«Η Αθήνα επέστρεψε και κοιτάζει μπροστά»

Η Αθήνα «συστήνεται» στις διεθνείς τουριστικές αγορές ως ένας δυναμικός και βιώσιμος προορισμός, μέσω του 8ου Travel Trade Athens. Η διοργάνωση – θεσμός του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ) σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Τουριστικών Πρακτόρων (ΕΤΟΑ), φιλοξενεί χθες και σήμερα στην Αθήνα περισσότερους από 160 εκπροσώπους σημαντικών εταιρειών της ελληνικής και ξένης τουριστικής βιομηχανίας, καθώς και δέκα εκπροσώπους από σημαντικά διεθνή Μέσα Ενημέρωσης, που μέσα από τη διοργάνωση, θα προβάλλουν τον προορισμό σε όλο τον κόσμο.

Με το φετινό Travel Trade Athens, η ελληνική πρωτεύουσα απευθύνεται σε βασικές αγορές – στόχους στην Ευρώπη, τη Βρετανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και τη Μέση Ανατολή. Στο 8ο Travel Trade, συμμετέχουν περισσότεροι από 70 εκπρόσωποι ξένων εταιρειών από τον ευρύτερο κλάδο του τουρισμού και των εκδηλώσεων και αντίστοιχα 90 ελληνικές επιχειρήσεις. Οι προγραμματισμένες B2B συναντήσεις εκτιμάται ότι, αυτές τις δύο ημέρες, θα ξεπεράσουν τις 1.400 και βασικός στόχος είναι μέσα από αυτές να συναφθούν οι περισσότερες δυνατές συμφωνίες για συνεργασίες που μελλοντικά θα ενισχύσουν την οικονομία της Αθήνας.

Η Αθήνα, κορυφαίος ταξιδιωτικός προορισμός
«Athens is back, ή αλλιώς η Αθήνα επέστρεψε», τόνισε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες. «Η Αθήνα, τα τελευταία χρόνια -κι αυτό φαίνεται από τις μετρήσεις- έχει αναδειχθεί σε προορισμό επιλογής για “city break”, για επαγγελματικά ταξίδια, για επενδύσεις και για κινηματογραφικές παραγωγές», ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης, σημειώνοντας ότι «όταν επενδύουμε στην ποιότητα ζωής των μονίμων κατοίκων, τότε επενδύουμε και στην Αθήνα ως προορισμό για τους επισκέπτες».

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της AEGEAN, κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, ανέφερε: «Με χαρά βλέπουμε ότι οι επενδύσεις στο προϊόν της Αθήνας, με νέα μεγάλα ξενοδοχεία, boutique hotels, ανανεωμένα καταλύματα, εστιατόρια, χώρους πολιτισμού, αλλά και νέα προϊόντα και εμπειρίες, συνεχίστηκαν και τα χρόνια της πανδημίας» και απαρίθμησε τις επενδύσεις της Aegean στον προορισμό με το νέο Business Lounge της στην extra Schengen περιοχή του Αεροδρομίου της πόλης, την ενίσχυση της συνδεσιμότητάς της με 20 νέους προορισμούς αλλά και στο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου.

Η κα Ιωάννα Παπαδοπούλου, εκ μέρους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αναφέρθηκε στη στενή συνεργασία των φορέων για την ανάδειξη της πόλης ως βιώσιμου προορισμού και στην προβολή της ως κορυφαίου ταξιδιωτικού προορισμού.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΑΤΑ, Βαγγέλης Βλάχος, αναφέρθηκε από την πλευρά του στο ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχέδιο του Δήμου Αθηναίων ώστε να αποκτήσει η Αθήνα τη θέση που της αξίζει διεθνώς ως μια ελκυστική, προσβάσιμη και βιώσιμη πόλη.

Σημειώνεται ότι από το 2013, το Travel Trade Athens έχει φιλοξενήσει πάνω από 600 buyers από 35 χώρες του κόσμου και έχει μεσολαβήσει για περισσότερες από 17.000 B2B συναντήσεις. Η διήμερη διοργάνωση περιλαμβάνει επίσης μία σειρά από αυθεντικές εμπειρίες στην πόλη, καθώς και εκδηλώσεις και σεμινάρια για τους συμμετέχοντες.

Διαγωνισμός για την εκμίσθωση του Τουριστικού Περιπτέρου Υπάτης

Η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) Α.Ε. ανακοινώνει την προκήρυξη της διενέργειας Ανοικτού ηλεκτρονικού πλειοδοτικού Διαγωνισμού (e-auction), μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας www.e-publicrealestate.gr, (Κωδικός διαγωνισμού: Q109856A), για την εκμίσθωση του Τουριστικού Περιπτέρου Υπάτης, διάρκειας τριών (3) ετών.

Συγκεκριμένα πρόκειται για κτίσμα συνολικού εμβαδού 298,55τ.μ. σε οικόπεδο εμβαδού 1.380τ.μ., στον Νομό Φθιώτιδας. Οι ενδιαφερόμενοι που επιθυμούν να λάβουν μέρος στον Διαγωνισμό καλούνται να επισκεφθούν την πλατφόρμα www.e-publicrealestate.gr και να εγγραφούν, ώστε να λάβουν σχετική πληροφόρηση για τη διαγωνιστική διαδικασία και να προμηθευτούν τους Γενικούς και Ειδικούς όρους κάθε Διαγωνισμού.

Προθεσμία και τόπος υποβολής του Φακέλου Δικαιολογητικών ορίζεται η 23η.05.2022, και ώρα 14.00, στα γραφεία της ΕΤΑΔ Α.Ε., Βουλής 7 Σύνταγμα, Αθήνα (2ος όροφος – Πρωτόκολλο). Η ημερομηνία διενέργειας του ηλεκτρονικού διαγωνισμού θα ανακοινωθεί στους συμμετέχοντες, σύμφωνα με τους Γενικούς Όρους Διαγωνισμών εκμίσθωσης ακινήτων της ΕΤΑΔ Α.Ε.


Περισσότερες πληροφορίες, στο [email protected].

Νέο πεντάστερο ξενοδοχείο στα Φηρά

Το νέο πεντάστερο ξενοδοχείο, Orama Hotel & Spa, του Ομίλου KD Hotels & Resorts, στα Φηρά της Σαντορίνης, ξεκινάει τη λειτουργία του αρχές Μαΐου.

Το νέο ξενοδοχείο βρίσκεται σε απόσταση μόλις 400μ από τα Φηρά, την πανέμορφη πρωτεύουσα της Σαντορίνης, 1χλμ από το παλιό λιμάνι και το τελεφερίκ.

Το Orama Hotel & Spa, αποτελείται από έξη κτίρια και αναπτύσσεται κλιμακωτά όπως οι παραδοσιακοί οικισμοί του νησιού. Διαθέτει 100 δωμάτια εκ των οποίων τα 34 είναι σουίτες. Όλα τα δωμάτια είναι διακοσμημένα με γήινες αποχρώσεις και κτισμένα με σεβασμό στην ιδιαίτερη Κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική, ενώ προσφέρουν μαγευτική θέα στο ηφαίστειο της Σαντορίνης και στο μοναδικό ηλιοβασίλεμα της, στο γαλάζιο του Αιγαίου, στην πόλη των Φηρών ή στις πισίνες και στους κήπους του ξενοδοχείου.

Το ξενοδοχείο διαθέτει επίσης, εστιατόριο και μπαρ στον χώρο της κεντρικής πισίνας, τρείς πισίνες εκ των οποίων η μία για παιδιά, πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο, χώρο ευεξίας με εσωτερική πισίνα και χώρους για θεραπείες, καθώς και ιδιωτικό χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων.

Το Orama Hotel & Spa, ανήκει στον Όμιλο KD Hotels & Resorts, του Κώστα Δημητροκάλη, ο οποίος διαθέτει συνολικά δέκα ξενοδοχεία στη Σαντορίνη.

Κάλυψη κενών θέσεων εργασίας και εντατικοί έλεγχοι από το ΣΕΠΕ

Πρωτοβουλίες για την άμβλυνση του προβλήματος της έλλειψης εργαζόμενων στον τομέα του τουρισμού και της εστίασης επιχειρεί να αναλάβει η κυβέρνηση, μετά την έναρξη της τουριστικής σεζόν και ενώ πρόκειται για ένα πρόβλημα που η παγκόσμια τουριστική κοινότητα έχει επισημάνει εδώ και μήνες. Μετά από σύσκεψη με τη συμμετοχή των υπουργών Εργασίας και Τουρισμού, καλούν τους τουριστικούς επιχειρηματίες να δηλώσουν έως τις 31 Μαΐου στην πλατφόρμα της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ) τις κενές τους θέσεις προκειμένου να προωθηθούν σε αυτές όσοι αναζητούν εργασία στον τουριστικό τομέα. Επίσης η ΔΥΠΑ θα παρέχει απευθείας υπηρεσίες εύρεσης και προεπιλογής προσωπικού σε επιχειρήσεις με 50 και άνω υπαλλήλους, μέσω των 117 Κέντρων Προώθησης Απασχόλησης.

Ίσως το μόνο που έχει νόημα αυτή τη στιγμή από την πλευρά του κρατικού μηχανισμού είναι οι εξαγγελίες για στοχευμένους ελέγχους του ΣΕΠΕ σε επιχειρήσεις τουρισμού και εστίασης στους τουριστικούς προορισμούς για τη διασφάλιση της τήρησης της νομοθεσίας σε ό,τι αφορά την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία, την αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία, τις αμοιβές και τον χρόνο εργασίας. Οι ίδιοι οι τουριστικοί φορείς σημειώνουν ότι όπου υπάρχει παραβατικότητα, αυτό βλάπτει συνολικά την εικόνα των επιχειρήσεων αλλά και των προορισμών. Μείνει να αποδεχτεί πόσοι και πόσο εντατικοί θα είναι οι έλεγχοι αυτοί, καθώς είναι αποδυναμωμένος ο ελεγκτικός μηχανισμός του ΣΕΠΕ.

Κατά τα άλλα, οι αρμόδιοι υπουργοί υπενθυμίζουν ότι έχει κηρυχθεί υποχρεωτική για όλους τους εργοδότες και εργαζόμενους στον κλάδο των ξενοδοχείων η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία ισχύει ως το τέλος του 2022. Καλούν δε τους εργοδότες να αυξήσουν τις αμοιβές των εργαζομένων που δεν καλύπτονται από την πρόσφατη αύξηση του κατώτατου μισθού ή από εν ισχύι Συλλογικές Συμβάσεις, έτσι ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες της παρούσας συγκυρίας χωρίς να παραγνωρίζεται φυσικά η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

Ο ΕΟΤ στην Arabian Travel Market

Με ισχυρή την ελληνική παρουσία, υπό τον Γενικό Γραμματέα ΕΟΤ κ. Δημήτρη Φραγκάκη και 10 συνεκθέτες, ο ΕΟΤ συμμετέχει για δεύτερη χρονιά στη διεθνή τουριστική έκθεση Πολυτελείας και Β2Β, Arabian Travel Market (ATM) 2022, που πραγματοποιείται στο Dubai, από τις 09 έως 12 Μαΐου.

Στόχος της ελληνικής συμμετοχής, η προβολή των αυξημένων δυνατοτήτων φιλοξενίας της χώρας σε κοινό υψηλών απαιτήσεων.

Guerilla chef: Το σωστό burger είναι αρκετό

Αφού έκανε την επιτυχημένη πορεία του στα φεστιβάλ, το απλό burger που εμπνεύστηκε ο σεφ Fahd-Αλέξανδρος Hassan Kassem απέκτησε… στέγη. Ο σεφ που έχει στο βιογραφικό του πολλά γαστρονομικά φεστιβάλ, τη δημιουργία του λιβανέζικου πρωινού στο 6 d.o.g.s. αλλά και το Dave’s Burger, εμπνεύστηκε την επιστροφή του burger στη βάση του, κάτι που σημαίνει απλότητα, κόντρα στην τάση που, τουλάχιστον στα μέρη μας, θέλει τα burger φορτωμένα με άπειρα υλικά και πανάκριβα.

Το cheeseburger του Guerilla chef, που βρήκε τη θέση του στον πεζόδρομο της Σολωμού στα Εξάρχεια, φτιάχνεται από φρέσκο γαλλικό μοσχαρίσιο κιμά από στηθοπλευρά, που ψήνεται στο μαντέμι, έχει κέτσαπ, μαγιονέζα, μουστάρδα, μια φέτα από κίτρινο τυρί που λιώνει και αφράτο ψωμάκι, και κοστίζει μόλις 3 ευρώ με μονό μπιφτέκι και 4 ευρώ με διπλό.

Το νέο μπεργκεράδικο της Αθήνας, έχει γίνει ήδη στέκι, με το value for money πεντανόστιμο burger που προτείνει, το οποίο συνοδεύει με μπίρες από μικροζυθοποιούς. Εχει αποκλειστική συνεργασία με τη Strange Brew, και σύντομα έπονται κι άλλες. Ο Ελληνολιβανέζος σεφ, σχεδιάζει ακόμη ένα web radio στο υπόγειο, events για νωρίς το απόγευμα της Κυριακής, καθώς και delivery.

Find a Cook, του Γιάννη Αποστολάκη

Η εύρεση προσωπικού και δη, μαγείρων είναι ένα τεράστιο πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζει ο χώρος της εστίασης τόσο στην Ελλάδα, όσο και παγκοσμίως. Ετσι, η νέα επιχειρηματική ιδέα του δραστήριου σεφ Γιάννη Αποστολάκη έρχεται να καλύψει ένα κενό δημιουργώντας μια πλατφόρμα εξεύρεση εργασίας και αναζήτησης μαγείρων.

Η Find a Cook υπηρεσία σκοπεύει να αποτελέσει μια γέφυρα ανάμεσα σε όσους ψάχνουν εργασία και σε όσους αναζητούν προσωπικό. Επίσης η εταιρεία θα παρέχει συμβουλές εστίασης, γευσιγνωσίας, θα κάνει σεμινάρια επιμόρφωσης καθώς και υπηρεσίες τροφοδοσίας για εκδηλώσεις.

Ο σεφ συνεργάζεται με την εταιρεία Elegant Communication και τον Γιάννη Βογιατζάκη, που παρέχει συμβουλές σε θέματα επικοινωνίας, μάρκετινγκ και επιχειρήσεων με έδρα το Λονδίνο.

Carnicero: Ενισχύει την παρουσία του

Το delicatessen κρεοπωλείο Carnicero με τα εκλεκτά κρέατα, τυριά, αλλαντικά και τις γεύσεις από όλο τον κόσμο, μετά το Νέο Ψυχικό και την Κηφισιά, εδώ και λίγους μήνες βρίσκεται και στο Κολωνάκι.

Προσφέρει επιλογές συμβατικής και βιολογικής εκτροφής και premium κρέατα, όπως black angus, kobe και wagyu, χοιρινό Iberico και αρνάκι Sisteron, αλλά προϊόντα delicatessen, στα οποία περιλαμβάνεται η αφρόκρεμα ευρωπαϊκών τυριών και αλλαντικών, καθώς και επιλογές από μικρούς Έλληνες παραγωγούς.

Για το pairing προτείνονται ετικέτες κρασιών από την Ελλάδα και τον διεθνή αμπελώνα, γαλλικά ροζέ Προβηγκίας από τα πιο γνωστά κτήματα, λευκά και ερυθρά κρασιά από Château Carbonieux, Puligny Montrachet και Margeaux, καθώς και τα Cipriani foods and drinks, από τα διάσημα ζυμαρικά ως το Bellini και το Prosecco.

Neaters: Οι ελληνικές μπάρες με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο

ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Γιάννης Μιχελής, ο συμφοιτητής του Λευτέρης Κουρουμπλής και ο περιβαλλοντολόγος Νικόλαος Αβραμόπουλος, αποφάσισαν να καινοτομήσουν δημιουργώντας τις Neaters, τις πρώτες ελληνικές αλμυρές μπάρες, με μεσογειακές γεύσεις και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, χωρίς περιβαντολλογικό αποτύπωμα.

Επειτα από οκτώ μήνες πειραματισμών κατέληξαν σε τρεις συνταγές. Η πρώτη είναι εμπνευσμένη από τη «ρεβιθάδα» και περιέχει ρεβύθι, λεμόνι και μαύρο πιπέρι, η δεύτερη έχει ολόκληρα κομμάτια λιαστής ντομάτας, ελιά και δυόσμο, και η τρίτη ολόκληρα κομμάτια αρακά, καλαμποκιού και άνηθου.

Περιέχουν ολόκληρα κομμάτια λαχανικών που κρατούν όλα τα θρεπτικά συστατικά τους, λόγω της πρωτοποριακής μεθόδου Freeze Dried, που είναι μια διαδικασία αφυδάτωσης σε χαμηλή θερμοκρασία που έχει αναπτυχθεί από τη Nasa σε μια προσπάθεια να καταναλώνουν οι αστροναύτες γεύματα υψηλής διατροφικής αξίας και να αισθάνονται ότι τρώνε σπιτικό φαγητό.

Οι μπάρες Neaters έχουν ήδη αποσπάσει τέσσερα βραβεία: δύο στα Healthy Diet Awards 2022 και ακόμα δύο στα Mediterranean Taste Awards, είναι vegan, δεν περιέχουν γλουτένη και έχουν μόλις 138 θερμίδες/ τεμάχιο.

Η νέα τουριστική ταυτότητα της Κύπρου

Εμπλουτισμένη με νέα product labels είναι πλέον ο νέα τουριστική ταυτότητα της Κύπρου που παρουσίασε στην Αθήνα ο Υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου. Ο κ. Σάββας Πέρδιος ανέφερε στην παρουσίασή του ότι τίθεται τέλος στην εποχή που ο ήλιος και η θάλασσα ήταν η ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος της Κύπρου και αρχίζει μια νέα εποχή με νέα ταυτότητα διαφορετική, πιο ανοιχτόμυαλη και πιο περιεκτική.

Τα product label «Γαλάζιες σημαίες», Cyprus Nature Trails και το «Γεωπάρκο Τροόδους» αναδεικνύουν την ομορφιά της Κυπριακής φύσης, το σήμα Heartland of Legends αποτυπώνει τον χαρακτήρα της Κύπρου, ο οποίος διαμορφώθηκε από την ιστορία της και το αποτύπωμα των πολιτισμών που πέρασαν από τα χώματά της και το σήμα Colourful Villages περιγράφει με δύο λέξεις τα όμορφα και γραφικά χωριά της Κύπρου. Τα product labels Cyprus Breakfast, Vegan Friendly, Taste Cyprus Delightful Journeys εισάγουν στην πρώτη μαγεία της κυπριακής γαστρονομίας. Τις γεύσεις αυτές συμπληρώνουν οινολογικά τα product labels που αφορούν το κρασί και συγκεκριμένα το Wine Routes label και το Commandaria, ένα label που οδηγεί σε ένα ταξίδι στον χρόνο.

Το παζλ της νέας ταυτότητας συμπληρώνουν τα σήματα Theme Parks και Christmas Villages που δίνουν νότες χαράς στις διακοπές ολόχρονα και χρωματίζουν όμορφα τις γιορτές των Χριστουγέννων.