Με τα social media να καταλαμβάνουν πλέον ένα σημαντικό κομμάτι στο μίγμα της στρατηγικής marketing, το πολυπόθητο engagement του καταναλωτή φαίνεται να ακολουθεί νέα κανάλια. Όπως υποστηρίζει η McKinsey, 1 στους 4 καταναλωτές χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αποφάσεις αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, οι influencers αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο προσέγγισης του κοινού και για τα ξενοδοχεία.

Το marketing μέσω influencers έχει τις ρίζες του στο παραδοσιακό «από στόμα σε στόμα», και βοηθά στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας του ξενοδοχείου, την αφοσίωση των πελατών και την προώθηση απευθείας κρατήσεων, εξηγεί το Hotel Marketing Association του Ηνωμένου Βασιλείου.

Από την άλλη, οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων διαμαρτύρονται ότι πλέον λαμβάνουν υπερβολικά πολλά αιτήματα από (συχνά αυτοαποκαλούμενους) influencers, οι οποίοι ζητούν δωρεάν διαμονή και μάλιστα κατά τη διάρκεια της high season. Ερευνήστε λοιπόν καλά τους ανθρώπους που σας στέλνουν αιτήματα (άλλωστε τα ίδια τα social media κανάλια τους αποκαλύπτουν πολλά) και επιλέξτε με σύνεση αυτούς που σας ταιριάζουν.

Οδηγίες για μια καμπάνια μάρκετινγκ ξενοδοχείων μέσω influencers
Η ποιότητα πάνω από την ποσότητα: Όσο και να σας φαίνεται παράξενο, είναι πιο αποτελεσματικό να συνεργάζεστε με influencers με λιγότερους ακόλουθους («micro influencers») από εκείνους με εκατομμύρια ή χιλιάδες επί χιλιάδων ακόλουθους («macro influencers»). Κι αυτό γιατί η αφοσίωση (engagemant) είναι πολύ πιο σημαντική από την προσέγγιση (reach) όταν πρόκειται για το μάρκετινγκ ξενοδοχείων. Οι «Micro influencers» έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό αφοσίωσης και τις πιο ισχυρές σχέσεις με τους ακολούθους τους και, επομένως, έχουν μεγαλύτερη εξουσία όταν πρόκειται να επηρεάσουν τις αποφάσεις αγορών ταξιδιών.

Η «κυριαρχία» των δεδομένων: Είναι ζωτικής σημασίας να ορίσετε την αγορά-στόχο σας χρησιμοποιώντας εργαλεία που βασίζονται σε δεδομένα, όπως το Google Analytics, για να δημιουργήσετε το προφίλ του τυπικού επισκέπτη σας με βάση την περιοχή, τη μέση ηλικία, τον τρόπο ζωής και το εισόδημα. Πρέπει να επιλέξετε τον influencer που ευθυγραμμίζεται με τα δημογραφικά στοιχεία που επιθυμείτε, ώστε να αλληλεπιδράσετε με το κοινό-στόχο σας, που είναι οι followers του.

Τακτική συνεργασία: Θα πρέπει να συνεργάζεστε τακτικά με τους influencers σας. Ενημερώστε τους για τυχόν μελλοντικές προσφορές σας και δώστε τους κωδικούς κράτησης της προσφοράς για να τους μοιραστούν με τους ακόλουθούς τους. Η επικοινωνία με τους influencers σας μπορεί να σας προσφέρει και περισσότερα δεδομένα για τους παρόντες και τους υποψήφιους πελάτες σας, όπως τα βασικά τους κίνητρα και τις προσδοκίες τους όταν επιλέγουν ένα συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Αυτές οι πληροφορίες μπορεί να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη συνολική εμπειρία των επισκεπτών σας. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να αποκρυπτογραφήσετε τι απαιτείται για να ανοίξετε μια νέα αγορά.