρετανοί, Γερμανοί και Ολλανδοί έδωσαν δυναμικό «παρών» στους τουριστικούς και μη προορισμούς της χώρας τον Μάιο, ενώ την πεντάδα των ξένων τουριστών που επέλεξαν Ελλάδα, συμπλήρωσαν οι Γάλλοι και οι Πολωνοί, με τους Ιταλούς, τους Δανούς, τους Σουηδούς, τους Φινλανδούς και τους Βέλγους να έπονται.
Συνολικά τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια κατέγραψαν περισσότερες από 1,3 εκατ. αφίξεις επιβατών εξωτερικού τον Μάιο.