Αθλητικός τουρισμός: Ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στην Ελλάδα

Δυναμική ανάπτυξη αναμένεται να γνωρίσει ο αθλητικός τουρισμός στην Ελλάδα μέχρι το 2030, ξεπερνώντας τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ακόμα και της Ευρώπης, που αυτή τη στιγμή αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αθλητικού τουρισμού στον κόσμο, με μερίδιο αγοράς 36,8%.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε για πρώτη φορά για τον αθλητικό τουρισμό στην Ελλάδα το Centre of Excellence in Food, Tourism & Leisure of Deree – The American College of Greece με την ActiveMedia Group, και παρουσιάζει αποκλειστικά το H&R, η Ελλάδα αναμένεται να δει τον αθλητικό τουρισμό να αναπτύσσεται με ρυθμό 41-45%. Η μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του Front Runners in Sports Management 4.0 από τη Δρ. Στέλλα Λειβάδη και τη Δρ. Ευγενία Τζουμάκα του Deree – The American College of Greece, στάθηκε ιδιαίτερα στον θετικό αντίκτυπο που έχουν για την τοπική οικονομία και την κοινωνία οι μικρότερες αθλητικές διοργανώσεις.

Μια ισχυρή παγκόσμια αγορά
Ο αθλητικός τουρισμός είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας, με προβλεπόμενο ρυθμό ανάπτυξης 16,1% το διάστημα 2021-2030. Το 2016, αποτιμήθηκε σε 800 εκατ. δολάρια παγκοσμίως και εκτιμάται ότι θα φτάσει το 2030 στα 1,803 δισ. δολάρια παγκοσμίως. Η ανάπτυξη της αγοράς οφείλεται στην αύξηση του αριθμού των αθλητικών διοργανώσεων παγκοσμίως, στην αυξανόμενη δημοτικότητα των αθλημάτων, στην αυξανόμενη συμμετοχή στον αθλητισμό, στις αναπτυσσόμενες υποδομές, στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος και στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την προώθηση του αθλητικού τουρισμού.

Ο αθλητικός τουρισμός αντιπροσωπεύει το 12,12% της συνολικής παγκόσμιας τουριστικής αγοράς, με την Ευρώπη να είναι η μεγαλύτερη αγορά, με μερίδιο 36,8%. Και προβλέπεται να αυξηθεί με ρυθμό ανάπτυξης 35% μέχρι το 2024.

Η ελληνική αγορά
Στην Ελλάδα, πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο πάνω από πέντε αθλητικές εκδηλώσεις κάθε Σαββατοκύριακο ανά έτος, με το τρέξιμο και την κολύμβηση να είναι τα πιο δημοφιλή αθλήματα. Καθώς δεν υπάρχουν μελέτες για την Ελλάδα που διερευνούν τις οικονομικές επιπτώσεις των μικρών αθλητικών διοργανώσεων, η παρούσα μελέτη διερεύνησε τον αντίκτυπο τριών θεμελιωδώς διαφορετικών ελληνικών αθλητικών γεγονότων. Πρόκειται για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο Κολύμβησης στο Πευκί Ευβοίας, το Zagori Mountain Running και το Navarino Challenge. Μελετώντας και τις τρεις διοργανώσεις, είναι σαφές ότι ο οικονομικός αντίκτυπος των αθλητικών εκδηλώσεων μικρότερης κλίμακας είναι θετικός.

Λαμβάνοντας ως σημείο εκκίνησης τη διοργάνωση Zagori Mountain Running 2021, ο οικονομικός αντίκτυπος υπολογίζεται σε πάνω από 150.00 €. Η εκτίμηση περιλαμβάνει μόνο την επίδραση του ενεργού αθλητικού τουρισμού (συμμετέχοντες αθλητές) εξαιρουμένων των εξόδων μεταφοράς (αεροπορικά εισιτήρια, καύσιμα ή/και διόδια) και των τελών συμμετοχής περίπου (110.000 €).
Είναι χαρακτηριστικό ότι η διοργάνωση του 2021, με 2.500 συμμετοχές, είχε αποτέλεσμα η πληρότητα ξενοδοχείων της ευρύτερης περιοχής να αγγίξει το 90%.

Το προφίλ των συμμετεχόντων

Με βάση τη μελέτη του Centre of Excellence in Food, Tourism & Leisure και της Active Media, ο μέσος όρος ηλικίας των συμμετεχόντων στις τρεις αυτές αθλητικές διοργανώσεις που εξετάστηκαν είναι λίγο πάνω από τα 40 έτη, με τους νεότερους να είναι στα 19 τους και τους μεγαλύτερους μέχρι και 68 ετών. Η σχεδόν απόλυτη πλειοψηφία τους είναι εργαζόμενοι. Το μηνιαίο οικογενειακό τους εισόδημα ξεπερνά τα 1500 ευρώ και πάνω από τους μισούς κατέχουν πτυχία πανεπιστημίου ή μεταπτυχιακό.

Το εντυπωσιακό στοιχείο σε ό,τι αφορά το προφίλ των συμμετεχόντων στις αθλητικές διοργανώσεις Μαραθώνιος Κολύμβησης στο Πευκί, Zagori Mountain Running και Navarino Challenge, είναι το γεγονός ότι οι επαγγελματίες είναι το μικρότερο μερίδιο συμμετεχόντων, ενώ οι ερασιτέχνες και όσοι συμμετέχουν για διασκέδαση ξεπερνούν και το 80%.

Αυτό δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον του κόσμου να συνδυάσει τις διακοπές του με τη συμμετοχή του σε κάποια διοργάνωση. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι πάνω από 85% των συμμετεχόντων ταξίδεψαν με παρέα (φίλους, συγγενείς ή συναθλητές).

Και ενώ το 60% έκαναν δύο διανυκτερεύσεις, ένα σημαντικό ποσοστό έμειναν έως και μια εβδομάδα.

Ανώτερες διακρίσεις για τη Zeus International στα Tourism Awards 2022

Η Zeus International Hotels & Resorts και τα ξενοδοχεία που διαχειρίζεται διακρίθηκαν και στα φετινά Tourism Awards 2022 και βραβεύτηκαν συνολικά με 2 χρυσά, 3 ασημένια και 3 χάλκινα βραβεία.

Συγκεκριμένα, το Dolce Athens Attica Riviera στη Βραυρώνα και το Wyndham Grand Athens στην Αθήνα έλαβαν 2 Χρυσά Βραβεία στις κατηγορίες “Best Family Travel Hotel” και “Best Business Travel Hotel”, αντίστοιχα. Επιπλέον, το Wyndham Grand Crete Mirabello Bay στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης βραβεύτηκε με το ασημένιο βραβείο στην κατηγορία “Best Wedding & Honeymoon Travel Hotel”, καθώς και το Eretria Hotel & Spa Resort, στο δεύτερο χρόνο λειτουργίας του, και το Wyndham Athens Residence κέρδισαν το ασημένιο βραβείο στις κατηγορίες “Best Family Stay Hotel” και “Best All-suite Hotel/Hotel Residences” αντίστοιχα.

Τέλος, χάλκινα βραβεία απονεμήθηκαν στο Eretria Hotel & Spa Resort και στο Wyndham Grand Crete Mirabello Bay στις κατηγορίες “Best All-Inclusive Resort” και “Best Summer Stay Hotel”, αντίστοιχα. Η Zeus International Hotels & Resorts έλαβε επίσης το χάλκινο βραβείο στην κατηγορία “Best Hotel Development, Management & Consulting”.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Zeus International Hotels & Resorts, κ. Χάρης Σιγανός, δήλωσε: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που για άλλη μια συνεχή χρονιά οι προσπάθειές μας επιβραβεύονται και αναγνωρίζονται επάξια. Σε μια ασταθή περίοδο για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία λόγω της συνέχισης της πανδημίας COVID-19, καθώς και της κατάστασης πολέμου που επικρατεί στην Ουκρανία, ο όμιλός μας κατάφερε να βγει ακόμα πιο δυνατός και να επεκταθεί, έχοντας φτάσει τα 22 ξενοδοχεία, τα 4000 δωμάτια, τα 100 εκατομμύρια σε ίδιες επενδύσεις και το υπό διαχείριση ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο αξίας άνω του 1 δισεκατομμυρίου σε 4 διαφορετικές χώρες με πάνω από 1,5 εκατομμύριο επισκέπτες ετησίως».

Άνοιξε ως N Hotel το πρώην Kensho

Η ανακοίνωση της πώλησης του Kensho στη Μύκονο, στην Monterock International, στις αρχές Απριλίου, σήμανε το τέλος των πολύχρονων διαπραγματεύσεων μεταξύ του ιδιοκτήτη της πολυτελούς μονάδας στη γνωστή παραλία της Ψαρού, Γιώργου Νικητίδη και του εκπροσώπου της πολυεθνικής Πέτρου Στάθη.

ο ύψος της συναλλαγής δεν ανακοινώθηκε, όμως η είσοδος της Monterock στην Ελλάδα σηματοδοτεί μια νέα εποχή τόσο για το ίδιο το ξενοδοχείο όσο και για τη Μύκονο και την Ελλάδα γενικότερα.

Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του CEO της Monterock International, Alfredo Longo κατά την ανακοίνωση της απόκτησης του πρώην Kensho:

«Το N Hotel Mykonos, στη χρυσή αμμουδιά που έχει ‘υποκλιθεί’ το παγκόσμιο Jet set, αποτελεί το πρώτο ‘διαμάντι’ ενός πλέγματος επενδύσεων που φιλοδοξούμε να αναπτύξουμε στη Μύκονο». Και η ανακοίνωσε συμπλήρωνε: «Έχοντας ως κυρίαρχο στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη στην τουριστική βιομηχανία της χώρας, που εμπιστεύονται μεγάλα fund κι αναδεικνύεται σε έναν από τους κορυφαίους -σε διεθνές επίπεδο- προορισμούς, η Monterock International αναμένεται να επεκτείνει τις δραστηριότητές της, με ακόμη πιο έντονο ρυθμό. Ξενοδοχειακά brands όπως One&Only και Aman Resorts είναι ανάμεσα σε εκείνα που μέσα στο επερχόμενο χρονικό διάστημα θα προστεθούν στο χαρτοφυλάκιό (portfolio) της».

Χθες λοιπόν άνοιξε τις πόρτες του το N Hotel Mykonos με μια σειρά από νέες πινελιές για τους επισκέπτες που αναζητούν παγκοσμίου επιπέδου φιλοξενία δίπλα στο -προσβάσιμο από λίγους- Nammos.

Άνοιξαν τα ιαματικά λουτρά Υπάτης με ανακαινισμένη πισίνα

Ξεκίνησαν το Σάββατο 14 Μαΐου τη λειτουργία τους τα Ιαματικά Λουτρά Υπάτης.

Στις εγκαταστάσεις της Ιαματικής Πηγής Υπάτης λειτουργεί υδροθεραπευτήριο με λουτήρες πολυτελείας, που πλαισιώνονται από πολλές αίθουσες αναμονής και αναπαύσεως των λουόμενων καθώς και εξωτερική κολυμβητική δεξαμενή ιαματικού νερού, πλήρως ανακαινισμένη, η οποία προσελκύει εκατοντάδες επισκέπτες κάθε χρόνο.

Μια νέα εφαρμογή για εστιάτορες

Η Orderit μια από τις πιο καινοτόμες start up στον τομέα της εστίασης έγινε αποδεκτή στο κρατικό πρόγραμμα Elevate Greece.

Η εν λόγω εφαρμογή αφορά στην άμεση παραγγελιοληψία μεταξύ των καταστημάτων εστίασης και των προμηθευτών τους.

Εμπνευστής της είναι ο Αλέξανδρος Κούμπας που έπειτα από σχεδόν μία δεκαετία στο εξωτερικό, έχοντας θητεύσει στους τομείς της τεχνολογίας, των τραπεζών και των start ups, γύρισε στην Ελλάδα και ασχολήθηκε με τον τομέα της εστίασης όπου διαπίστωσε το κενό στη διαχείριση παραγγελιοληψίας από τον κλάδο της HoReCa.

Στόχος της Orderit είναι να ενοποιήσει τη διαδικασία της παραγγελιοληψίας μεταξύ των καταστημάτων εστίασης και των προμηθευτών τους, ούτως ώστε οι επαγγελματίες στο χώρο της εστίασης να φροντίζουν για τις προμήθειες των καταστημάτων, ηλεκτρονικά. Κάτι που δίνει τη δυνατότητα να μη χάνεται χρόνος στην επικοινωνία μέσω τηλεφώνου, emails και social media.

Στα οφέλη της πλατφόρμας είναι η εξοικονόμηση χρόνου και πόρων, ενώ οι επαγγελματίες θα αποφύγουν λάθη που γίνονται στον χώρο της κουζίνας λόγω των γρήγορων ρυθμών που επικρατούν.

Επίσης, μέσω της εφαρμογής είναι δυνατός ο έλεγχος της διαθεσιμότητας των αποθεμάτων, η παρακολούθηση της παραγγελίας, καθόλη τη διάρκεια της πορείας της και η ακριβής ημερομηνία παράδοσης.

Ηδη, πλατφόρμα είναι ήδη διαθέσιμη σε καταστήματα εστίασης (όπως το Balthazar των αδελφών Πιτσιλή, οι αλυσίδες Καλαμάκι και Cook & Grill και το ξενοδοχείο President), υπάρχουν συνεργασίες σε Βρετανία και Ιταλία με εφαρμογές που θα δώσουν πρόσβαση σε αυτές τις γεωγραφικές περιοχές, ενώ συνδεδεμένοι βρίσκονται 120 fnb προμηθευτές και η Χtra Clean, εταιρεία καθαριστικών που αποτελεί τον μεγαλύτερο συνεργαζόμενο προμηθευτή της πλατφόρμας.

 

Η Καλλιμάνης στη Βαρκελώνη

Η Καλλιμάνης συμμετείχε στη Seafood Εxpo Global, τη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση ιχθυηρών και θαλασσινών παγκοσμίως. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε 26 – 28 Απριλίου 2022, στη Βαρκελώνη, με τη συμμετοχή 1.550 επιχειρήσεων από 76 χώρες, συγκεντρώνοντας 26.000 επισκέπτες από τον κλάδο της αλιείας, της μεταποίησης, του εμπορίου και της συσκευασίας – μεταφοράς αλιευμάτων από όλο τον κόσμο.

Η παρουσία της στη Seafood Expo Global αποτελεί μια δυναμική έναρξη στο νέο επιχειρηματικό κεφάλαιο που ανοίγει για την εταιρεία, στο πλαίσιο της σύμπραξης της με την Dardanel Greece. Επιπλέον, αποτελεί μια επιβεβαίωση της αναγνωρισιμότητας του brand στη διεθνή αγορά, ως μια ελληνική εξαγωγική επιχείρηση με 65 χρόνια ιστορίας και με καινοτόμα προϊόντα.

Στο ειδικά σχεδιασμένο περίπτερο στον εκθεσιακό χώρο της Fira de Barcelona, παρουσίασε το σύνολο της γκάμας των προϊόντων της, τόσο των κατεψυγμένων ψαριών και θαλασσινών, αλλά και των γευμάτων με ψάρια και θαλασσινά, υψηλής διατροφικής αξίας, βασισμένα στην ελληνική διατροφή. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης η ομάδα της Καλλιμάνης προχώρησε σε σημαντικές επαγγελματικές επαφές και συμφωνίες με υφιστάμενους και νέους πελάτες του εξωτερικού.

Meraki: Fine dining εμπειρία στη Μύκονο

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το Meraki, στο κοσμοπολίτικο πολυτελές ξενοδοχείο Cavo Tagoo στη Μύκονο.

Το εστιατόριο που καθιέρωσε την εθνική κουζίνα μας στο Λονδίνο, ξαναβρίσκει το σπίτι του στις Κυκλάδες, σερβίροντας τη διάσημη ελληνική και μεσογειακή κουζίνα του.

Γνωστό σε όλο τον κόσμο, το Meraki που άνοιξαν, πριν από 15 χρόνια, ο Peter Waney, μαζί με τον αδερφό του, Arjun, οποίοι είναι επίσης δημιουργοί του Zuma στο Knightsbridge και των Roka και La Petite Maison, λειτουργεί επίσης στο Ριάντ και το Πόρτο Τσέρβο.

Η κουζίνα του εστιάζει στο sharing, μια τάση που γίνεται πολύ δημοφιλής και βάζει στο επίκεντρο, γευστικά και νόστιμα πιάτα με μεζέδες μεσογειακού στυλ, φτιαγμένα με τις καλύτερες αυθεντικές πρώτες ύλες, πιάτα με ψάρι και premium κρέατα, που πρεσβεύουν οικειότητα και σύγχρονη αντίληψη, με την γαστρονομική υπογραφή του Global Executive Chef, Sanjay Dwivedi.

Meraki σημαίνει «να δημιουργείς με την καρδιά και την ψυχή σου», και κάθε πτυχή του Meraki Restaurant είναι εμπνευσμένη από την καρδιά και την ψυχή της Ελλάδας.

Πρώτη πτήση charter στα Ιωάννινα

Την πρώτη πτήση charter για τη σεζόν υποδέχτηκε την περασμένη Παρασκευή το Διεθνές Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, με την Ένωση Ξενοδόχων να επιφυλάσσει θερμή υποδοχή. Αυτή τη χρονιά «ποδαρικό» έκανε η σουηδική αεροπορική εταιρεία Novair, φέρνοντας τους πρώτους επισκέπτες από τη Στοκχόλμη. Οι πτήσεις της θα εκτελούνται για λογαριασμό του τουριστικού κολοσσού «Apollo», που δραστηριοποιείται στο αεροδρόμιο τα τελευταία πέντε χρόνια φέρνοντας μεγάλο αριθμό επισκεπτών στην Ήπειρο.

Στον εξωτερικό χώρο του αεροδρομίου τους υποδέχτηκαν ο αερολιμενάρχης Ιωαννίνων, οι εκπρόσωποι του τουριστικού γραφείου, το Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων, τα ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ, το Chef΄s Club Ηπείρου και ο πολιτιστικός σύλλογος «Epirus Folk Art».

Οι πρώτοι ταξιδιώτες έλαβαν πληροφοριακό υλικό του προορισμού και πήραν μια γεύση της τοπικής κουζίνας, με εδέσματα και αναψυκτικά, ως καλωσόρισμα.

Η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, σε σχετική ανακοίνωσή της, επισημαίνει πως η σύνδεση της πόλης με διεθνείς προορισμούς μέσω των εταιρειών χαμηλού κόστους μπορεί να φέρει πολλαπλάσια οφέλη στον τόπο ενώ επιδιώκει την ένταξη της αεροπορικής σύνδεσης Ιωάννινα – Ηράκλειο στις άγονες αεροπορικές γραμμές, καθότι αυτή η σύνδεση εκτιμάται πως θα ανοίξει νέους δρόμους για το τουριστικό προϊόν της περιοχής.

Το Ζαγόρι στηρίζει αθλητικές διοργανώσεις

Το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι, υποστηρικτής σημαντικών αθλητικών διοργανώσεων, βρέθηκε και φέτος δίπλα σε αθλητές και εθελοντές που συμμετείχαν στον 5ο Ημιμαραθώνιο Δρόμο Ιωαννίνων καθώς και στο διεθνές τριαθλητικό event 9th XTERRA Greece Off Road Triathlon/Aquathlon & O.W.S. Challenge που πραγματοποιήθηκε στη Βουλιαγμένη.

Ο 5ος Ημιμαραθώνιος Δρόμος Ιωαννίνων, έχει καθιερωθεί στις προτιμήσεις των δρομέων ξεπερνώντας φέτος τις 1000 συμμετοχές.

Στο XTERRA Greece Off Road TRIathlon/Aquathlon, κάθε χρόνο συμμετέχουν εκατοντάδες κορυφαίοι και ερασιτέχνες τριαθλητές και αθλητές από όλη την Ελλάδα και διάφορα μέρη του κόσμου. Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι ήταν στο πλευρό των επαγγελματιών, ερασιτεχνών και εθελοντών προσφέροντάς τους τη σωστή ενυδάτωση τη στιγμή που τη χρειάζονταν.