«Έκρηξη» νέων κλινών στην Αθήνα

Με τις ανακοινώσεις για νέες επενδύσεις σε ξενοδοχειακές κλίνες στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας να είναι περισσότερες από ποτέ, το ξενοδοχειακό δυναμικό της πρωτεύουσας βρίσκεται σε μια φάση πλήρους αναβάθμισης. Μικρότερα ή μεγαλύτερα brands από την Ελλάδα και το εξωτερικό έχουν βάλει στο επενδυτικό τους πλάνο την τουριστική αγορά της Αθήνας, δίνοντας προφανώς «ψήφο εμπιστοσύνης» στις προοπτικές του προορισμού, αν και αρκετοί εκφράζουν προβληματισμό κατά πόσο μπορεί η αγορά να αντέξει τόσες κλίνες.

Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που προκύπτουν από την πιο πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ σε συνεργασία με τη GBR Consulting. Μόνο την τετραετία 2016 – 2020, το ξενοδοχειακό δυναμικό της πόλης αυξήθηκε σημαντικά, ιδιαίτερα στον Κεντρικό Τομέα Αθηνών (+19% σε μονάδες και +13% σε δωμάτια) και ιδιαίτερα στην κατηγορία 4 αστέρων (+62% / +37% αντίστοιχα). Έκτοτε, έχουν προστεθεί πολλές ακόμα νέες κλίνες και είναι σίγουρο ότι τα στοιχεία της διετίας 2021-2022 θα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά!

Αυτή την επενδυτική «έκρηξη» πυροδότησε το ενδιαφέρον των τουριστών για τον προορισμό. Την περίοδο 2016 –2019 υπήρξε σημαντική αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας στην Αθήνα, μεγαλύτερη απ’ ό,τι στο σύνολο της Ελλάδας. Πιο δημοφιλές, φυσικά, ήταν το κέντρο, με τα ξενοδοχεία στον Κεντρικό Τομέα Αθηνών να βλέπουν πληρότητες κοντά στο 60%, ενώ οι υπόλοιποι τομείς κυμάνθηκαν περί το 40%.

Την περίοδο 2015 –2019 ο κύκλος εργασιών των ξενοδοχείων εκτιμάται ότι αυξήθηκε από τα € 661 εκατ. στα € 845 εκατ. με πλέον ωφελημένα τα ξενοδοχεία 4-αστέρων (από € 187 εκατ. σε € 277 εκατ.) που είχαν και τη μεγαλύτερη αύξηση μονάδων και δωματίων.

Το 2020, οι προγραμματισμένες θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις για την Αθήνα μειώθηκαν κατά 59% σε σχέση με το 2019. Το 2021 υπήρξε αύξηση 38% σε σχέση με το 2020, ενώ για το 2022 υπάρχει αύξηση 67% σε σχέση με το 2021.

Προφίλ & Ικανοποίηση των Επισκεπτών
Με τον επαγγελματικό τουρισμό να μην έχει αξιοποιηθεί ακόμα επαρκώς από τον προορισμό -με δεδομένη και την έλλειψη Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου- το 2019, το 82% των ταξιδιωτών επισκέφθηκε την Αθήνα για διακοπές.

Το 67% των ταξιδιωτών που επισκέφθηκε την Αθήνα για αναψυχή, ταξίδεψε και άλλες περιοχές εκτός της Αθήνας. Το 76% των ταξιδιωτών αναψυχής ήρθε στην Αθήνα για πρώτη φορά, ενώ το 47% των ταξιδιωτών αναψυχής επισκέφθηκε την Αθήνα μαζί με τον σύντροφο / την σύντροφο.

Ο συνολικός βαθμός αξιολόγησης της εμπειρίας της Ελλάδας (9,07) και της Αθήνας (9,15) κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021, ξεπέρασε τον αντίστοιχο βαθμό της Ευρώπης (8,66).
Με βάση τα σχόλια που γίνονται στο διαδίκτυο, η γαστρονομία και η φιλοξενία αποτελούν τα «δυνατά σημεία» της Αθήνας, ενώ οι Γάλλοι εμφανίζονται ως πιο φανατικοί οπαδοί του προορισμού. Επίσης, οι Ιταλοί δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση -με διαφορά-στην Αθήνα σε σύγκριση με την Ελλάδα.

Η Qatar Airways προσγειώνεται στη Σαντορίνη

Καθώς ξεκινά η περίοδος των διακοπών, η Qatar Airways δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να απολαύσουν τα ελληνικά νησιά με την έναρξη του νέου
δρομολογίου προς Σαντορίνη, και τη συνέχιση των πτήσεων προς Μύκονο.

Με τις τρεις πτήσεις εβδομαδιαίως προς Σαντορίνη, οι επιβάτες μπορούν πλέον να απολαμβάνουν απρόσκοπτη συνδεσιμότητα με περισσότερους από 140 προορισμούς σε ολόκληρο το δίκτυο της αεροπορικής εταιρείας παγκοσμίως. Η πρώτη πτήση από Ντόχα προς Σαντορίνη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7 Ιουνίου.

Το αεροσκάφος προσγειώθηκε στο Διεθνές Αεροδρόμιο Θήρας για πρώτη φορά και στην υποδοχή του παρευρέθηκαν ανώτατα στελέχη της Fraport Greece.

Ο νησιωτικός προορισμός συνδέει την Αθήνα και τη Μύκονο και γίνεται η τρίτη ελληνική πύλη εισόδου του εθνικού αερομεταφορέα για το Κράτος του Κατάρ. Οι εποχικές πτήσεις προς τη Μύκονο ξεκίνησαν πάλι στις 3 Ιουνίου με τέσσερις πτήσεις εβδομαδιαίως και οι πτήσεις προς την Αθήνα διπλασιάστηκαν σε δύο ημερησίως, προσφέροντας περισσότερες επιλογές στους επιβάτες που ταξιδεύουν τόσο για επαγγελματικούς λόγους όσο και για λόγους αναψυχής.

Ανακαινίσεις από τον Όμιλο Διβάνη

Με ένα πρόγραμμα συνεχούς ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού των 7 πολυτελών ξενοδοχείων του, ο Όμιλος Διβάνη διαρκώς ανανεώνει και βελτιώνει την εμπειρία των πελατών του.

Παρά τις τεράστιες προκλήσεις που δημιούργησε η πανδημία στον τουρισμό, ο Όμιλος Διβάνη παρέμεινε υγιής και δυνατός. Ταυτόχρονα, προέβη στην ολοκλήρωση ανακαινίσεων και νέων υπηρεσιών για τους πελάτες του. Ενδεικτικά, στο Divani Apollon Palace & Thalasso ανακαινίστηκε ολόκληρος ο 7ος όροφος, παρέχοντας 40 πλήρως ανακαινισμένα δωμάτια και σουίτες. Στο Divani Caravel, ανακαινίστηκαν σουίτες του 8ου ορόφου και δημιουργήθηκαν 3 νέες -πλήρως smart tech-, οι “Divine Acropolis View Suites”. Παράλληλα, ανακαινίστηκαν και όλα τα ασανσέρ του ξενοδοχείου.

Οι ανακαινίσεις δεν περιορίστηκαν μόνο στην πρωτεύουσα, καθώς συμπεριέλαβαν και το κεντρικό εστιατόριο «Αμβροσία» του Divani Corfu Palace στην Κέρκυρα, όπου δημιουργήθηκε νέος εξωτερικός χώρος ως προέκταση.

Στους επόμενους μήνες πρόκειται να ολοκληρωθούν ακόμα περισσότερα έργα, μεταξύ των οποίων:

  • Το νέο rooftop bar restaurant στο Divani Caravel, “Juju summer”, με πανοραμική θέα της πόλης αλλά και το ίδιο θεματικό μενού του ομώνυμου εστιατορίου Juju στον ισόγειο όροφο του ξενοδοχείου.
  • Δημιουργία εξωτερικής προέκτασης του Atlantis lounge στο Divani Apollon Palace & Thalasso, σε έναν ιδιαίτερο χώρο δίπλα από τη θάλασσα με live μουσική.

Παράλληλα, στο πλαίσιο ψηφιακού μετασχηματισμού των υπηρεσιών του, ο Όμιλος παρουσίασε το Divani Collection Hotels App, μέσω του οποίου ο χρήστης -είτε διαμένει στα ξενοδοχεία, είτε επισκέπτεται οποιονδήποτε από τους χώρους του- έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για εταιρικά νέα, να πραγματοποιήσει online check-in, αλλά και online κρατήσεις για πολλά από τα εστιατόρια ή και τις παραλίες των ξενοδοχείων Διβάνη, ή απλώς να περιηγηθεί στους χώρους του.

Παπαστράτος, ΙΟΝ και LAMPSA Hotels οι 3 πιο ελκυστικοί εργοδότες για το 2022

Η Lampsa Hotels βρέθηκε για πρώτη φορά στην πρώτη δεκάδα των ελκυστικότερων εργοδοτών στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στη λίστα του 2022, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Employer Brand που πραγματοποίησε για πέμπτη φορά η Randstad στην Ελλάδα.

Την πρώτη θέση κατέλαβε για τη δεύτερη συνεχή χρονιά η Παπαστράτος, ενώ η ΙΟΝ ανέβηκε από την τρίτη στη δεύτερη θέση.

Αέρας ανανέωσης στο εστιατόριο Kuzina στο Θησείο

Ολοκληρώθηκε η ανακαίνιση του εστιατορίου Kuzina στο Θησείο, με σεβασμό στην ιστορικότητα του υπέροχου νεοκλασικού αρχοντικού στο οποίο φιλοξενείται.

Οι καφέ αποχρώσεις των «γήινων» υλικών – όπως το ξύλο και οι ψάθινες λεπτομέρειες – δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα, ενώ το στιβαρό λευκό μάρμαρο υπογραμμίζει τα δύο σημεία από τα οποία πηγάζει η δύναμη του εστιατορίου: την ανοιχτή κουζίνα και το επιβλητικό bar.

Επιπλέον, η μαγευτική tarazza περιμένει τους επισκέπτες της να απολαύσουν καλοκαιρινές βραδιές με θέα στον Ναό του Ηφαίστου και την Ακρόπολη.

O ευφάνταστος και δημιουργικός chef, Άρης Τσανακλίδης, που βρίσκεται από την πρώτη μέρα στο τιμόνι του Kuzina, παρουσιάζει ένα γευστικό μενού συνδυάζοντας ελληνικές πρώτες ύλες σε ιδιαίτερες συνταγές με fusion επιρροές.

S.Pellegrino Young Chef Academy

Ο διεθνής διαγωνισμός γαστρονομίας S.Pellegrino Young Chef Academy επιστρέφει για πέμπτη χρονιά και προσκαλεί ανερχόμενους νεαρούς chefs από όλο τον κόσμο να δηλώσουν συμμετοχή.

Η διεθνής πλατφόρμα εκπαίδευσης και ανάδειξης της επόμενης γενιάς chefs απευθύνεται σε νέους chefs, ηλικίας έως και 30 ετών, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν τη μοναδική εμπειρία του διαγωνισμού και να κερδίσουν πολύτιμες γνώσεις και παγκόσμια αναγνώριση.

Η φετινή διοργάνωση δίνει σημασία στην ισότιμη συμμετοχή μεταξύ ανδρών και γυναικών ως αναγνώριση των προκλήσεων που συναντά το γυναικείο φύλλο στη βιομηχανία.

Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά στο sanpellegrinoyoungchefacademy.com έως τις 30 Ιουνίου όπου οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να υποβάλλουν και μία συνταγή ενός signature πιάτου τους, που θα αποτυπώνει την τεχνική, τη σωστή επιλογή υλικών υψηλής ποιότητας και θα αναδεικνύει τη γεύση, τη δημιουργικότητα και το όραμά τους για τη γαστρονομία.

Οι αιτήσεις της πρώτης φάσης του διαγωνισμού θα αξιολογηθούν από εκπροσώπους της ALMA, της διεθνούς κύρους ιταλικής σχολής μαγειρικής τέχνης, οι οποίοι θα διαμορφώσουν και την τελική λίστα των 175 νέων chefs από 50 χώρες, οι οποίοι θα διαγωνιστούν στους τοπικούς τελικούς το δεύτερο εξάμηνο του 2022, με στόχο να διεκδικήσουν μία θέση στον μεγάλο τελικό στο Μιλάνο το 2023.

Το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού Βραβείο “S.Pellegrino Young Chef Academy” αφορά στον chef που θα ξεχωρίσει για τη δημιουργικότητα, τις δεξιότητες και την ικανότητά του να αποτελέσει θετική αλλαγή στην κοινωνία μέσω της γαστρονομίας, και επιλέγεται από μία κριτική επιτροπή επτά διεθνώς διακεκριμένων chefs.

Τα επιπλέον τρία βραβεία είναι: το “Βραβείο Κοινωνικής Ευθύνης της S.Pellegrino” από τoν “Σύνδεσμο Βιώσιμων Εστιατορίων”, το “Βραβείο Acqua Panna για τη Διασύνδεση στη Γαστρονομία”, από τους μέντορες του διαγωνισμού και το “Βραβείο Τροφής Για Σκέψη” από τους αναγνώστες του “Fine Dining Lovers”.

Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στο Μιλάνο το 2023, δίνοντάς την ευκαιρία τα νέα ταλέντα να διεκδικήσουν τον τίτλο του καλύτερου νεαρού σεφ του κόσμου.

Το Elit Masters Martini 2022 επιστρέφει

Ο διεθνής διαγωνισμός της βραβευμένης vodka elit, επιστρέφει και καλεί τους bartenders, να οραματιστούν το Martini της νέας εποχής. Μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας, ο διαγωνισμός της premium vodka έρχεται με νέο τίτλο, και με βασικό άξονα δράσης τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Μέσα από το ανανεωμένο elit Masters Martini, η 10 φορές νικήτρια, ως η καλύτερη Vodka, με το πλατινένιο βραβείο από τα BTI awards, και υπέρμαχος της κοινωνικής υπευθυνότητας, ενώνει τις δυνάμεις της με κορυφαίους bartenders από 13 χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Αυστρία, Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα, Ισραήλ, Νότια Αφρική, Αυστραλία, Τουρκία, Δομινικανή Δημοκρατία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Μεξικό) με στόχο να δημιουργηθεί το τέλειο, βιώσιμο, martini, χαράσσοντας μια νέα πορεία για το θρυλικό αυτό cocktail.

Επιδίωξη του διαγωνισμού είναι να εμπνεύσει τους bartenders να ξαναδημιουργήσουν ένα martini, μέσα από μια σύγχρονη ματιά, με οικολογική ενσυναίσθηση, σύμφωνη με τη φιλοσοφία της βιώσιμης ανάπτυξης. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ακολουθήσουν 5 βήματα κλειδιά: τάσεις, τεχνική, γεύση, θερμοκρασία και πρωτοτυπία. Οι προκριματικοί θα διεξαχθούν τοπικά, σε κάθε χώρα, όπου οι συμμετοχές θα αξιολογηθούν με βάση τρία κριτήρια, τη βιωσιμότητα, την παρουσίαση και την αρτιότητα. Εν συνεχεία, ο νικητής κάθε αγοράς θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει τη δική του sustainable εκδοχή, του legendary cocktail, στο διεθνή τελικό, που θα πραγματοποιηθεί στη χώρα μας, στο πλαίσιο του Athens Bar Show 2022, τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Ο νικητής του διαγωνισμού πέραν του διεθνή τίτλου, του elit Martini Master, θα ζήσει τη μοναδική εμπειρία της Formula απολαμβάνοντας τρεις αγώνες Formula E κατά την αγωνιστική περίοδο του 2023, ενώ θα έχει την ευκαιρία να παρουσιάσει το νικητήριο Martini, στις εκδηλώσεις της elit.

Βασίλαινας: Ελληνική δημιουργική κουζίνα με ιστορία 100 ετών

Στο καταπράσινο πάρκο Μαδρίτης, στην περιοχή Χίλτον, το «Βασίλαινας» με τη μακρά του ιστορία προτείνει ιδιαίτερα πιάτα με φινέτσα και σύγχρονη άποψη που βασίζονται πάντα στις καλύτερες πρώτες ύλες. Το δημιουργικό του μενού με την υπογραφή του σεφ Μανώλη Γαρνέλη παρουσιάζει γευστικές προτάσεις κυρίως με θαλασσινή αύρα όπως το λαυράκι carpaccio με lime, τσίλι και τρούφα, το μπαρμπούνι σε κρούστα σαβόρο με σταφίδες, δεντρολίβανο, ντομάτα και το ψητό καλαμάρι με φάβα, σταμναγκάθι και μελάνι σουπιάς.

Στο μενού παραμένει πάντα το πιάτο της εκατονταετούς διαδρομής του, η διάσημη ταραμοσαλάτα του, ενώ το μενού εμπλουτίζεται συνεχώς με πιάτα ανάλογα την εποχή. Οι δύο walk-in κάβες του εστιατορίου περιλαμβάνουν προσεκτικά επιλεγμένες ετικέτες κρασιού, πάντα με value for money επιλογές και ιδιαίτερη έμφαση στον ελληνικό αμπελώνα.

Από το 1928 ο «Βασίλαινας» καθιερώνει το πρώτο menu degustation στην Ελλάδα που την εποχή εκείνη ονομαζόταν table d’ hote. Στο εστιατόριο δε σερβιριζόταν άλλο φαγητό εκτός από το μενού. «Δεν υπάρχει περίπτωση να παραγγείλεις κάτι καλύτερο απ’ αυτό που σου σερβίρω» έλεγε ο ιδρυτής Θανάσης Βασίλαινας στους επίμονους ανυποψίαστους πελάτες του που ήθελαν «κάτι άλλο».

Εκτός από τους σταθερούς πελάτες υπήρξαν και πολλοί διάσημοι όπως ο Winston Churchill, ο Elia Kazan, η Μαρίκα Κοτοπούλη, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Χατζιδάκις, η Ειρήνη Παππά, η Μελίνα Μερκούρη, ο Νίκος Χατζηκυριάκος – Γκίκας, ο Γιώργος Σεφέρης, κ.ά.
Η σκυτάλη βρίσκεται πλέον στην 3η γενιά, στα χέρια του Θανάση Βασίλαινα που διατηρεί την ίδια φιλόξενη ατμόσφαιρα.

Παπουτσάνης Κaravaki: Κανένα παιδί χωρίς διακοπές!

Το ανανεωμένο Karavaki της Παπουτσάνης ενώνει τις δυνάμεις του με το Φιλανθρωπικό Σωματείο «Οι Φίλοι του Παιδιού» και προσφέρει διακοπές σε 20 ευάλωτες οικογένειες φέτος το καλοκαίρι, με κεντρικό μήνυμα «Κανένα παιδί χωρίς διακοπές!».

Με κάθε αγορά προϊόντος Karavaki από τη νέα σειρά αφρόλουτρων, σαμπουάν και κρεμοσάπουνων, οι αγοραστές συμβάλλουν ώστε 20 οικογένειες με παιδιά να μη στερηθούν πολύτιμες καλοκαιρινές στιγμές ξεγνοιασιάς και ξεκούρασης.

Τα προϊόντα της νέας ολοκληρωμένης σειράς προσωπικής φροντίδας KARAVAKI περιέχουν 95% συστατικά φυσικής προέλευσης, βιολογικά εκχυλίσματα βοτάνων και φυτών της ελληνικής φύσης και διατίθενται σε 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες, καθώς και σε καινοτόμα ανταλλακτικά σακουλάκια με 70% λιγότερο πλαστικό.