Οι low-cost απογειώνουν τους προορισμούς

Από 150 έως 1.000% αυξήθηκε η κίνηση σε διάφορα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, μετά τη συνεργασία τους με αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο ειδικός σύμβουλος της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων Ευθύμιος Σέρμπης. Η έρευνα εστιάζει στην ποσοστιαία αύξηση της επιβατικής κίνησης σε δέκα ευρωπαϊκά αεροδρόμια μετά την έναρξη πτήσεων από εταιρείες χαμηλού κόστους, συμπεριλαμβάνοντας στοιχεία για τον πληθυσμό της εκάστοτε πόλης, το επίπεδο του τουριστικού προϊόντος και τις αεροπορικές συνδέσεις με αεροδρόμια εκτός των συνόρων τους.

Για παράδειγμα, τη μεγαλύτερη αύξηση (1.000%) παρουσίασε η πόλη Suceava της Ρουμανίας με πληθυσμό 100.000 κατοίκων και μέτριο προς υψηλό επίπεδο τουριστικού προϊόντος, προσφέροντας αεροπορικές συνδέσεις με Ιταλία, Βέλγιο, Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία και Γερμανία. Αντίστοιχα πόλεις όπως η Οχρίδα της Βόρειας Μακεδονίας, η Τuzla της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης και το Sibiou της Ρουμανίας παρουσίασαν αύξηση στην επιβατική κίνηση 300-700%, ενώ τη χαμηλότερη αύξηση παρουσίασε η Βάρνα της Βουλγαρίας με ποσοστό 150%.

Ενέργειες προσέλκυσης low-cost εταιρειών στα Ιωάννινα ζητούν οι ξενοδόχοι
«Είναι εμφανές πως αντίστοιχης αύξησης θα μπορούσε να τύχει και το διεθνές αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, με τεράστια οφέλη για τον τουρισμό και την τοπική οικονομία σε όλο τον νομό», τονίζει η Ένωση Ξενοδόχων του νομού. Υπενθυμίζεται πως ήδη 2 εταιρείες έχουν ενδιαφερθεί για το διεθνές αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Η συγκεκριμένη επένδυση θα συμβάλλει στην καταπολέμηση της εποχικότητας του τουριστικού μας προϊόντος και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ενώ θα κινήσει την τοπική αγορά δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, γεγονός που δεν θα έπρεπε να αφήσει αδιάφορους τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και τους επαγγελματικούς φορείς του νομού.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι εταιρείες χαμηλού κόστους διαθέτουν καινούργιους στόλους με ασφαλή αεροπλάνα, σημειώνουν ελάχιστες καθυστερήσεις και ταυτόχρονα, λόγω του ανταγωνισμού, αναγκάζουν και τις υπόλοιπες εταιρείες να κατεβάσουν τις τιμές των εισιτηρίων.

Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί πως το ενδιαφέρον των Ηπειρωτών μεταναστών του εξωτερικού για απευθείας πτήσεις προς το διεθνές αεροδρόμιο των Ιωαννίνων είναι μεγάλο. Μετά το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ηπειρωτών του Εξωτερικού επιστολή προς την ΕΞΝΙ έστειλε και η Ελληνική Ένωση του Γκενκ του Βελγίου, ζητώντας στήριξη στο αίτημά της για απευθείας πτήση προς το διεθνές αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, από κάποιο αεροδρόμιο που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει και το Βέλγιο.

«Ως Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων πιστεύουμε ότι στη μετά-covid εποχή οφείλουμε να προσανατολιστούμε σε νέες ενέργειες, που θα δρομολογήσουν θετικές εξελίξεις στην προώθηση του προορισμού, και είμαστε πρόθυμοι να στηρίζουμε με κάθε μας μέσο μια τέτοια επένδυση», καταλήγουν οι ξενοδόχοι.

Η Air Europa ξαναρχίζει το καλοκαιρινό Αθήνα-Μαδρίτη

Η Air Europa επαναφέρει φέτος το καλοκαίρι το δρομολόγιό της μεταξύ της Αθήνας και της Μαδρίτης, το οποίο θα πραγματοποιεί με το στόλο της Boeing 787 Dreamliner, αεροσκάφος που διαθέτει εξαιρετικά περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων κατά 20% και εγγυάται μέγιστο επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες.

Από 1η Ιουνίου έως τα τέλη Οκτωβρίου, η αεροπορική εταιρεία θα επανασυνδέει την ελληνική πρωτεύουσα με τον κόμβο Adolfo Suárez Madrid-Barajas Airport δύο ημέρες την εβδομάδα, κάθε Τετάρτη και Κυριακή. Σε αυτήν την περίοδο, θα προσφέρει στους πελάτες περισσότερες από 28.000 θέσεις, υπερβαίνοντας τη χωρητικότητα που παρείχε το δρομολόγιο πριν από την πανδημία. Από τον κόμβο της Μαδρίτης, η Air Europa προσφέρει συνδέσεις με 33 ισπανικούς και ευρωπαϊκούς προορισμούς και με 20 ακόμη στις ΗΠΑ και στη Λατινική Αμερική.

Ο στόλος Dreamliner, με τον οποίο η αεροπορική εταιρεία θα εκτελεί όλες τις πτήσεις στο δρομολόγιο της Αθήνας, είναι ο πλέον αποδοτικός και αθόρυβος, καθώς το ηχητικό αποτύπωμα του αεροσκάφους είναι 60% χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλα αεροσκάφη παρόμοιου μεγέθους.

Οι προοπτικές της κρουαζιέρας στις Κυκλάδες το 2022

Μικτή εικόνα παρουσιάζουν οι Κυκλάδες σε ό,τι αφορά τις αυξομειώσεις στον τομέα της προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων το 2022. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, με βάση τις έως σήμερα κρατήσεις αλλά και τα πραγματικά δεδομένα όπως έχουν διαμορφωθεί τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, παρατηρείται σε επίπεδο χώρας αύξηση της τάξης του 25% σε σχέση με το τελευταίο, προ πανδημίας, έτος αναφοράς το 2019.

Στις Κυκλάδες, αύξηση έναντι του 2019 αναμένεται να έχουν, κατά σειρά αριθμών, οι προσεγγίσεις σε Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο και Μήλο. Μείωση θα έχουν η Σύρος και η Νάξος και μηδενικές προσεγγίσεις η Άνδρος και η Ίος που το 2019 είχαν, η πρώτη μια άφιξη και η δεύτερη δύο αφίξεις.

Ειδικότερα, το 2022 αναμένονται στη Σαντορίνη 741 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έναντι 191 το 2021 και 592 το 2019. Αντίστοιχα στη Μύκονο οι αριθμοί είναι 692 (2022), 252 (2021) και 550 (2019), στην Πάρο 85 (2022), 16 (2021) και 27 (2019), στη Μήλο 48 (2022), 42 (2021) και 38 (2019), στη Σύρο 63 (2022), 28 (2021) και 82 (2019) και στη Νάξο 10 (2022), 0 (2021) και 16 (2019).
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, τη μεγαλύτερη αύξηση έναντι του 2019 θα έχει η Πάρος τριπλασιάζοντας τον αριθμό των αφίξεων ενώ αξιοσημείωτη είναι η σταθερή πορεία της Μήλου στην τριετία, πράγμα που σημαίνει ότι στον τομέα της κρουαζιέρας δεν είχε σημαντικές απώλειες ακόμα και έναντι του “ασθενούς” 2021.

Χανιά: Συνεχίζονται οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων
Σε ρότα προ πανδημίας κινείται η κρουαζιέρα στα Χανιά, καθώς από την έναρξη της περιόδου μέχρι και σήμερα οι επιβάτες κρουαζιέρας στην περιοχή ξεπερνούν τις 32.000. Όπως σημειώνει με ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων Δημήτρης Βιριράκης, «μέχρι στιγμής οι πληρότητες των πλοίων είναι υπερδιπλάσιες του έτους 2021».

Η Ένωση Τουριστικών Λεωφορείων Αττικής στο δυναμικό της FedHATTA

Η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA, ανακοινώνει την ένταξη της Ένωσης Τουριστικών Λεωφορείων Αττικής στο εκτενές δίκτυο Συνδέσμων τουριστικών γραφείων-μελών της στην Ελλάδα.

Ο πρόεδρος της FedHATΤΑ, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, δήλωσε: «Καλωσορίζουμε την Ένωση Τουριστικών Λεωφορείων Αττικής στο δυναμικό της Ομοσπονδίας, και συγχαίρουμε το νέο Διοικητικό της Συμβούλιο, με το οποίο γνωρίζουμε ότι θα συνεργαστούμε στενά σε όλα τα θέματα, και κυρίως τα θεσμικά, που αφορούν το τουριστικό λεωφορείο στην Ελλάδα, με τελικό σκοπό την βέλτιστη και υψηλών προδιαγραφών εξυπηρέτηση των ξένων επισκεπτών της χώρας μας, αλλά και όλων των ταξιδιωτών, στις οδικές μεταφορές τους».

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενωσης:
Νεκτάριος Κατσιγιάννης, Πρόεδρος. Βασίλειος Σταμάτης, Αντιπρόεδρος. Δημήτριος Ζάγγας, Γενικός Γραμματέας. Δημήτριος Καραμάνης, Ταμίας. Αθανάσιος Τσιπρωφτης, Σύμβουλος. Δημήτριος Σπηλιώτης, Σύμβουλος. Παναγιώτης Κοντογιάννης, Σύμβουλος.

Εκπαιδευτικά events στην Κρήτη για το ξενοδοχειακό Revenue Management

Τρία μοναδικά εκπαιδευτικά events για το ξενοδοχειακό Revenue Management διοργανώνονται στην Κρήτη στις 7-9 Ιουνίου 2022, από τη Revitup.direct σε συνεργασία με την OTA Insight. Η δύναμη των δεδομένων θα παρουσιαστεί μέσα από τις διαδοχικές συζητήσεις, όπου θα εξεταστούν βέλτιστες πρακτικές και παραδείγματα για την ορθή χρήση και τον ρόλο τους στο σύγχρονο τουριστικό μάρκετινγκ.

Σκοπός είναι να ανακαλύψουμε μαζί τους τρόπους με τους οποίους οι ξενοδόχοι μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα δεδομένα, με στόχο τη μεγιστοποίηση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων των επιχειρήσεών τους.

Οι συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν σε Χανιά, Ηράκλειο & Ρέθυμνο. Για τη συμμετοχή απαιτείται προεγγραφή στα links που ακολουθούν: Χανιά (7/6) – πατήστε εδώ, Ηράκλειο (8/6) – πατήστε εδώ, Ρέθυμνο (9/6) – πατήστε εδώ.

Το Ζeffirino στη Σαντορίνη

Ο Όμιλος Fais έφερε στο Zaffron Resort στη Σαντορίνη το ιστορικό Zeffirino, το αυθεντικό ιταλικό εστιατόριο που προτιμούσαν και προτιμάνε οι Πάπες της Ρώμης αλλά και η Σοφία Λόρεν, ο Έρος Ραμαζότι και άλλοι αστέρες του διεθνούς στερεώματος.

Το εστιατόριο που ξεκίνησε ο Zeffirino Belloni από τη Γένοβα, στα χρόνια του Μεσοπολέμου, εξελίχθηκε και πλέον ταξιδεύει και στο Αιγαίο με άξιο συνεχιστή τον σεφ και εγγονό του Zeffirino, τον Luciano Belloni.

Πρωτοάνοιξε τις πόρτες του το 1939 και κατάφερε με την κρυφή συνταγή του Pesto Genovese να δοξαστεί σε όλο τον κόσμο.

Χωρίς αμφιβολία η οικογένεια Belloni έχει αξιοποιήσει και προωθήσει το Γενοβέζικο pesto διεθνώς και για αυτό της έχει απονεμηθεί ο τίτλος του “Πρεσβευτή της Ιταλικής κουζίνας” στον κόσμο.

Πλέον οι επισκέπτες του νησιού του ηφαιστείου, μπορούν να το απολαύσουν μαζί εξαιρετικές ανάλαφρες φοκάτσιες, πίτσες, σαλάτα caprese, χειροποίητα ζυμαρικά, αλλά και φρέσκο ψάρι μαγειρεμένο σε κρούστα αλατιού. Ακόμη, ακολουθώντας τις τάσεις σερβίρει ταρτάρ μόσχου, αλλά και κλασικές σπεσιαλιτέ μπριζόλα Florentine, αστακό ala catalan και τραγανή πάπια marsala.

Αφετηρία της έμπνευσης για τη δημιουργία του μενού ήταν δύο διαχρονικές αξίες: το ελληνικό καλοκαίρι και η Μεσόγειος, που αποτελεί σταυροδρόμι πολιτισμών και γεύσεων. Στην κυκλαδίτικη εκδοχή του, το Zeffirino αποκαλύπτει στον επισκέπτη του την αυθεντική πλευρά της ιταλικής γαστρονομίας με μία εσάνς Σαντορίνης, συνδυάζοντας παραδοσιακές συνταγές με τοπικά υλικά.

Την εμπειρία ολοκληρώνουν η wine list του Zeffirino Ristorante με τοπικές αλλά και ιταλικές ετικέτες, και cocktails που φέρνουν την υπογραφή του δραστήριου Σπύρου Κερκύρα, στο portfolio του οποίου βρίσκονται μια σειρά από πετυχημένα projects -ανάμεσά τους και το βραβευμένο «42 Barstronomy.Athens».

Estrella Damm: Ένα γαστρονομικό ταξίδι σε 20 αθηναϊκά εστιατόρια

Μέχρι και τις 26 Ιουνίου, θα κρατήσει το γαστρονομικό ταξίδι γεύσης της Estrella Damm με στάσεις σε 20 μαγαζιά της Αθήνας, τα οποία δημιουργούν μοναδικά μενού, σε ειδικές τιμές, που είναι κατάλληλα για beer pairing.

Το Estrella Damm Gastro Journey είναι ένας θεσμός που ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο. Στη χώρα μας εγκαινιάζεται για πρώτη φορά, ενώ έχει στόχο κάθε χρόνο να βρεθεί σε όλο και περισσότερα σημεία της πόλης.

Συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, τα εστιατόρια: CTC με τον Αλέξανδρο Τσιοτίνη να δημιουργεί ένα degustacion menu (τυφλής γευσιγνωσίας), Beauty Killed The Beast, Bocas Meze, IT restaurant, Harvest, Fabrica de vino, Bootleg, Che, Chelona, El Senor, Mayan, Salero και Attalos Café-Bar-Restaurant-Catering με ένα μενού που παντρεύει τη Μανιάτικη παράδοση με τη σύγχρονη γαστρονομία.

Νέα εποχή για την TRATA

Μια νέα εποχή ξεκινάει για την ιστορική ελληνική μάρκα TRATA, με ανανεωμένη και φρέσκια εικόνα που κυριαρχούν τα ζωντανά χρώματα και η φρεσκάδα. Με κεντρικό μήνυμα «η καρδιά μας χτυπάει στη θάλασσα» το brand που ενώνει τρεις γενιές ανθρώπων έρχεται να σηματοδοτήσει μια νέα εποχή. Το νέο λογότυπο, με την λιτή γραμματοσειρά και το βαθύ μπλε του Αιγαίου και κυρίαρχα στοιχεία το ψάρι και τη θάλασσα δίνουν το στίγμα. Η υλοποίηση του rebranding φέρει την υπογραφή του βραβευμένου δημιουργικού γραφείου GDesign, μέλος της ομάδας από το 2019.

Το ανάλαφρο γαλάζιο του νερού, το πράσινο του ελαιόλαδου που συμβολίζει το θρεπτικό και λαμπερό στοιχείο και το κεραμιδί εμπνευσμένο από την καινοτομία του καπνιστού τόνου, είναι μερικά από τα κύρια χρώματα, που χαρακτηρίζουν τις συσκευασίες τόνου. «Η καρδιά μας χτυπάει με πάθος στη θάλασσα και εμείς, η οικογένεια της TRATA, ακούμε πάντα την καρδιά μας.

νέα εικόνα έρχεται να αναδείξει την αγαπημένη διαχρονική γεύση αλλά και τους τολμηρούς και πρωτοποριακούς συνδυασμούς που μας χαρακτηρίζουν, στο πέρασμα των χρόνων. Χρώμα, αισιοδοξία, φρεσκάδα και χαρά κυριαρχούν σε όλη τη σχεδιαστική γραμμή που θα δούμε σταδιακά σε όλη την προϊοντική μας γκάμα. Μια νέα εποχή για την TRATA μόλις ξεκίνησε» δηλώνει η Γιάννα Τζίκα, CEO της KONBA A.E.

Ο Ιωσήφ Ζααλούκ, Bartender of the Year

Την Τρίτη 31 Μαΐου, στο βιομηχανικό χώρο του Μεταλλουργείου, στο Γκάζι, παρευρέθηκαν οι 12 φιναλίστ bartenders του Ελληνικού World Class Competition. Τέσσερις απαιτητικές δοκιμασίες, premium spirits, άριστες πρώτες ύλες, ευρηματικότητα και ταλέντο, ξεχώρισαν στο διαγωνιστικό σκέλος του Ελληνικού τελικού.

Με τις δοκιμασίες και του φετινού τελικού, να είναι εμπνευσμένες από τις παγκόσμιες τάσεις στον κλάδο των ποτών, εκλεκτά αποστάγματα, δημιουργικότητα, τεχνικές και αγωνία κατέκλυσαν το φετινό διαγωνιστικό σκέλος του παγκόσμιου αυτού θεσμού, ενώ οι φιναλίστ έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό. Αυτός που κατάφερε να ξεχωρίσει και να αναδειχθεί νικητής ήταν ο Ιωσήφ Ζααλούκ, από τη Ρόδο. Ο ταλαντούχος bartender εντυπωσίασε την κριτική επιτροπή και κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο του Έλληνα World Class Bartender of the Year 2022. Ο Ιωσήφ, θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον μεγαλύτερο διαγωνισμό της bartending κοινότητας, το World Class Global Finals 2022, που θα πραγματοποιηθεί στο μακρινό Σίδνεϊ της Αυστραλίας τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Οι κριτές του φετινού ελληνικού τελικού ήταν σπουδαία ονόματα από το χώρο της παγκόσμιας bartending σκηνής: ο Tim Philips Johansson, Global Ambassador Johnnie Walker, ο Joe Schofield, ιδιοκτήτης των SCHOFIELD’S BAR και ATOMECA και ο James Grant, Global World Class Winner 2021, η συμμετοχή του οποίου παρέμεινε έκπληξη στους διαγωνιζομένους μέχρι και την τελευταία στιγμή.

Οι κριτές αξιολόγησαν το γευστικό προφίλ των δημιουργιών, τις τεχνικές δεξιότητες, το επίπεδο φιλοξενίας και την ικανότητα των διαγωνιζομένων να παρουσιάζουν τα σερβιρίσματά τους μπροστά στο κοινό, καταλήγοντας έτσι στον μεγάλο νικητή.