Στο 1 δισ. ευρώ ανήλθε φέτος η αξία των online κρατήσεων για τα ξενοδοχεία της Ελλάδας, σημειώνοντας αύξηση κατά 56% σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της Primalres / Webhotelier. Όπως αποκάλυψε η Μαρία Σαρρή, Head of Sales της εταιρείας, μιλώντας στο πρώτο πάνελ του φόρουμ Digi Hotel, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της φετινής έκθεσης Xenia (26-28 Νοεμβρίου 2022), η δυναμική αυτή φαίνεται να διατηρείται και τη φετινή χρονιά, με αποτέλεσμα μέχρι στιγμής, η ζήτηση να είναι διπλάσια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι ενώ ήδη έχουν γίνει κρατήσεις για περίπου 200.000 διανυκτερεύσεις.

Σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι από το σύνολο των online κρατήσεων, το 30% αφορά τις direct (στις μηχανές κρατήσεων που διαθέτουν τα ίδια τα ξενοδοχεία στα site τους) και οι υπόλοιπες μέσω των Online Travel Agents (OTAs). Την άνοδο των direct bookings επιβεβαίωσε και ο COO της Bookonline, Θεόδωρος Κατσίμπρας, που συμμετείχε στο πάνελ, με τίτλο «Online πωλήσεις, τι είδαμε το 2022 – Εκτιμήσεις για το 2023». Όπως σημείωσε, το 2019, οι απευθείας κρατήσεις ανέρχονταν στο 12-13% του συνόλου των κρατήσεων, ενώ φέτος το ποσοστό αυτό έφτασε στο 19%.

Ο κ. Περικλής Γομπάκης, Sales & Marketing Director των ξενοδοχείων Marbella, τόνισε ότι σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση απευθείας κρατήσεων παίζει η δημιουργία brand awareness από την πλευρά του ξενοδόχου, κάτι που είναι εφικτό τόσο μέσω μιας συστηματικής παρουσίας στα social media όσο και μέσω κινήσεων που θα προσφέρουν προστιθέμενη αξία στους επισκέπτες, έτσι ώστε να μείνουν ευχαριστημένοι.

Ο κ. Βασίλης Ριαβόγλου, από την OTA Insight, αναφέρθηκε στο θέμα των τιμών. Εξήγησε ότι ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός και οι τιμές σε πολλές περιοχές έφτασαν αρκετά κοντά αλλά δεν ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019. «Το ζήτημα είναι με ποιους προορισμούς θέλει η Ελλάδα να ανταγωνιστεί. Δε θεωρώ ότι θέλουμε να ανταγωνιστούμε την Τουρκία ή την Αίγυπτο που οι τιμές είναι χαμηλές αλλά την Ισπανία ή την Πορτογαλία». Σε ό,τι αφορά τις προσφορές, τόνισε ότι παρά το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν καλύτερες τιμές, ωστόσο οι υπηρεσίες που μπορεί να δώσουν προστιθέμενη αξία στη διαμονή τους, πολλές φορές τους οδηγεί να μην επιλέξουν απαραίτητα τη φθηνότερη επιλογή. Κάτι με το οποίο συμφώνησε και ο κ. Κατσίμπρας, προσθέτοντας και την παράμετρο της εμπειρίας, που αναζητούν οι ταξιδιώτες.

Η ζήτηση για την επόμενη χρονιά
Όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν ότι αυτή τη στιγμή δείχνουν να προηγούνται οι κρατήσεις σε υψηλών κατηγοριών ξενοδοχεία. Ο κ. Γομπάκης σημείωσε ότι η ζήτηση για ξενοδοχεία πολυτελείας παραμένει ανελαστική παρά την αύξηση των τιμών και του κόστους των διακοπών, παράγοντες που αναμένεται να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη φετινή εξέλιξη της σεζόν. Την ίδια ώρα, σημείωσε ότι υπάρχει αυξητική τάση στη ζήτηση για all inclusive ξενοδοχεία, κυρίως από τους ταξιδιώτες που είναι budget conscious. Πάντως αγορές όπως η Αγγλία, η Γερμανία, οι ΗΠΑ και η Γαλλία δείχνουν ήδη μεγάλο ενδιαφέρον για κρατήσεις καλοκαιρινών διακοπών στην Ελλάδα.