Μπλόκο ΣτΕ στην επένδυση στην Ιο

Ακυρώνεται με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας η αδειοδότηση του Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος στην περιοχή Κουμπάρα της Ίου, όπου ο επιχειρηματίας Άγγελος Μιχαλόπουλος σχεδίαζε τη δημιουργία ξενοδοχειακού συγκροτήματος και κατοικιών, μια επένδυση ύψους 43 εκατ. ευρώ.

Το ΣτΕ ακυρώνει την έγκριση του του Σύνθετου Τουριστικού Καταλύματος (ΣΤΚ) ως μη νόμιμη καθώς δεν έχει εκπονηθεί σχέδιο χρήσεων γης στην περιοχή ούτε μελέτη φέρουσας ικανότητας του νησιού, «ιδίως ενόψει του χαρακτήρα της νήσου Ίου, ως ευαίσθητου οικοσυστήματος». Σημειωτέον ότι το ΣΤΚ είχε εγκριθεί με κυβερνητική απόφαση τον Αύγουστο του 2014 ενώ δεύτερη κυβερνητική απόφαση τον Δεκέμβριο του 2015 παραχωρούσε αιγιαλό και θαλάσσιο χώρο.

Το ΣτΕ, με την απόφαση 1037/2022, σημειώνει επιπλέον ότι τα σχέδια χρήσεων γης πρέπει να είναι συμβατά με τον υπερκείμενο σχεδιασμό, ο οποίος στην περίπτωση της Ίου είναι το Περιφερειακό Πλαίσιο Νοτίου Αιγαίου (ΠΠΝΑ). Σύμφωνα με το ΠΠΝΑ, οι οικονομικές δραστηριότητες στα νησιά πρέπει να είναι ισορροπημένες και να μην υπάρχει μονόπλευρη εξάρτηση από τον τουρισμό. Πρέπει επιπλέον η τουριστική δραστηριότητα να λαμβάνει χώρα εντός οριοθετημένων περιοχών, και να συντάσσονται μελέτες χωρητικότητας που να λαμβάνουν υπόψη την κλίμακα της κάθε περιοχής, τους φυσικούς και ανθρώπινους πόρους, τις υποδομές, κλπ. Να σημειωθεί πως οι κάτοικοι του νησιού αναφέρουν ότι οι εκτάσεις που έχει συγκεντρώσει τα τελευταία χρόνια ο κ. Μιχαλόπουλος αντιστοιχούν στο 30% των συνολικών εκτάσεων του νησιού.

Η απόφαση του ΣτΕ έχει κι ένα δεύτερο σκέλος: Η αίτηση ακύρωσης της άδειας στο ΣτΕ από κατοίκους και σωματεία είχε γίνει μετά από το χρονικό διάστημα των λίγων μηνών που ορίζει ο νόμος. Το ΣτΕ έκρινε όμως ότι τα στοιχεία της άδειας δεν είχαν δημοσιοποιηθεί επαρκώς κατά τη διαδικασία της διαβούλευσης. Το ΣτΕ είχε μάλιστα απευθύνει προδικαστικό ερώτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ΕΔ) για το ζήτημα αυτό, και το ΕΔ είχε εκφράσει την ίδια άποψη.

Η απόφαση του ΣτΕ επιβάλλει ότι η δημόσια διαβούλευση για περιβαλλοντικά ζητήματα στο μέλλον θα πρέπει να γίνεται με τρόπο διαφανή και με ουσιαστική πρόσκληση συμμετοχής στα εμπλεκόμενα μέρη.

Κι άλλες επενδύσεις στην Ιο από το ζεύγος Μιχαλόπουλου
Εδώ και 15 χρόνια ο επιχειρηματίας Άγγελος Μιχαλόπουλος, πρώην χρηματιστής στη Wall Street και η σύζυγός του Βασιλική Πετρίδου, με οικογενειακή παράδοση στον τομέα πολυτελών υποδημάτων, επενδύουν συστηματικά στην Ίο και ήδη αναπτύσσουν δραστηριότητα στον ξενοδοχειακό και τον τομέα της εστίασης.

Εκτός από την επένδυση στην περιοχή Κουμπαρά που ακύρωσε το ΣτΕ η εταιρεία σχεδιάζει κι άλλες επενδύσεις όπως: Ανέγερση μπουτίκ hotel 5 αστέρων και παραθεριστικών κατοικιών στην περιοχή Πικρή Νερό, της Ίου, από την εταιρεία Νερό ΑΕ, με κόστος επένδυσης 45 εκατ. ευρώ και δύο σύνθετα τουριστικά καταλύματα και τουριστικές κατοικίες στην ευρύτερη περιοχή Παπάς, Λουκάς, Μανούσου, Πέτη, Χαμουχάδες στην Ίο, από την εταιρεία Lucas AE, με κόστος επένδυσης 77 εκατ. ευρώ.

Ο πόλεμος στην Ουκρανία καθυστερεί την τουριστική ανάκαμψη

Στο 68% των προ-πανδημικών επιπέδων θα φθάσει φέτος ο αριθμός των διεθνών αναχωρήσεων παγκοσμίως, για να ανακάμψει πλήρως μέχρι το 2025, σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων GlobalData. Ωστόσο, στην περιοχή της Ευρώπης και της Ασίας η ανάκαμψη παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης.

Οι αριθμοί αναμένεται να βελτιωθούν στο 82% των επιπέδων πριν από την εμφάνιση του κορωνοϊού το 2023, και στο 97% το 2024, προτού ανακάμψουν πλήρως μέχρι το 2025 στο 101% των επιπέδων του 2019, με προβλεπόμενες διεθνείς αναχωρήσεις 1,5 δισεκατομμυρίου. Ωστόσο, η ανάκαμψη θα είναι άνιση, με την Ευρώπη και την Ασία να υστερούν σε σχέση με άλλες περιοχές, σύμφωνα με την GlobalData.

Η Hannah Free, αναλύτρια στην GlobalData, δήλωσε: «Οι διεθνείς αναχωρήσεις από τις ευρωπαϊκές χώρες αναμένεται να φτάσουν το 2022 στο 69% των αριθμών του 2019. Καθώς η ταξιδιωτική εμπιστοσύνη αποκαθίσταται, η ενδοευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να επωφεληθεί, λόγω των προτιμήσεων για ταξίδια μικρών αποστάσεων. Ωστόσο, η ταξιδιωτική ανάκαμψη πρέπει να αντιμετωπίσει τον πληθωρισμό, την αύξηση του κόστους ζωής και τον πόλεμο στην Ουκρανία».

Η Solar Beer προσέχει το περιβάλλον

Εξοικονόμηση θερμικής ενέργειας σε ποσοστό άνω του 90%, αλλά και εξοικονόμηση χρημάτων πέτυχε με την τοποθέτηση και λειτουργία 24 ηλιακών συλλεκτών ο 44χρονος Θεσσαλονικιός, Ορέστης Στεφάνου, που λειτουργεί στην Ξάνθη το μοναδικό ελληνικό ηλιακό ζυθοποιείο, το Solar Beer.

«Στους δύο τόνους παραγωγής μπίρας, με τη χρήση των ηλιακών συλλεκτών, κερδίζω τις δαπάνες για 100 λίτρα πετρέλαιο», επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ Στεφάνου και σημειώνει: «Μπορεί να αποτέλεσε μια οικονομική ανακούφιση η επένδυση στους ηλιακούς συλλέκτες πριν από χρόνια, αλλά σήμερα, με την ενεργειακή κρίση που αποτελεί μείζον θέμα παγκοσμίως, αισθάνομαι πραγματικά τυχερός να αξιοποιώ τον ήλιο και να βγάζω την παραγωγή μου, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσω μια περιουσία».

«Οι ηλιακοί συλλέκτες χρησιμοποιούνται για την εξασφάλιση της θερμικής ενέργειας που χρειάζεται το ζυθοβραστήριο της επιχείρησης, με την εμφιάλωση να γίνεται μόνο σε επιστρεφόμενες γυάλινες φιάλες και όχι σε κουτάκι, χρησιμοποιούνται καπάκια χωρίς BPA και οι μπίρες μεταφέρονται σε ξύλινα, επαναχρησιμοποιούμενα κιβώτια», εξηγεί.

Η Solar Beer διαθέτει στην ελληνική αγορά, τρεις ετικέτες: τη «Θέρος», μια Summer Ale που ήταν και η πρώτη του μπίρα, τη «Γαία», μια Irish Red Ale και την «Έρεβος», μια σπάνια μαύρη μπίρα Bohemian Dunkel. Επιπλέον, ο ζυθοποιός, αξιοποιώντας τη διακοπή λειτουργίας για περίπου δύο χρόνια λόγω πανδημίας, δημιούργησε και άλλες γεύσεις μπίρας. Υποστηρίζει μάλιστα πως, «εάν ήταν και στη χώρα μας διαδεδομένος ο τουρισμός μπίρας, είμαι σίγουρος ότι θα είχα τη δυνατότητα να ικανοποιήσω και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους».

Οι μπίρες που παράγει το Solar Beer, διατίθενται στην Ξάνθη, σε επιλεγμένα σημεία της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, (από τον Έβρο μέχρι τη Θάσο), αλλά και σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Κρήτη και Πελοπόννησο.

Επένδυση 7,2 εκατ. Για την επέκταση του Porto Sani Village

Στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου εντάχθηκε πρόσφατα ένα επενδυτικό σχέδιο της «Σάνη Μον. ΑΕ», συνολικού επιλέξιμου κόστους 7,2 εκατομμυρίων ευρώ.

Ειδικότερα, με σχετική απόφαση του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης του υπουργείου Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας Θράκης), Γεωργίου Εμμανουήλ, εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης της γενικής επιχειρηματικότητας το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας που αφορά στην επέκταση της δυναμικότητας της ξενοδοχειακής μονάδας «Porto Sani» (ή Porto Sani Village), κατηγορίας πέντε αστέρων, στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής.

Η ενίσχυση που θα λάβει η εταιρεία για την υλοποίηση του έργου ανέρχεται σε 2.520.000 ευρώ, με τη μορφή της φορολογικής απαλλαγής, ήτοι 35% επί του συνολικού επιλέξιμου κόστους.

Νέα openings στην Αθήνα

Στα μέσα του Ιουνίου αναμένεται να είναι έτοιμη η νέα πρόταση του bartender Σταμάτη Σταματιάδη που γνωρίσαμε στο κολωνακιώτικο «Buñuel» που βρίσκεται στον Κεραμεικό. Με όνομα εμπνευσμένο από το ιαπωνικό κόμικ «Saitama» έρχεται να συνδυάσει το street food, με την υπογραφή του Άνταμ Κοντοβά, με τα κοκτέιλ, που θα “πειράζουν” στις κλασικές συνταγές.

Συγκεκριμένα το μενού ταλαντούχου σεφ περιλαμβάνει τα κεμπάπ και τα noodles, με τα εμπνευσμένα cocktails.

Η έμπνευση δεν έχει όρια και τα ανατολίτικα κεμπάπ, αναβαθμίζονται με ασιατικού τύπου προτάσεις, και κλείνουν μέσα την αραβική πίτα που θα είναι χειροποίητη, chicken curry και beef teriyaki, ενώ το μενού θα ολοκληρώνουν noodles με διαφορετική προσέγγιση.

Η Ψαροπούλα
O υπερδραστήριος bar manager ιδιοκτήτης μπαρ και σύμβουλος μπαρ, Σπύρος Κερκύρας, επεκτείνει τη δράση του και με την ομάδα του αναλαμβάνει την «Ψαροπούλα» που βρίσκεται στα πέριξ του «Νιάρχος» στις Τζιτζιφιές. Το γνωστό ψαροφαγικό σποτ του Ηλία Χαϊδεμένου, πρώην τραπεζικού υπαλλήλου, πρόκειται να ανοίξει σε λίγες ημέρες με ανανεωμένη τη θαλασσινή γκάμα των προτάσεών του και φρέσκια πρόταση.

Το Lyra
Μια νέα πρόταση εισήγαγαν στην ιστορική γειτονιά της Πλάκας, τα Nice n easy με το ελληνικής έμπνευσης all day, με το όνομα «Lyra» που άνοιξε τις πόρτες του πριν λίγες ημέρες. Η πρόταση του Χρήστου Αθανασιάδη και της ομάδας του, βασίζεται στην ελληνική παραδοσιακή κουζίνα, ειδωμένη από μια σύγχρονη ματιά, με ορεκτικά όπως το λουκάνικο με κρέμα στραπατσάδας και φρέσκια ρίγανη, το χταπόδι σχάρας με πουρέ ρεβιθιού, λιαστή τομάτα και βολβούς, αλλά και επιλογές για κυρίως όπως τα σουβλάκια προβατίνας με σάλτσα chimichurri ή το κοντοσούβλι κοτόπουλο, και βέβαια vegan και vegetarian προτάσεις που αποτελούν τη σημαία της healthy φιλοσοφίας του Nice n easy.

Mosaikon Hostel
Η Γωγώ Δελογιάννη ανέλαβε την κουζίνα του νέου Mosaikon Hostel που βρίσκεται στην δραστήρια οδό Κολοκοτρώνη. Η γνωστή σεφ μετέφερε το project της «Στοάς Φιξ» στην ταράτσα του ξενοδοχείου που φιλοδοξεί να μπει στην ατζέντα των τουριστών αλλά και των Αθηναίων. Οι γεύσεις που προτείνει το «Στοά Φιξ Πρότζεκτ Ταράτσα» παντρεύουν το παραδοσιακό με το σύγχρονο στοιχείο σε πιάτα όπως η μακαρονάδα με γαύρο μαρινάτο, τα περίφημα κεφτεδάκια της που σερβίρονται σε χειροποίητη πίτα με γιαούρτι από την Καρδίτσα, σε ένα μενού που θα αλλάζει τακτικά. Τέλος, τα κοκτέιλ αποτελούν κι εδώ σημαντικό στοιχείο της πρότασης, και βάζουν στο mix ελληνικά στοιχεία σε εμβληματικά κοκτέιλ, όπως το Negroni με ελιές Καλαμών και άλλα.

Μια πουτίγκα για τη βασίλισσα

Η πουτίγκα της Jemma Melvin κέρδισε τον διαγωνισμό που διεξήχθη στη Βρετανία, για τον πλατινένιο ιωβηλαίο της Βασίλισσας Ελισάβετ.

Η ελβετική λεμονάτη πουτίγκα της, επιλέχθηκε ανάμεσα σε 5.000 επιδόρπια και είναι εμπνευσμένη από το ποσέτ λεμονιού που σερβιρίστηκε την ημέρα του γάμου της βασίλισσας με τον πρίγκιπα Φίλιππο το 1947.

Η πουτίγκα που θα γιορτάσει τα 70 χρόνια της Βασίλισσας στον θρόνο περιλαμβάνει στρώσεις από κρέμα τυριού με λεμόνι, ζελέ St Clement, κουλί μανταρινιού, φρέσκια σαντιγί και μια επικάλυψη από μπισκότα amaretti με σοκολάτα.

Η ομάδα των κριτών, αποτελούνταν μεταξύ άλλων από τους Dame Mary Berry, τον executive pastry chef του Fortnum and Mason’s, Roger Pizey, τον νικητή του Great British Bake Off Rahul Mandal, τον αυτοδίδακτο pastry chef Matt Adlard κια την ιστορικό ζαχαρολαστικής Regula Ysewijn.

Το πνεύμα του διαγωνισμού ήθελε η συνταγή να είναι αρκετά εύκολη ώστε να μπορεί ο καθένας να την κάνει στο σπίτι του. «Ηθελα να είναι η πουτίγκα του λαού, όχι μόνο για τη βασίλισσα, αλλά για ολόκληρη τη χώρα» όπως είπε και η Μέλβιν στο BBC, φανερά ικανοποιημένη από το γεγονός ότι η συνταγή της κέρδισε μια θέση στη βρετανική ιστορία.

Στην Κέρκυρα το 50ο workshop του FVW

Το 50o επετειακό workshop του FVW travelTalk, του μεγαλύτερου μέσου ενημέρωσης για τον Τουρισμό στη Γερμανία, πραγματοποιήθηκε στο Corfu Imperial Grecotel Luxury Beach Resort από 8 έως 12 Μαΐου 2022.

Συμμετείχαν 40 περίπου προσκεκλημένοι, ανάμεσά τους αντιπρόσωποι μεγάλων Tour Operators και ταξιδιωτικών γραφείων, εκπρόσωποι αεροπορικών εταιρειών, καθώς και ειδικοί ερευνητές της τουριστικής αγοράς. Σε συναντήσεις εργασίας με τη συντακτική ομάδα του FVW είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για ό,τι νεότερο υπάρχει στην προσφορά του τουριστικού προϊόντος της Κέρκυρας, αλλά και την τουριστική ανάπτυξη γενικότερα στην Ελλάδα.

Στο workshop που συντόνισε ο αρχισυντάκτης του FVW, κος Klaus Hildebrandt κατατέθηκαν πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις με στόχο τη βαθύτερη γνωριμία των τουριστικών υποδομών, τη δυναμική και τις τουριστικές εμπειρίες που προσφέρονται στους επισκέπτες. Υπεύθυνη έργου η κα Άντα Καραγιάννη, Praxis Plus.

Η διοργάνωση έκλεισε με λαμπερό Gala Dinner που οργάνωσε ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης και χορηγός φιλοξενίας, Grecotel Corfu Imperial.

H Grecotel έχει διοργανώσει με επιτυχία τα Workshops του FVW στο Amirandes Grecotel Boutique Resort το 2018 και στο Kos Imperial Grecotel LUX ME Resort το 2016.

Νο2 στον κόσμο η Ελλάδα σε Γαλάζιες Σημαίες

Ανακοινώθηκαν από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), Εθνικό Χειριστή του Διεθνούς Προγράμματος “Γαλάζια Σημαία” στη χώρα μας, οι βραβεύσεις ακτών, μαρινών και τουριστικών σκαφών. Με 581 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα κατέχει και πάλι την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 53 χώρες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, για πρώτη φορά οι βραβεύσεις ξεπερνούν τις 600, και ότι στο σύνολο των 48 χωρών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα, η Ελλάδα κατέχει το 14% των βραβευμένων ακτών. Πρώτος στην Ελλάδα σε αριθμό συνολικών βραβεύσεων αναδείχθηκε ο νομός Χαλκιδικής, με 96 σημαίες. Η Διεθνής Επιτροπή βράβευσε 4.194 ακτές, 732 μαρίνες και 116 τουριστικά σκάφη σε όλο τον κόσμο.

Φέτος, η «Γαλάζια Σημαία», το πλέον αναγνωρίσιμο οικολογικό σήμα ποιότητας για ακτές, μαρίνες και σκάφη αειφόρου τουρισμού, συμπληρώνει 35 χρόνια εφαρμογής στον κόσμο και στην Ελλάδα.

Η ετήσια αναγγελία των βραβευμένων με τη Γαλάζια Σημαία ακτών, μαρινών και τουριστικών σκαφών της χώρας μας πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα.