Με μειωμένες πληρότητες έναντι του 2019 αλλά βελτιωμένες σε σύγκριση με το 2021 κινήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 τα ξενοδοχεία του Ομίλου Λάμψα, σύμφωνα με την έκθεση για τα οικονομικά αποτελέσματα του φετινού πρώτου τριμήνου. Ωστόσο η μέση τιμή δωματίου κινήθηκε σε ελαφρώς υψηλότερα επίπεδα από αυτά του 2019, τόσο για τα τρία ξενοδοχεία στην Ελλάδα (Μεγάλη Βρετανία, King George και Sheraton Rhodes) όσο και για τα δύο στη Σερβία (Hyatt Belgrade και Excelsior). Σε ό,τι αφορά το Athens Capital, που άνοιξε τον Σεπτέμβριο του 2020, η μέση τιμή δωματίου κινήθηκε επίσης ανοδικά το φετινό εξάμηνο (223,74 ευρώ) έναντι του περυσινού εξαμήνου (162,45 ευρώ).
Συγκεκριμένα, το φετινό εξάμηνο, στο Μεγάλη Βρετανία η πληρότητα έφτασε στο 54,55% (έναντι 67,55% το αντίστοιχο διάστημα του 2019), με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 420,08 ευρώ (έναντι 318,87). Στο King George η πληρότητα έφτασε το 54,53% (έναντι 64,38%) και η μέση τιμή τα 369,67 ευρώ (έναντι 301,79). Στο Sheraton Rhodes η πληρότητα έφτασε πολύ πιο κοντά στα επίπεδα του 2019, 63,38% σε σχέση με το 66,45% του συγκρινόμενου διαστήματος προ πανδημίας. Η μέση τιμή δωματίου φέτος κινήθηκε στα 104,14 ευρώ (έναντι 96,25 ευρώ). Να σημειωθεί ότι τον Αύγουστο ολοκληρώθηκε η πώληση του Sheraton Rhodes στον ισπανικό όμιλο Azora Group.
Η πιο αργή ανάκαμψη των αστικών προορισμών καταγράφηκε και στα ξενοδοχεία της Σερβίας. Το Hyatt Belgrade είχε πληρότητες 51,3% έναντι 59,9% το 2019, με μέση τιμή δωματίου τα 116 ευρώ (έναντι 98,6 το 2019). Από την άλλη, στο πιο οικονομικό Mercure Excelsior η πληρότητα φέτος ανέβηκε στο 58,53% (έναντι 60,85% το 2019), με τη μέση τιμή δωματίου να φτάνει στα 62,3 ευρώ έναντι 60,13 το 2019.
Συνολικά ο Όμιλος βελτίωσε τα έσοδά του από πριν την πανδημία. «Παρόλα αυτά, σημαντικοί παράγοντες του μείγματος πωλήσεων, όπως ο συνεδριακός τουρισμός έχει πληγεί σημαντικά λόγω και των απαγορεύσεων μεγάλων συναθροίσεων, τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν υποκατασταθεί σχεδόν πλήρως από διαδικτυακή επικοινωνία καθώς και οι κρουαζιέρες που επίσης τροφοδοτούσαν τα ξενοδοχεία έχουν μόλις φέτος αρχίσει να επανακάμπτουν σταδιακά. Οι παραπάνω απώλειες, εξισορροπήθηκαν όμως από τη μεγάλη αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό αναψυχής», αναφέρεται στην έκθεση.
Ενέργεια και προσωπικό, τα σημαντικότερα προβλήματα
«Οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι εξίσου θετικές και αναμένεται η χρήση να κλείσει με εντυπωσιακή αύξηση των εσόδων», αναφέρεται στην έκθεση, σημειώνοντας όμως ότι οι αρνητικές επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης είναι σημαντικές και αναμένεται να παρουσιάσουν επιδείνωση στο Β’ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης.
Η αύξηση του κόστους ενέργειας της εταιρείας ήταν € 1 εκ. ή 159% σε σχέση με το 2021 ενώ η αύξηση της τιμής των καυσίμων επηρέασε τις τιμές σε μία σειρά προϊόντων (τρόφιμα, ποτά, αναλώσιμα, υλικά κ.λπ.) καθώς και τα μεταφορικά έξοδα.
Τέλος, παρατηρείται αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και αύξηση των εξόδων μισθοδοσίας.